Zwanger worden vanaf augustus 2016 met tabel

03-08-2016 20:13 3168 berichten
Hier is het "starten in augustus 2016" topic mét tabel!

Inloggegevens om de tabel te bewerken:
Gebruikersnaam: zwanger-augustus2016
Wachtwoord: zwanger2016

Mama's to be :rose:
Naam Leeftijd (v/m) Kindje NOD Bijzonderheden
cheese-cake 28/31 1e ? Miskraam oktober '16
Zaphod 29/31 1e ?
AV1992 24/26 1e ?
Zeepaardje55 29 3e ? Miskraam maart '17
ZWANGER!! :yes:
Naam Leeftijd (v/m) Kindje Uitgerekend Bijzonderheden
Mermaid89 27 2e 19 mei 2017 :heart: Een meisje!
Herstblaadje89 27/29 1e 20 mei 2017 :heart: Een jongen!
HermioneJeanGranger 26/29 1e 1 juni 2017 :heart: Een jongen!
Hassebassie 29 1e 5 juni 2017 :heart: Een meisje!
Pandi 26/26 1e 11 juli 2017 :heart: Een verrassing!
Beetje-vreemd 38/23 3e 17 augustus 2017 :heart: Een jongen!
summer87 29/32 1e 20 september 2017 :heart: Een meisje!
sneeuwwitje86 30/32 1e 24 oktober 2017 :heart:
Mellala 26/31 1e 19 november 2017 :heart:
Floor789 24/26 1e :heart:
Bevallen :flirting:
Naam Leeftijd (v/m) Kindje Bevallen
Door87 29/23 1e :love: 01-05-2017 bevallen van een dochter!
AutumnTunes 28/40 1e :love: 05-05-2017 bevallen van een dochter!
anoniem_63adbbda85a84 wijzigde dit bericht op 17-05-2017 12:17
55.23% gewijzigd
@Pandi haha, heel herkenbaar, ik durf niet eens foliumzuur te kopen. Ga het tegen die tijd ook maar gewoon bestellen denk ik bij het Kruidvat, met meteen een zwangerschapstest er alvast bij (de goedkoopste, kan ik er nog zo'n dure achteraan kopen als ik twijfel over een vaag streepje).
Hoi dames!



Een nieuweling! In juni gestopt met de pil. Ik wilde graag eerst weten of mijn lichaam nog wel werkt na 10 jaar pil. Na 1,5 maand werd ik eindelijk ongesteld. Een hele regelmatige cyclus is er dus niet.



Vandaag de stoute schoenen aangetrokken (eigenlijk uit dus ) en het voor het eerst zonder condoom gedaan. Zo spannend en zo'n gek gevoel en dat het nu zomaar zou kunnen gebeuren... De gezinsuitbreiding waar ik 3x in de week over droom haha.



Ik wil graag op dit forum meelezen en meepraten!



Mag ik ook in de tabel? Vind het fijn om jullie te volgen en te gebruiken als vergelijkingsmateriaal .

Ben 26 jaar!
Foliumzuur is het beste om dat ruim om tijd te gaan slikken, kan geen kwaad, geloof dat er geadviseerd wordt er 6 weken vantevoren mee te beginnen.



Welkom Mellela, spannend dat jullie nu echt begonnen zijn. Jullie gaan voor een eerste kindje? Wat mij betreft kun je gewoon in de tabel, gebruikersnaam en wachtwoord staan onder de tabel. Als het niet lukt geef je maar een gil, dan zet ik je een dezer dagen wel even in.
Volgensmij is het gelukt mermaid89, het was wel even een uitdaging via de telefoon .



Wat betreft foliumzuur... Die slik ik nu 3 weken. Zijn er andere dingen waaraan ik even moet denken? Extra vitamines? En iemand die meer weet over het gebruik van glijmiddel? Ik heb gelezen dat dit echt een no-go is?
Op de telefoon is het inderdaad een uitdaging.



Ik slik vsm zwangerschapsvitamines zit meteen foliumzuur in. Alles in 1 tablet.

Glijmiddel is een no go inderdaad, er is wel speciaal glijmiddel pre-fert. Heb de voorloper daarvan gebruikt bij onze eerste en gebruik deze vanaf nu weer. Is geloof ik een van de enige glijmiddelen die het sperma niet belemmerd en zelfs een handje helpt. Als er niet-zaaddodend opstaat dood het niet het zaad maar vertraagd het wel waardoor je eventueel minder kans op een zwangerschap hebt.
Alle reacties Link kopieren
Ik vond het ook erg eng om foliumzuur te halen.. Ik ben naar een Etos in een ander dorp gegaan.. Daar kende ik niemand en gelukkig was er ook niemand in de winkel. Dus toen ook maar direct een test meegenomen.: heb ik dat maar vast in huis
Alle reacties Link kopieren
@ AV1992 Ja ik was 24 bij de eerste. Maar al wel 7 jaar samen met partner. Vriendinnen wisten wel dat ik liever gisteren dan vandaag zwanger was, dus voor hen kwam het niet als een verrassing. Familie ook niet echt. Collega's daarentegen hadden het echt niet zien aankomen, superleuk vond ik het om het te kunnen vertellen. Van sommige (minder nauwe) collega's kreeg ik wel vreemde reacties. Of dit betekende dat ik voor 10 kinderen of meer wilde gaan. Of ik BOM-moeder (ongehuwd) wilde worden. Nou ja, dat deed me vrij weinig.

Ik merk wel dat we op het kdv (kinderdagverblijf) en nu op school als ouders wel echt jonkies zijn. Moeders met kinderen van 4 zijn vaker tussen de 35-42, dan dat ze mijn leeftijd (nu 29) zijn. Maar goed, dat doet me ook vrij weinig

Oh en wat ik ook wel jammer vind is dat ik veruit de eerste in mijn vriendenkring ben en was. Mijn vriendinnen zijn van dezelfde leeftijd maar zijn nog niet bezig met kinderen. Een goede vriendin zal volgende zomer starten maar ja... Je krijgt wel nieuwe kennissen (vriendinnen) terug met kinderen, zeker als ze eenmaal de peuterleeftijd hebben en met andere kinderen gaan spelen maar dat is toch anders. Gelukkig heb ik fijne vriendinnen die het niet erg vinden als ik er af en toe 1 of allebei meeneem naar een lunch of met de kinderen bij hen ga eten



Foliumzuur en multivitamine(s) kun je best veel over lezen op internet. Makkelijkst is een multivitamine voor zwanger-worden of moeders te nemen. Daar zit alles in, en dan krijg je bv ook niet teveel vitamine A binnen (in "gewone" multivitamines is de dosering van vit A soms te hoog voor tijdens de zwangerschap). Eventueel met extra visolie. Op internet kun je veel bestellen. Tests kun je ook goedkoop via...volgens mij was het Sensitest? krijgen. Van die dipsticktests zijn dat, dus geen fancy houders maar strookjes. Al vind ik de kruidvat 2voor5€ het makkelijkst en fijnst!
Alle reacties Link kopieren
Ik slik nu zo'n 3 weken foliumzuur denk ik. Zwangerschapstesten heb ik eerder bij de kruidvat gehaald, de goedkoopste van hun eigen merk. Wil ze hierna toch ook maar bij de action gaan halen denk ik.

En goede tips over die multivitaminen. Ik ga eens googlen. Gebruik nu 'gewone' van Supradyn maar zal dan toch andere moeten halen. Gebruiken jullie daarnaast nog foliumzuur of zit dat al extra in die speciale multivitaminen?
Alle reacties Link kopieren
Oh en gister de laatste pil op. Nu is het voor mijn gevoel helemaal echt
Alle reacties Link kopieren
Ik heb foliumzuur ook gewoon via bol.com besteld haha, merk toch ook dat ik dit veel te spannend vind om in ons winkelcentrum te halen. Ik slik het nu zo'n 2 weken denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Dag dames, ik wil ook graag meeschrijven!

Ik ben 28 en heb al twee dochters van 2,5 en 1 jaar. Nu de eerste ronde voor nummer 3. Erg spannend, nod 12 aug, overmorgen....

Ik slik gravitamon. Zit ook foliumzuur in. Wel wat duurder maar heb elke keer gebruikt.

Groetjes
Alle reacties Link kopieren
Bij de vorige zwangerschappen dacht ik ook de eerste ronde gelijk zwanger te zijn, net als nu. Haha duurde uiteindelijk langer, de eerste duurd een jaar en de tweede 5 maanden. Gaat wel steeds sneller
Alle reacties Link kopieren
We zullen het zien. Ik zou het liefste nu al testen maar dat kost dan weer geld. Ikt wach denk ik tot zondagavond.rWe hebben van het weekend allemaal verjaardagen, dus als ik dan positief test kan ik vast mijn mond niet houden.
Alle reacties Link kopieren
Welkom aan de nieuwe dames; gezellig dat jullie mee komen kletsen.



Over multivitamine, ik slik sinds mijn operatie al aanvullende vitamines. Laatst bleek mijn B12 iets te laag dus die vul ik nu ook aan, dit blijkt een tabletje te zijn waar ook wat foliumzuur in verwerkt zit. Dit blijkt alleen niet voldoende dus sinds mijn spiraaltje eruit is gebruik ik ook nog apart foliumzuur. (Voel me net zo'n apotheek met al die aanvullende vitamines)



Het lijkt erop dat vandaag mijn menstruatie op gang is gekomen. Was wel erg raar dat ik daar nu nog blij mee ben, dat zal bij de (eventueel) volgende maand wel anders zijn lijkt me.

Maar voor nu het wel prettig, kunnen we voorzichtig wat rekensommetjes gaan maken en berekenen wanneer ik vruchtbaar zou moeten zijn en wanneer mijn eerste NOD moet zijn.



Ik zie in de tabel dat voor een aantal de NOD al aardig dicht bij komt, spannend hoor dames, ik zal voor jullie duimen
Alle reacties Link kopieren
Hier ook vandaag ongesteld geworden! Korte cyclus dus (29 dagen), en fijn want dan hoef ik niet zo lang 'nutteloos' te wachten

Kom maar op met die nieuwe ronde!
Welkom Mellala! Volgens mij wordt foliumzuur en vitamine D aangeraden, je hebt tabletten waar het meteen allebei in zit (niet zo duur, van Kruidvat bijvoorbeeld). Ik stap zelf denk ik vanaf een positieve test over op multivitaminen, die zijn niet per se nodig namelijk als je gewoon goed eet (maar wel handig, want je weet het nooit helemaal zeker of je wel genoeg van alles binnenkrijgt natuurlijk).



@Zeepaardje: leuk! Ik denk dat het hier ook niet als verrassing zal komen, ze staan nu al met z'n allen te trappelen om op te passen haha. Wij zijn nu ruim 5 jaar samen, dat vind ik zelf ook fijn. Ik denk dat ze op m'n werk gaan flauwvallen, daar ben ik het meest bang voor. Bij mij krijgt iedereen kinderen na z'n 35e ofzo. Wat een domme reacties zeg, goed dat dat je niks deed. Is ook eigenlijk te dom om je daar iets van aan te trekken.

Ik zal ook de eerste zijn. De rest begint denk ik over 10-15 jaar pas (niet overdreven). Dat vind ik ook jammer, maar niet genoeg reden om te wachten. Ben veel te bang dat het niet meer lukt over 10-15 jaar. En ze vinden het alleen maar leuk (nu nog in ieder geval, moet nog maar afwachten hoe dat later zal zijn natuurlijk). Mijn vriend heeft wel vrienden die ermee bezig zijn, dat is heel leuk, daar kan ik het ook goed mee vinden gelukkig.



@Zaphod: gebruik je multivitaminen voor zwangeren? Of 'gewone'? Die zou ik niet slikken (zie ook wat zeepaardje al zei, daar zit mogelijk teveel vitamine A in). Als je multivitamine voor zwangeren gebruikt zit daar al foliumzuur in.



@Frozen: welkom en wow, al bijna je NOD! Lijkt me heel lastig dat het de eerste keer een jaar duurde, is er toen onderzoek geweest? Ik ga er dus stiekem ook vanuit dat het meteen raak is, ook al weet ik dat het superlang kan duren. Stom is dat.



@Pucker haha inderdaad net een apotheek. Let je wel op die vitamine A? Daar mag je in je zwangerschap niet teveel van (wat ingewikkeld eigenlijk zeg).



Fijn @Pucker en zeepaardje! Grappig dat jullie precies tegelijk lopen. Op naar de nieuwe ronde.
Alle reacties Link kopieren
Pff vandaag de griep gekregen.. Overal spierpijn, keelpijn en hondsmoe..

Nog steeds geen menstruatie in zicht. Dit maakt het wachten op het weekend niet veel gemakkelijker.. Heb wel net 2 paracetamol ingenomen zonder te kijken of dit mag bij een evt zwangerschap.. Volgens mij geen probleem toch?
Alle reacties Link kopieren
@cheesecake

Je kan volgens mij gewoon paracetamol slikken hoor. Beterschap!
Alle reacties Link kopieren
Paracetamol kan inderdaad gewoon. Vervelend van de griep, snel je bed in!!
Alle reacties Link kopieren
@AV1992, ik gebruik nu nog normale multivitaminen, morgen ga ik de juiste halen!



@cheese-cake, beterschap! Hopelijk voel je je snel weer beter.
Alle reacties Link kopieren
Zwangerschapstesten van de kruidvat zijn goed en goedkoop! Twee voor 5 e.



Iemand nog tips voor goede en goedkope ovulatietesten? Ik gebruikte bij m'n eerste die van clearblue. Die zijn op zich fijn maar duur als je verwacht er misschien veel te gaan gebruiken.



Av. Ik snap je helemaal tav carrièreplanning. En herken het ook van vrienden die volgens mij in zelfde situatie zitten als jij. Ik zou zeggen gewoon doen als je een beetje het idee hebt dat het kan en je plooit de rest er wel om heen. Als het eenmaal zover is kan je veel beter de opties overzien dan lang vtv. Komt rijd komt raad zeg maar.. Einde speech van oma.
Alle reacties Link kopieren
Thanks iedereen!! Lig in m'n bedje en net een grapefruit gegeten voor de vitamientjes. Hopelijk morgen beter.
Bedankt voor de oma speech rozen ik heb die bevestiging soms echt nodig. Dankje!



Wat rot cheesecake, heel veel beterschap. Paracetamol mag in principe, ibuprofen en dergelijke liever niet. Hoop dat je je gauw beter voelt!
@cheese-cake: dat is naar zeg, hopelijk voel je je snel weer beter. Beterschap!



@frozen: welkom hier! Spannend, ben benieuwd of het deze keer weer sneller gaat! Nog een paar daagjes wachten dan...



Even een snel berichtje voor ik ook mijn bed in duik. Maar ik dacht dus het gevoel te hebben dat er ongesteldheid aan zit te komen. Nu kan het zijn dat mijn lichaam (en geest vooral wss) me onwijs voor de gek houdt, maar het voelt toch anders dan normaal. Misschien omdat ik me er nu gewoon extra bewust mee bezig houdt, maar misschien ook wel omdat het echt anders voelt. Heb met m'n menstruaties ook steeds een week van te voren hele gevoelige borsten, nu heb ik dat juist dan weer niet . En heb sinds 2 dagen ook ineens last van eczeem op m'n ene arm. Dat heb ik echt al jaaaren niet meer gehad. Raar lijf. Toch de zenuwen die een beetje toeslaan? Ik weet het niet. Aaah wat een laaaaange week nog!



Nou doei! Welterust
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen! Jullie beterschapswensen hebben mij goed gegaan , koortserig gevoel is gelukkig weg. Het enige wat resterend is is die lage rugpijn...... Zou het?



@pandi: ik heb exáct wat jij ook hebt. Normaal nu een paar dagen/dag voor de menstruatie aan ook gevoelige borsten en pukkels. Nu geen van beiden.. Maar ben ook bang dat ik mijzelf van alles wijsmaak. Nog 2 nachtjes slapen tot ik kan testen..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven