Zwanger worden vanaf augustus - deel 2

25-11-2018 14:36 1438 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier gaan we verder. :)

Bij deze een link naar het oude topic: zwanger/zwanger-worden-vanaf-augustus/l ... start=1480

Tabel is gesloten!
Naam: Leeftijd: Ronde: NOD/UD: Bijzonderheden:
Gracey30 33/33 :cheer2: 03-05 Niek is geboren!
Fiona2018 31/35 :cheer2: 11-06 Dochter is geboren!
Mo_niekk 25/35 :cheer2: 24-07 Dochter is geboren!
Lotus85 33/40 :cheer2: 15-09 Dochter is geboren!
Monkey123 29/33 :cheer2: 23-09 Zoon is geboren!
Pavo07 28/33 :cheer2: 23-10 Dochter is geboren!
LBtwee 29/44 :cheer2: 26-12 1e kind
Luna-87 31/34 :cheer2: 18-12 dochter is geboren!
Tinkeltje33 34/37 :cheer2: 25-01 2e kind
tinkeltje33 wijzigde dit bericht op 28-12-2019 19:30
45.80% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
nu ik jullie over ovulatie zie praten, wou ik daar ook nog iets over kwijt. hebben jullie,behalve de ovulatie testen ook andere dingen waaraan je merkt dat het je eisprong is? ik heb eigenlijk nog nooit testen daarvoor gebruikt en wist jaren geleden toen ik ook van de ac af was dat ik mijn eisprong had omdat ik aan 1 kant een stekende pijn voelde. maar goed zat nu alweer 5 jaar aan de ac waaronder anderhalf jaar prikpil dus het is allemaal ook even geleden. had alleen met z'n calculator adhv mijn cyclus geprobeerd uit te rekenen wanneer ongeveer mijn eisprong moest zijn en die stond op vorige week dinsdag. had inderdaad die dag het wel bekende vruchtbare slijm en daarna buikpijn en enorme lage rugpijn. heeft 2 dagen geduurd,3e dag was het zo goed als over en 4e dag kwam het weer langzaam opzetten. maar wanneer dat ei er dan moet zijn geweest geen idee. gek hoe dat je lichaam door de jaren heen toch steeds weer veranderd. heb nu ook ineens weer een cyclus van 28 dagen terwijl dat voorheen altijd standaard 33 dagen was. net zoals dat niets zo veranderlijk is als het weer is ook niets zo veranderlijk als het vrouwelijk lichaam haha


@lbtwee ik heb inderdaad ook vaak gehoord dat een ovulatietest positief uitslaat door het hcg hormoon dus wie weet!!
Alle reacties Link kopieren
Ah pavo zo ontzettend verdrietig voor je! Bah..waarom kan 't niet gewoon goed gaan? Hopelijk vrijdag alles goed schoon en door voor een echte plakker! :hug:

Moniek jeetje wat schrikken ineens! Is het nog meer geworden of is het daarbij gebleven? Je hoort inderdaad vaak dat dat heel vaak voorkomt en niks hoeft te betekenen.
Volgrnde week alweer een echo dat is wel heel fijn.
Ben ook wel benieuwd naar wat er nou voor afwijkinkje zit. Komt vast allemaal goed

Leentje ik heb idd ook rond de eisprong meer afscheiding. Verder ooit wel eens krampen gevoeld dat ik dacht dat dat de eisprong was maar kan 't niet met zekerheid zeggen. Ze zeggen dat je de eisprong zelf niet voelt maar het groeien van het eitje ofzo.
Alle reacties Link kopieren
Wow Moniek das idd schrikken zon bruine sliert bij het afvegen! Gelukkig daarna weer weg. En pavo wat heftig zeg, ik heb geen idee hoe dat in z'n werk gaat maar idd fijn dat je dochter even opgehaald kon worden. Hoop dat jullie je allebei snel weer sterk voelen... Knuffel!!

@leentje ik heb dat vruchtbare slijm nooit in m'n onderbroek... Wel als ik met 2 vingers heel diep graaf en het eruit trek. De helft verlies ik onderweg denk ik, maar het is dan wel iets anders dan normaal. Temperatuur heb ik nooit gemeten, tevens mis je daardoor eigenlijk je eisprong geloof ik, omdat de temperatuur gelijk stijgt met je eisprong, dus ben je in feite al te laat. Ik heb nooit ac gebruikt en ook altijd een soort van krampje gevoeld waardoor ik dacht dat dat mijn eisprong was, maar dat bleek dus met de testen niet zo te zijn.

Wat betreft die sensitesten, er zijn verschillende 'gevoeligheden' van die testen.. De hypergevoelige geven bij mij dus geen duidelijke piek.. Nu is de hoeveelheid lh bij iedere vrouw ook weer anders geloof ik, dus ik zal wel weer zo'n uitzondering zijn 😉. Ik heb tampons In gehad vandaag waar dan lichtbruin bloed aan zat.. Dus zal morgen of overmorgen wel ongesteld worden. En anders ga ik testen 😬😬😬.
Alle reacties Link kopieren
@Monkey, nee het is niet meer geworden. Zag net wel weer tijdens het random afvegen daar beneden een beetje waterige afscheiding met heeeeele licht bruine mini vlokjes erin. En in m’n inlegkruisje een beetje hele lichte bruine afscheiding. Zolang ik geen echt bloed heb probeer ik me niet druk te maken. Makkelijker gezegd dan gedaan 😅.

@Lbtwee, spannend! Dat kan ook van een innesteling zijn?? Ik ga duimen voor je !!

@Lotus, ik merk bij mij m’n eisprong niks anders hoor. Het is dat ik die testen deed anders had ik het nooit niet geweten haha. 😂
Alle reacties Link kopieren
@gracey o das schrikken van je vader. Gelukkig is de operatie geslaagd. Beterschap voor hem!

@LBtwee zo das zeker laat! Hopelijk wel raak en anders hoop ik dat het niet lang duurt tot je NOD. Anders duurt deze ronde wel heel lang

@Fiona fijn dat de echo goed was. Leuk dat je eerder kon komen. Zulke berichten zijn fijn lijkt me als je net zwanger bent haha

@pavo ah nee toch? Wat een rot nieuws! Ik wist niet dat je lichaam dan een zwangerschap in gang zet als het zakje leeg is. Vind het echt super verdrietig voor jullie.. dikke knuffel en sterkte gewenst

@Moniek oh das idd gek... wat zou het zijn? Zijn je huilbuien al over?

@Leentje, welkom!

@Tinkeltje sterkte! Lijkt me heel heftig zo'n periode.. knuffel

Excuses dat ik even weg was maar ik was een lang weekend weg. Even ertussenuit. Ik had trouwens zaterdag een smiley, op cyclusdag 21. Hopelijk met het weekendje weg in relaxed modus nu wel raak haha. Dat testen is wat overbodig misschien als we idd dagelijks sexen, maar ik was er in eerste instantie mee begonnen om te weten hoe mijn cyclus er eigenlijk uit ziet. Ik had dit keer wel een wat drukkend gevoel onderin mijn buik. Maar ik moet zeggen dat ik er niet eerder op gelet had, tot deze ronde. Als ik niet had getest was het me denk ik ook niet echt opgevallen.
Alle reacties Link kopieren
Even een ego post.

Volgens mij zojuist een miskraam gehad. Ben aan het werk en voelde inene alsof ik ongesteld was geworden. Dus ik ben naar de WC gegaan waar voor m’n gevoel de sluizen opende. Ik ben een hele grote klont/zak bloed verloren. Ik weet niet of het een vruchtzak was of etc. Het was vrij groot en ik ben er heel erg van geschrokken. Ik heb er foto’s van gemaakt zodat ik dat aan de verloskundige / gynacoloog kan laten zien. Heb verder geen pijn etc en bloed nu ook bijna niet meer.

Willen jullie allemaal voor mij duimen dat dit gewoon de afwijking in mijn baarmoeder was? Dat kon namelijk ook een slijm/bloed prop zijn ....
Alle reacties Link kopieren
Ach Moniek, wat schrikken. Ik hoop echt voor je dat dit de afwijking is. Kan je niet terecht voor nog een echo?
Alle reacties Link kopieren
Oh neeee moniek! Wat ontzettend schrikken zeg. Ga je vandaag bellen voor een echo?? Ik duim megaaa hard voor je mee dat het niet het vruchtje was. :hug:
Alle reacties Link kopieren
He wat schrikken zeg!! Hopelijk alles in orde.. Ik zou idd even de vk bellen voor een extra echo vandaag of morgen! Die onzekerheid is killing
Alle reacties Link kopieren
Wow das schrikken Moniek! Ik ga voor je duimen dat er niks mis is. Heb je al gebeld?
Alle reacties Link kopieren
Volgens de VK klinkt het echt als een miskraam. Ik kan vanmiddag 14:45 terecht voor een echo. Wel op een andere plek (45 minuten rijden) maar anders moest ik wachten tot morgen.

M’n buik voelt ook echt leeg.. anders..
Alle reacties Link kopieren
Ik herken het ook echt wat je beschrijft als een miskraam. Maar ik hoop zo ontzettend voor je dat het wat anders is. Heeeel veel succes vanmiddag! :hug:
Alle reacties Link kopieren
Ach Moniek, wat verdrietig. Ik hoop voor je dat je toch nog goed nieuws krijgt vanmiddag.
Alle reacties Link kopieren
Ach lieve Moniek, ik duim voor een wonder :hug:
Alle reacties Link kopieren
Egopost,

Het zit er nog!! Hartje klopt mooi en termijn klopt ook. Vandaag precies 7 weken. Dit was waarschijnlijk de afwijking. Ze weten niet zeker of het een 2de vruchtje is geweest of een bloedprop. Ik moest haar de foto laten zien, die ik vannacht had gemaakt en toen zei ze dat het idd op een miskraam leek.

Wij waren echt zo verbaasd toen ik de inwendige echo kreeg en ze zei dat ze het vruchtje nog zag!

Mijn hemel heb nog nooit zo hard gehuild. Wat een emotionele rollercoaster dit zeg. Pff

Bedankt voor al jullie steun ♥️♥️♥️
Alle reacties Link kopieren
Ohhh wow moniek! Wat een ontzettend goed nieuws zeg. Misschien toch dat tweede vruchtje inderdaad wat dit nu heeft veroorzaakt. Gek idee maaar wat een superrr goed nieuws zeg. Ben zo blij voor je! Snap dat het super heftig was. Wat een spanning
Alle reacties Link kopieren
Wow Moniek! Wat fijn zeg! :cheer2: Moet al de hele dag aan je denken. Ik hoop dat die krampen nu ook voorbij zijn. Die afwijking was nu ook verdwenen?
Alle reacties Link kopieren
Wat een opluchting mo_niek, fijn!
Alle reacties Link kopieren
Zo wat een goed nieuws Moniek! Ik snap dat je je bent rot geschrokken! Wat fijn dat alles goed is zeg. Een mega opluchting!!
Alle reacties Link kopieren
De afwijking was idd niet meer zichtbaar op de echo. En de echoscopiste zag nu ook verder niks abnormaals in m’n baarmoeder zitten dus als het goed is hoeft er ook niks meer uit haha. Met een beetje geluk is de pijn nu ook over. Zal nog wel een paar dagen zeurderig zijn maar dat is logisch! M’n leidinggevende heeft de komende 2 diensten van m’n rooster af gehaald dus ik hoef zaterdag pas weer te werken.

@Lotus, wat heerlijk dat je een lang weekend weg bent geweest! En idd als je toch zo vaak sekst zij die testen overbodig maar het geeft je wel een idee van hoe lang je cyclus is. +- 14 dagen na je eisprong begint je ongesteldheid. Dat verschilt natuurlijk ook nog per persoon!
Alle reacties Link kopieren
Heb je het nu ook moeten vertellen op je werk hierdoor? Lijkt me wel heftig als dat niet je eigen keuze nog is.

Lotus: lekker een weekend weg. :)

Pavo: hoe is het nu met jou?
Alle reacties Link kopieren
o jee ik zie nu pas alle berichten. dacht dat ik nog ingelogd stond maar niet dus en nu komt alles pas tevoorschijn.

om nog even terug te komen op dat ei haha ja het is en blijft een ingewikkeld iets en idd het verschilt gewoon per persoon.

@Mo_niekk joh ik schrok toen ik je eerste post las.heb t zelf ook jaren geleden gehad,dacht ook een miskraam maar bleek ook niet zo te zijn maar wat voel je je dan verschrikkelijk he! fijn voor je dat alles in orde blijkt te zijn!

@pavo wil je echt veel sterkte toewensen! ik had al wel een beetje gelezen dat er iets aan de hand was maar ga er natuurlijk niet zomaar naar vragen wat dan precies,wat een teleurstelling zal dit voor je zijn. laat je eigen maar lekker in de watten leggen! even bijkomen!

het is ook zo onzeker allemaal. in de eerste ronde dacht ik echt te voelen dat het raak was. en dat was waarschijnlijk ook zo. ik met me eigenwijze kop te vroeg gaan testen (al weet ik heel goed dat je dat heel niet moet doen maar herkende gewoon een hoop van de eerdere zwangerschappen) sta ik daar met een licht positieve test. en je weet wat ze zeggen een streepje is een streepje. ik helemaal blij maar aantal dagen later toch ongesteld geworden. was ook wel te verwachten, tijdje terug toen ik onderzoeken kreeg vanwege afwijkende uitstrijkjes zag de gyn dat ik atrofie aan me baarmoederslijmvlies had. was veel te dun en dat kwam volgens hem door pil gebruik. daarbij vertelde hij dus ook dat als ik ooit weer zwanger wilde raken dat dit eerst weer moest herstellen na het stoppen met de pil omdat anders er geen innesteling plaats kan vinden. dus denk ook dat het daarmee te maken heeft gehad. tja ons lichaam werkt helaas niet zoals we dat het liefste zouden willen. enigste wat we kunnen doen is heeeeel veel geduld hebben en als vrouwen onder elkaar een hart onder de riem steken! :heart:

moet wel eerlijk zeggen dat ik het deze keer wel weer spannend vind, zn pijn aan me (.)(.) niet normaal. schrijnen en steken. maaarrrr kan ook weer prima bij de ms horen dus ga er gewoon niet vanuit. dan valt het altijd mee.

@lbtwee ik ben zo benieuwd of het bij jou raak is, klein beetje bloed kan idd heel goed bij de innesteling horen. ik ga heel hard voor je duimen!!!


zo nu ga ik stoppen heel verhaal zie ik maar dit zijn mijn wakkere uren haha :cheer: sorry :rolling: welterusten iedereen!
Alle reacties Link kopieren
Moniek, wat fijn! Ik hoopte er al op, heb zo'n situatie al vaker gehoord in mijn omgeving. Misschien is het toch een tweeling geweest waarvan eentje het niet gered heeft?

Lbtwee, hoe gaat het nu met je, wanneer ga je testen?

Sorry, even korte berichtjes maar ik ben hondsberoerd. Gisteren zo'n 40x overgegeven, ik kan echt niets binnenhouden. Virus denk ik, want mijn man heeft er ook last van :-(
Alle reacties Link kopieren
Jeetje, wat een ontwikkelingen en berichten hier. Heb wel de hele tijd meegelezen!

@Moniek, wat een onwijs goed nieuws dat het allemaal toch goed is! Maar wat een schrik. Ben je weer een beetje bijgekomen? Ik hoop dat je dit soort stress de rest van je zwangerschap bespaard blijft en dat jullie over een maand of 7 jullie kindje mogen verwelkomen!

@Pavo, hoe gaat het met jou? Ik moest aan je denken de laatste dagen. Gek he? Terwijl ik je helemaal niet ken. Dikke knuffel!

@Leentje, welkom!

Jullie gesprekken over ovulatie herken ik wel. Zelf merk ik het aan heel veel zin in sex hebben, meer afscheiding en op de dag van de eisprong zelf steken laag in mijn buik. Ik verwacht zondag of maandag mijn ei. Vrijdag dus naar het ziekenhuis en daar krijg ik ook een inwendige echo, ben benieuwd wat ze daar van kunnen zien!
Alle reacties Link kopieren
Moniek hoe gaat het? Krampjes en bloed verlies allemaal gestopt?

Pavo hoe gaat het met jou? Heb jij nog bloedverlies? En hoe voel je je erbij??

Spannend leentje! Klinkt hoopgevend je kwaaltjes
Pff het is zo onzeker allemaal hé. Wat shit ook van jouw positieve test en daarna toch ongesteld worden. Ben je hartstikke blij en daarna weer een domper. Ik wist helemaal niet dat door pilgebruik je baarmoeder te dun kan zijn. Hebben ze ook gezegd hoe snel dst bij kan trekken?

Nog niet ongesteld Lbtwee? Wanneer ging je ook alweer testen?

Sjeetje fiona dat is wel echt beroerd. Heel veel beterschap :redrose:

Hier deze ronde dus geen ovulatietesten. Wel veel afscheiding deze dagen wat ik wel herken van vorige ovulaties (of het is het sperma dat de volgende dag er nog uit loopt :rofl:) . Dus waarschijnlijk over 'n paar dagen een eisprong. Mijn App geeft aan 't weekend. Dus kan wel kloppen. Nu elke 2 dagen seks zodat we 'm iig niet missen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven