Zwanger worden vanaf Augustus 2019

09-07-2019 19:51 777 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij gaan het allemaal proberen, zwanger worden vanaf augustus 2019! :heart:

Om het overzichtelijk en persoonlijk te houden liever geen nieuwe mensen meer in de tabel. :daisy:

Wil je iets aanpassen, pas dan altijd de laatste tabel uit het topic aan a.u.b. Dan kan ik de laatste tabel weer in de OP zetten.

NaamNODRondeLeeftijdKindjeBijzonderhedenZwanger? :cheer2: Uitgerekend
Enigma12-11437EersteIUIzwanger :heart:
Snowy8821-9?131TweedeMiskraam :(
Sheika27-9431eersteGeen
Springmommy7-10235DerdeGeenzwanger :heart:
Maillootje7-12528EersteGeenZwanger!:heart:16-08-20
Rome9016-8?329EersteGeen
Queeniee17-8128EersteGeenZwanger!:heart:08-06-20
Orchidee19-8229EersteGeen
Leeuwtje1234526-12531TweedeMA in maart
Bonsa4-12428EersteGeenZwanger!:heart:11-08-20
Robina?134TweedeSpiraal verwijderd medio juli
Soof82?537TweedeGeenZwanger!:heart:08-08-20
Lila_Lilly_16-10331EersteGeenZwanger! :heart: eind juni
Michie927-12527EersteGeen
Smurfin8815-12531EersteGeen
Unexpectedmom21-8138TweedeMiskraam in juli
anoniem_387894 wijzigde dit bericht op 19-12-2019 06:50
93.68% gewijzigd
Sheikha schreef:
09-12-2019 12:53
Ik zou soms ook wat actiever willen posten maar heb amper wat nieuwtjes te melden.
Zou het niet leuk zijn als dit ook gewoon een beetje een kletstopic wordt? :)

O ja, ennehhhh... we wilden eigenlijk morgenochtend pas testen maar ik kon echt niet langer wachten...

Ik ben zwanger! :hyper:

Voel me heel hyper en onbestemd haha (O, en misselijk). Alsof ik nu iets moet ofzo? Maar ik kan pas volgende week woensdag bij mn huisarts terecht haha, dus gewoon maar afwachten denk ik.
Maillootje wat spannend! Wanneer ga je testen?

Sheikha wat fijn! Geinig want ik heb hetzelfde... vorige ronde een cyclus van 35 en nu zelfs van 28 dagen... dus ik weet 20 december meer!
He? Wat goed! Is dit nu de eerste test die je hebt gedaan sinds je NOD? Leuk zo'n onverwacht berichtje ;-) hoelang heb je er nu over gedaan om zwanger te worden?

En goed voorstel. Vinden jullie december ook altijd een heerlijke maand? Ik heb mijn man een weekendje Wenen cadeau gedaan met Sinterklaas. Iemand al eens geweest?

Ik zal binnenkort trouwens ook weer de tabel updaten.
____
@Leeuwtje: volgens mij kwamen onze cyclussen indd aardig overeen. Ik was twee weken geleden ongesteld geworden en was zelfs een beetje flabbergasted. Volgens Flo zit ik nu alweer in de vruchtbare weken. Dat is zo snel! Jij was wel al naar de huisarts gegaan toch?
@Leeuwtje: haha ja, vanmiddag dus getest! We konden echt niet meer wachten tot morgen. En zelfs zonder ochtendurine kwam er na nog geen 10 seconden al een duidelijke + in beeld!

En wat fijn dat je cyclus nu zo veel korter is zeg, lijkt me heel fijn. Hopelijk gaat het lekker voorspoedig nu :thumbsup:

@Sheikha: eerste test, ja! Ik durfde niet zo goed ofzo? Voelde me wel al heel zwanger, maar toch bang voor een (al dan niet valse) negatieve test. Nu ben ik wel blij dat we hebben gewacht, voelde wel goed :)

Toen we hadden besloten er voor te gaan, was mn eisprong nét voorbij haha. Maar al met al heeft het een half jaar geduurd. Hopelijk is het voor jullie nu ook snel raak!!

En ik vind december ook heerlijk, ja! Vooral als de sinterklaasliedjes eindelijk van de radio zijn haha. Kerstmuziek vind ik dan wel weer super gezellig! En onze kerstboom staat al sinds 1 december hihi, zo leuk altijd met al die lampjes overal ♡

Wat een leuk kadootje! Wenen ben ik nog nooit geweest, maar lijkt me echt prachtig! Wanneer gaan jullie?
maillootje wijzigde dit bericht op 10-12-2019 10:02
9.62% gewijzigd
Dankjulliewel!!

@Michie: heel veel geluk gewenst en hopelijk mag je binnenkort zwanger raken. Het is je gegund! :hug:

@Maillootje! Wat een goed nieuws! Gefeliciteerd!! :cheer: (even nieuwsgierig: waarom kies jij voor een bezoek huisarts?)

@Sheika: nog nooit in Wenen geweest, maar lijkt me heel leuk. Lekker van genieten!

Ik vind deze dagen ook super gezellig. Lekker eten en met familie bij elkaar zijn. Mijn ouders zijn begin dit jaar geëmigreerd, dus die gaan we met de kerst voor het eerst opzoeken! We hebben op 23 december een vroege echo gepland staan met 7 weken, zodat we hopelijk leuk nieuws kunnen meebrengen. (Ik ben nog wel heel bang en onzeker over het feit dat het mis kan zijn.) Dus zou leuk zijn!
Oh Maillootje gefeliciteerd!!! Volgens mij had ik jouw laatste bericht nog niet gezien toen ik postte. :-D wat een heerlijke manier om de kerstdagen in te gaan voor jullie!

Sheikha heel veel plezier in Wenen! Ik ben ook nog nooit geweest, maar lijkt me een heerlijk romantische winterstad. Laat je weten of wij volgend jaar ook moeten boeken?

Ik ben trouwens niet naar de huisarts geweest, zou pas in januari zijn. Maar eerst maar even 20 december (nieuwe nod) afwachten!
@Bonsa: Jaaa dankjewel! Het dringt nog jiet helemaal tot me dokr geloof ik haha.

En wat je vraag betreft: Ik heb me ook al aangemeld bij een VK in de buurt, maar ik wil graag even overleggen met mijn huisarts of het raadzaam zou zijn om me aan te melden bij de POP-poli in het ziekenhuis. Ik heb namelijk een bipolaire stoornis ("manisch depressief") en hoewel ik al heel lang stabiel ben zonder medicatie, hebben hormonen altijd invloed gehad op mijn stemming. Dus ik zou misschien wat meer "toezicht" willen bij mn zwangerschap en kraamtijd :)

Wanneer krijg je eigenlijk een vroege echo? Onze familie woont ook ver weg (maar niet in het buitenland hoor haha) en in januari gaan we die kant op, dus dan al een echo gehad hebben zou tof zijn!

Ook een vraagje aan jou (en de andere zwangeren): hoe zit het met jullie kwaaltjes enzo? En angsten? Ik merk bijv. dat mn borsten vandaag veel minder pijn doen dan gisteren en dat ik ook een stuk minder misselijk ben. Dus nu ben ik gelijk bang dat het niet goed zit... maar ik heb geen idee of dat zo werkt. Maak me ontzettend ongerust... herkent iemand dit?

@Leeuwtje: haha, ik denk dat onze posts elkaar kruisten dan. Ik heb hier ook wel eens wat vertraging op het forum. En inderdaad een hele fijne kerstverrassing! Hopelijk voor jullie ook goed nieuws en geen huisartsbezoek nodig ♡

Wat doen jullie eigenlijk allemaal met de feestdagen?
Leeuwtje12345 schreef:
10-12-2019 05:53

Ik ben trouwens niet naar de huisarts geweest, zou pas in januari zijn. Maar eerst maar even 20 december (nieuwe nod) afwachten!
Dat nadert al heel snel :hyper:
Is het in januari dan ook precies een jaar dat je bezig bent?

Ik ben voor het eerst in 5 jaar op 27 december vrij. Je snapt dus wel dat ik dit echt zooooo fijn vind. En ook weer op 31 december. Daar hebben wij even op moeten aandringen bij mijn baas. De ene dag vieren het met zijn familie, voor het eerst weer bij iemand thuis. Wij gaan al jaren uit eten. En ik moet zeggen dat ik kerst thuis wel veel leuker vindt. De andere dag met mijn moeder. Geen broers en zussen aan mijn kant. Vader overleden dus dat wordt nooit heel uitbundig gevierd. Maar we maken het dat dagje met mijn moeder wel altijd gezellig. De 27e gaan we naar een wellness.

Jullie?
.
sheikha wijzigde dit bericht op 10-12-2019 16:51
Reden: Kan nog steeds geen tabel quoten
0.00% gewijzigd
@Maillootje: ah snap ik! Even aankloppen voor wat eventuele extra steun is natuurlijk nooit verkeerd!

De vroege echo hebben we gewoon gevraagd of het kan! Uitgelegd van de situatie met m'n ouders en ze snapten het volkomen. We hebben het er niet over gehad, maar ik ga er wel vanuit dat we deze echo zelf moeten betalen.

En over de onzekerheid... Hier nog een! Ik heb wel gevoelige borsten en kramp in m'n onderbuik, maar nu is bij mij ook de kramp wat minder en dan vraag ik me af of het inderdaad wel goed is. Ik ben ook heel bang bloed te verliezen. Ik durf ook nog niet echt heel blij te zijn ofzo... Je hoort natuurlijk ook genoeg verhalen dat het mis gaat! Recent nog een vriendinnetje van me met 8 weken. Dus ik heb ook echt wel angsten.. Ben zo benieuwd naar de eerste echo! Hopelijk is dat goed en kan ik dan wat blijer zijn.

@Sheikha: goed vooruitzicht die vrije dagen!! Lekker van genieten ;-) ik wil de tabel wel voor je aanpassen! Welke gegevens kan ik erin zetten?
Sheika27-9431eersteGeen
Maillootje7-12528EersteGeenZwanger!:heart:
Rome9016-8?329EersteGeen
Queeniee17-8128EersteGeen
Bonsa4-12428EersteGeenZwanger!:heart:11-08-2020
Soof82?137TweedeGeenZwanger!:heart:
Lila_Lilly_16-10331EersteGeenZwanger! :heart:
Ik heb een rijtje aan de tabel toegevoegd voor de uitrekende datum! Misschien leuk om bij te houden. Iedereen eens? ;-) En ik ben zo brutaal geweest Maillootje en Soof als zwanger erin te zetten :shame: Klopt het zo allemaal?
Ahh top, dankjewel! Ik weet mn officiële uitgerekende datum not niet haha, maar volgens alle rekentools is het op mn verjaardag!!! (16 augustus)

En ik heb gisteren met een VK praktijk gesproken, 3 januari de eerste echo!! Ik vind het zo leuk! Dat is met 7+6 en precies de dag voor we naar familie gaan ♡

O en de mevrouw aan de telefoon zei dat zolang er geen sprake is van bloedverlies, eigenlijk alles wat je kúnt voelen gewoon "normaal" is. Dus ik ben wel wat gerustgesteld nu :) (dat, en vannacht deden mn borsten weer ontzettend zeer haha)

Hoe gaat het met de rest hier?

O ja, en met de feestdagen moeten we allebei werken haha. Dus we gaan op kerstavond lekker samen eten want dan zijn we allebei vrij. Moet zeggen dat ik ook niet zo veel waarde hecht aan de kerstdagen perse, ik vind heel december eigenlijk gewoon Kerst hihi
Och wat goed om te lezen dat er nog meer zwangeren bij zijn gekomen! Van harte!

Ik ben nu 14 weken zwanger en weet zelfs al dat wij een dochter verwachten!

Ik herken de angst dat het misgaat, zeker als de symptomen afnemen en op momenten helemaal niet aanwezig zijn. Gelukkig had ik een vriendin die mij kon vertellen dat dit helemaal normaal is.
Ik had ook best wat buikpijn, ook dat was (zonder krampen en bloed) niks om mij zorgen om te maken. Dat is natuurlijk qua gevoel niet altijd even makkelijk om die zorgen ook daadwerkelijk los te laten.

Ik hoop dat de zwangeren naast de angst ook kunnen genieten. Het vertellen aan dierbaren is natuurlijk een fantastische ervaring en zo komen er steeds meer mijlpalen bij😄

Ik wens jullie allemaal hele fijne feestdagen! Wenen lijkt mij trouwens echt heel gaaf, zeker rond de gezellige feestdagen.

Ik duim verder voor iedereen en hoop dat er snel nog meer zwangeren bijkomen!

Ps ik kan op mn tel de tabel niet aanpassen, zou iemand dat voor mij willen doen?. Ik ben op 8 juni uitgerekend.
Wat fijn, al die goede berichten! Ik heb zelf ook goed nieuws. Uitslag van de nipt test is binnen. Geen afwijkingen en geen nevenbevindingen gevonden!
Ohh Queenie wat leuk!! Dus je kan al helemaal gericht shoppen! ;)

Lila Lily fijn dat de NIPT test goed was! Ik twijfel nog of we deze laten doen. Wat was voor jou de reden om er wel voor te kiezen?

Ik heb een dilemma! Volgende week heb ik twee etentjes met m’n werk. Normaalgesproken drinken we dan lekker wijn. Als ik niet drink valt dat direct op, maar hiervoor denk ik erover de antibiotica-smoes te gebruiken :idee:. Nu eten we alleen ook vaak rauwe zalm, tonijn, tartaar etc. Nu kan ik me hier nog geen smoes voor bedenken! We krijgen namelijk meestal gewoon een menu voorgeschoteld. Als ik het restaurant meld dat ik zwanger ben, valt het natuurlijk ook op dat ik iets anders krijg dan de rest... En normaal eet ik echt alles. Hebben jullie nog briljante ideeën? :thumbsup:
Wat leuk Queenie! Ik kan me ook écht niet voorstellen dat er mensen bestaan die niét willen weten wat het wordt, ik ben nú al veel te nieuwsgierig!! (En vind het heel fijn om te lezen dat jij soms ook klachtenvrije dagen hebt, stelt me toch gerust haha)

En wat fijn, Lila! Ben ook wel benieuwd ben waarom je voor de NIPT hebt gekozen, als je dat wilt delen?

Lastig Bonsa, qua alcohol heb ik inderdaad ook al de medicatie-smoes gebruikt haha (En natuurlijk: ik moet rijden). Maar qua eten weet ik het niet zo goed... kun je niet zeggen dat je hebt besloten vegetariër te worden? Geen idee of dat in jouw geval geloofwaardig zou zijn natuurlijk, maar iets anders kan ik niet verzinnen. Moet je wel op de koop toe nemen dat je een complete vega-maaltijd voorgeschoteld krijgt haha.

Ik voel me eigenlijk heel prima! Alleen 's avonds heel moe en beetje weeïg gevoel op mn maag, maar verder niet echt ergens last van. Word 's ochtends uit mezelf tegenwoordig vroeg én uitgerust wakker (= uitzonderlijk!!) en voel me gedurende de dag juist energieker dan normaal. Heel fijn haha. Wel hele rare, levendige dromen en constant ontzettende honger...

Voor de zwangeren: hebben jullie het eigenlijk al aan mensen verteld? Zo ja, met hoeveel weken en aan wie? En zo nee, waarom niet en wanneer zijn jullie dat van plan te gaan doen? Ik moet me echt inhouden om het niet van de daken te schreeuwen hahaha.

Hoe voelt iedereen zich hier verder, de zwangeren allemaal happy en gezond?

Zitten er nog NOD's aan te komen? Volgens mij is de tabel niet super up-to-date.
@Maillootje, bedoel je waarom we voor nipt hebben gekozen en niet voor de combinatietest, of gewoon uberhaupt waarom we nipt hebben gedaan?
Bonsa schreef:
10-12-2019 17:56
Ik heb een rijtje aan de tabel toegevoegd voor de uitrekende datum! Misschien leuk om bij te houden. Iedereen eens? ;-) En ik ben zo brutaal geweest Maillootje en Soof als zwanger erin te zetten :shame: Klopt het zo allemaal?

Nee heel fijn juist Bonsa, dank je wel. Het lukt mij niet om de tabel aan te passen zonder er een puinhoop van te maken.

Het was voor mij ronde 5 en ben waarschijnlijk 8 aug uitgerekend. As woensdag een vroege echo. Zo spannend 🤗
@maillootje van harte gefeliciteerd 🎉🎉🎉

Volgens mij heb ik meerdere zwangere gemist. Of klopt het tabel nu wel zo? In ieder geval gefeliciteerd voor iedereen ❤
Sheika27-9431eersteGeen
Rome9016-8?329EersteGeen
Lila_Lilly_16-10331EersteGeenZwanger! :heart:
En Soof hoe is de echo gegaan vandaag??

Lila_Lily ik ben ook benieuwd wat je reden was het wel te doen! (omdat ik zelf nog twijfel) ;)

Mijn etentje ging gister niet helemaal soepel. Het viel iedereen gelijk op dat ik niet dronk en geen rauwe dingen at. Dus iedereen begon erover :bonk:... Maar ik heb ze gezegd dat als ik nieuws te melden had, ze het vanzelf wel van me horen! :idee:
Ok, dan even de uitleg waarom wij wel nipt hebben gekozen. Voor ons was het eigenlijk meteen duidelijk dat we dat wel zouden doen. Wij vinden het niet eerlijk naar een kindje toe die zo zwaar gehandicapt is dat het binnen een jaar zal komen te overlijden, te voldragen en geboren te laten worden. Tel daarbij de impact op je eigen leven op. In zo’n geval hadden wij de zwangerschap laten afbreken. We hebben voor nevenbevindingen gekozen omdat we liever gewoon alles willen weten. Stel je hebt zelf kanker en weet het niet, dan wil je daar toch zo snel mogelijk achter komen? Dat is ook iets wat met nevenbevindingen gevonden kan worden. Dus voor ons was er geen enkele reden om de nipt níet te gaan doen. Gelukkig een hele goede uitslag gekregen dus, maar wel blij dat we het hebben laten doen. :)
anoniem_387894 wijzigde dit bericht op 19-12-2019 09:35
2.75% gewijzigd
Sheika27-9431eersteGeen
Rome9016-8?329EersteGeen
Lila_Lilly_16-10331EersteGeenZwanger! :heart: eind juni
Goedemorgen allemaal. Hier vanochtend een positieve test in handen gehad. Streepje is nog wel licht en in augustus werd het streepje niet donkerder. Zoals jullie misschien wel weten heb ik in juli een miskraam gehad na 9 weken. Het is dus best spannend hier.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven