Zwanger worden vanaf augustus

02-08-2018 20:55 1483 berichten
Alle reacties Link kopieren
Tabel is gesloten!

Naam:Leeftijd:Ronde:NOD/UD:Bijzonderheden:
Lbtwee 29/44 4 25-11 1e kind
Lotus85 33/39 4 03-12 1e kind
Tinkeltje33 33/37 5 06-12 2e kind
Monkey123 29/33 4 15-12 2e kind
Luna-87 31/34 5 16-12 1e kind
Julietara 28/32 2 pauze 2e kind
Gracey30 33/33 :cheer2: 09-05 3e kind
Violetje 35/45 :cheer2: 25-05 1e kind
Fiona2018 31/35 :cheer2: 11-06 2e kind
Pavo07 28/33 :rose: - 2e kind
Mo_niekk 24/35 :cheer2: 16-07 1e kind
bam_1984 wijzigde dit bericht op 25-11-2018 13:38
95.89% gewijzigd
~ It takes a rad mama to be a father too ~
Alle reacties Link kopieren
Bam, pavo, trijntje en monkey: jullie hebben ook zeker gelijk hoor! Uiteindelijk zal het allemaal wel meevallen, haha.

Bam wat stoer dat je dit in je eentje doet zeg! Spannend nu zeker?

Ik gebruik ook ovulatietesten vanwege mijn onregelmatige cyclus. Ga er ook vanuit dat het langer duurt dan gemiddeld, dan valt het hopelijk mee
Alle reacties Link kopieren
Ja ik vind het wel weer spannend, ben nu wel rustiger dan de vorige keren maar vind het heel spannend hoe het gaat lopen en hoe het over 10 jaar zal zijn. Maar komt goed!
~ It takes a rad mama to be a father too ~
Hopelijk stopt het bloeden snel Pavo! Ga je sowieso de echo ter controle doen, of als het bloeden stopt moet het goed zijn?

Ik snap dat je ovulatietesten gebruikt Bam, zeker in jouw situatie wil je wel het goede moment hebben.

Hier laten we het op z’n beloop. Ik heb een app waar ik e.e.a. in bijhoud. Bij dochter was ik de eerste ronde zwanger. Maar iets met behaalde resultaten in het verleden... ;-) dus ik wacht het eerst een paar maanden af.
Mijn NOD is trouwens 28-8
Alle reacties Link kopieren
Pavo wat zijn jouw gegevens ook alweer? Dan zet ik je er ook in.
bam_1984 wijzigde dit bericht op 14-08-2018 12:03
1.56% gewijzigd
~ It takes a rad mama to be a father too ~
Alle reacties Link kopieren
28/33, ronde 1 na vmk ronde 2 dus officieel ronde 3 haha.

2e kindje. Zet NOD maar op 10 september..

Thnx !
Alle reacties Link kopieren
bam_1984 schreef:
14-08-2018 08:58
Ja ik vind het wel weer spannend, ben nu wel rustiger dan de vorige keren maar vind het heel spannend hoe het gaat lopen en hoe het over 10 jaar zal zijn. Maar komt goed!
Bedoel je dan het contact met de vader of gewoon als ze groter zijn?
Alle reacties Link kopieren
Ik ga sowieso nog wel even een echo laten doen om te checken of alles schoon is. Was geen probleem zei de vk.
bam_1984 schreef:
14-08-2018 08:58
Ja ik vind het wel weer spannend, ben nu wel rustiger dan de vorige keren maar vind het heel spannend hoe het gaat lopen en hoe het over 10 jaar zal zijn. Maar komt goed!
Grappig, ik ben er dit keer ook veel rustiger onder. De eerste was spannend want dat was de eerste keer dat je alles meemaakt. De tweede was spannend want ik had zoveel verhalen gehoord dat twee kinderen echt zo anders is dan 1 (wat ook wel klopt vind ik). En nu denk ik ... ach zal wel goedkomen. Nr. 3 doe ik er wel even bij, haha. Hopelijk pakt dat ook zo uit :-)
Alle reacties Link kopieren
Ja zo denk ik ook, Trijntje. Maar denk meer van, hoe zitten we er over 10 jaar bij. Vinden ze elkaar leuk, hebben ze een goed leven, oftewel, heb ik de juiste keuze gemaakt etc... :)
~ It takes a rad mama to be a father too ~
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben gisteravond ovulatietesten besteld van Clear Blue :-) Mijn vriend zag dit ook zitten! Hebben jullie nog tips voor het doen van deze tests? Ik lees dat het je dit het beste niet kunt doen met je ochtendurine en elke dag op een vast tijdstip.

Maar ik werk.. dus tussen 8.00 en 17.00 uur is het wat lastig. Zou het een idee zijn om vanaf 15.00 uur niks meer te drinken en dit dan te doen wanneer ik rond 17.00 uur thuis ben? Ochtendurine is natuurlijk veel gemakkelijker. ..
Alle reacties Link kopieren
Clearblue kan je juist wel met ochtendurine doen...
~ It takes a rad mama to be a father too ~
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ovulatietesten van sensitest besteld. Wel lastig wanneer ik er nu mee moet beginnen..

Die van clearblue lijken me wel makkelijker maar ook wel duur..!
Alle reacties Link kopieren
Als je geen idee van je cyclus hebt zijn die wel prijzig idd.. ik merk het gelukkig aan m’n lijf tegenwoordig dus weet wel wanneer ik ze “moet” gaan gebruiken, vorige maand de eerste dag dat ik ze gebruikte meteen een smiley. Dan valt het dus wel mee met de kosten, maar toen ik net begon voor m’n eerste kind testte ik elke maand wel 10 dagen (met die goedkope) om echt in kaart te brengen wanneer het streepje opliep en weer wegging. Die plakte ik ook onder elkaar zodat ik goed kon vergelijken. Na 14 mnd (duurde 6 en 8 mnd voor ik zwanger was) weet je dan wel voort hoe je lijf werkt. Ik let ook altijd op m’n cervix slijm en voel de stand van m’n baarmoedermond. Eigenlijk heb je die testen helemaal niet nodig maar ik ben dan toch wel weer een beetje een controle freak :-D
~ It takes a rad mama to be a father too ~
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi,

Ik doe graag mee!

Ik ben 24 en mijn vriend is 35.
Dit wordt ons eerste kindje. Momenteel ben ik voor het eerst weer echt ongesteld na het stoppen met de pil en de pilbloeding, en mijn nieuwe NOD is als het goed is 8 september. Dit wordt dus onze eerste ronde.

Mijn menstrutie is ook nog onregelmatig dus het zou ook zomaar eerder of later kunnen zijn.

Super leuk om mee te doen en al jullie verhalen te lezen! 😁


Succes dames!! 😍
Alle reacties Link kopieren
Welkom Aardbei! Laat mensen gewoon lekker kletsen joh. Als je stabiliteit kan bieden aan een kind en je relatie is goed, maakt het in mijn ogen niet uit hoe oud of jong je bent. Sterker nog, het schijnt dat zwangerschappen en bevallingen vaak makkelijker als je jonger bent omdat je lichaam het beter aankan.

Trijntje, knap dat je nog zo lang kan wachten. Hopelijk word je dit keer gewoon direct zwanger, zonder hormoonbehandelingen.

Welkom ook Meme! Had je meteen alweer een regelmatige cyclus na het stoppen met de anticonceptie?

Pavo :hug:

Mo_niekk, ook welkom!

Ik was vandaag opeens echt heel emotioneel. Volgens mijn man ben ik ook niet te genieten sinds mijn spiraaltje is verwijderd, wat ook wel een beetje klopt. Wat doen hormonen toch een hoop met je lijf, hopelijk voel ik me snel weer de oude. Of wie weet word ik eindelijk ongesteld, dat ik daarom zo overemotioneel ben.
Alle reacties Link kopieren
Ovulatietesten: haha zie ik maar weer dat ik die dingen niet goed gebruikt heb. Ik deed ze ook maar af en toe en als ik 't deed deed ik 't sochtends. Dacht gewoon 't beste net als met een zwangerschapstest.

Spannend fiona, kan ongesteldheid zijn of een zwangerschap! Ik zak voor je duimen. Hoelang ben je van de pil/spiraal af?

Welkom mo_niekk, spannende tijd!

Lastig pavo wanneer je met die ovulatietesten moet beginnen. Kan nu best iets langer duren voordat je eisprong komt. Maaar misschien wel gewoon als normaal. Ik zou beginnen wanneer je het volgens je oude cyclus zou verwachten.

Ik ben al allemaal symptomen aan 't zoeken bij mezelf. Wat natuurlijk dikke onzin is want de innesteling kan nog niet eens geweest zijn waarschijnlijk. Ik zou willen dat ik de tijd eventjes vooruit kon zetten naar de 12 weken echo.
Alle reacties Link kopieren
@Monkey, mijn spiraal is bijna 4 weken geleden verwijderd. Een zwangerschap is het niet denk ik, ik had een paar dagen geleden nog een hele witte test en twee weken geleden geen seks gehad. Maar je weet maar nooit natuurlijk! Wat kun je jezelf gek maken hè, dat heb ik ook hoor..
Alle reacties Link kopieren
Dames ik heb wel nog even een vraagje.

Ik ben vandaag dus voor het eerst echt ongesteld geworden, na m’n pilbloeding, maar produceer ik dan straks ook meteen een eitje? Of is dat wel nog even afwachten?
Alle reacties Link kopieren
Fiona: je weet maar nooit inderdaad. Misschien was je eisprong wat later en dat moment wel seks gehad? Of misschien toch ongesteld. Dat is ook wel fijn vond ik, dan heb je weer een beginpunt.

Mo_niekk volgens mij heb je dan wel gewoon je eisprong 14 dagen na begin van menstruatie.
Alle reacties Link kopieren
Moniek, je eisprong is doorgaans 14 dagen voor je eisprong.. Hoe lang zat er nu tussen? Als dit rond de 4 a 5 weken is kan je er denk ik wel vanuit gaan dat je weer regelmatig bent maar dat is altijd afwachten natuurlijk. Als iemand dus een cyclus van 35 dagen heeft heb je ongeveer op dag 21 je eisprong.. “normaal” is rond de 28 dagen, dan heb je dus idd op dag 14 je eisprong. Maar zelfs dan kan het per persoon verschillen.
~ It takes a rad mama to be a father too ~
Hier een artikeltje waar het wel duidelijk staat uitgelegd: https://www.zozwanger.nl/wanneer-vrucht ... conceptie/
Alle reacties Link kopieren
bam_1984 schreef:
14-08-2018 15:01
Clearblue kan je juist wel met ochtendurine doen...
Ik las het in de bijsluiter! Dat gaan we dus maar doen.
Snel hopen op een smiley :-)

En welkom Moniek!
Alle reacties Link kopieren
bam_1984 schreef:
15-08-2018 09:34
Moniek, je eisprong is doorgaans 14 dagen voor je eisprong.. Hoe lang zat er nu tussen? Als dit rond de 4 a 5 weken is kan je er denk ik wel vanuit gaan dat je weer regelmatig bent maar dat is altijd afwachten natuurlijk. Als iemand dus een cyclus van 35 dagen heeft heb je ongeveer op dag 21 je eisprong.. “normaal” is rond de 28 dagen, dan heb je dus idd op dag 14 je eisprong. Maar zelfs dan kan het per persoon verschillen.

Ahaaa, ik zat nu op 25 dagen. Geen idee hoe lang deze cyclus gaat zijn.

Oh en je mag me toevoegen in het tabel als je wilt 😁
Alle reacties Link kopieren
Trijntje84 schreef:
15-08-2018 09:39
Hier een artikeltje waar het wel duidelijk staat uitgelegd: https://www.zozwanger.nl/wanneer-vrucht ... conceptie/
Dankjewel trijntje,

Heb je dan ook enig idee wanneer ik het beste kan starten met de ovulatie testen? Ik zou dan (als mijn cyclus het zelfde is als de vorige) rond dag 11 mijn eisprong krijgen. Op dag 9 of 10 beginnen met testen?

Of het überhaupt eerst een maand z’n beloop laten gaan? Pff dillema ... het duurt me nu al te lang haha 😜
Alle reacties Link kopieren
Ik zou op dag 9 beginnen aangezien jij een korte cyclus hebt. Het kan best zo zijn dat je eisprong alsnog op dag 13/14 is maar dat je een korte luteale fase hebt (periode van eisprong tot menstruatie).. daar kom je alleen achter door structureel te testen. Je kunt ook “gewoon” elke (2) dag(en) sexen van dag 8/9/10 tot dag 16 ofzo, maar daar moet je ook maar zin in hebben (dat “moeten”).. :biggrin:
~ It takes a rad mama to be a father too ~

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven