Zwanger worden vanaf december 2017

28-11-2017 16:20 903 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vriend en ik hebben besloten om vanaf december voor ons eerste kindje te gaan!
Het lijkt me leuk om hier met mensen te kletsen over alles wat hierbij komt kijken.

NaamLeeftijdHoeveelste kindRondeNODBijzonderheden
Appeltje30 29 / 32 1ste 5 1-5
Bibi321 29 / 30 1ste 6 25-4
Celenne 32 / 37 1ste 5 17-5
Margriet26 25 / 25 1ste 3 24-4
Bloomaday 1ste 2 23-4
Evelien_88 30 / 31 1ste 5 11-5
Loekieloek3 28 / 38 1ste 7 5-3
Rein1986 31 / 31 1ste 4 18-5
Roffa38 38 / 40 1ste 6 17-5
Yellow-89 28 / 31 2de 1
SMJ91 25 / 34 1ste 1 31-5
Maikiex 21 / 35 1ste 1
Zwangeren
NaamLeeftijdHoeveelste kindUitgerekendGeplande echoGeslacht
Jentelente 28 / 30 2de :cheer2:
poezels 32 1ste 24-9 :cheer2:
bozz 30 / 32 1ste 25-11 :cheer2: 14-5
bozz wijzigde dit bericht op 03-05-2018 11:38
84.33% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vannacht trouwens gedroomd dat ik een baby kreeg. Hij was er in een paar minuten, geen enkele moeite, en hij zag er ook al meteen uit alsof hij een paar maanden oud was. Dus hij was ook gezellig aan het lachen en we hadden wat interactie. Ik vond hem best leuk! :-D

Hebben jullie al babydromen?
Alle reacties Link kopieren
Haha wat leuk MrsSmith! Ik heb dat helaas niet. :( Ik kan denk ik nog niet helemaal geloven dat het straks misschien zover zal zijn.

En ja vdWendy, heb je al getest? Ik ben benieuwd.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook benieuwd vdwendy ;)

Hier gelukkig geen probleem met het drinken. Iedereen weet dat ik liever fris/sap/water drink dan iets met alcohol. Vind een wijntje wel lekker maar als ik het niet heb is ook alles prima.
Heb meer dat ik de gerookte zalm en carpaccio lastig kan laten staan :p
@iedereen..
Vanochtend toch maar een test gedaan, vandaag dag 32 van mijn "cylcus"
En hij was helemaal wit. :frusty: (sensitest gebruikt)

Te verwachten natuurlijk , had ook te mooi geweest om waar te zijn..
Nog steeds geen ongesteldheid te bekennen. Kan je nagaan wat een mindfuck het is... was gister misselijk de halve dag etc...

De kans bestaat dat ik te vroeg ben met testen natuurlijk, maar de kans dat ik ongesteld word lijkt me groter..Maar weer door.. hopelijk dan maar snel ongesteld!

Nog even een reactie op al jullie berichtjes :) leuk het word drukker :-D

--
@Yellow-89
Duurt het bij jou 40 dagen? ontpillen?

@MrsSmith7280
Haha leuk die droom! Ik heb nog geen baby dromen gehad helaas
anoniem_360172 wijzigde dit bericht op 08-12-2017 14:00
0.07% gewijzigd
Bedankt voor het meeleven allemaal , lief :rose:
Alle reacties Link kopieren
Jammer vd Wendy.

Mijn eerste cyclus na het stoppen was 40 dagen. Daarna 34. En hoop nu weer rond de 30 uit te komen als dat ik gewend was.

Fijn weekend allemaal!!
Nog plannen?
Jammer Wendy! Ik ga met vriendinnen bij een vriendin eten. Wijnprobleem opgelost door de Bob te zijn 🤣
Fijn weekend iedereen!
Hier in de planning om zolder te witten en schilderen.
Verder niet echt plannen, en jij yellow-89 ?

Haha slim om bob te zijn @Roffa38
Alle reacties Link kopieren
Mag ik ook meeschrijven?

Mijn man en ik wachten nog 1 ongesteldheid af (volgende week), en laten de anticonceptie daarna achterwege. We zijn 32 en 37, hebben nog geen kinderen en ik vind het allemaal ontzettend spannend. :).
Met de pil ben ik in augustus al gestopt, en gelukkig kwam mijn cyclus direct terug. Steeds ongeveer een maand, (ik heb het niet gedetailleerder bijgehouden). Voorlopig wilde ik ook nog niet met ovulatietesten aan de slag, maar eerst gewoon eens kijken hoe het leven loopt. (Maar laat ik meteen vast toegeven: ik kan best een control freak zijn, dus hier zou ik volgende maand alweer anders over kunnen denken natuurlijk ;) )

Mijn vrienden en familie hou ik nog liever even niet op de hoogte. Van mijn schoonouders krijgen we nu al om de haverklap hints en vragen. Vandaar de nieuwe nickname ook, omdat ik mijn anonimiteit op mijn oude nick tamelijk grondig verpest had. Ik moet alleen nog even bedenken hoe ik bij het kerstdiner onopvallend de leverpaté ontwijk. (Iemand nog tips?) Alcohol dronk ik toch al nooit; dat scheelt weer.

Groetjes, Celenne.
Alle reacties Link kopieren
Welkom celenne!

@mrssmith: ja ik heb ook een droom gehad dat ik zwanger was en ging bevallen. Alleen was de baby echt inie minie (kleine pop formaat). Hele leuke droom, dat wel!

Alcohol vind ik ook wel even een dingetje.. ik mis m'n glaasje rode wijn op de vrijdag om het weekend in te luiden!
Alle reacties Link kopieren
Leuk Celenne, welkom!
Lastig, dat leverpatedilemma! Misschien kun je doen alsof je je niet helemaal lekker voelt?

@Wendy: wat jammer! Maar fijn voor je dat je nu weet waar je aan toe bent.

Hier is gisteren de laatste Nuvaring verwijderd en dat hebben we gevierd met een fles champagne en steak :biggrin: Vanavond lekker uit eten en zondag ga ik ook klussen.

Fijn weekend iedereen!
Leuk dat je erbij komt Celenne!

hier nog steeds geen bloederige toestanden :o
Alle reacties Link kopieren
Klinkt hoopvol Wendy!
Wij zijn hopelijk voorlopig voor het laatst bij ons favoriete restaurant geweest (als je zwanger bent kun je daar ongeveer niks eten). Echt gezellig en lekker!

Als het goed is, komt mijn menstruatie maandag, kun je meestal de klok op gelijk zetten. En dan gaan we ervoor! Toch een maandje eerder. Dus net als iemand anders (zie het zo snel niet terug) zit ik met oud en nieuw op de wachtbank.
Alle reacties Link kopieren
Haha ja Jentelente, dat ben ik! We lopen gezellig gelijk op: ik verwacht ook morgen ongesteld te worden! :hello:
Alle reacties Link kopieren
Gezellig Celenne.

Hier gister een feestje gehad. Toch maar een wijntje gedronken, heb eisprong pas eind volgende week.
Verder vandaag lekker niks doen met al die sneeuw.

Spannend wachtbankje tijdens oud en nieuw. Hopen op allemaal een mooi begin van 2018!
@Jentelente, het is maandag, nog niet ongesteld geworden?
Ben je altijd precies / gelijk qua cyclus dan ?

& @ Mrssmith jij? Zal voor jullie duimen dat de ongesteldheid wegblijft en er wat moois ontwikkeld :yes:

@yellow, gelijk heb je, kan volgens mij echt geen kwaad..!

Hier nog steeds geen ongesteldheid.
Heb daarom gisterochtend nog maar een test gedaan, niks natuurlijk, maar zo maak ik mezelf wel minder gek. Ik moet er gewoon vanuit gaan dat deze eerste ongesteldheid lang op zich laat wachten dat mijn lichaam nu alles zelf in werking moet gaan zetten.
Dit is dag 35 vd cyclus
(maaaaaar in mijn achterhoofd klinkt nog een verdwaald hoopvol stemmetje, het kan een lange cyclus zijn en toch zwanger :hyper: haha :nope: , daar moet ik maar niet te veel aan denken en gewoon afwachten)
Alle reacties Link kopieren
Lastig hoor vdWendy... Ik hoop maar dat je snel duidelijkheid hebt!

Spannend Jentelente en MrsSmith :)
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop dat iedereen een goed weekend heeft gehad.
Ik zou gister mee doen met de bruggen loop in Rotterdam maar die is afgelast door de vele sneeuw. Dat was een tegenvaller na een lange voorbereiding.

Om terug te komen op de vraag van BIB321, ik gebruik de ovulatietesten van 2besure. Vorige maand als proef gebruikt en dat werkte prima. Op de dag dat ik ovuleer heb ik meestal ook zeurende buikpijn maar wel altijd aan dezelfde kant.
Vandaag ga ik weer starten met testen als het goed is heb ik de 13e mijn eiersprong.

Ik zit met kerst op het wachtbankje dus geen alcohol voor mij. Nog even en goede smoes verzinnen, iedereen weet dat ik wel een wijntje lust bij het eten.
Net na de kerst heb ik mijn NOD. Met O&N ben ik met familie op wintersport. Als ik niet ongesteld wordt, dan wordt het best wel lastig om alles verborgen te houden.

Wendy succes ik hoop dat je snel meer duidelijkheid hebt.
Alle reacties Link kopieren
He verdorie Wendy, ik zou ook gek worden van de onduidelijkheid!

Mijn ongesteldheid is de bloeding na het stoppen met anticonceptie. Hij is er inmiddels en ik had dus ook niet anders verwacht. Ik ben wel erg benieuwd hoe het is om pilvrij te zijn!

@appeltje balen! De Bruggenloop is superleuk! Heb je nog andere doelstellingen in het verschiet? Nu het nog kan? ;)
@bozz jaa beetje wel eigenlijk. Ik zie bij jou 23-12 NOD, laat m raak schieten :)

@appeltje jammer dat die bruggenloop niet doorging, kan je binnenkort nergens anders voor inschrijven zodat je training nog nut heeft gehad?
Al is het natuurlijk nooit niet nuttig! :-D

Misschien zorgen dat je de bob bent met kerst? Dat is de meest makkelijke smoes denk ik. Wel leuk wintersport met O&N! Maar dat word nog leuk dan inderdaad haha. Ik ga toch voor je duimen :)

@Mrssmith nou best wel.. nu nog steeds niet het gevoel dat ik ongesteld moet worden ofzo, gistermiddag wel even, maar nu weer totaal weg.

Succes met je ongesteldheid, heb je de pil gebruikt of andere AC?

Fijne dag iedereen, voorzichtig rijden als je de weg op moet :kneel:
@appeltje ik liep gisteren zomaar een dik pr op de 5k, zou dat door het stoppen met de pil komen? Ik had me wel verheugd op de witte bruggenloop foto’s. Ik ben nog niet zo ver dat ik 15k aankan. Misschien kun je de cpc doen in den haag?
@mrssmith ik ben ook benieuwd, ik merk er nog geen moer van ;)
Mijn werk is gecanceld vandaag.
Alle reacties Link kopieren
Wendy, irritant joh! Ik hoop ook voor je dat je stiekem toch zwanger bent.
Ik heb inderdaad een heel regelmatige cyclus. Wel handig hoor! Dus nu ook keurig ongesteld.

De bruggenloop. Vriend van mij heeft 'm tóch gelopen. Gewoon zelf. Toffe foto's wel.
Ik loop eigenlijk nauwelijks sinds de bevalling. Was te snel weer begonnen en daarmee wel eea geforceerd. Doet ibmiddels niet echt zeer meer, maar vind t toch spannend.

Hebben jullie last van de sneeuw? Zo mooi hier! En met de bakfiets allemaal prima te doen.
Val je niet zo snel om ;-)
Alle reacties Link kopieren
@Roffa38.. Toevallig, ik ben ook sneller gaan lopen nadat ik gestopt ben met de pil. De langere afstanden houdt ik sindsdien ook beter vol. Ik wil de CPC gaan doen, al is dat pas over een paar maanden. Ik blijf gewoon trainen voor 20k, maar ik hoop eigelijk dat ik dan al zwanger ben.

Gelukkig geen last van de sneeuw. Ik heb heerlijk erwtensoep gemaakt, dat past wel bij dit weer.

Heeft er iemand zijn leefpatroon aangepast zoals gezonder eten of meer/minder sporten?
Ik sport zelf best regelmatig en eet gezond en gevarieerd. Soms ben ik wel bang dat het sporten negatieve invloed heeft op de bevruchting door hoge fysieke inspanning.


Voor iedereen die de weg nog op moet. Doe voorzichtig en wel thuis.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt appeltje30! Vind de keuze zo ruim en ook wel behoorlijke prijsverschillen. Ook met zwangerschapstesten overigens.

Zelf heb ik geen grote veranderingen in mijn leefstijl aangebracht. Ik ben altijd al, vind ik, aardig gezond bezig qua voeding. Sporten doe ik niet veelvuldig of extreem. Ik denk dat je vooral moet doen wat je gevoel (of lichaam) je verteld.. denk je dat je teveel doet, dan even rustiger aan doen.
Alle reacties Link kopieren
@ MrsSmith en Bibi: Wat klinken die dromen leuk!

En @ Wendy: Klinkt spannend en verwarrend.

Wat een geweldig weer zo vandaag :). Ik kan echt genieten van die sneeuw. Lekker klungelen op de fiets en om me heen kijken. En voor vanavond nog een keertje carpaccio gehaald, want deze week mag dat nog.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven