Zwanger worden vanaf januari 2018!

26-06-2017 20:32 1365 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij worden zwanger vanaf +/- januari 2018.

Zin om mee te schrijven, wees welkom!
Naam Leeftijd Wanneer voor het echt? Wanneer uitgerekend? Bijzonderheden
Suze210 onbekend Zwanger :hello: medio mei 2018
S17 25/27 december 2017 2e kindje
Twingo1981 36-37 januari 2018 4e kindje
Kleuterjufke 23/26 okt/nov 2017
Thisisit leeftijd Januari 2018 2e kindje
Springtouw 26-27 januari 2018
Alfagirl 35-38 januari 2018 2e kindje
Roos7 28-30 oktober 2017
PDS91 26-25 Zwanger :hello:
Flowerpower 24/26
Mijntje1987 30-31 dec 2017
MQ11 25-25 januari 2018
Zonnetje16 25-32 dec 2017
Lyn2018 29-38 februari 2018
suze210 wijzigde dit bericht op 20-11-2017 16:19
95.55% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
We hebben allebei gewoon een baan hoor, dus zorgen zijn t niet echt. Meer dat ik t lastig vind om in te schatten hoeveel t nu allemaal gaat kosten. En dan met name de terugkomende dingen zoals luiers etc. Natuurlijk staat daar wel van alles over op internet, maar soms zie ik bedragen dat ik denk ?? Zoveel?

Een niet gezond kindje hebben we t ook al over gehad. Zoals ik er nu naar kijk zou ik de zwangerschap afbreken, maar je weet natuurlijk nooit hoe t is als t je echt overkomt en er kan altijd iets gebeuren bij bijv. de bevalling.

Ik ga de rest even bijlezen!
Alle reacties Link kopieren
Roos, dat klinkt als een prima basis :). Ik heb ook werkelijk geen idee aan welke kosten je moet denken. Volgens mij kun je het zo gek maken als je zelf wil. Wij willen sowieso minder gaan werken en hebben opvang nodig, dus dat is sowieso al een inkomensterugval.
Alle reacties Link kopieren
Yesss tabel is gelukt ! Wil je gegevens toevoegen/wijzigen, laat even weten.
Alle reacties Link kopieren
Suze210 schreef:
16-07-2017 16:09
Yesss tabel is gelukt ! Wil je gegevens toevoegen/wijzigen, laat even weten.
Leeftijd 36/37
Alle reacties Link kopieren
Suze: keizersnede kwam doordat ons meisje een sterrenkijker was en ik een smal bekken heb waardoor ze niet goed in mijn bekken zat, in mijn geval is bevallen sowieso lastig maar als je baby dan ook nog eens 'verkeerd' ligt dus onmogelijk...volgende wordt sowieso een keizersnede. Herstel is pittig maar ik was er met 6 weken wel bovenop gelukkig. Leuke namen heb je in gedachte, wij gaan voor iets 'simpelere'namen haha.
Such: ik heb mijn meisje niet hoeven delen op dat moment, hij verbleef bij zijn ouders en had simpelweg geen zin en tijd voor zijn kids en koos echt voor een vrijgezellen leven met benefits zeg maar plus ik gaf volledige borstvoeding dus de meiden waren altijd bij mij. Pas toen ze een jaar werd kwam er een goede omgangsregeling, nu gaan ze om de week een weekend en nu in de vakantie 2 weken naar hun vader. We hebben nu normaal contact gelukkig en zijn beide happy ...
Alle reacties Link kopieren
S17: onze jongste is nu 5,5 maand is van februari ;)

Onzekerheden omtrent financiën is normaal maar bedenk dat je er nog altijd zelf bij bent.... je hoeft niet extreem veel uit te geven als ze zo klein zijn, marktplaats staat vol met nette spullen zoals een kamer, kinderwagen en kleding. Ik combineer graag oud met nieuw en duur met goedkoop. Luiers zijn wekelijks in de aanbieding (2 jumbopakken kruidvat standaard 25 euro doe ik 3 A 4 weken mee) Ook gaf ik borstvoeding is heel goedkoop en heb je echt geen 4 flessen nodig als je flesvoeding geeft. AH melk is net zo goed als Nutrilon en 10 paar schoenen hebben ze echt niet nodig.... belangrijk vind ik een goede stabiele financiële basis (dus inkomen) en een liefdevol gezin waarin beide ouders achter hun keuzes staan, gelijkwaardig zijn ook daar... ben je zelf bij!

Wij gaan echt elke maand 1x uit eten, 2x per jaar een nachtje samen weg, kopen geregeld nieuwe kleren ook voor ons zelf Haha en gaan ook nog op vakantie met de kids, het kan allemaal ;)

Een (zwaar) gehandicapt kind, gaat hier niet komen... daar zijn mijn man en ik het over eens.

Bedankt voor de tabel meid
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn een tabel, lekker overzichtelijk! Onze leeftijden: 35 - 38

Heb deze week een stopweek met de pil, was de laatste weken continue misselijk, moe, opgeblazen gevoel, rommelende darmen, maar twee negatieve testen maakten me wel duidelijk dat dat het niet was. Wat ook bijna onmogelijk is met de pil natuurlijk. Toch maar en stopweek voor de hele zekerheid. Maar hier kijk ik dus echt niet naar uit in het vervolg. Buikpijn, (extra) pijn in mn bekken, hoofdpijn, gevoelige borsten etc. Oneerlijk hoe de natuur in elkaar zit. Waarom hebben alleen vrouwen dat?!
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de tabel! Nu kan ik altijd even spieken om iedereen duidelijker uit elkaar te houden!

Ik heb mijn partner z'n verhaal een beetje fout gebracht blijkbaar! We staan echt wel allebei achter onze beslissing december! Ik kocht afgelopen weekend een haarlintje voor onze dochter bleek te klein te zijn.. ik baalde ervan. Zei hij super lief: dan is het voor onze 2de dochter binnenkort!

Twingo: wel goed dat je jezelf erop kan voorbereiden dan het keizersnede moet worden, komt anders nogal aan vermoed ik!
Onze kindjes verschillen niet heel erg veel van leeftijd mijn dochter 9december

Financieel maak je het idd zo duur als je zelf wil..

Handicap: weet je jammer genoeg niet altijd op voorhand.. wij hebben vorige keer NIPT laten uitvoeren. Bij een volgende zwangerschap doe ik het zeker opnieuw. Ik weet niet welke keuze we zouden maken..

Alphagirl: je lichaam houd je nu al voor de gek!
Ik hield wel van m'n zwangerschap! En neem er alle kwaaltjes die ik had graag bij! Maar ik begrijp dat je echt een rotte zwangerschap kan hebben en er dan echt tegenop ziet!
What's meant to be will always find its way. ❤️
Alle reacties Link kopieren
Alfa, poeh ja dat zware ongesteld zijn is niet ideaal inderdaad. Hoop voor ons allen dat dit lekker snel over is omdat we zwanger zijn :).

S17, zn nipt test zou ik ook willen inderdaad.
suze210 wijzigde dit bericht op 20-11-2017 16:23
50.92% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Suze: verstand en hart zeggen toch vaak iets ander he! Ik snap heeel goed dat je teleurgesteld bent..

In België gaat het met contracten iets anders.. heel vaak onmiddellijk een vast contract van onbepaalde duur! Ik ben ook "pas" na 6 maand begonnen met zwanger worden. Maar dat ligt heel anders omdat ik pas afgestudeerd was.

Dikke knuffel! Binnen enkele dagen als je er wat hebt over nagedacht denk je er vast net zoals je man over.
En zo niet: praat met hem over het feit dat heeel weinig koppels van ronde 1 zwanger zijn!
What's meant to be will always find its way. ❤️
Alle reacties Link kopieren
S17, ja echt! Stom is dat hè! Ik zag het al
voor me, lekker volgend jaar zomer hoogzwanger. Maarja, er zijn gewoon zoveel onzekere factoren. Wanneer starten, gaat het allemaal wel lukken... enz enz. Spannende tijd :).
suze210 wijzigde dit bericht op 20-11-2017 16:23
56.96% gewijzigd
Pff zo daar ben ik weer. Even een drukke week EN een kapotte telefoon achter de rug, blijkbaar kunnen die dingen niet zo goed tegen van het balkon afvallen.

@Suze, voor in de tabel, het is ons eerste kindje :) En qua ellendige planner, we kunnen elkaar de hand schudden haha. Ik vind het fijn om dingen nu al te bespreken. Vriend vind het ook fijner, hij werkt nu in ploegen en wil dan weten of ie eruit moet etc. Wil je in Amerika stoppen met de pil? Lijkt het je niet vervelend om in Amerika ongesteld te worden? Als ik ongesteld ben wil ik alleen op de bank liggen met thee en chocolade haha!

We gaan nu een weekje naar de Ardennen, maar ik wil ook nog een vliegvakantie voordat er een kindje komt, dus we zijn nu al aan het kijken naar een vakantie in mei 2018. Als we in januari starten en het zou in 1 keer lukken dan kan ik nog vliegen haha.

@such_preggers, jeetje wat een verhaal, dat lijkt me heel pittig! Hebben jullie het ziekenhuisavontuur al wel kunnen verwerken?

@Twingo, amai wat een lul dat je ex je zo in de steek heeft gelaten. Dat zal een flinke domper zijn geweest. Fijn dat het nu wel beter gaat, al zal het niet het beeld zijn wat je voor je zag toen je zwanger raakte.

@S17, grappig dat mannen daarin wat makkelijker lijken te zijn dan vrouwen. Hoef geen 2e maar als jij dat wil is dat ook oke haha..


Qua gezondheid kindje hebben vriend en ik wel eea besproken ja. We hebben ook al bepaald wanneer we het wel en niet af zouden breken. Onze ideeën zijn best wel heftig en ik denk dat veel mensen er niet achter zouden staan. Wel hebben wij het er over gehad dat wat we nu vinden we dat ook aanhouden in de zwangerschap. Dan zal ik vol hormonen zitten en het kindje ten alle tijden willen houden, dus we houden vast aan wat we vooraf hebben besproken.
Alle reacties Link kopieren
S17: idd ik weet ditmaal zeker dat er geen dag met weeen en persen zonder resultaat aan zit te komen haha, op afspraak nu!
Onze meisjes schelen niet veel dan, zo leuk dat kleine spul...
Alpha: ik heb nog niet echt een vette menstruatie gehad, 5 maanden borstvoeding gegeven, maar nu lijkt het toch wel of er iets aan zit te komen ;( zon onbestemd gevoel...net voor de vakantie bah bah
Suze: hoe lastig ook, ik zou toch nog ff wachten, gewoon om dat contract toch maar zwart op wit te hebben scheelt je toch stress en stress is niet handig als je zwanger wilt worden, enne stel je voor je bent direct zwanger dan moet je het toch gaan vertellen of je hebt zon bijdehante collega die het al opmerkt als je elke ochtend boven de pot hangt....dat hoeft niet maar kan wel ;)
Springtouw; hoi! nee daar zijn die dingen niet voor gemaakt....lekker de Ardennen kan je heerlijk wandelen en outdoor zijn, geniet ervan! Wij gaan in oktober een weekendje naar Praag, ik dacht dat doen we gewoon ff! Ja een l*l is het zeker maar hoe dan ook de vader van mijn kindjes daarom tolereer ik hem....en eerlijk is eerlijk anders was ik mijn huidige super kanjer niet tegen gekomen...

Wij zijn er ook duidelijk in hoor, een kindje met weinig tot geen toekomst perspectief past simpelweg niet in ons leven maar...ieder zijn of haar keuzes!

Ik zit momenteel wel een beetje met de timing...januari starten en stel dat het net zo snel gaat als met de andere meiden (1 maand) dan wordt het oktober/november....ik neig meer naar een kindje (in hoever je dat plannen kan...) in mei/juni...dan wordt het dus starten in juli/augustus....maar dan ben ik inmiddels 37 en is de jongste goed 2, kan ik weer opnieuw wennen aan die gebroken nachten enzovoort...dilemma's....
Alle reacties Link kopieren
Hebben jullie al nagedacht over borstvoeding/flesvoeding?
Mijn oudste heeft de fles gehad, de andere 2 borst. De middelste 14 maanden de jongste 5 maanden,,,
Alle reacties Link kopieren
Leeftijden zijn bijgewerkt. Mocht je meer aanpassingen willen aan de tabel, graag even vetgedrukt neerzetten. Dan kan ik het gemakkelijk terugvinden. Thanks :).
suze210 wijzigde dit bericht op 20-11-2017 16:23
82.25% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
@ Twingo: Oei, een keizersnede lijkt me wel heftig. Heelt het weer helemaal of kan je daar later ook nog last van hebben? Wel een heftig verhaal van je ex... Gelukkig is je huidige man beter! :)
Ik heb er al wel een beetje over nagedacht en wil denk ik wel in ieder geval de eerste 3 maanden gaan proberen om borstvoeding te geven.

@ Suze: Voor ons wordt het ook ons eerste kindje (voor in de tabel). Ik snap aan de ene kant wel dat je vriend zekerheid wil, maar snap ook wel dat jij het liefst nu zou willen beginnen! Het is lastig om te moeten wachten als je er eigenlijk nu al aan toe bent. Dus aan de ene kant jammer dat je nu niet kan beginnen in Amerika, maar gelukkig is daar ook zoveel moois en leuks om van te genieten en hopelijk komt dat vaste contract dan inderdaad snel!

@ Springtouw: Wat lekker! Dat lijkt mij ook wel wat, om nog ff een vakantie te boeken voordat je niet meer kan vliegen. Nog even extra ontspannen voordat alle drukte begint en mei is ook een super goede periode om op vakantie te gaan!

Wij hebben ook wel nagedacht over wat we zouden doen indien ons kindje niet gezond zou zijn. Wel heel erg lastig, maar zoiets kan je inderdaad beter van tevoren hebben besloten, zonder al die hormonen in je lijf.
Alle reacties Link kopieren
Suze: kan je er al een beetje aan wennen om toch later te beginnen?
Jammer dat de contracten zo geregeld zijn in NL dat geeft toch heel wat onzekerheid!
Hopen dat je sneller een vast contract hebt.. met een kleine baby wil je je toch geen zorgen moeten maken om financieen!

Springtouw: Haha! Typisch dat je zoiets in een drukke week hebt! Gelukkig maar een gsm!
Veel plezier in de Ardennen!
Wij willen in mei ook nog een vliegreis maken! Dan is onze dochter 1jaar en 5maand.. kunnen we toch al wat doen met haar. Hopelijk ben ik tegen dan al zwanger!

Wij beslissen moment nog niet over een kind met een afwijking. Gwn omdat ik weet dat we heel erg veel van het leven in m'n buik zullen gaan houden en we dan mss toch nog van mening zullen veranderen!
Hopelijk iets waar we nooit over moeten nadenken!

Twingo: zo klein spul vind ik het niet meer hoor! Ze worden zo snel groot :(

Zowel winter als zomerkindjes hebben voor en nadelen.. geboorte maand maakt me echt niet uit!

Ik wil dolgraag nog een bv poging doen! Tzijn zon geweldige momenten.. hoewel ik denk dat het moeilijker wordt nu er al eentje rond zal lopen!
What's meant to be will always find its way. ❤️
Alle reacties Link kopieren
@springtouw, ja het verwerken gaat aardig. Maar er zijn wel echt verschillende dingen die je moet verwerken als je zoiets meemaakt. Je hebt niet alleen die spannende tijd, maar ook een zwangerschap die er ineens niet meer is etc etc etc. Nu doet mijn zoontje het fantastisch gelukkig. Dat maakt het heel veel makkelijker. Afgelopen dinsdag waren we voor controle bij ziekenhuis een. Daar hebben mijn vriend en ik wel even een traantje zitten wegpinken. Verder heb ik ook echt mn best gedaan om het zoveel mogelijk te verwerken. Er zullen vast nog huilmomentjes komen. Maar het grootste deel is verwerkt en het scherpe randje is eraf. GELUKKIG..

Flesvoeding/borstvoeding: Ik wilde altijd perse borstvoeding. Maar bij mn zoontje kwam het niet op gang. Het lukte me niet om s nachts wakker te worden om te kolven. Nu vind ik het heel fijn dat mn vriend ook de fles kan geven. Dat we alles echt samen doen. Waarschijnlijk ga ik het voor baby2 wel weer gewoon proberen. Zeker als hij ook te vroeg geboren wordt. We zien wel hoe het loopt.

Vast contract: Ik was op 1 nov begonnen bij mn huidige werk. Op 1 januari had ik een vastcontract en vanaf 30 januari was ik 5 maanden met verlof. Ik had ze wel verteld dat ik zwanger was voordat mn proeftijd afgelopen was. Maar het blijft vreemd voelen om langer verlof te hebben gehad dan er gewerkt te hebben:)
Alle reacties Link kopieren
Suze: Hihi ik geef je wel stof om mee te stoeien he, het komt best goed denk ik zo maar! Tja zomer/winter...mijn meiden zijn van febr en maart dus wil sowieso deze maanden een beetje mijden, april mei juni heb je kans op wat beter weer, ook wel fijn en idd verlof valt dan ook mooi in de zomer haha ach we gaan gewoon oefenen dan zien we t wel. Ik val niet af van de bv helaas maar eet wel wat extra in de begin periode het vreet wel energie vind ik.
Bozz: goed zeg 3 maanden!! Dat was met beide kindjes ook mijn doel, juist met meer kindjes is die bv zo makkelijk... honger hups aanleggen en s nachts je bed (bijna) niet uit, ideaal!
S17: nou idd het gaat zo snel hoewel mijn kleine meisje nu pas in 68 zit en 6.3 kg weegt, is ze toch echt al wijs en toch wel 'groot'
Alles wat je mee kan geven aan bv is toch mooi meegenomen ;)
Such; bestaat er een kans op opnieuw een vroeggeboorte? Althans is bij jou die kans groter? op fv worden ze ook groot hoor en idd het voordeel is dat beide de fles kunnen geven.
Net een weekendje Praag geboekt we gaan r nog ff tussenuit saampjes eind oktober ...
Alle reacties Link kopieren
@twingo: ja de kans op nog een vroeggeboorte is veel groter. Maar ze weten niet wat de oorzaak is. Omdat uit te zoeken moet ik als als ik weet een kinderwens heb terug naar te ziekenhuis voor testen. En vervolgens meten ze tijdens de zwangerschap de lengte van mn baarmoederhals.
Op flesvoeding worden baby's ook groot maar prematuren hebben een veel grotere overlevingskans op bv. Mijn zoontje heeft een ziekte gehad die bij flesgevoede prematuren vaker voorkomt en dodelijker is. Hij is er helemaal overheen gekomen. Google op NEC prematuur als je meer wilt lezen daarover.
Jeetje Such, NEC dat is heftig. Heeft je zoontje last van de ziekte op langere termijn? Ik kan me voorstellen dat je bij baby twee straks weer wilt proberen om bv te geven. Ja verwerken houd veel meer in, fijn dat de scherpe randjes er wel af zijn.

Ik verwacht dat ik geen bv ga geven. Ik ben er echt totaal niet het type voor en ik hou niet zo van het gepluk en gedoe aan mn lijf. Maar dat zou ook zomaar nog helemaal om kunnen slaan tijdens de zwangerschap.. Hormonen enzo..
Alle reacties Link kopieren
Such; idd bv is zeker voor prematuren een grote pre en laat ik voorop stellen ik ben een absolute voorstander van bv ;) wel moet het voor zowel moeder als baby kunnen/lukken en natuurlijk zonder stress/dwang en het woordje 'moeten' ... super dat je er zo instaat hoor voor de volgende vind het sowieso dapper dat jullie nogmaals durven...nec jeetje heftig zeg! Wel fijn dat je zo goed in de gaten wordt bij de volgende, zal vast een geruststelling zijn.
Springtouw: dat riep ik bij mijn oudste ook maar toch... bij nr 2 wilde ik het proberen en dat ging zo makkelijk dat ik bij de jongste niet getwijfeld heb. Het is uniek en zo natuurlijk... maar ieder haar keuze hoor en idd wie weet bedenk je je nog ;)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb 6 maanden bv gegeven en vond het hele fijne momentjes met mn dochtertje. Heerlijk samen op de bank. En je hebt het overal bij de hand. Geen gedoe met flesjes opwarmen, wat in restaurants vaak veel te warm wordt (toen we over waren op fv paar keer meegemaakt). Tuurlijk makkelijker wanneer man ook flesjes kan geven, maar daar heb ik voor gekolfd. Ook omdat baby snel moet wennen aan ook de fles als mama weer moet gaan werken na verlof.
Alle reacties Link kopieren
S17, ja moet zeggen dat het wel prima weer is Haha! Vorige week waren het nogal hysterische hormonen!
suze210 wijzigde dit bericht op 20-11-2017 16:23
74.07% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
@suze ik heb dan mss een kind maar ik heb nog steeds geen medische achtergrond. Wel heb ik in een wetenschappelijk artikel gelezen dat je naast foliumzuur b12 moet slikken. Want door foliumzuur zou je minder b12 opnemen. Wat ook heel belangrijk is voor je baby en jezelf. Maar neem dit niet klakkeloos me over want dat was 2 jaar geleden ofzo.

#borstvoeding: toen ik nog kolfde kon ik onwijs makkelijk inslapen en sliep ik ondanks t vele wakker worden veel beter. Dus protip voor de twijfelaars om de eerste maand te overleven. :p Ik had heel veel spijt toen ik was gestopt om die reden. T was niet genoeg, maar ik sliep veel beter.

@suze #praten: we zijn allebei niet hele erge praters. Maar we hebben onwijs veel aan elkaar omdat we er redelijk op dezelfde manier mee omgaan.

@twingo ja is een hele geruststelling.
@springtouw: nee, daar is hij heel goed vanaf gekomen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven