Zwanger worden vanaf december 2019

28-11-2019 08:49 660 berichten
:cheer2: Wil je zwanger worden vanaf december? Schrijf dan gezellig mee! Tabel is wel vol.




NaamLeeftijd#KindNOD/ ZwangerBijzonderheden
Fitze332 :cheer2: Geen
Selene321 .. Geen
Suusy31107-01Geen
Snunnie29118-01Geen
Gelukszoeker31105-02Geen
Wishfulthinking36126-01Geen
Sneeuwwitje32207-02Geen
Luikje32107-02Geen
HartjeJynx24123-01Geen
Elisabert352 .. Geen
BabyGroot28130-01Onregelmatige cyclus
Millie91281 .. PCOS
ASP..2?Geen
Vosje198732109-01Geen
NOD = Niet Ongesteld Dag, dus de dag dat je eigenlijk ongesteld had moeten worden.
DPO = Days Past Ovulation, hoeveelheid dagen na je ovulatie.
:duckie: = Tuurteststreep
:cheer2: = Zwanger!
UD = Uitgerekende datum
Wachtbankje = De dagen tussen eisprong en NOD. +/- 14 dagen.
Foto’s via: https://www.mupload.nl/ en dan de link copy/paste.

Wij klussen niet ;)




Wijzigingen voor de tabel dik gedrukt schrijven. Staat de wijziging na een dag nog niet in de tabel heb ik deze ws gemist.
anoniem_393093 wijzigde dit bericht op 13-01-2020 13:38
62.07% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
https://www.mupload.nl/img/q4ct5ipr2x.jpg
..
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd windgong. Dat is volgens mij toch wel heel duidelijk zwanger inderdaad. :D fantastisch!
Hoe voel je je?
Alle reacties Link kopieren
Ah ik denk dat het wel goed zit Windgong. Gefeliciteerd!

Hier 2 kleine updates. 5 februari mag ik naar het ziekenhuis om te kijken naar de onregelmatigheid.
En gisterenavond had ik wat gerommel en steken in mn buik. Dus ik dacht net, laat ik toch weer eens een ovulatietest doen. Door mijn onregelmatige cyclus is het altijs gokken en heb dus nog nooit een streepje gehad. Tot vandaag! Hij is niet zo donker als het controle streepje, maar ik denk dat we vanavond wel een leuke avond gaan hebben ;)
https://www.mupload.nl/img/6xmk6zpaw.jpg
BabyGroot schreef:
12-01-2020 12:29
Ah ik denk dat het wel goed zit Windgong. Gefeliciteerd!

Hier 2 kleine updates. 5 februari mag ik naar het ziekenhuis om te kijken naar de onregelmatigheid.
En gisterenavond had ik wat gerommel en steken in mn buik. Dus ik dacht net, laat ik toch weer eens een ovulatietest doen. Door mijn onregelmatige cyclus is het altijs gokken en heb dus nog nooit een streepje gehad. Tot vandaag! Hij is niet zo donker als het controle streepje, maar ik denk dat we vanavond wel een leuke avond gaan hebben ;)
https://www.mupload.nl/img/6xmk6zpaw.jpg


Vanavond? :wtf: ik zou met zo’n streep en jouw cyclus mijn man accuut de kleren van het lijf scheuren :whistle:
Windgong12 schreef:
12-01-2020 08:11
Ok volgens mij moet ik gewoon niet zo stom en paranoia doen en van :duckie: een :cheer2: maken.

Plaats foto zo in nieuw post. Alles wat ik eronder typ wil niet blijven staan.

Maar foto: onderste 2 dus van vrijdag. Middelste van gisteren. 4e van vroeg vanochtend en dus lichter dan rest van action. Bovenste net gedaan en donkerder dan andere kruidvat.

Vind het nog erg spannend. Had ik bij 1e zwangerschap totaal niet.

Nu bedenken hoe ik het mn man vertel

@sportygirl: Beterschap! Het heerst enorm.


Maar je maakt het ook niet handig door verschillende merken te gebruiken ;) Hoe dan ook: gefeliciteerd! :cheer2:
sportygirl986 schreef:
11-01-2020 09:47
Fitze ik heb dat ook gelezen ja, van die ovulatietesten, dat ze tussen de middag het betrouwbaarst zijn. Wat het alleen lastig maakt, is dat onze kliniek met een soort slots werkt. In de ochtend testen en een positieve test betekent laat in de middag langs voor de behandeling, tussen de middag testen de volgende ochtend langs en in de avond testen op het middag van de dag langs. Met de kerst kwam het laatste het beste uit (ware het niet dat het niet lukte), maar met werk is laat in de middag langs moeten veel handiger dan in de ochtend.

Ze deden het eerst trouwens anders, dan moest je in de ochtend testen en kwam je pas de volgende dag langs voor de behandeling. Dat was makkelijker plannen qua werk, toen we onze eerste kregen. Maar ze willen volgens mij testen of dit een betere kans geeft; je zit toch net wat meer voor je daadwerkelijke ovulatie zo.

Windgong voorzichtig gefeliciteerd, van harte!

Snunnie Herkenbaar dat je al je schaapjes op het droge wil hebben, ik kan me er ook al druk over maken dat we straks een grotere auto nodig hebben... Aan de andere kant komt een kind eigenlijk nooit uit, wat betreft financiën, vakanties, werk, enzo. Dus ik probeer dat maar te laten gaan.

Ik ben trouwens met ongesteld geworden, dus verwacht mijn ovulatie tussen 21 en 24 Jan (ben niet helemaal regelmatig). Vind het wel spannend!

Wat is het toch een gedoe om zwanger te raken als je geliefde geen piemel heeft :there: Beterschap ook :hug:
Alle reacties Link kopieren
Dat ziet er goed uit BabyGroot! Ik zou het idd ook maar zsm gezellig gaan maken :biggrin:

Snap je twijfel goed hartjeJynx, had precies hetzelfde. Ben vorige maand dan ook puur gestart met het idee om inzicht in m’n cyclus te krijgen: is ‘ie wel zoals ik denk? (en het gemiddelde is). Van 28 dagen na stoppen pil, verschoof ik spontaan naar een cyclus van 31 dagen en heb ik nu al voor de 2e keer pas op dag 18 een vaste smiley. Dus dat is wel een fijne bevestiging. Ik verwacht dan ook, rekenend met 14 dagen, weer een cyclus van 31 dagen. Tuurlijk ben je er de eerste keer dat je testen gebruikt er veel meer mee bezig, maar kan het nu alweer goed loslaten. We benutten vandaag en morgen extra goed, en hebben er dan gewoon alles aan gedaan. Zo richt ik me iig niet voor niets op dag 14 (met marge). Dus alles heeft voor en nadelen ;) Gewoon doen waar jullie je fijn bij voelen. Zeker als er geen haast bij zit.

Wat een mooi en al snel goed nieuws Windgong! Hopelijk blijft je streep vanaf nu weer goed oplopen. Weet niet of meer drinken of tijdstip van testen nog van invloed kunnen zijn? Je hebt iig meer dan voldoende duidelijkheid met al die testen zo ;-D
Alle reacties Link kopieren
@Gelukszoeker: Ik voel me misselijk. En onzeker en krampig en verheugd! En zei ik al onzeker?

@Babygroot: Veel plezier vanavond en morgen en overmorgen... :-D

@Fitze: Ja kruidvat had ik nog liggen en action is lekker goedkoop. Maar was wel blij dat ik die kruidvat nog had. Want van die aflopende actiontest had ik mezelf helemaal gek gemaakt.

@wishfullthinking: Ja geen idee. Had niet bizar veel gedronken. En 5 uur sochtends is vroeger dan normaal opstaan, maar toch zeker 7 uur niet geplast. Ik hoop dat het niets betekend verder...

Ik zie wat nod data in de tabel die geweest zijn. Hoe gaat het dames?
..
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat je blijft meeschrijven @Fitze :)

Ik was even een paar dagen offline, maar dank voor jullie reacties :)

@snunnie: spiraal is eruit vanaf 4 november. Jij hebt ook een koperspiraal gehad toch? Ik denk dat ik er onterecht vanuit ben gegaan dat, omdat die spiraal geen hormonen heeft, ik gelijk een regelmatige cyclus zou hebben.
De huisarts zei wel dat spiraal nogal “vast” zat. Nu denk ik steeds: er zou toch niets beschadigd zijn ofzo? :@@: Balen trouwens, van jullie lekkage. Ik snap je twijfels over sparen. Zo heb ik zelf ook lang gedacht (onze omstandigheden zijn ook niet ‘ideaal’. Wij hebben bv geen ‘groot’ huis, evenmin een grote auto en ik heb nog niet zo lang een nieuwe baan), maar op een gegeven moment besloten we dat er altijd wel redenen zijn om de wens uit te stellen (ik had daar iets langer voor nodig dan vriendlief, die was al eerder om haha. Dus ik herken je zorgen om bijzaken wel denk ik... ). Maar: het komt heus goed.

Jammer @sneeuwwitje, dat ook jij ongesteld bent geworden. Wel leuk dat wij en @gelukszoeker een beetje samen op gaan nu:)

@Windgong: gefeliciteerd! Hoe reageerde je man op het nieuws?

@Suusy, jij inmiddels al duidelijkheid? Heb je een leuk weekend gehad?
Alle reacties Link kopieren
Fijn @babygroot, dat je relatief snel een afspraak hebt in het ziekenhuis (en een positieve ovulatietest! :))
Luikje schreef:
13-01-2020 06:01
Fijn dat je blijft meeschrijven @Fitze :)

Ik was even een paar dagen offline, maar dank voor jullie reacties :)

@snunnie: spiraal is eruit vanaf 4 november. Jij hebt ook een koperspiraal gehad toch? Ik denk dat ik er onterecht vanuit ben gegaan dat, omdat die spiraal geen hormonen heeft, ik gelijk een regelmatige cyclus zou hebben.
De huisarts zei wel dat spiraal nogal “vast” zat. Nu denk ik steeds: er zou toch niets beschadigd zijn ofzo? :@@: Balen trouwens, van jullie lekkage. Ik snap je twijfels over sparen. Zo heb ik zelf ook lang gedacht (onze omstandigheden zijn ook niet ‘ideaal’. Wij hebben bv geen ‘groot’ huis, evenmin een grote auto en ik heb nog niet zo lang een nieuwe baan), maar op een gegeven moment besloten we dat er altijd wel redenen zijn om de wens uit te stellen (ik had daar iets langer voor nodig dan vriendlief, die was al eerder om haha. Dus ik herken je zorgen om bijzaken wel denk ik... ). Maar: het komt heus goed.

Jammer @sneeuwwitje, dat ook jij ongesteld bent geworden. Wel leuk dat wij en @gelukszoeker een beetje samen op gaan nu:)

@Windgong: gefeliciteerd! Hoe reageerde je man op het nieuws?

@Suusy, jij inmiddels al duidelijkheid? Heb je een leuk weekend gehad?


Ook een koperspiraal kan klooien met je cyclus. Die prikt de hele tijd in je baarmoederslijmvlies waardoor deze de hele tijd geïrriteerd is en juist meer of veel minder slijm aan gaat maken. Ik werd van het spiraal juist de hele tijd ongesteld, mijn baarmoeder bleef maar slijm aanmaken. Maar als een baarmoeder het opgeeft (want er zit iets de ganse tijd in mij te prikken! :furious: ) dan heeft het ook tijd nodig om te herstellen.

Maar dat ‘vast zitten’ zou ik wel naar vragen. Vast in wat? :-?
Ik heb een nette oplopende test. Voelt wel fijn :)


Bovenste van donderdag en onderste van vanmorgen:

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Kijk Fitze dat zijn inderdaad de dingen om blij van te worden op de vroege ochtend. Wat een mooie testen! Gek genoeg denk je als niet-zwangere dat de positieve test vaak het einddoel is en het genieten begint, maar daar begint het spannende “traject” eigenlijk pas.

Hierbij dan ook even een digitale knuffel richting Windgong. Het lijkt me inderdaad een enorme berg mixed feelings op zo’n moment :hug:

Over uitstelredenen gesproken... Snap jullie gedachten heel goed! Denk dat het ook alleen maar goed is om hier vtv goed over na te denken, al lossen een hoop zaken zich vanzelf wel op. Een groot huis of grote auto zijn gelukkig geen vereiste voor een perfect, liefdevol, warm thuis voor zo’n kleintje. Ik kan me nu soms ook al het hoofd breken over de open trappen in huis, hoe ik het in vredesnaam met mijn werk ga opvangen als ik zwanger ben en dat je alle vrijheid die je nu hebt om zelf weer in balans te komen naast een veeleisende baan weg is. Maar die prioriteiten zullen vanzelf verschuiven verwacht ik. In ons geval zal het ook van belang zijn elkaar ruimte te geven (avond sporten, even leeg hoofd krijgen), maar wie weet is die behoefte tegen die tijd ook weer veel minder.

Hoor toch wel een hoop pijnlijke verhalen over een spiraal plaatsen/verwijderen. Twijfel of ik het zelf aan zou durven, al ben je wel mooi een tijdje ontzorgd...
Alle reacties Link kopieren
NOD mag trouwens naar 26-1
WishfulThinking schreef:
13-01-2020 08:56
Kijk Fitze dat zijn inderdaad de dingen om blij van te worden op de vroege ochtend. Wat een mooie testen! Gek genoeg denk je als niet-zwangere dat de positieve test vaak het einddoel is en het genieten begint, maar daar begint het spannende “traject” eigenlijk pas.

Hierbij dan ook even een digitale knuffel richting Windgong. Het lijkt me inderdaad een enorme berg mixed feelings op zo’n moment :hug:

Over uitstelredenen gesproken... Snap jullie gedachten heel goed! Denk dat het ook alleen maar goed is om hier vtv goed over na te denken, al lossen een hoop zaken zich vanzelf wel op. Een groot huis of grote auto zijn gelukkig geen vereiste voor een perfect, liefdevol, warm thuis voor zo’n kleintje. Ik kan me nu soms ook al het hoofd breken over de open trappen in huis, hoe ik het in vredesnaam met mijn werk ga opvangen als ik zwanger ben en dat je alle vrijheid die je nu hebt om zelf weer in balans te komen naast een veeleisende baan weg is. Maar die prioriteiten zullen vanzelf verschuiven verwacht ik. In ons geval zal het ook van belang zijn elkaar ruimte te geven (avond sporten, even leeg hoofd krijgen), maar wie weet is die behoefte tegen die tijd ook weer veel minder.

Hoor toch wel een hoop pijnlijke verhalen over een spiraal plaatsen/verwijderen. Twijfel of ik het zelf aan zou durven, al ben je wel mooi een tijdje ontzorgd...


Zo’n spiraal is ideaal als ie goed zit en het bij je past. Dan is het echt een topding. Het plaatsten is minder pijnlijk als je al eens bevallen bent. Dan is de baarmoedermond soepeler.

Die open trappen zijn echt geen punt. Je moet sowieso ogen in je achterhoofd hebben en dan maken die trappen ook niks uit ;-) Je zal ook zien dat deuren, keukenladen (halen ze leeg), de bank (vallen ze van af) eetkamerstoelen (komen ze onder), oven, etc allemaal een gevaar worden :-P) En idd verschuiven prioriteiten. Waar ik eerst elk weekend uitsliep en dat ook moest om bij te komen, ben ik nu al opgeladen na een lekkere lange douche of een lunch met een vriendin.

En dat ik nu zwanger ben is idd dubbel. Ik hoef niet meer te klooien met ovulatietesten :cheer2: Maar dat ik nog steeds niet misselijk ben is al een reden voor mij om mij zorgen te maken. De vorige keer voelde ik mij zo ziek dat ik zéker wist dat ik zwanger was. Nu alleen wat moe.
Alle reacties Link kopieren
@luikje: Wij wonen ook klein. 2 slaapkamers. Maar ooit zijn er 6 kinderen groot geworden in dit huis. Dus daar hou ik me aan vast.
Heb het mn man nog niet verteld. Doe ik denk ik vanmiddag. Vind het spannend merk ik.

@wishfulthinking. Dank je wel voor de knuffel. Vanochtend cb digital gedaan. Zwanger 1-2. Maar die afnemende lijn van action test zit me wel dwars. Heb er nog eentje liggen. Die doe ik denk ik over een week. Als het dan geen knaller is ga ik de vk bellen voor advies.

@Fitze: Fijn dat jouw lijn zo oploopt! Dat is goed nieuws. Elke zwangerschap is anders maar hcg dat oploopt is sowieso belangrijk!
Ik ben nu wel met vlagen misselijk en 0 pijn aan mn borsten. Bij de 1e niet 1x misselijk en erg pijnlijke borsten. En heb ook genoeg vriendinnen die 2 totaal verschillende zwangerschappen hebben gehad. Van opgenomen voor uitdroging tot nergens last van. Komt vast goed.

Heb je al een vk gebeld voor 1e afspraak/echo?
..
Alle reacties Link kopieren
luikje ik ken meerdere mensen die een spiraaltje hadden en zij hadden bijna allemaal ook dat ze niet meteen regelmatig waren. Kijk het ff aan en anders kun je altijd de dokter nog bellen met wat hij precies bedoelde.

Fitze wat fijn dat je test oploopt. Dat geeft toch een zeker gevoel. En stiekem is het denk ik wel fijn dat je geen last hebt van misselijkheid. Dat is iets waar ik wel een beetje tegenop zie als het zover zou zijn.

Er vanuitgaande dat mijn ovulatietest echt goed positief was, mag mijn NOD naar 30 januari. Oh en het wordt ons 1e kindje.
Alle reacties Link kopieren
Fijn al die relativerende berichtjes!

@luikje ik had een Mirena spiraal. Maar. Aan het einde deed deze niks meer geloof ik, constant ongesteld en na 5 jaar zijn de meeste hormonen er ook uit geloof ik. De vk zei dat de cyclus gelijk weer regelmatig kon zijn maar ook dat het niet gek was als dit 6-12 maanden zou duren.... achja zolang we maar wel een eisprong hebben denk ik dan maar.

@windgong ik snap dat het je onzeker maakt! Hopelijk heeft de volgende test gewoon een duidelijk streep.

@wishfulthinking, het plaatsen vond ik ook echt drama de pijn had ik echt onderschat! Maar de jaren zonder zorgen waren het wel waard.

@Fitze, fijn dat het zo mooi oploopt!

Ik heb allemaal kwaaltjes, misselijk, steken in mijn buik en moeheid. Alleen kunnen deze kwaaltjes ook prima passen bij een buikgriep die rond gaat dus ik hou het eerst daar naar op. Ook een beetje zelfbescherming ;-)
Ik zal het wel nog niet helemaal begrijpen Windgong, maar waarom is je NOD dan 26-1? Kun je al 2 weken eerder testen dan? Ik hoop sowieso dat je volgende test een duidelijke streep is!

Zelf heb ik ook af en toe het idee dat ik wat voel. Maar ja, het zou heel goed kunnen dat ik dat iedere maand heb, maar er nooit op gelet heb. Ik probeer me er niet teveel op te verheugen of eraan te denken, maar stiekem bedenk ik me soms toch al hoe ik het dan aan familie enzo ga vertellen. Een soort voorpret :)
Alle reacties Link kopieren
@Fitze, dat klinkt ook inderdaad wel logisch. Wat de huisarts precies bedoelde weet ik niet, ik was afgeleid doordat het toch wel pijn deed (wat ik niet had verwacht). Je testen zien er super goed uit trouwens, echt zo fijn voor je! Ik heb wel vaker gehoord dat (de mate van) misselijkheid per zwangerschap kan verschillen. Ik zou me persoonlijk niet direct zorgen maken.

@wishful: open trappen hebben wij ook, en ik herken je zorgen in verband met een veeleisende baan. Bij ons zal daarom qua zorgtaken veel neerkomen op mijn vriend. Die dat gelukkig geen probleem vindt :) en wat je zegt over ‘eigen’ tijd (om weer op te laden en in balans te komen), ook dat herken ik goed. Ik denk dat het misschien even duurt maar dat we ook daar wel een draai in kunnen vinden. Maar spannend blijft het wel!

@windgong: wauw, 6 kinderen en 2 slaapkamers... volgens mij worden mensen dan heel creatief in het omgaan met ruimte haha! Hoe reageerde je man?:)

@babygroot: blijkbaar geen uitzondering dus. Ik kijk het nog een cyclus aan en anders bel ik inderdaad :)

@Dee: spannend, en logisch dat je daarover denkt lijkt me. Doen wij allemaal wel denk ik :)

Hier verder geen nieuws. Vandaag dag 6 van mijn cyclus, dus naar verwachting over 10 dagen mijn eisprong pas :bonk:

Fijne dag, allen!
Alle reacties Link kopieren
@snunnie: Dank je. Dat hoop ik ook. En ik hoop dat jij geen buikgriep hebt ;)

@Dee81. Ook dank je. En mn NOD is niet de 26e. Sinds mn bevalling van de 1e ruim 2 jaar geleden is mn cyclus tussen de 25 en 31 dagen. Op dag 30 had ik nog een negatieve test. Omo wit. En op dag 32 had ik dus een positieve test, maar dag 34 was de streep ineens weer lichter. Bij de 1e zwangerschap had ik een cyclus van steeds precies 28 dagen. (Die mooie cyclus heeft trouwens wel jaren geduurd na stoppen met anticonceptie)
En bij 1e zwangerschap testte ik met 25 dagen al positief. Ik weet dat ik niet mag vergelijken met 1e zwangerschap, maar lichtere streep en stuk later positief maakt me onzeker.

En bedenken hoe je aan familie gaat vertellen is zo leuk. Ik ben echt verslaafd aan die youtube filmpjes.

@Luikje. Mn man reageerde blij. Niet echt verrast. Hij wist dat mn cyclus erg lang was deze keer. Hij vind het stuk minder spannend dan de 1e zegt ie. Ik heb het juist omgedraaid.

Fijne dag allemaal!!!
..
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Een update van mij. Ik had vrijdag nod en heb toen getest omdat ik s avonds een feestje had. Helemaal wit was de test en het feestje erg gezellig. Ik hoopte dat mijn menstruatie snel door zou komen maar dat gebeurde niet, dus gisteren toch nog een test gekocht. Toen had ik een heel licht streepje. Op een andere test ook. Dus nu toch wel voorzichtig blij!

Vind het wel gek dat ik bij mijn vorige zwangerschappen al ver voor de nod misselijk was, maar nu niks!

Maar goed je kunt overal wel onzeker over zijn he. Nu opgewekt naar werk.
Elisabert schreef:
14-01-2020 08:29
Hallo allemaal,

Een update van mij. Ik had vrijdag nod en heb toen getest omdat ik s avonds een feestje had. Helemaal wit was de test en het feestje erg gezellig. Ik hoopte dat mijn menstruatie snel door zou komen maar dat gebeurde niet, dus gisteren toch nog een test gekocht. Toen had ik een heel licht streepje. Op een andere test ook. Dus nu toch wel voorzichtig blij!

Vind het wel gek dat ik bij mijn vorige zwangerschappen al ver voor de nod misselijk was, maar nu niks!

Maar goed je kunt overal wel onzeker over zijn he. Nu opgewekt naar werk.

Jeeeeeeej! :duckie:
Gefeliciteerd Elisabert, of tenminste, voorzichtig gefeliciteerd toch?

Ik was inderdaad in de war Windgong, ik zag dat de opmerking van 26-1 van Wishfullthinking was en niet van jou.
Waarom vind je het nu eigenlijk spannender dan vorige keer?

Ik heb die filmpjes op YouTube eigenlijk nog nooit gezien, ik ga ze eens opzoeken :)
Alle reacties Link kopieren
@elisabert. Jeeeeh :duckie:
Foto?

@dee81: zoiets dacht ik al :)
Ik weet niet waarom zoveel spannender. Bij 1e testte ik zo snel zo goed positief dat het niet in me opkwam dat fout kon gaan. En bij de 1e is alles nieuw en abstract en had ik niet echt een voorstelling bij een kind. Nu voelt alles al veel echter en meer beeld in je hoofd van wat je zou verliezen als het niet plakt.. warrig verhaal sorry..
..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven