Zwanger worden vanaf augustus 2016 met tabel

03-08-2016 20:13 3168 berichten
Hier is het "starten in augustus 2016" topic mét tabel!

Inloggegevens om de tabel te bewerken:
Gebruikersnaam: zwanger-augustus2016
Wachtwoord: zwanger2016

Mama's to be :rose:
Naam Leeftijd (v/m) Kindje NOD Bijzonderheden
cheese-cake 28/31 1e ? Miskraam oktober '16
Zaphod 29/31 1e ?
AV1992 24/26 1e ?
Zeepaardje55 29 3e ? Miskraam maart '17
ZWANGER!! :yes:
Naam Leeftijd (v/m) Kindje Uitgerekend Bijzonderheden
Mermaid89 27 2e 19 mei 2017 :heart: Een meisje!
Herstblaadje89 27/29 1e 20 mei 2017 :heart: Een jongen!
HermioneJeanGranger 26/29 1e 1 juni 2017 :heart: Een jongen!
Hassebassie 29 1e 5 juni 2017 :heart: Een meisje!
Pandi 26/26 1e 11 juli 2017 :heart: Een verrassing!
Beetje-vreemd 38/23 3e 17 augustus 2017 :heart: Een jongen!
summer87 29/32 1e 20 september 2017 :heart: Een meisje!
sneeuwwitje86 30/32 1e 24 oktober 2017 :heart:
Mellala 26/31 1e 19 november 2017 :heart:
Floor789 24/26 1e :heart:
Bevallen :flirting:
Naam Leeftijd (v/m) Kindje Bevallen
Door87 29/23 1e :love: 01-05-2017 bevallen van een dochter!
AutumnTunes 28/40 1e :love: 05-05-2017 bevallen van een dochter!
anoniem_63adbbda85a84 wijzigde dit bericht op 17-05-2017 12:17
55.23% gewijzigd
Ik heb echt al jaren rammelende eierstokken dus ik zie altijd overal baby's en zwangere vrouwen haha. Nu een jaar samen met m'n vriend en over een week verhuizen naar een groter huis. Ben er nu echt heel erg klaar voor en mijn vriend inmiddels ook. al Al de buitenwereld denken en zeggen dat we snel zijn. Maar voor ons voelt het goed.



Het enige wat ik tot nu toe heb gekocht is foliumzuur haha. Verder durf ik nog niets te kopen. Ben veel te bang dat het nog heel lang gaat duren voordat ik zwanger ben. Wil morgen wel wat zwangerschapstesten in huis halen. Als deze Toos Geduldloos het nodig vindt om te testen dan kan ik dat ook direct doen haha.
@door welkom, wat spannend!

Ik heb tijdens mijn vorige zwangerschappen een aantal boeken gelezen.



- zwanger worden van Mariël Croon : ik vond t fijn om wat meer over het zwanger worden te lezen en pure theorie te lezen.

- veilig zwanger van Beatrijs Smulders : erg theoretisch, niet elke bladzijde gelezen. Alleen de dingen eruit gehaald die ik van belang vond.

- veilig bevallen van Beatrijs Smulders : heb ik nauwelijks in gelezen

- duik in je weeën : ligt nog ongelezen in de boekenkast

- alles over gezond eten als je zwanger bent van het voedingscentrum - fijn naslagwerk om wat bewuster met voeding bezig te zijn

- help! Ik heb mijn vrouw zwanger gemaakt van kluun. - aangeschaft voor manlief, die heeft het boek met plezier gelezen



@cheesecake zeker spannend! Geduld hebben ( niet mijn beste eigenschap)



@pandi er lijkt wel een epidemie van zwangere vrouwen te zijn haha
Wat een gezellige drukte hier! Ik ben echt zenuwachtig voor jullie, al die nieuwe symptomen maken het ook niet makkelijker. Kan me heel goed voorstellen dat je ineens allerlei extra dingen voelt als je erop let, maar ik hoop natuurlijk dat het voortekenen zijn van positieve testen straks :-D



Welkom Autumn, fijn dat je meteen ongesteld werd, en hopelijk ook mooi regelmatig.



Haha heel goed Zaphod! Ik durf nog steeds niet, ik denk dat ik echt ga bestellen. Mijn vriend vond het nu toch wel eng dichtbij komen..



@mermaid: ook medisch onderlegd? Of 'gewoon' goed ingelezen? Ik moest stiekem best wel lachen om je zwangerschapskwaaltjes. Ik hoop vooral dat ik niet kotsmisselijk word, daar heb ik echt een vreselijke hekel aan (wie niet trouwens).



@Mellala: hahaha, heel herkenbaar, die van mij is ook zo. Ik heb m'n spiraaltje nog en hij vindt al dat ik goed moet eten om m'n babyfabriek draaiende te houden.



Welkom Door! Gezellig! Ik duim met je mee ?
@AV1992, zelf niet medisch onderlegd, wel een moeder die in de verpleging werkt en een broertje die geneeskunde studeert. En ik weet natuurlijk vanuit mijn vorige zwangerschap nog eigenlijk alles.



Ik heb tijdens mijn eerste zwangerschap enkele vlagen van misselijkheid gehad maar verder helemaal niet, even afkloppen. Niet elke zwangerschap is hetzelfde en niet iedereen wordt misselijk.
Ik lees nu pas de latere berichtjes (was in de tussentijd die hiervoor aan het typen ). Voor jou is het dus extra spannend Door



@mermaid: wow, wat een boeken! Die laatste wil ik ook voor m'n vriend kopen, als verrassing om te zeggen dat ik zwanger ben. Kan nu al niet wachten.
Ah oja, dat helpt, en zeker als ervaringsdeskundige natuurlijk.



Ik hoop echt dat ik niet 'psychisch' misselijk word. Ik kan nu al bijna misselijk worden van het idee dat ik zwanger ben, slaat natuurlijk nergens op, maar zie het maar eens je hoofd uit te krijgen
Alle reacties Link kopieren
Jeetje de berichtjes zijn bijna niet bij te houden. Haha. Leuk hoor om zoveel te lezen van anderen die met hetzelfde bezig zijn.



@Doo87 wat rot van je miskraam. Goed dat je de tijd hebt genomen om dat een plekje te geven. Dat is erg belangrijk.



Btw ahhhhh nog maar 1 nachtje slapen! Als ik morgen maar niet ongesteld word!
Ik krijg bijna de neiging om van iedereens verhaal een samenvatting te maken, het is lastig om te onthouden wat bijzonder is van jullie allemaal omdat ik er geen gezicht bij heb. Gelukkig staan de NOD's in ieder geval in de tabel
Alle reacties Link kopieren
Ik ben bij elke zwangerschap meer misselijk geweest. Zit er nu aan te denken om dan zo'n Motionsickness armband te kopen. Die schijnen hiervoor ook te kunnen helpen.
Aan het misselijk worden denk ik liever niet. Ik hoop gewoon geluk te hebben haha . Wel heel veel baby's om me heen. Nou woon ik ook vlakbij een consultatiebureau dus dat Is niet heel vreemd.
Alle reacties Link kopieren
@door jeetje heftig zeg!



Ik ben stiekem al even aan het oriënteren op kinderwagens en kinderkamers. Nog langer niet nodig maar wel leuk om even op internet te zoeken..

Ik heb inderdaad ook het gevoel dat alles en iedereen baby's heeft..
Alle reacties Link kopieren
@door

Ik heb gelezen:

Voor het eerst Mamma - Olivia tolja

Die las lekker weg. Ook nog genoeg andere boeken gelezen maar deze vond ik het leukst
Alle reacties Link kopieren
@Frozen: jaa? Zou dat helpen zo'n armband? Vriendin van mij is nu 18 weken zwanger en nog zo misselijk steeds. Zal dit eventjes tegen haar zeggen..



Qua leesvoer lees ik idd de Viva mama, verder her en der wat websites en wil straks een leuke app downloaden mocht het zo ver zijn. Iemand een tip qua zwanger/baby apps?
Alle reacties Link kopieren
@frozen oooohh en jij hoeft idd nog maar 1 nachtje!! Zo spannend. Ga voor je duimen..
Alle reacties Link kopieren
@Floor hahahaha dat herken ik echt heeeeeeel erg nou ik doe het niet stiekem hoor wij hebben de kinderkamer en kinderwagen al uitgezocht echt erg. Maar we moesten een keer een cadeau hebben wij naar het babypark dachten toen weet je wat we lopen gewoon nog ff een extra rondje en toen kwamen we een hoek om en we zeiden echt tegelijk van wow dit moet onze kinderkamer worden hahaha.



@Frozen oooh nog maar 1 nachtje wat spannend ik duim met je mee! Net als voor iedereen trouwens uiteraard haha



Wij zijn eerst gewoon door gegaan met proberen maar na een tijdje hebben we toch besloten dat we het eerst moesten verwerken en daar hebben we idd heel erg goed gedaan bedankt voor jullie lieve reacties!



Ik heb het boek Het zwangerschap en baby boek gekocht bij de prenatal echt een super fijn boek. Ik kan der van alles uithalen. En pak het er regelmatig bij. Dat boek van help ik heb mijn vrouw zwanger gemaakt hebben we ook gekocht vorig jaar m'n vriend lag helemaal dubbel. Wat kletst iedereen hier gezellig en leuk!!
@frozen, spannend! Ga je morgenvroeg meteen testen?



In heb ook al eens gehoord dat die armband zou werken. Altijd de moeite waard om t uit te proberen als je er veel last van hebt.



@floor leuk al die babyspullen kijken he



Qua apps had ik 'mijn verloskundige' elke week een nieuw stukje over de ontwikkeling van de baby tijdens de zwangerschap. Ik geloof dat 'groeiapp' van het consultatiebureau ook een onderdeel zwangerschap heeft, heb hem zelf tijdens de zwangerschap niet gebruikt.

Ik geloof dat ik op de iPad een vrij dure app had staan die toen een keer gratis was. Was met veel beeldmateriaal maar wel in t Engels. Zou moeten opzoeken welke app dat was, iPad is nu helemaal leeg
Ik heb ook al eens gehoord dat dat zou werken, lijkt me een goed idee om uit te proberen! Al zien mensen dat wel weer natuurlijk...



Stiekem weet ik ook al welke kinderwagen ik graag zou willen, erg hè. Welke hebben jullie nu op het oog?



Ik duim voor je frozen!
Alle reacties Link kopieren
@door hahaha ik liet me vriend een super mooie kinderwagen van joolz zien maar vind hij te duur
Wij hebben een bugaboo cameleon3, heerlijke wagen en kan makkelijk nog een ronde mee. Hebben nu voor onze eerste een buggy die ik voor korte snelle stukken pak maar als we nog langere stukken gaan pak ik toch de bugaboo omdat die gewoon een stuk lekkerder rijdt. Meer voor mama hoor, niet zozeer voor kind want die loopt t liefste zelf
Alle reacties Link kopieren
Wij gaan voor de Joolz Geo Earth II Mono Cognac - Elephant Grey ik weet het heel holland heeft hem en normaal proberen wij altijd iets te kopen wat juist niet iedereen heeft. Maar in de geval is dit hem gewoon haha. En duur is hij zeker ik krijg hem gelukkig van mijn ouders... wij zitten echt een in luxe positie we krijgen eigenlijk alle grote spullen van familie.



Met namen bedenken is het ook zoiets we willen geen 13 in dozijn naam dus alles in de top 50 valt af meisjes naam zijn we helemaal uit is origineel maar niet te ingewikkeld. Maar jongensnamen is echt drama komen we niet uit we hebben denk ik al 2000 namen bekeken maar we vinden het gewoon niet. Terwijl vrienden van ons dat juist helemaal andersom hebben haha
Jongensnamen vinden wij ook veel lastiger dan meisjesnamen. Je bent dus niet de enige die dat lastig vindt Door

Wat enorm fijn dat jullie veel van familie krijgen, lekker van genieten!
Alle reacties Link kopieren
@mermaid genieten we zeker van maar voelt soms ook wel raar hoor want we kunnen het ook zelf betalen maar we weten dit ook omdat we vorig jaar natuurlijk die miskraam hebben gekregen.

Fijn dat je dat probleem ook kent hahaha



Zouden jullie willen weten wat het word?
@door ik snap wel dat het raar voelt maar iedereen zal dit voor jullie kleine ukje willen doen. Zij gelukkig, jullie gelukkig en baby gelukkig. Win-win situatie toch

Heftig zo'n miskraam, dat hakt er flink in. Goed dat jullie de tijd hebben genomen om het te verwerken.



Wij willen graag weten wat t wordt. Bij de eerste wisten we het ook en dan kun je veel gerichter aankopen doen en kamertje inrichten. Ik ben nogal een control freak en dat is met een zwangerschap al niet handig, weten wat t zou worden zorgde voor wat rust bij mij. En maakte het ook meer tastbaarder voor mij.
Wij zijn fan van de jongensnaam Finn. Vriendlief noemde die een half jaar geleden op toen we nog helemaal niet klaar waren voor kinderen.



Maar nu lopen we te grappen dat hij Zich niet mag aftrekken omdat ie Finn niet de beste kansen geeft hahaha.
En ja, als het zover mocht zijn dan willen wij weten wat t wordt en houden dat verder ook niet geheim. Naam houden we uiteraard wel voor ons.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven