Zwanger worden vanaf aug/september

11-08-2019 13:28 607 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zwanger worden vanaf aug/september! Spannend, we gaan het allemaal proberen! :heart:

Voor aanpassingen graag de laatste tabel in het topic aanpassen :cheer2:
NaamleeftijdrondekindjeNODbijzonderheden
PepperyPie293eerste8 septemberendometriose
Lostit294eerste21 september
Uiensoepje321eerste5 oktoberstart in september
Kokoloko281eerste?
Zonnestraal91283eerste13 september
Solane351eerste8 september
Cappuccino_lover281tweede26 september?start in september
MienMandolien261eerste?eind juli gestopt met pil
Maida233eerste?
swimkim322eerste?
Bubbels85341eerste14 september
Es1390281eerste?
Nina_90291tweede29 augustuszwanger :heart:
Sunshine1992264eerste22 september
viva01012019331?derde?
Jinxie282tweede1 septemberzwanger :heart:
vrouw van fietsslot372eerste?ronde 2 in september
veikie?2???
nina_90 wijzigde dit bericht op 29-08-2019 15:05
96.24% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vorige keer de ovulatie testen van het Kruidvat gebruikt, niet zo duur en werken goed. Ik voel mijn eisprong altijd maar wilde controleren of het klopte wat ik voelde en dat was zo!
Verder ben ik 29 jaar, ronde 1 en gaan we voor ons tweede kindje. Mijn NOD verwacht ik op 30 aug maar kan dus nog wijzigen. Weet de datum pas zeker nadat ik mijn eisprong heb gevoeld.

@zonnestraal91 weet jij al meer??
Alle reacties Link kopieren
Vanochtend ongesteld geworden. Had ook niet echt het gevoel dat ik zwanger was ofzo!
Deze maand dus een cyclus van 32 dagen, nog steeds heel normaal maar als je 2 dagen over tijd bent ga je het toch een klein beetje hopen!
Op naar de volgende ronde.
Mijn volgende NOD staat nu op 13 september!
Alle reacties Link kopieren
Hoi Zonnestraal, jammer maar op naar de volgende. Hoe 'voel' je eigenlijk dat je zwanger bent? Ik ken iemand die zegt 'dat voel je gewoon, dat kan ik niet uitleggen' :nooo:
Alle reacties Link kopieren
Jammer zonnestraal! Volgens mij is dat best even een spannend moment.

Maída, dat vraag ik me ook af. Vandaar dat ze vaak zeggen dat het gevoel onbeschrijfelijk is XD
Er zijn trouwens blijkbaar zat mensen die zwanger zijn zonder dat ze het weten. Ik ken iemand die was ruim over de helft. had last van de darmen, een opgeblazen gevoel maar verder niets. Oepsie.
Alle reacties Link kopieren
@Nina_90, bijzonder om dat te voelen lijkt me.
@Zonnestraal, ach jammer!

Tijdens de eerste ronde dacht ik wel van alles te voelen haha. Had er zo veel over gelezen dat ik alles wat daar genoemd werd spontaan voelde, krampje hier, opgeblazen gevoel, pijnlijke borsten. Nu tijdens de tweede ronde kon ik weer normaal doen en dacht ik ook 'ik voel eigenlijk niks'. Volgens mij is het ook vrij uniek dat je in die eerste weken tot je NOD al iets voelt.
Alle reacties Link kopieren
Naam: swimkim, ik 32, vriend 29
Ronde: 1
eerste kindje
NOD: 28 augustus
verder geen bijzonderheden
Alle reacties Link kopieren
Wat is er al veel geschreven! Ik raak helemaal gestresst van het idee dat ik op iedereen moet reageren haha.

Voor nu alleen even mijn gegevens voor in de tabel:
Leeftijd: ik 34, vriend 35
Eerste kindje
Ronde 1
NOD: 14 september
Alle reacties Link kopieren
Jammer zonnestraal, dan voel je je toch teleurgesteld.

Ik gebruik ook de FLO app, hele fijne app. Ik heb nog geen ovulatie testen gebruikt. Denk wel dat ik het een keer ga doen om te controleren of de app klopt.
Alle reacties Link kopieren
Haha dat heb ik ook Bubbels, ik doe Mn best :hyper:
Alle reacties Link kopieren
@Maida, ja geen idee wat je moet voelen, maar in mijn omgeving zeggen mensen dat je het voelt als zwanger bent of iets :hihi:

Ik was even teleurgesteld, duurde niet lang hoor. Heb namelijk wel heel duidelijk voor ogen dat het niet bij iedereen al zo snel raak kan zijn! Het gemiddelde is 8 á 9 rondes zeggen ze. Met natuurlijk uitzonderingen.

Dit was officieel nog maar ronde 2. De 1e ronde had ik niet mee geteld omdat ik toen net gestopt was met de pil en geen id wat mijn cyclus was. Dus alleen juli en augustus.
Dus op naar ronde 3

Werken er hier nog meer dames id zorg en herkennen jullie ook dat het soms lastig is wbt onregelmatige diensten?
Had volgens de app mn ovulatie op de dag dat ik nachtdienst had😟, tsja dat wordt dan erg lastig.
Herkenbaar?
Alle reacties Link kopieren
@Maida en PepperyPie Ik ben net voor de zomer begonnen met een nieuwe baan, maar er werken hier veel jonge vrouwen en heb al een hoop zwangeren gezien dus ik duim dat ze niet raar opkijken 😊 Hoop dat reactie van jullie nieuwe collega’s ook meevalt als het eenmaal zo ver is!

@Zonnestraal Jammer! Op naar de volgende ronde. Snap helemaal dat je een beetje gaat hopen als je cyclus iets langer duurt dan normaal!

@Nina lijkt me bijzonder en ergens ook best handig om je ovulatie te voelen! Ik voel er helemaal niks van!
Bij mijn vorige zwangerschap begon ik wel ineens heel levendig te dromen rond de NOD, maar dat had ik toen totaal niet geassocieerd met zwanger zijn… Later nagezocht, blijkt wel een vroeg symptoom te kunnen zijn, maar of ik het nu weer zo zou voelen geen idee! Het denken vanalles te voelen herken ik ook haha. Toch best spannend als je er zo mee bezig bent.

@Zonnestraal Ik werk in de zorg en herken dat het lastig is! Gelukkig hoef je niet elke dag seks te hebben om zwanger te worden… De meeste zaadcellen overleven 3-4 dagen… Maar als je dan een week nachtdienst hebt is het wel moeilijk !

Ik heb net de huisarts gebeld om volgende week mijn spiraaltje te laten verwijderen, op naar ronde 1… 😉
Alle reacties Link kopieren
@ zonnestraal
Ik werk ook in de zorg, maar ga in september uit de zorg vanwege lichamelijke klachten. Ik vind de zorg steeds zwaarder worden en daardoor minder leuk.

Idd wat cappuccino zegt je kan het ook paar dagen ervoor doen. Ik werk gelukkig geen nachtdiensten dat scheelt iets.

Wat leuk cappuccino dat jij ook in de zorg werkt.

Even een vraagje:
Wat is jullie gemiddelde cyclus ?
Alle reacties Link kopieren
Mijn cyclus varieert van 27 - 31 dagen. Meestal 29 dagen, maar dit is wel de reden waarom ik ovulatietesten ga gebruiken ;)
Alle reacties Link kopieren
Mijn cyclus is gemiddeld 26 dagen. En dat is de afgelopen 4 jaar ook wel echt heel stabiel.
Alle reacties Link kopieren
Hier nog iemand die in de zorg werkt. Weet iemand toevallig hoe dit zit met het werken van nachtdiensten tijdens zwangerschap?
Alle reacties Link kopieren
Nachtdiensten tijdens zwangerschap kun je terugvinden in de CAO van je zorginstelling. Wel slim om dit te bekijken, merkte dat werkgevers hier verschillend mee omgaan. Sommige zorg CAOs zeggen dat je nachtdiensten al mag weigeren vanaf de positieve test tot en met 6 maanden na de bevalling. Werkgevers hanteren meestal een andere grens (bijvoorbeeld 20 weken). Maar CAO is leidend. Ik heb vorige zwangerschap tot 31 weken diensten gedaan omdat ik er geen problemen mee had en me prima voelde, maar veel collega's die na 12 of 20 weken stoppen.
Alle reacties Link kopieren
Tnx cappuccino_lover, het zal geen kwaad kunnen om mij er alvast in te verdiepen dus ik ga het nakijken. Ik heb een collega die al vrij snel met de nachten stopte. Er is bij ons 1 nachtdienst in het huis.
Alle reacties Link kopieren
@zonnestraal91 jammer maar inderdaad op naar de volgende ronde!

@solane mijn cyclus varieert tussen de 31-33 dagen

Ik voelde me bij mijn vorige zwangerschap wel heel snel erg moe en kreeg 1 week voor nod hele pijnlijke borsten, maar je bent daar dan ook zo alert op dat er misschien ook wat tussen je oren zit.. 😅

Ik heb ook het idee dat ik op iedereen moet reageren maar dat kan bijna niet!! Leuk actief groepje zijn we! als ik morgen de tabel plaats moeten we misschien dit topic ook sluiten voor nieuwe meeschrijvers anders zijn we het overzicht echt kwijt!

Zal kijken of ik de tabel morgen zo kan plaatsen dat jullie deze ook kunnen aanpassen bij veranderingen!
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet zo goed hoe lang mijn cyclus is vanwege jarenlang de pil, en dat ik met 3 dagen lang soort van spotting niet zo goed weet waar ik moet beginnen met tellen.

Verder werk ik niet in de zorg maar in het onderwijs dus geen nachtdiensten, maar heb ik wel een man die regelmatig in het buitenland zit. Soms even 1 nachtje, soms de hele week (of nog langer) maar meestal ma t/m do. Gelukkig speelt het deze cyclus nog niet (ik heb zomervakantie dus ben met hem mee), maar vanaf september is het hopen dat het goed uit komt qua reizen.

Vandaag eerste dag na mijn menstruatie, dus ben vandaag begonnen met ovulatietesten. In de info app bij de testen die ik gekocht heb stond dat ze dat adviseerden: de 1e maand dagelijks tot je duidelijk die piek gezien hebt, zodat je weet wat je "baseline" is, en wat voor soort piek je hebt (1 dag of meerdaags dat kan blijkbaar ook?). Misschien een verkooppraatje om er meer te verkopen, maar doe het toch maar.

@Nina, lijkt me goed als je de 1e post aanpast en zegt dat we 'vol' zitten.
Alle reacties Link kopieren
@Zonnestraal, 3 maal is scheepsrecht, toch :)

@Maída goed idee van die leeftijden! Ik ben 28.

@PepperyPie ik ben het helemaal met je eens! Ik denk dat voor bijna niemand echt het perfecte moment aanbreekt om kinderen te krijgen. In de planning komt altijd wel wat nieuws tussendoor. Dus gewoon lekker doen wanneer je er zelf aan toe bent :hello:

Het is hier al een gezellig actief clubje! Leuk dat er zoveel geschreven wordt :lol:
Heel wat mensen uit de zorg :biggrin: @PerpperyPie, ik werk ook in het onderwijs.
Ik zit hier trouwens te typen met 2x Viva vensters open: 1 om in te typen en 1 om alle reacties in terug te lezen :P

Ik vertrouw trouwens helemaal niet op hoe mijn lijf voelt. Als ik zwangerschapssymptomen lees, dan heb ik me in de afgelopen jaren al heel vaak zwanger gevoeld :facepalm: Ik voel me nu ook al 5 dagen alsof ik ongesteld aan het worden ben, maar dat is al die tijd al vals alarm :whistle: Ik vertrouw wel gewoon op de testjes van de drogist ;)
@MienMandolien, ik weet niet hoe die kennis van jou ermee omging, maar ik zou me wel kapot schrikken als ik in 1x een maand of 5 zwanger bleek te zijn o_o Zoiets hoop ik toch wel wat eerder te merken.

Even een vraagje. Zijn jullie van plan te sporten tijdens de zwangerschap? Zo ja, welke sporten dan en hoe vaak? Ikzelf roei graag en ik loop hard, maar bij roeien train je buikspieren (is tijdens de zwangerschap niet de bedoeling begreep ik) en hardlopen is belastend voor de gewrichten en dat lijkt me al helemaal met een hele buik en alles.
Alle reacties Link kopieren
Ik sport niet. Ik fiets wel ieder dag 1,5 uur van/naar mijn werk. Vraag me ook af tot hoe ver in de zwangerschap dat nog comfortabel is. Ik zou intensieve sporten denk ik overslaan en daarvoor in de plaats gaan zwemmen ofzo.

Mijn cyclus is gemiddeld 29 dagen, maar eigenlijk vooral 27 of 31 en nooit daadwerkelijk 29. Haha, beetje lastig dus want ik voel mijn eisprong ook nooit echt. Ik heb daarom ovulatie testen van Action gekocht, meer uit nieuwsgierigheid ook.

Ik was van plan om er niet heel erg mee bezig te zijn en geen getimede seks te gaan hebben, maar ik merk dat ik nu toch vaker denk "wat als het niet lukt?" Ik vind het zo spannend ook allemaal.. er komt zoveel bij kijken en alles is nieuw.. wat ook niet meehelpt is dat mijn beste vriendin ook tegelijk met haar pil is gestopt. Het leek ons zo fantastisch om samen zwanger te zijn, maar nu ben ik bang voor een soort wedstrijd element.. wat als zij straks wel zwanger is en ik niet? Ik ga proberen om er wat relaxter in te staan en het allemaal te zien.
Alle reacties Link kopieren
Ik loop 2x per week hard en ben van plan dat te blijven doen zolang het gaat. Misschien ga ik daarna over op wandelen.
Als ik rond de jaarswisseling nog geen 12 weken zwanger ben, ga ik ook nog een weekje skiën. Heb gelezen dat dat niet zoveel kwaad kan voor de 12e week en tot een bepaalde hoogte van de bergen..
Een speciale sport voor zwangeren lijkt me daarnaast leuk, vooral om medezwangeren te leren kennen :)
Alle reacties Link kopieren
Ja inderdaad Uiensoepje.. zwangerschapsyoga bijvoorbeeld lijkt me heel leuk en kan ook best intensief zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik sport ook, krachttraining en een beetje cardio. Op zich zou ik dat nog wel lang kunnen volhouden denk ik. Uit onderzoek blijkt ook dat het juist goed is om te blijven sporten gedurende de gehele zwangerschap, mits het kan en geen directe gevaren geeft (bv paardrijden ivm valgevaar).
Maar ik wil sowieso ook zwangerschapsyoga gaan doen, dat lijkt me heel fijn. En überhaupt een cursus om me voor te bereiden op de bevalling haha!
Alle reacties Link kopieren
Wat @Lostit zeg, sporten schijnt inderdaad goed te zijn. Schijnt zelfs de bevalling iets makkelijker te maken als je zelf fit bent. Alles voor een vlotte en fijne bevalling haha!
Ik zelf sport ook vrij veel, krachttraining, boxen en cardio. Denk dat ik gewoon naar mijn lijf luister om te bepalen wat gaat als het zover is :) Ik sta wel open voor nieuwe dingen, al is yoga me soms net iets te rustig. (Druk persoon)
Ineens allerlei dingen waar je over na moet denken haha!

Ik werk overigens op een laboratorium waarbij ik af en toe een zogeheten "clean core" in moet met milde over- en onderdruk. Dus ga binnenkort maar eens op onderzoek uit of dat nog mag straks.

Verder wat info voor in de tabel:
Leeftijd: ik 28 (september 29), vriend 29
Eerste kindje
Ronde 1
NOD: ?.... cyclus afwachten na verwijderen Mirena spiraal

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven