Zwanger worden vanaf december 2017

28-11-2017 16:20 903 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vriend en ik hebben besloten om vanaf december voor ons eerste kindje te gaan!
Het lijkt me leuk om hier met mensen te kletsen over alles wat hierbij komt kijken.

NaamLeeftijdHoeveelste kindRondeNODBijzonderheden
Appeltje30 29 / 32 1ste 5 1-5
Bibi321 29 / 30 1ste 6 25-4
Celenne 32 / 37 1ste 5 17-5
Margriet26 25 / 25 1ste 3 24-4
Bloomaday 1ste 2 23-4
Evelien_88 30 / 31 1ste 5 11-5
Loekieloek3 28 / 38 1ste 7 5-3
Rein1986 31 / 31 1ste 4 18-5
Roffa38 38 / 40 1ste 6 17-5
Yellow-89 28 / 31 2de 1
SMJ91 25 / 34 1ste 1 31-5
Maikiex 21 / 35 1ste 1
Zwangeren
NaamLeeftijdHoeveelste kindUitgerekendGeplande echoGeslacht
Jentelente 28 / 30 2de :cheer2:
poezels 32 1ste 24-9 :cheer2:
bozz 30 / 32 1ste 25-11 :cheer2: 14-5
bozz wijzigde dit bericht op 03-05-2018 11:38
84.33% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hier veilig thuis gekomen door de sneeuw. Vind het heel mooi al die sneeuw maar als je er door heen moet vind ik het maar niks.
De kleine meid gister ook ff om de sneeuw gezet en gelijk wat leuke foto's gemaakt :)

Hier ook nog geen aanpassingen in eet/leef gewoonten gedaan. Straks als het zover is moeten we nog genoeg dingen laten ;)

Heerlijk nog ff carpaccio eten celenne.

Hier moeten we vanaf komende week het ff gezellig gaan maken. Helaas komend weekend weekendje weg dus wordt het wat lastig.

Wat betreft het stoppen met de pil of andere anticonceptie. Eigenlijk bizar he dat je zulke verschillen merkt. Ik merk dat ik vrolijker ben, en minder snel chago.
Ik merk ook wel verschil na stoppen met AC (al is dat nog maar een maand)
Meer energie en inderdaad minder snel chago net als Yellow :)

Gezellig weekendje weg Yellow, niet met zijn 2tjes begrijp ik ? :)

Hier nog steeds geen bloed. zucht word er zo onzeker van, geef mij maar dan gewoon bloed en door met de volgende ronde :devil:
dag 36...
Ik kom trouwens ook aan nu ik gestopt ben met de pil. Ik dacht dat je alleen aan kon komen van beginnen! Wie heeft dat nog meer? Natuurlijk gaat die extra kilo gelijk knus op mijn buik zitten 🤣
Alle reacties Link kopieren
Hi meiden,

Is het oké als ik hier meeschrijf? Ik vind het superleuk om te lezen wat jullie allemaal plaatsen :)

De basis:
Ik ben 27, mijn vriend 29
Het wordt onze 2e ronde voor ons eerste kindje :)
Mijn aanstaande NOD is omstreeks 27 december (volgens de Maya app)

Ik ben begin september gestopt met de pil en we zijn vanaf vorige maand echt serieus bezig geweest. Helaas toen na 32 dagen ongesteld geworden op 27 november. De cyclus daarvoor (in oktober) was 30 dagen. Toen niet heel serieus geprobeerd maar dus ook niet gelukt. Daarom noem ik deze maand onze 2e ronde, omdat we er nu voor de 2e maand echt serieus mee bezig zijn. Maar op zich wel vrij regelmatige cyclus nu voor na ruim 10 jaar de pil, rond de 30-32 dagen.

@Appeltje30: Ook ik zit met de kerst op het wachtbankje. Iedereen is gewend van mij dat ik van een wijntje houd, dus dat wordt nog even een goede smoes verzinnen! Ik ben verder wel al gestopt met roken (deed ik soms in het weekend met een drankje) en ik loop tevens bij een health coach voor gezonde voeding. Dit had ik al in de planning, maar valt nu mooi samen met onze babywens :-)

@MrsSmith: Toevallig heb ik vannacht gedroomd dat ik een test deed en dat ik zwanger was! Het was zo'n bijzonder gevoel. Ik was er heel rustig onder, heel vredig. Terwijl mijn idee is dat ik het hele huis zou door stuiteren van blijheid haha

@vdWendy: Zo vervelend! Ik merk dat het voor mezelf lastig blijft om rustig te blijven als ik overtijd ben, vorige maand ook meteen 2 testen gedaan toen ik 'nog maar' twee dagen overtijd was en dat is dan toch zo'n teleurstelling als er weer niks staat. Ik duim voor je!

Ik merk dat ik de wens voor een baby moeilijk vind te combineren met er heel relaxt en luchtig over te doen. Ik probeer er niet teveel mee bezig te zijn, maar aan de andere kant wil ik wel mijn cyclus weten, het op de juiste dagen 'doen' en verhalen te lezen van dames die er ook mee bezig zijn. Hebben jullie dat ook?
Zo dames, wat is er hier al weer veel geschreven! Hier nog geen eisprong gehad, was een beetje te voorbarig vorige week. Als ik uitga van dezelfde cyclus als de vorige keer, zou ik vrijdag mijn eisprong moeten hebben. Dan is mijn NOD 29/12, maar is een voorspelling, kan ook gerust later/vroeger zijn. Maar ik heb geen schrik dat we mn eisprong missen, we hebben nu zo om de dag seks. Man klaagt niet en ik ook niet, haha.

Joh, ik geloof er zo niet in om er weinig en relax mee bezig te zijn. Eens je die stap hebt gezet, wil je zo snel mogelijk een baby. En ja, soms is dat eens tegen je zin seks hebben omdat het van moetje is. Het gehele geromantiseer er rond is niet aan mij besteed.

Hier probeer ik wel gezond te eten, ben ook de afgelopen maanden wat afgevallen, ben nu wel tevreden met mijn gewicht. Hier dus niet aangekomen door te stoppen met de pil. Probeer wel zo weinig mogelijk suiker te eten en de gewone gezonde kost. Verder drink ik al geen alcohol, dus daar moet ik zeker geen smoes voor bedenken, lekker makkelijk.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het prima Winterds.
Al moeten we het hierna bij deze dames laten vind ik. Anders raak ik echt het overzicht kwijt...

Haha die knusse kilo's op je buik roffa, helaas gaan die indd niet ergens anders zitten. Hier ook hetzelfde probleem.
Alle reacties Link kopieren
@roffa: ik ben ook na stoppen met pil aangekomen. Sinds september gestopt en vooral mijn buik is sindsdien echt wel 'uitgezet' Aan mijn eetlust niks veranderd, dus vind het ook erg vreemd 🤔
@bibi321 en @yellow-89 ha! Ik ben dus niet de enige! *schudt buikje even op en neer*. Top :jump: :jump:
Alle reacties Link kopieren
@Cactuss Ja daar heb je ook gelijk in. Ik probeer er iig zo min mogelijk obsessief mee bezig te zijn, maar een “moetje” is inderdaad bijna onvermijdbaar ;-) Fijn dat je al niet drinkt, dat scheelt weer smoesjes verzinnen!

@Yellow-89 Begrijp dat het anders een beetje onoverzichtelijk word, thanks dat ik er nog bij mocht! :-)
Welkom @WinterDS!
En bedankt :)
Ik wil er ook niet te veel overnadenken, maar ik kan het niet tegenhouden haha.
Dus heb precies t zelfde als jij!

@yellow, ja vind datje gelijk hebt, anders is het niet meer te volgen en kan je niet meer op iedereen persoonlijk reageren.

@Roffa, hier (nog) geen extra kilos gelukkig.
Haha moest lachen om je opmerking: * schudt buikje even op en neer* :HA:

:bunny:
Alle reacties Link kopieren
Haha een leuke goede morgen, ik schiet hier ook in de lach * schudt buikje even op en neer. Haha :)

en vdWendy, indd niet gezellig met z'n 2tjes ;) wel heel gezellig met schoon fam. Maar niet heel handig van het weekend. Maar we verzinnen er wel iets op.

Werk ze allemaal vandaag!
Zal vanavond via de comp nog eens wat langer reageren, via mijn tel werkt de het niet altijd even handig. Soms ben ik ineens alles weer kwijt wat ik getypt hebt.
Alle reacties Link kopieren
Welkom Winter :)

Ik sluit mij onmiddellijk aan bij het "zou me er graag niet te intensief druk om maken" maar dat lukt me inderdaad ook voor geen meter. Ik ben inmiddels sinds maandagavond ongesteld, dus vanaf volgende week hoor ik echt bij dit topic. :).

Verder heeft mijn man een lekker vergezocht leverpaté-ontwijk-plan bedacht voor kerst:
Probeer te zorgen dat de hond van mijn schoonouders even aan zijn riem ontsnapt. Die jat dan gegarandeerd de paté van het bord van een neefje of nichtje . In de commotie die dan ontstaat, kan ik mijn portie probleemloos richting het bord van mijn man schuiven ;).
(Zelf aan de hond voeren werkt natuurlijk niet, dan krijg ik een nieuwe portie).
Alle reacties Link kopieren
Waaaaat? Niemand heeft mij eerder over die buikjes verteld! O_O Ik moet nog in bikini op huwelijksreis! Nouja, misschien kan ik het compenseren met extra vrolijkheid en libido :jump:

Hahaja briljant plan van je man Celenne :thumbsup:

En Yellow krijgt misschien wel een lekker rustig kindje als het dit weekend raak is ;)

En welkom Winter!

Hier geen grote leefstijlaanpassingen. We eten op zich al redelijk gezond en sporten regelmatig. Wel ben ik mij de laatste tijd wat meer aan het orienteren op thee. De wijntjes tijdens het koken en het eten zitten er hier behoorlijk ingebakken dus ik probeer die gewoonte wel alvast wat te breken. Anders wordt de overgang straks zo groot :$ Aan de andere kant wel gisteravond spontaan de kroeg ingedoken want: nu kan het nog!!
Alle reacties Link kopieren
Welkom WinterDS! Leuk dat je meeschrijft.

Ja relax blijven en luchtig doen is mij ook niet gelukt :) Ik vind vooral dat het allemaal zo langzaam gaat en behalve regelmatig seks hebben is er gewoon niet heel erg veel dat je echt kan doen. Ik hoop gewoon zo dat het voor ons allemaal snel gaat gebeuren!

@Roffa ik ben niet aangekomen na het stoppen met de pil, maar er mogen best een paar kilootjes af dus ik schud lekker mee :p

@Celenne fijn! dat kan het volgende week echt gaan beginnen :) Spannend! Wel een goed plan inderdaad, valt dan vast niet op dat je geen leverpaté eet. ;) hihi

Qua eten en sporten heb ik geen aanpassingen gedaan. Ik drink alleen wel minder en na mijn ovulatie helemaal niet, omdat ik dat fijner vindt. Ik merk wel dat ik het nu gewoon al mis! Als het dan vrijdag is en ik geen biertje mag van mezelf dan vind ik dat wel echt jammer, maar goed. Verder ben ik wel begonnen met vitaminen. Slikken jullie ook iets en zo ja wat dan? Ik slik foliumzuur, vitamine D en vitamine C.
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal!

Wat een leuke berichten om te lezen :-) ik hoop dat ik ook met jullie mag meeschrijven !

Mijn man is 33 en ikzelf 31. We hebben in juli een miskraam gehad na 6,5 week en gaan nu voor een blijvende zwangerschap!! Het zou voor ons ons eerste kindje zijn.

Ik lees graag met jullie verhalen mee. Zelf heb ik 20 dec a.s. mijn NOD. Op dit moment geen symptomen van een zwangerschap, maar dat had ik bij mijn vorige zwangerschap ook niet..

Voor iedereen hoop ik dat een zwangerschap niet lang op zich zal laten wachten.

Liefs!
Straks kunnen we allemaal overstappen op het topic "zwanger worden met overgewicht" :cencored: haha nee grapje.

@Ooievaar ik heb ongeveer dezelfde NOD en voel ook geen ene moer. Ja, ik voel ongeduld :)
@bozz ik slik Davitamon mama compleet. Ik dacht ik gooi de doos weg en berg de pillen discreet op, staat op elke strip: mama. Dus er is een kastje waar verder niemand in mag. Moest ook al de ovulatietesten verstoppen omdat mijn schoonvader ging klussen in de badkamer! De thermometer lag er wel. "heb je koorts?" Euhh.

@MrsSmith ik ga me toch een partij een wijntje drinken als ik ongesteld word volgende week. Ha!
Alle reacties Link kopieren
Gezellig nieuwe meiden! Welkom!

Ik slik Davitamon mama compleet. Lust geen vis en hier zit omega3 in.
Ik heb ze in een apart potje gedaan. Dan kan ik ze laten staan zonder argwaan te wekken ;-)

Dat luchtig doen lukte bij de eerste voor geen meter. Ben benieuwd nu!
Alle reacties Link kopieren
Ik slik de foliumzuur van de etos. Zijn wat kleiner dan de Davitamon mama compleet :) mocht ik zwanger raken stap ik wel weer over op de mama compleet. Daar zit alles in en vond ik bij mijn vorige zwangerschap ook wel een fijn idee.

Dat luchtig doen gaat me opzich nog redelijk goed af. Al zit ik nu in de stress omdat ik bang ben omdat het niet gaat lukken omdat ik zo gestrest ben. Wordt gek van mezelf.
Heb sinds een half jaar een andere baan (waar ik bij mijn vorige werk niets fout kon doen en iedereen heel blij met me was) heb ik het idee dat ik nu alles fout doe en ze me niet echt zien zitten. Daarnaast zijn de komende 2 maanden ook nog eens super druk. Hoe ga ik ooit zwanger raken als ik me zo voel??

vdWendy.. nog steeds geen bloed te bekennen?

Zo irritanti dat zo rond je NOD, elke keer denken ik voel nattigheid, snel naar de wc. Oh gelukkig toch niets... hmm zie ik nou iets... onee toch niet... of toch wel....
Hebben jullie dat ook?
Alle reacties Link kopieren
Welkom nieuwe dames!

Ik heb ook mama compleet van Davitamon!

Mijn NOD komt steeds dichterbij, aanstaande zondag! Sinds 6 december al zere, gespannen borsten. Dat heb ik normaal gesproken ongeveer 5 dagen voor mijn menstruatie ook, maar loop er nu al een week mee en moet nog 4 dagen. Verder totaal geen kwaaltjes of symptomen, dus ik blijf er nuchter onder (zegt ze heel relaxed, ahum. :hyper: .)
@Celenne
Haha leuk leverpate-ontwijk-plan heeft je man bedacht, ik zeg proberen :mrgreen:

@Roffa
Haha , handig klussende schoonvader !
Koorts ? :rofl:

Ik had zwangerschapstesten besteld vorige week en mijn vader kwam langs. Bleek het pakketje zwangerschapstesten in de brievenbus te zitten, dus mijn vader zegt kijk! Post! dus ik dacht ojeeeeee
Er stond gelukkig niets op de buitenkant van de envelop.
Hij moest eens weten haha

Hier ook multi voor "mama" met foliumzuur.
Heb de wikkel van het potje gehaald, nu staat er niets meer op maar dat ziet er eigenlijk ook best raar uit. :-o

& ik wil ook ongesteld worden en wijn zuipen. Volgende week gaan we naar een sushi festival dus dan hoop ik eindelijk eens ongesteld te zijn geworden.

@yellow
Nog steeds geen bloed :sherlock:
Net nog maar een test gedaan voor de zekerheid, blanco
t word nu wel een beetje erg irritant... :nope:

Dat wat jij zegt heb ik ook, denk steeds wat te voelen, zit ik op wc, niets..
Zeker nu het zo lang duurt. Het duurt voor mn gevoel al een eeuw haha

@bibi spannend ! :biggrin:
Alle reacties Link kopieren
Gelukkig dat ze de post 'discreet' verpakken.

Spannend hoor bibi!

Ik gebruik foliumzuur met vitamine D van kruidvat eigen merk.

Gisteravond heb ik waarschijnlijk mijn eiersprong gehad. Maar het is wel een beetje verwarrend.
Als ik mijn eiersprong heb (denk ik), krijg ik in de avond een bepaalde soort pijn in mijn buik/zij. Dat was gisteravond het geval. Maar de testen hebben geen duidelijk streepje gegeven. Het streepje was gisterochtend wel iets duidelijker dan de andere dagen maar niet zo duidelijk als het zou moeten zijn.
Haha zeker gelukkig dat ze het discreet verpakken !

Misschien nog even doortesten appeltje?
Dan heb je duidelijkheid, als de streep weer afneemt weet je dat je goed zat.

Hier EIN-DE-LIJKKKKKKKKK een teken van bloed.
Heb wat oud bloed met afvegen en net ook wat versbloed en kramp in mn buik / onderrug + erg koud (heb ik altijd).

Pff best opgelucht dat mijn lichaam het nu zelf oppakt eigenlijk.
Dus mijn NOD mag naar 19 januari. Gewoon ruim gerekend, misschien heb ik niet nogmaals zo'n lange cyclus maar dan ga ik ook geen vroege verwachtingen (leuke woordgrap :P ) creeren.

Eigk nog nooit zo "blij" geweest dat ik ongesteld word :cheer2:
Alle reacties Link kopieren
@ Wendy: Mooi dat je eindelijk weet waar je aan toe bent!

Net als vrijwel iedereen heb ook ik die Davitamon vitaminepillen gehaald. Met inderdaad meteen de verbijstering dat niet alleen het doosje zelf hoopvol vol met "MAMA" staat, maar ook de achterkant van elke pilverpakking. Nouja. Mijn huis is op dit moment nog gevuld met de resten van twee zeer uitgebreide Sinterklaasfeesten, dus wie tussen de gigantische knutselchaos die pillen weet te vinden let sowieso veel te goed op ;). Plus dat ik zo eigenlijk liever geen mensen mijn huis binnen laat, voor ze hun benen breken over die zooi. En hopelijk vind ik tijdens het opruimen van al het knutselspul dan nog ergens een geschikt doosje voor die bijdehante dingen.
Alle reacties Link kopieren
VdWendy: Wat goed! Fijn gevoel he. Ik was toen ook helemaal trots dat mijn lichaam het 'nog gewoon deed' :-D

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven