Zwanger worden vanaf Augustus 2019

09-07-2019 19:51 777 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij gaan het allemaal proberen, zwanger worden vanaf augustus 2019! :heart:

Om het overzichtelijk en persoonlijk te houden liever geen nieuwe mensen meer in de tabel. :daisy:

Wil je iets aanpassen, pas dan altijd de laatste tabel uit het topic aan a.u.b. Dan kan ik de laatste tabel weer in de OP zetten.






NaamNODRondeLeeftijdKindjeBijzonderhedenZwanger? :cheer2: Uitgerekend
Enigma12-11437EersteIUIzwanger :heart:
Snowy8821-9?131TweedeMiskraam :(
Sheika27-9431eersteGeen
Springmommy7-10235DerdeGeenzwanger :heart:
Maillootje7-12528EersteGeenZwanger!:heart:16-08-20
Rome9016-8?329EersteGeen
Queeniee17-8128EersteGeenZwanger!:heart:08-06-20
Orchidee19-8229EersteGeen
Leeuwtje1234526-12531TweedeMA in maart
Bonsa4-12428EersteGeenZwanger!:heart:11-08-20
Robina?134TweedeSpiraal verwijderd medio juli
Soof82?537TweedeGeenZwanger!:heart:08-08-20
Lila_Lilly_16-10331EersteGeenZwanger! :heart: eind juni
Michie927-12527EersteGeen
Smurfin8815-12531EersteGeen
Unexpectedmom21-8138TweedeMiskraam in juli
anoniem_387894 wijzigde dit bericht op 19-12-2019 06:50
93.68% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Jaaaaa, gefeliciteerd Rome! Wat leuk!

Fijn dat je je zo goed voelt, Lila! Wij zijn ook al met namen bezig hoor, vinden het zo leuk én lastig dat we alvast maar een beetje aan het inventariseren zijn haha.

Leeuwtje, wat jammer zeg. Vervelend ook van die lange cycli, maar waarom inderdaad nu nog geen doorverwijzing? Ik ga iig gewoon duimen dat het tóch raak is voor januari!

Michie, lekker uit eten geweest?



Ik ben inderdaad wel heel blij met de echo, stelt toch wel echt gerust merk ik. Het duurt voor mn gevoel ook al zó lang haha, terwijl we pas 3x hebben geprobeerd. Komt natuurlijk omdat er altijd een hele maand tussen zit!!
Alle reacties Link kopieren
Rome, van harte gefeliciteerd! :heart:

Maillootje, wat lief dat je het vraagt, ik heb heerlijk van de sushi genoten!

En super fijn dat de echo goed was! Toch fijn om te weten dat alles ok is he! En ik snap je gevoel dat het zó lang al aanvoelt. Ik heb precies hetzelfde...🙈 maar we spreken af dat we met goede moed naar ronde 4 gaan he!? Hihi.
Alle reacties Link kopieren
NaamNODRondeLeeftijdKindjeBijzonderhedenZwanger? :cheer2:
Enigma??437EersteIUI
Snowy8821-9?131TweedeMiskraam :(
Sheika27-9431eersteGeen
Springmommy7-10235DerdeGeenzwanger :heart:
Maillootje10-11428EersteGeen
Rome9016-8?329EersteGeen
Queeniee17-8128EersteGeen
Orchidee19-8229EersteGeen
Leeuwtje123452-12431TweedeMA in maart
Bonsa13-10228EersteGeen
Robina?134TweedeSpiraal verwijderd medio juli
Soof82?137TweedeGeen
Lila_Lilly_16-10331EersteGeenZwanger! :heart:
Michie9212-11427EersteGeen
Smurfin8811-11431EersteGeen
Unexpectedmom21-8138TweedeMiskraam in juli
Alle reacties Link kopieren
Haha yes, doen we zeker! We lopen lekker gelijk. En we gaan er vanuit dat de afgelopen keer sushi voor ons beide voorlopig de laatste was! ;-D
Alle reacties Link kopieren
Toch altijd 'fijn' dat er meer mensen iets meer rondes nodig hebben haha. Voelt toch iets minder alleen :couple:

Ik ben wat minder online geweest, was er even helemaal klaar mee. En last van migraine deze ongesteldheid. Echt een paar dagen misselijk van de hoofdpijn en vreselijk buikpijn. Niet leuk.
Maar deze menstruatie weer veel minder bloedverlies dan anders. Heel raar. Morgen in gesprek kliniek ook maar even over hebben. Het wisselt nu wel heel erg. Ovulatie kan dikke week verschil in zitten ene ronde en andere ronde, maar ook menstruatie van 's nachts bed uit moeten tot nauwelijks bloedverlies. Ben er niet helemaal gerust op.
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames..

Gefeliciteerd rome!!

Hier is de menstruatie weer voorbij, dus op naar ronde 4. 😀
Ik vind het soms wel lastig qua timing omdat ij wisselende diensten draaien en ook nachten, waardoor mijn man savonds al vaak slaapt als ik thuiskom van de late dienst en als ik nacht dienst draai is het helemaal hopeloos.. Maar we gaan het zien deze ronde. 😉

Michie en maillootje we gaan nu gelijk.. hopelijk positief nieuws over een maand voor iedereen..

Doen jullie nog bijzondere dingen om meer kans te hebben op een zwangerschap? Bijv. Qua eten? Blijven liggen na de sex? Of andere dingen?
Alle reacties Link kopieren
NaamNODRondeLeeftijdKindjeBijzonderhedenZwanger? :cheer2:
Enigma??437EersteIUI
Snowy8821-9?131TweedeMiskraam :(
Sheika27-9431eersteGeen
Springmommy7-10235DerdeGeenzwanger :heart:
Maillootje10-11428EersteGeen
Rome9016-8?329EersteGeen
Queeniee17-8128EersteGeen
Orchidee19-8229EersteGeen
Leeuwtje123452-12431TweedeMA in maart
Bonsa10-11328EersteGeen
Robina?134TweedeSpiraal verwijderd medio juli
Soof82?137TweedeGeen
Lila_Lilly_16-10331EersteGeenZwanger! :heart:
Michie9212-11427EersteGeen
Smurfin8811-11431EersteGeen
Unexpectedmom21-8138TweedeMiskraam in juli
Alle reacties Link kopieren
Rome gefeliciteerd!! Zo gaaf!

Haha over namen, ik was altijd zo niet bezig met moeder worden.. en sinds we eruit zijn dat we zwanger willen raken ben ik alleen maar over namen aan het denken en ik kan niet wachten om de babykamer in te richten. Heb al een heel thema in mijn hoofd! En geloof me, dit past echt niet bij me :hihi:

Ik was bij mijn laatste menstruatie echt teleurgesteld dat het niet raak was. Nu gaat het wel weer, maar ik had dus van te voren toch stiekem bedacht dat het sneller/makkelijker zou gaan. Maar ik weet ook, we zijn pas net begonnen sinds deze zomer! En ik volgens mij mag ik ook een klein beetje van geluk spreken met een korte cyclus (26 dagen).

We zijn nu wel aan het overwegen om misschien toch met ovulatietesten aan de slag te gaan. Maar we twijfelen ook, omdat ik niet weet of het je leven dan teveel gaat beheersen.

Michie same here! Lekker genoten van sushi en wijn!

Smurfin wij doet tot nu toe geen bijzondere dingen, behalve even blijven liggen ;)
Alle reacties Link kopieren
Andere vraag! Ik zat me te verdiepen in welke soort foliumzuur je het beste kunt slikken. En nu lees ik dus dat foliumzuur eigenlijk niet zo goed op te nemen is en dat je eigenlijk folaat (5-MTHF) en B12 moet slikken. Zie het volgende artikel (en de bronnen eronder):

https://dekritischeverloskundige.wordpr ... oliumzuur/

Wat denken jullie?
Alle reacties Link kopieren
Bonsa, ik gebruik sinds ronde 2 ovulatietesten vanaf een dag of 10 in mijn cyclus. Gewoon om te weten wanneer mijn eisprong er is. Het beheerst ons leven gelukkig niet (meer). Alleen de eerste 2 rondes was het wel extreem, maar nu we aan het hele idee gewend zijn, vinden mijn man en ik we het alleen nog maar leuk om de eisprong te volgen! Haha. Je gaat dan misschien iets gerichter sex hebben rond die vruchtbare dagen, maar het is voor een goed doel! Dus dat maakt het ook wel weer leuk hoor :lol: Als ik jou was zou ik die testen gewoon bij de Action halen, lekker goedkoop! En dan kun je het eens 1 ronde uitproberen!

En over foliumzuur: ik haal bij de duitse drogist (DM), Mama A-Z. Daar zitten gelijk alle vitaminen in én foliumzuur. Kost 4,95 voor ongeveer 3 maanden. Recensies waren heel positief! Maar ik weet niet of je in de buurt van Duitsland woont, anders heb je hier niks aan. Haha.

Leuk dat we met een aantal dames gelijk gaan! En indd Engima, ergens wel 'fijn' om te weten dat het niet bij iedereen zó snel gaat! Bij sommige vrouwen duurt het gewoon een jaar (!) tot het lukt, alhoewel ik voor ons niet hoop dat dat het geval gaat zijn! :bonk:
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik: Davitamon Foliumzuur Met Vitamine D3 smeltTabletten. Haal ze als ze 1+1 zijn.

Ik gebruik ook sinds ronde 2 ovulatietesten, maar het beheerst ons leven niet. Ik heb juist meer duidelijkheid gekregen want ging altijd uit van dag 14 eisprong maar het was dag 16 en 17.
Alle reacties Link kopieren
Smurfin: is je eisprong elke ronde rond dag 16/17? Of verschilt dat nog wel eens? Bij mij is het tot nu toe elke keer rond dag 15/16. Lees op andere forums wel eens over vroege of late ovulatie's. Is bij mij (tot nu toe) nog niet van toepassing geweest..
Alle reacties Link kopieren
michie92 ik heb nu 2 rondes een smiley gehad op dag 16 en 17. En heb ik een stabiele cyclus van 27 dagen.
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruikte de kruidvat eigen merk foliumzuur tabletten en heb nu van kruidvat eigen merk foliumzuur capsules waar ook vitamines en visolie bij in zit. Nadeel: je slikt het met water door maar proeft toch die vissmaak. O_o Gelukkig moet je het tijdens het eten innemen dus de volgende hap maskeert de smaak wel weer. Onze katten werden helemaal wild toen ik het potje open draaide omdat ze de vis roken. :-?
Alle reacties Link kopieren
Haha Lila, dat hebben onze katten ook altijd met mijn visolie capsules.

Wij gaan vanavond lekker sushi bestellen! :applause:
Alle reacties Link kopieren
Leeuwtje12345 schreef:
19-10-2019 19:11
Michie, wat heerlijk dat je lekker gaat genieten!

Maillootje, fijn dat alles goed zat. Geeft toch wat zekerheid!

Enigma, wat lastig. Maar je hebt je IUI toch alleen na een positieve ovulatietest? Dan is het toch het juiste moment?

Hoe gaat het met de zwangeren? Nog updates over hoe jullie je voelen? Zijn de eerste babykleertjes al gekocht? :-P

Hier ongesteld geworden vanavond. Ik mag me in januari melden bij de huisarts voor doorverwijzing naar de gyn ivm lange cyclus. Hij riep nog heel vrolijk: "hopelijk is het voor die tijd raak!" maar met een cyclus van ruim 6 weken heb ik dus nog maar 1 ronde voordat het januari is :whoops: Weet niet of hij zich dat helemaal besefte...

Zal zo de tabel updaten!
Hai Leeuwtje, mag ik vragen of aankomend januari dan ook een jaar bezig bent?
Alle reacties Link kopieren
Hoi Sheikha,

Nee nog geen jaar. Wel bijna, feb 2019 begonnen. Toen met 8 weken zwangerschap bleek ik een missed abortion te hebben. Sindsdien heb ik een steeds langer wordende cyclus. En op zich is een cyclus van 42+ dagen met een kinderwens na 6 maanden al reden om door te verwijzen - als ik de richtlijn juist interpreteer.

Hoe lang zijn jullie al bezig?
Alle reacties Link kopieren
Even iets heel anders hoor, maar: waar en hoe zijn jullie eigenlijk verzekerd (zorg)? En overweegt er nog iemand om te wisselen van verzekering, met het oog op vergoeding van bevalling en kraamzorg?

Zit er over na te denken nu zo richting het einde van het jaar, er vanuit gaande dit volgend jaar nodig te hebben (fingers crossed!)

Vroeg me af hoe / of anderen dit doen en hier mee bezig zijn?
Alle reacties Link kopieren
Okeee toch maar ovulatietesten gehaald! Vanaf woensdag getest en gisteravond een hele duidelijke piek te zien op dag 13, dus m’n eisprong is zoals verwacht! Gelijk maar even gebruik van gemaakt dus ik ben benieuwd ;-).

Over zorgverzekering: hoe het ook mag lopen, ik ga er volgend jaar zeker rekening houden. Ik heb me er nu nog niet in verdiept (meestal doe ik dat pas in december) maar ik ga wel kijken naar iets gunstigs omdat ik nu bijvoorbeeld al weet dat ik in het ziekenhuis zou willen bevallen.
Alle reacties Link kopieren
Hi dames!

Hoe is het met iedereen?

Mijn man en ik hebben besloten om vanaf deze 4e ronde geen ovulatietesten meer te gaan gebruiken. We proberen het nog iets meer los te laten, wie weet heeft dat uiteindelijk wel een positief effect op ons beide.. :loveys: Hihi!

Verder heb ik niet zo veel te melden.

Hoe is het met de zwangeren onder ons!? Nog alles rustig of hebben zich de eerste kwaaltjes al aangediend? ;-))
Alle reacties Link kopieren
Michie92 schreef:
28-10-2019 00:13
Hoe is het met de zwangeren onder ons!? Nog alles rustig of hebben zich de eerste kwaaltjes al aangediend? ;-))
Hier ben ik ook heel benieuwd naar! :D

Michie dus toch even verder zonder de ovulatietesten? Had het toch invloed op jullie samen?

Hoe zijn jullie mannen eronder? Ik merk bij mij dat hij het aan de ene kant wel spannend vindt en hoopt dat het lukt, maar is er aan de andere kant niet zo veel mee bezig als dat ik ben! ;-)
Alle reacties Link kopieren
Mijn man hoopt ook dat het lukt en soms zegt hij er iets over. Maar is er veel minder mee bezig denk ik dan ik er mee bezig ben.

Ik gebruik de ovulatietesten maar vertel niet wanneer die positief is zo dat hij geen druk voelt.
Alle reacties Link kopieren
Leeuwtje12345 schreef:
25-10-2019 20:00
Hoi Sheikha,

Nee nog geen jaar. Wel bijna, feb 2019 begonnen. Toen met 8 weken zwangerschap bleek ik een missed abortion te hebben. Sindsdien heb ik een steeds langer wordende cyclus. En op zich is een cyclus van 42+ dagen met een kinderwens na 6 maanden al reden om door te verwijzen - als ik de richtlijn juist interpreteer.

Hoe lang zijn jullie al bezig?
Hai, ik ben halverwege maart 2019 gestopt. Ik wist niet van die richtlijn? Was al naar de HA geweest maar zij wilde dat ik het eerst een jaar zou gaan proberen. Voor mijn gevoel zit ik daar dus zo aan met mijn cyclussen van 42+. Echter vanochtend werd ik ongesteld na een cyclus van 33 dagen. Dit is mijn meeste korte cyclus sinds maart dus ik hoop dat deze lijn wordt doorgezet! Was er blij mee want ik word soms een beetje moedeloos van.

Maar jij was dus al naar de HA geweest en hoe ging dat? Ik kan het nu even niet meer teruglezen :$
Alle reacties Link kopieren
@Maillootje: het staat nog op mijn lijstje om een nieuwe zorgverzekering uit te zoeken. Dat doe ik sowieso ieder jaar, maar dit jaar dus even goed kijken voor de dingen rondom zwangerschap en bevallingen. :)

@Smurfin: zo deed ik het ook met de ovulatietesten, op het moment dat ik die gebruikte. :D

@Bonsa en Michie: met deze zwangere gaat het goed!! Eerste echo staat over 2 weken gepland. :heart: Ik heb wel redelijk vaak echt een zeurend pijnlijk gevoel in mn baarmoeder. Omdat de baarmoeder oprekt/groter wordt natuurlijk. Vooral als ik lang moet staan of veel moet bewegen. Dat valt me echt tegen. Ik ben verder echt MEGA moe. Normaal zou ik na mn werkdag nog gerust mn paard rijden. Ik ben nu al blij dat ik de douche haal en daarna plof ik op de bank en lig ik om 20u in bed. De vermoeidheid is echt extreem. Misselijkheid heb ik gelukkig geen last van! Wel heb ik steeds minder zin in eten.
Alle reacties Link kopieren
Bonsa: nou nee wat ik al eens schreef, mijn man en ik vonden het al leuk om de eisprong te vinden! Haha. Mijn man is denk ik een aparte wat dit soort dingen betreft! 😂 Maar aangezien ik de afgelopen dagen heel duidelijk mijn eisprong voelde aankomen, hebben we samen besloten om deze hele week extra van elkaar te gaan genieten, dan zitten we qua timing zeker wel goed :mrgreen: En stiekem hopen we, nu we het vanaf deze maand qua testen hebben 'losgelaten', dat het voor ons positief gaat uitpakken. Hihi. Geeeen idee of het gaat werken! We zien het wel weer! 🙈

Lila: wat fijn dat het goed gaat!!! Ahhh en die kwaaltjes neem je dan voor lief he! Na de eerste trimester zal die extreme moeheid moeten overgaan, wat ik zo heb gehoord/gelezen. Spannend, bijna de 1e echo! Lijkt me zoo bijzonder!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven