Zwanger worden vanaf augustus 2012 (2)

23-08-2012 16:11 1007 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi!

Hierbij ons nieuwe topic!

Nieuwe dames zijn natuurlijk altijd welkom om mee te schrijven, alleen wordt het lastig om de tabel overzichtelijk te houden als we nog meer dames toevoegen. Met die reden is de tabel nu even gesloten.

NaamLeeftijdNOD/UDZwangerHoeveelste kindjeBijzonderheden Roodborstje295 mei 2013 1 meisje Sanne258 dec1Tursis2429 juli 2013 1 14 maart 20 wkn echoPippaliv2429 nov1Bloem26 1 Lbeetje3020 juli 2013 1 2 maart 20wkn echo Mennn2223 feb1begin aug gestopt met pilSnowlover2828 sept 2013 1Lolaq315 mei 2013 1 meisje Djumper2512 juni 2013 1 meisje in augustus gestopt met pil Mariette112 16 janBoterbloem2715 dec1Patty3013 juni 2013 2 Lolita286 juni 2013 1

Als jullie wat aangepast willen hebben, wil je het dan vetgedrukt schrijven? En mocht je verwijderd zijn uit de tabel en weer terug wilt komen, laat het me dan even weten!

Ons oude topic is hier terug te vinden!
Tursis gefeliciteerd! Geniet ervan!

Hier: vrijdag as heb ik de 20 weken echo. Zo spannend of alles in orde is! En we zien hopelijk wat het gaat worden. Ik houd jullie op de hoogte! X
Hey meiden,

Ik hoop dat ik met jullie mag meeschrijven.

Alle meiden die al zwanger zijn, gefeliciteerd!! En de meiden die het nog moeten worden, alvast heel veel succes.

Ik ben ook in augustus gestopt met de pil en ben nu over tijd. Heb afgelopen vrijdag een test gedaan en hieruit kwam dat ik zwanger ben. Heb het zaterdag voor de zekerheid nog eens gestest en deze gaf ook aan dat ik zwanger ben.

Het komt voor mij nogal onwerkelijk over, maar misschien dringt het later nog wel tot mij door. Daarbij kan er nu nog vanalles fout gaan en dus ben ik zo bang om het weer kwijt te raken.

Heb alvast een afspraak gemaakt bij de verloskundige. Helaas duurt dat nog best lang, kan pas 9 januari langs komen :(.
Gefeliciteerd Mariette!

@ roodborstje: zou je mijn gegevens in tabel willen aanpassen? Mijn UD is 23-7, mijn volgende echo/intake bij vk is 21-12 en er mag een hartje bij!! Dank je wel!!
Goedemorgen,

@Ibeetje dank je Jij ook gefeliciteerd. Wel spannend nu je een datum hebt waarop je bent uitgerekend. Al bezig met het baby kamertje? Of wacht je daar nog even mee?

Wanneer beginnen de meeste met de babykamer? Willen jullie het geslacht weten? En waarom wel of waarom niet?
Hi dames,

Hoe is het met iedereen??

Hier alles goed. Al zit ik momenteel wel even ziek thuis. Ik ben zo ontzettend misselijk/duizelig en aan het spugen dan het niet te doen is om voor de klas te gaan staan.

Afgelopen maandag kreeg ik weer bruin bloedverlies. Ik was echt helemaal in de stress. Ik ben diezelfde ochtend nog voor een echo naar de verloskundige geweest. Er was een hele prille zwangerschap te zien (vijf weken) en volgens de verloskundige kan het ook bijna niet langer zijn i.v.m. mijn vorige miskraam. Ik moet nu volgende week terugkomen en dan moet het natuurlijk gegroeid zijn. Echt ontzettend spannend, mijn gevoel is nog steeds goed.. dus ik geloof dat het volgende week ook gewoon goed is.

Ik denk dat dat bruin verlies komt doordat ik slecht naar de wc ga. Ik had sowieso altijd al klachten met mijn darmen en nu is het helemaal slecht. Doordat ik te veel druk zet/ pers denk ik dat er toch wat oud bloed naar buiten komt. Vanmorgen was het precies hetzelfde. Het lukte niet en ik veegde af en toen zat ik weer bruine afscheiding op mijn wc-papiertje.

Nouja we moeten tot volgende week donderdag afwachten en dan weten we meer! Spannend!
@ Mariette welkom terug geloof ik toch? En gefeliciteerd natuurlijk!! Vruchtbaar topic is dit zeg! Wij beginnen in de kerstvakantie met puinruimen in januari wordt het kamertje bezorgd. Ben al online aan het zoeken naar leuke gordijnen maar nog niet bijster veel gevonden. Eind deze maand weten we het geslacht en dan kunnen we shoppen!! Zin in!

@ Lbeetje ik werk de tabel vanavond bij!

@ Bloem he bah, snap dat je onzeker bent! Fijn dat je zo snel terecht kon zeg. Je bent nu wel al verder dan de vorige keer toch?
Ja! Dat vergeet ik helemaal sorry @mariette: welkom!

@Roodborstje: Ja, ik denk dat ik nu wel verder ben dan de vorige keer. Ik ben er wel heel snel achtergekomen dat ik zwanger ben, maar waarschijnlijk reageert mijn lichaam gewoon direct op een kleine hoeveelheid hormoon. Ik hou me gewoon vast aan mijn gevoel, hoe moeilijk ik dat ook vind.

Wie was hier nou nog meer met in het begin een beetje bruinverlies? Dat bleek uiteindelijk ook helemaal goed te zitten.
Dank je roodborstje83 en bloem986. Het klopt dat ik weer terug ben.

Haha ik zou ook wel graag alvast aan de babykamer willen beginnen, maar het is nog een beetje vroeg. Maar kan uiteraard wel alvast beginnen met het opruimen van de kamer die de babykamer moet worden. Ga je echt met blauw of roze werken? Of ga je ook andere kleuren in de kamer verwerken?
Hallo Dames

@lolaq, Spannend vr de 20 wk echo, ik heb die van mij eind januari.

@Mariette Welkom terug, en Gefeliciteerd!!!

@Bloem, Bah wat maakt bloedverlies je altijd onzeker he. Mischien dat je mij bedoeld toen ik 6,5 week zwanger was heb ik rood bloedverlies gehad met daarna nog wat bruin. Dit heeft ook mij heel onzeker gemaakt, maar alles was bij de 9 weken top. Bij mij is het waarschijnlijk gekomen door een gesprongen adertje.

@Hier, Met mij gaat het met ups/downs. Nog altijd geregeld misselijk, met in de ochtend overgeven. Ik heb stille hoop dat het gaat verminderen. Van het weekend een griepje gehad en nu erg verkouden en keelpijn, lekker vermoeiend dus. Pff.
@Lola Spannend je 20-weken echo overmorgen! Heb je zelf al een voorgevoel over het geslacht?

@Mariette Gefeliciteerd en welkom terug! Bij mij was het ook erg onwerkelijk, maar ik begin het nu steeds meer te geloven.

@Bloem Ik kan me heel goed voorstellen dat je schrok! Wel prettig dat je direct bij je VK terecht kon. Weet je werkgever dat je zwanger bent of heb je je 'gewoon' ziekgemeld?

@Roodborstje Nog heel even en dan weet jij ook het geslacht! Heb jij al een voorgevoel? Zie je trouwens al een buik of valt het mee?

@Djumper Echt vervelend dat je zo misselijk blijft. De griep heerst geloof ik...beterschap in ieder geval!

Bij mij is het idee van zwanger zijn aardig geland! Ik durf nog niks te kopen of naar een babywinkel te gaan voordat ik een kloppend hartje heb gezien. Ik besef mij wel steeds meer wat ik niet meer mag...zalm, carpaccio, filet americain en neusspray (niet handig als je verkouden bent... )...

Fijn zo voor de feestdagen haha

Ik heb verder niet veel kwaaltjes..alleen extreme honger 's ochtends. Ik word er zelfs wakker van en moet dan iets eten anders word ik helemaal naar. Vervolgens eet ik elk uur wel iets anders word ik misselijk. Na mijn werk ben ik uitgeput, maar dat hoort er allemaal bij.

Als het hierbij blijft, mag ik in mijn handjes knijpen!

Fijne avond iedereen!
@ Mariette zal ik je weer toevoegen aan de tabel? We hebben een neutrale babykamer (wit en bruin) gekozen en denk dat we aardetinten aanhouden. Heb wel heel veel zin om accessoires en kleertjes te kopen voor een jongetje/meisje.

@ Bloem, goed dat je bij je gevoel blijft. Het zou zonde zijn als je heel erg gestresst bent!

@ Djumper, pff alles tegelijk. Hopelijk knap je nu een beetje op!

@ Tursis ik denk dat het een meisje is, maar een jongetje vind ik ook heel leuk! M'n buik begint nu echt te groeien, leuk!! die honger herken ik. Ik moest 's nachts na het plassen en 's ochtends voor het opstaan echt een cracker eten anders werd het overgeven. Het gaat over hoor ooh ik heb ook zo'n zin in een broodje filet americain haha! Ik ga trouwens met kerst hapjes maken met verse zalm van de visboer, dat mag wel. Ben benieuwd of het me nog smaakt.
Dank jullie wel allemaal..

Kan niet wachten tot ik eindelijk een intake mag gaan doen bij de vk, misschien wordt het dan allemaal wat werkelijker, maar helaas moet ik nog wachten tot 16 januari.. Ik heb helemaal geen innestelingsbloeding gehad dacht ik.. Hebben jullie die wel allemaal gehad? Of hoef je die niet te hebben?

@lola Morgen alweer de 20 weken echo.. wat spannend. Heb je een voorkeur voor het geslacht of maakt het allemaal niet uit?

@Bloem Ik weet dat het moeilijk is, maar je moet proberen je er niet te veel over te stressen.. Maar ik zou zelf ook in alle staten zijn..

@roodborstje Leuk als ik weer in de tabel mag .. Haha ik kan ook niet wachten tot ik echte meisje of jongens spulletjes mag kopen. Maar nog even geduld, die tijd die komt allemaal wel..

@Tursis Beter dat je niet veel kwaaltjes hebt. Heb zelfs geen extreme honger, dus tot nu toe ben ik nog gezegend.. Heb alleen last van krampen af en toe...
@Bloem: komt vast goed. Het klinkt als 'oud' bloed dus wie weet een gesprongen adertje ofzo. Sterkte!

@Hier: jaaaaaaa.... Morgen 20 weken echo! Zo spannend of alles goed is! Dat vind ik nog spannender dan de uitslag wat het geslacht is. Zelf denk ik dat het een jongetje is. Maar het maakt mij niets uit. Ik vind het gewoon praktisch. Ik houd jullie op de hoogte! Xx
Hey meiden,

Ik heb gisteren de brief gehad waarin de afspraak van de verloskundige wordt bevestigd.

Hierin stond aangegeven dat ik een handdoek moet meenemen? Nu ben ik wel nieuwsgierig waarvoor ik een handdoek moet meenemen? Verder moet ik ook ochtend urine in een flesje meenemen. Nu is het voor mij onmogelijk om in een fles te plassen, dus hebben jullie nog hierover tips?
Hoi meiden,

Ik meld mij weer even.

Het gaat hier redelijk.

Wat zijn er al een hoop meiden zwanger!! Gefeliciteerd!!

Ik praat in een ander topic ook mee en zit ook nog op een ander forum waar ik erg actief ben, maar wil me hier gaan afmelden. Ik merk dat ik hier niet zoveel meer kom.

Dan kan ik plaatsmaken voor iemand anders. Dus ik mag uit de tabel.

Heel veel succes allemaal met zwanger worden of zijn!!

Liefs Lappie
@Lola, succes en geniet ervan vandaag bij je echo.

@Mariette, Ik heb echt geen idee waarom je een handdoek mee moet nemen en urine moet opvangen. Ik hoefde dit allemaal niet bij mijn afspraken. Misschien kan je eerst in en groter "potje" plassen en het overgooien in een flesje?? Ben er ook niet echt een goeie in haha.

@Lappie, Alle goeds. Liefs
Hi dames,

@Mariet: Een handdoek meenemen?? Misschien voor op de behandeltafel? Maar normaal hebben ze zo'n papieren rol. En inderdaad plas gewoon eerst even in een groot potje. Dan giet je het over. Ik hoef overigens geen ochtendurine mee te nemen.

@Lola: Succes, laat je het even weten! Ik ben erg benieuwd!

@Geslacht + kinderkamer: Van de week kwam er hier een vraag over. Mijn vriend wil het geslacht eigenlijk niet weten. Hij vindt de verrassing wel leuk. Ik vind dat ook wel leuk, maar ik ben heel nieuwsgierig ingesteld. Voor nu denk ik dat ik het niet wil weten, maar daar kan ik over tien weken weer heel anders over denken! :p

En natuurlijk wil ik het liefst nu al beginnen met de kinderkamer, maar door mijn miskraam twee maanden terug ben ik wel aardig met beide benen op de grond gezet. Eerst maar even zeker weten dat alles helemaal goed zit. Al heb ik er nog steeds alle vertrouwen in dat dit kindje geboren wil worden..

@Hier: gaat het allemaal goed. Ik heb geen last meer van afscheiding. Wel van obstipatie. Heeft iemand hier nog tips voor?? Verder ben ik vandaag minder misselijk dan gister, dus dat is wel fijn!

@Sanne: Hoe is het met jou? We hebben al een tijdje niets van je gehoord. En met je opa?
@ mariette, welkom!

@ Bloem, wat vervelend maar wel fijn dat je gevoel goed is, dat geeft dan wat minder stress.

@ Lolaq, Hoe is het gegaan bij de 20 weken echo?

@ Turnis, Ik had gisteren een etentje en bedacht me toen ook dat ik dan maar één hapje had mogen hebben maar inderdaad, het is voor een goed doel! Maar hier helaas nog niet zover..

@ hier het wachtbankje duurt me weer eens veeeeel te lang!
@ Lappie Jammer, succes verder!

@Lola En?? Hoe was je echo?

@Zitzak Nog een weekje wachten toch ongeveer? Hou je ook je temperatuur bij of niet?

@Mariette Handdoek? Geen idee haha! Als ik in een flesje moet plassen (voor een blaasontsteking oid) dan zet ik er altijd een trechter op en dan gaat het wat makkelijker in het flesje Tis wel een beetje klungelen.

Ik hoef niets mee te nemen naar de eerste afspraak. Ze gaan ook geen bloed afnemen.

@Bloem Vervelend die obstipatie..wat ik lees is heel veel water drinken en vezelrijke dingen eten.

Mijn misselijkheid lijkt iets te zijn toegenomen. 's Ochtends als ik wakker wordt, is het het ergst en aan het eind van de middag. Ook ben ik savonds niets meer waard, ik lig om 8 uur in bed en slaap half 9. Gelukkig komt mijn vriend er gewoon gezellig bijliggen

Fijn weekend iedereen!
@Lola, Hoe was je echo??
@ Bloem, ( gedroogde )pruimen kunnen goed helpen, je hebt ook iets van pruimendant ( o.i.d.) dat kun je b.v. door je yoghurt doen, maar daar zitten nog wel alle goede vezels in.

@ mariette, lijkt me erg lastig...! Inderdaad overgieten lijkt me een goede optie!

@ hier, nog een dagje wachten....
@ zitzak: spannend!!! Succes met wachten!

@ Sanne: hoe gaat het met je?

@lolaq: hoe was de echo? Ik hoop dat alles goed is?!

@mariette: een handdoek voor afvegen echospul? Jullie weten wat ik daarmee bedoel? Soort glijmiddel dus?! Ik zou gewoon even bellen of mailen om te vragen als je t vooraf wilt weten?

@hier: alles gaat goed! Gisteren de eerste keer verteld aan beste vriendin en haar man. Leuk!!! Met kerst volgt de familie!! Zin in! Eerst vrijdag weer een echo en intake, ben benieuwd! Morgen 9 weken zwanger. Buikje groeit...pfff, als ik buik inhou blijft er nog een buikje over! Herkenbaar bij 8/9 weken?
@lbeetje, Leuk dat jullie het met de kerst gaan vertellen, geeft toch een speciale betekenis eraan.

Een buikje verschilt echt per persoon, maar het zou heel goed kunnen dat je al een buikje gaat zien hoor, dit komt dan met name door je darmen, die aan het schuiven zijn, pas bij ongeveer 12/13 weken komt de baarmoeder boven je schaambot uit.

Ik ga nu pas merken dat er een buikje komt, maar ik ben ook best veel afgevallen, waardoor mijn broeken dus nog steeds passen.

@zwangeren, waar kopen jullie positiekleding/ hebben jullie nog tips waar je leuke kleding kan kopen. Ik heb al het een en ander gezien bij de prenatal maar heb verder geen idee waar je dat nog meer zou kunnen kopen.

@hier, De misselijkheid lijkt weg te gaan, afgelopen 4 dagen geen last van gehad, alleen vanmorgen wel weer misselijk en overgeven. Dus gaat de goede kant op.
Helaas.. net ongesteld geworden... :(
@ zitzak: balen !! Tijd om jezelf lekker te verwennen!!

@kleding: heb wel wat leuke dingen gezien bij wehkamp, zalando? Maar lang niet alles!! Nog een leuke site vandaag gezien: www.hippemamas.nl . Staat vanalles op, ook kleding!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven