Zwanger worden vanaf december 2017

28-11-2017 16:20 903 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vriend en ik hebben besloten om vanaf december voor ons eerste kindje te gaan!
Het lijkt me leuk om hier met mensen te kletsen over alles wat hierbij komt kijken.

NaamLeeftijdHoeveelste kindRondeNODBijzonderheden
Appeltje30 29 / 32 1ste 5 1-5
Bibi321 29 / 30 1ste 6 25-4
Celenne 32 / 37 1ste 5 17-5
Margriet26 25 / 25 1ste 3 24-4
Bloomaday 1ste 2 23-4
Evelien_88 30 / 31 1ste 5 11-5
Loekieloek3 28 / 38 1ste 7 5-3
Rein1986 31 / 31 1ste 4 18-5
Roffa38 38 / 40 1ste 6 17-5
Yellow-89 28 / 31 2de 1
SMJ91 25 / 34 1ste 1 31-5
Maikiex 21 / 35 1ste 1
Zwangeren
NaamLeeftijdHoeveelste kindUitgerekendGeplande echoGeslacht
Jentelente 28 / 30 2de :cheer2:
poezels 32 1ste 24-9 :cheer2:
bozz 30 / 32 1ste 25-11 :cheer2: 14-5
bozz wijzigde dit bericht op 03-05-2018 11:38
84.33% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Welkom MrsSmith en vdWendy! Leuk dat jullie meeschrijven.

@ MrsSmith Wat leuk dat je in februari gaat trouwen! Het zou echt perfect zijn als je dan ook zwanger bent en het zorgt er inderdaad ook voor dat je niet teveel met zwanger worden bezig bent.

@vdWendy Ik hoop dan dat je snel ongesteld wordt of een positieve test in handen hebt! Wel heftig dat jullie je kinderwens "on hold" hebben moeten zetten. Nu maar hopen dat het snel gaat allemaal.

@Appeltje hahaha toch ook wel leuk als je er zo onschuldig in kan staan he. :p
Alle reacties Link kopieren
Gezellig, welkom meiden!

Bij mijn eerste zwangerschap voelde ik wel steekjes in mijn onderbuik. Dacht daardoor dat mijn menstruatie eraan kwam. Ook sliep ik heel slecht/licht en had ik meer afscheiding dan normaal. Gevoelige borsten en misselijk kwam pas later.

We hielden het bij de eerste echt geheim dat we bezig waren. Nu ben ik wat makkelijker. Mensen verwachten toch dat er nog een komt. Wanneer laat ik in het midden, maar dat we er nog eentje willen is wel bekend.
Hoe is dat bij jullie?
Alle reacties Link kopieren
Bij ons is het echt nog geheim en is het nu echt iets tussen ons tweeën, wat het ook wel weer speciaal maakt. Ik kan me wel voorstellen dat het anders zal zijn bij een tweede ja.
Als ik zo gelukkig mag zijn en zwanger raak dan willen we het pas vertellen na de termijn echo. Ik houd er niet zo van om alles te delen, dus ik weet niet of ik het wil delen op het moment dat het misgaat.
Alle reacties Link kopieren
@jentelente: blijf het bijzonder vinden hoe veel verschil er zit in hoe vrouwen dat ervaren. Welke kwaaltjes wel of niet, wanneer en in welke mate. Ben benieuwd hoe je dat met tweede zwangerschap zal ervaren!

Wij houden het ook geheim. Op een vriendin na (ze weet alleen dat we proberen, maar verder niks concreets) , weet niemand dat we bezig zijn. Het voelt zelf nog zo onwerkelijk, moet eerst zelf maar aan het idee wennen 😂
uhhhh ik zat in verkeerde topic.

Ik weet niet of ik nog moet ovuleren of al o- het wachtbankje zit :-?
anoniem_63c248662ca98 wijzigde dit bericht op 06-12-2017 21:16
72.32% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Dankjulliewel :-]

Tsja, als je op wat latere leeftijd de liefde van je leven tegenkomt dan voelen veel mensen zich vrij om het gewoon te vragen. Ik weet niet hoe Roffa dat ervaart, maar mijn ervaring is dat als je eenmaal wat op weg bent in de dertig, je regelmatig de vraag krijgt of je nog van plan bent aan kinderen te beginnen :-[

Ik probeer wat vaag te blijven en houd het bij 'dat ik dat wel heel leuk zou vinden'. Maar iedereen die kan rekenen ziet het dan wel redelijk aankomen bij ons. Twee goede en ongewild kinderloze vriendinnen zijn volledig op de hoogte omdat ze dan alvast wat aan het idee kunnen wennen.

Voor het lijstje: de aanstaande is 45.
Bij ons is het ook ons geheimpje, maar ik vind het bijvoorbeeld wel gek om mijn moeder niets te vertellen. Maar dat went vast. Ik heb ook geen zin in steeds vragen zoals ‘ en lukt het al? ‘ En ‘oefen je wel genoeg?’ ;p
@Bozz Dankjewel , leuk! Ik sta ook al in de tabel zie ik. Mijn leeftijd: 29 En mijn nod geen idee.. misschien maar op 30 dagen cyclus houden? dan zou gister mijn NOD zijn (6-12) ik verwacht dus een deze dagen..
Ja het was zeker heftig om onze babywens "on hold" te zetten, maar het kon niet anders. Ik was er niet klaar voor op die manier.

@Jentelente Dankjewel :) hier is zus net bevallen, jonger dan mij, en er is wel vaker gevraagd of wij al "bezig"waren, heb het altijd in het midden gelaten, gezegd dat we "ooit"wel kinderen willen maar nu nog niet. :)
Verder weten alleen onze buren (vrienden) het dat we gestopt zijn met AC.
Ik heb geen zin om steeds de vraag te krijgen of het al lukt etc, geen druk erop al genoeg druk van mezelf haha.

@Bozz, wij zouden het denk ik ook pas delen na de termijn echo.
anoniem_360172 wijzigde dit bericht op 07-12-2017 07:28
Reden: aanpassing nod
6.33% gewijzigd
Wat zouden jullie doen trouwens.. ik heb dus nog geen echte ronde een eigen cyclus gehad met ongesteldheid. Moet ik binnenkort er eens een test tegenaan gooien? Of nog wachten?

Dit is dus dag 31 van mijn cyclus..
Ene moment denk ik he buikpijn, word vast ongesteld maar er komt niets, en wel 100 vage dingen zoals misselijk met vlagen en steekjes onderin buik.. maar daar probeer ik niet zoveel aandacht aan te schenken haha.

Zit nu naar de cyclussen van 3 jaar terug te kijken deze waren:
Ontpillen (moest ik van mezelf :) ) a 4 cyclussen: 23, 26, 29, 23
(4 mnd na pil): 29, 29, 33, 33, 32, 34, 29, 33, 30, 27, 30
Maarja dat is ook alweer 3 jaar terug natuurlijk en zegt nu weinig?

Toen we 3 jaar terug aan het "proberen" waren voelde ik elke maand ook wel wat en dacht ik nou nu is het echttttt raak :)
Alle reacties Link kopieren
Van de week waren we op bezoek bij de neef van mijn man. Hij is net vader geworden en zei tegen mijn man. Je moet niet te lang wachten, dit is echt het mooiste wat er is.
Aan de reactie van mijn man was wel te horen dat we het aan het proberen zijn.

Voor de rest is het eigenlijk wel ons geheimpje. Ik zit niet te wachten op vragen en blikken of het al gelukt is. Ik vind het ook raar om het bijvoorbeeld met mijn moeder.

Als het eenmaal zo ver is zullen we het wel snel met beide ouders delen maar voor de rest blijft nog geheim tot 12 weken.

@vdWendy je langste cyclus is 32/33 dagen geweest. Als je het zeker wil weten kan je altijd vandaag of morgen een test doen. Als je meer duidelijkheid hebt, zal het je meer rust geven.
@Appeltje30 Als het zover is, met hoeveel weken zou jij het delen met beide ouders?

Ja misschien wel, ik weet het nog niet haha :sherlock: ik durf niet omdat ik ben bang voor een witte test denk ik..
Alle reacties Link kopieren
Oeps, even niet gekeken en alweer veel berichten gemist.
Gezellig MrsSmith en vdWendy dat jullie meeschrijven.

@kwaaltjes. Bij mijn eerste zwangerschap wist ik het tegen de tijd dat mijn NOD was dat ik zwanger was. Mijn geur was zo sterk ineens en een raar gevoel in mijn onderbuik. Maar nadat ik een miskraam had gehad en daarna weer zwanger was heb ik er niets van gemerkt en kwam ik er alleen achter door te testen.

@geheim, familie/vrienden weten er niet van. Familie maakt wel steeds grapjes over wanneer de 2e komt, maar dat lach ik dan weg zo van pfff één is al zo druk laat staan een 2e erbij :) Heb bij mijn vorige zwangerschap ook meegeschreven op het viva forum (wel onder een andere naam) en daar heb ik een leuke groep vriendinnen aan over gehouden waar ik nog steeds contact mee heb. Zij weten er wel van dat we voor een 2e gaan.

@vdWendy, je zou altijd even een test kunnen doen. Heb ik bij ronde één na het stoppen van de pil ook gedaan. Maar uiteindelijk duurde het ontpillen de eerste keer 40 dagen, normaal 30. Om je onzekerheid weg te nemen kun je altijd even testen.
Alle reacties Link kopieren
vdWendy schreef:
07-12-2017 10:01
@Appeltje30 Als het zover is, met hoeveel weken zou jij het delen met beide ouders?
Ik zit nog te twijfelen om het of snel na een positieve test te vertellen of ong. 2 weken na NOD. Ik weet van mijn man dat hij geen geheimpjes voor zich kan houden ;)
Ik vind het leuker om het te vertellen dan dat het in een gesprek er per ongeluk uit floept.

Ook al is op dat moment erg pril en kan het nog mis gaan ... dan zijn ze in ieder geval op de hoogte en kunnen ze steun bieden.
Alle reacties Link kopieren
Haha Appeltje, maar je man kan dit vast wel geheim houden :P
Wij hebben het ook wel vroeg vertelt, rond 6/7 weken, maar vond het die weken dat alleen wij het wisten best leuk en spannend. Het is echt iets wat alleen wij wisten :) En vlak na de test is de kans nog best groot dat het fout gaat.

Mocht ik nu weer zwanger raken wachten we denk ik met vertellen tot 12 weken als dat lukt. Mijn moeder kon haar mond niet houden omdat ze zo enthousiast was. Dus zei ze bij een volgende wil ik het niet weten hoor. Haha.
Alle reacties Link kopieren
@vdWendy ik zou gewoon een test doen. Dan weet je in ieder geval waar je aan toe bent. Misschien is hij wel gewoon positief! Hoe gaaf zou dat zijn. :)

@Yellow Wat leuk dat je daar de vorige keer vriendinnen aan over hebt gehouden! Nu maar hopen dat het snel zover is, zodat je niet lang meer hoeft te liegen bij dat soort vragen...

@Roffa ik heb precies hetzelfde. Ik vind het ook heel gek om het er niet met mijn moeder over te kunnen hebben.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nu bezig met ovulatietesten en zit nu op cyclusdag 16. Elke dag dat die test negatief is wordt ik weer zenuwachtiger en bang dat ik dan geen ovulatie heb. Gewoon maar proberen rustig te blijven en ervan uitgaan dat het nog wel komt. Ik heb immers nog een onregelmatige cyclus dus zoiets is dan gewoon lastig te voorspellen.
Alle reacties Link kopieren
Hoeveel testen heb je dan en hoeveel kosten ze eigenlijk? Miss domme vraag maar ik heb me er eigenlijk nog nooit in verdiept. Lijkt me wel handig.

Maar indd met zo'n onregelmatige cyclus is het lastig te voorspellen. Echt irritant.... :(

Indd erg leuk Bozz, wonen door het hele land dus we meeten wel eens met de kids samen en met die dichtbij wonen spreek ik wel vaker af.
Alle reacties Link kopieren
Leuk yellow!

Welke ovulatietesten gebruiken jullie? Ergens goede ervaringen mee?
Mocht het deze ronde niet gelukt zijn, dan wil ik het de volgende ronde wel gaan gebruiken. Deze maand 5 dagen rond de 'voorspelde' ovulatie zeurderige pijn en steekjes gehad. Weet dus niet zo goed wanneer ik daadwerkelijk ovuleer...
He leuk, het komt hier al wat drukker!
Hier stikkapot en erg lage rugpijn, dus ik gok dat ik dit weekend ergens hopelijk mijn ovulatie heb.
Zijn jullie ook altijd zo moe bij je ovulatie?

Ik wil echt geen ovulatietesten gebruiken, lijkt me verschrikkelijk elke dag en dan maar vergelijken. Nu nog maar ff zo proberen en dan zien we wel.
Bozz, ik heb ook een heel onregelmatige cyclus, maar ik herken wel de signalen dat mijn eisprong eraan komt.... Heb jij dat niet?
@Bibi321 ik heb clearblue, die zijn duur maar bij bol een stuk goedkoper dan bij de drogist, en die vn de action doen het ook en zijn goedkoper.
@cactuss gezien mijn leeftijd is het mij geadviseerd door mijn HA om de ovulatie zo in de gaten te houden. Alleen had ik het nu in ronde 1 moeten laten denk ik want ik heb mijn ei niet gevonden!
@bozz echt he? Ik ben heel close met mijn moeder. Ik belde vandaag en ze vertelde dat mijn neef zijn vrouw na een lastig traject zwanger is geworden, dan wil ik echt roepen ‘ik wil ook!’ Haha. Ik zit op cyclusdag 18 dus ik maak ze op en dan wacht ik op de menstruatie of ik stop er even mee.
Vdwendy morgen testen? 😁
Alle reacties Link kopieren
@Yellow Ik koop de testen van sensitest. Dat zijn 24 testen voor 27 euro.

@Cactuss ik wou dat ik ook iets voelde van de ovulatie! Dan was het wat makkelijker geweest, maar ik voel gedurende mijn hele cyclus echt helemaal niks. Dat maakt het ook zo lastig. Ik weet nu dus ook niet of ik eventueel al dichtbij ben.... :( Nja, elke dag hoop ik gewoon maar weer op een positieve test. Misschien morgen dan. Aan de ene kant misschien fijn dat ik niks voel en nergens last van hebt, maar als je graag zwanger wilt worden is het toch lastig.

@Roffa Ja ik spreek mijn moeder ook bijna elke dag dus het voelt gek om zoiets groots achter te houden!

Hoe doen jullie het allemaal eigenlijk met alcohol? Doen jullie dat helemaal niet meer of alleen niet na je eisprong of gewoon pas niet meer als je een positieve zwangerschapstest hebt?
Ik ben normaal gesproken best wel van een drankje, maar wil nu tussen m'n eisprong en menstruatie niet drinken (en verder ook zeer beperkt). Ik vind het alleen lastig dat de kerst er zo aan komt. Bij mijn familie wordt elk jaar behoorlijk gedronken namelijk. Ik moet dus nog een goede smoes bedenken, waarom ik niet of niet veel drink.
@bozz lastig met dat drinken. Omdat ik nu dus niet weet of ik een eisprong heb gehad weet ik ook niet of ik aan de drank kan. Dus ik doe het maar niet! Ik zit waarschijnlijk in of net na de menstruatie met Kerst ;)
Alle reacties Link kopieren
Dat drankje is hier ook een dingetje. Mede daarom zouden we pas 1 jan beginnen. Nu misschien toch iets eerder. Ik drink niet niets, maar wel minder na mijn ovulatie. Als het zo uitkomt (bv oud en nieuw) dan proost ik mee, kleine slokjes en niet op ofzo.
Alle reacties Link kopieren
@vdWendy: hoe is het met je vandaag? Ga je testen?

Alcohol is hier ook wel een ding. Geen idee hoe mijn cyclus gaat zijn, maar als ik uitga van een standaard plaatje (en direct al een eisprong) ovuleer ik rond de kerst en zit ik dus in de wacht met o&n... Dus ik mag wel wat drinken maar ik zorg dat ik de bob ben met kerst. Met o&n probeer ik wat onopvallend te nippen. Over het algemeen wil ik wel proberen het alcoholgebruik wat terug te schroeven. Tussen ovulatie en menstruatie wil ik het laten bij af en toe een glaasje nippen. En zodra ik ongesteld ben wordt het sushi en kroeg :devil:

@Roffa: dan kan het bij jou alleen maar goed gaan! ;) Dit wordt misschien wel de eerste (en voorlopig laatste) keer dat ongesteld zijn een voordeel heeft. Maar ik hoop op een alcoholvrije kerst voor je!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven