Zwanger worden vanaf januari 2024

14-01-2024 14:59 174 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hallo,

Ik heb nog geen topic gezien over zwanger worden in het begin van dit jaar. Volgens mij werd dat voorgaande jaren wel gedaan :)

Kom lekker meekletsen over alles!
Heanig an
Alle reacties Link kopieren Quote
Haoshi, ook welkom! Ik hoop dat ik iedereen "bij kan houden" zonder gezichten vergeet ik al snel details en het groepje groeit gestaag!
Alle reacties Link kopieren Quote
Dizzy en Oaltje, wat ontzettend leuk! :yes: Gefeliciteerd!!!
Hoe voelen jullie je? Geen lichamelijke klachten?
Alle reacties Link kopieren Quote
Oaltje schreef:
18-01-2024 17:42
Oblique, hopelijk voor jou ook snel goed nieuws, wat spannend nu voor je!
Hartstikke lief van je, dank je wel. Ik ben erg blij voor iedereen die nu een positieve test heeft. Geweldig! :heart:

En welkom voor iedereen die nieuw is hier!
Alle reacties Link kopieren Quote
We groeien met de dag, leuk! Welkom iedereen

Herkent iemand dat: onverzadigbaar zijn qua honger tijdens de ovulatie. Ik kan echt alles eten nu en heb ook best last van hoofdpijn
Heanig an
Alle reacties Link kopieren Quote
Jeetje, 2x knipperen en het fantastische nieuws vliegt je om de oren!! Van harte proficiat Viana (kan nog wel een keertje, toch?), Dizzy, Oaltje en Pompoensoepje :heart: :yes: Ben bijna bang dat ik iemand vergeet, nu..

Ik wens iedereen hele fijne eerste dagen; hopelijk kan het goede nieuws rustig indalen en voelen jullie je allemaal goed.. Enne: ik ben ook wel benieuwd: wat zijn nu jullie vervolgstappen?

@Oblique: ik gun jou vooral veel afleiding en wat rust tot je wat meer weet..

@SadSloth: ik ga dat gevoel van onverzadigbaar zijn eens in de gaten houden rond m'n ovulatie, nooit eerder opgemerkt eigenlijk. Ik herken het wél als een winter-ding: met deze temperaturen buiten kan ik echt blijven eten. Nu aan de erwtensoep!

Oja, wij hebben gister voor het eerst een lijstje met de verplichte "klusmomenten januari" gemaakt: best wel onwerkelijk, haha.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ja hoor @Kladblaadje, felicitaties mogen altijd, haha! Grappig zo'n lijstje. Ik heb natuurlijk makkelijk praten met m' positieve test maar blijf, als het lukt, ook lekker van elkaar genieten. Als snap ik natuurlijk heel goed dat je ook kijkt naar wanneer dat dan het meest effectief zou zijn.

Vervolgstap voor mij persoonlijk is volgende week ergens een afspraak maken bij de verloskundige. Zal nog een week of 2-3 duren tor de vitaliteitsecho schat ik in. Eigenlijk zou ik ook alvast melding moeten maken op het kdv ivm eindeloze wachttijd maar dat voelt voor mij echt als de goden verzoeken dus daar wacht ik mee tot de NIPT is geweest.

Hopelijk gauw meer mooie berichten!
Alle reacties Link kopieren Quote
@Kladblaadje
Wat leuk dat je samen met je partner een overzicht van de verplichte ‘klusjes’ hebt gemaakt! Misschien TMI maar op welke dagen mik je dan? Ik lees dus verschillende dingen daarover, variërend van 3 dagen voor de ovulatie tot 1 dag voor de ovulatie. Ben wel benieuwd hoe je dat timed.

Hier gaat het goed met de afleiding hoor. Heb er wel wat berusting in gevonden dat ik er weinig invloed op heb en dat het zomaar nog een paar maanden kan duren. We gaan het zien. :)

@SadSloth
Ja ik heb wel meer eetlust wanneer ik rond mijn ovulatie zit. Ik probeer dan zoveel mogelijk eiwitten te eten omdat dat ten minste een beetje vult. Dat helpt wel redelijk met de cravings.

Houden/hielden jullie trouwens ook rekening met wat je eet en drinkt in afwachting van een zwangerschap? Zoals minder of geen koffie, geen alcohol, geen bepaalde voedingsmiddelen? Gezond eten is natuurlijk belangrijk, maar ik vraag me af of er ook voedingsmiddelen zijn die jullie in die periode niet of nauwelijks eten(aten) of drinken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Helemaal eens hoor @Vaiana, dat het ook een beetje ontspannen moet blijven :-).

Maaarrr: wij wonen nog niet samen en doen nu nog eventjes latten (op amper 10 minuten fietsafstand van elkaar). Het is ook daarom een beetje puzzelen tijdens het afspreken in m'n vruchtbare periode qua wat het meest 'gezonde' sperma zou opleveren. Elke 2 á 3 dagen seks / ejaculatie lijkt het devies, dus ons lijstje is nu: woensdag ejaculatie partner (met of zonder mij ligt een beetje aan hoe die dag verder verloopt :)) en dan samen klussen (wat een woord eigenlijk, haha) op zaterdagavond (begin vruchtbare periode volgens de app), dinsdagochtend, donderdagavond, zaterdagavond (en dan misschien nog dinsdagochtend?). Beetje om de tweeënhalve dag op deze manier én komt goed uit met andere (werk/sport/afspreek)activiteiten. @Oblique, omdat ik m'n ovulatie (nog) niet test, hebben we in deze wel een wat ruimere vruchtbare periode aangehouden. Ik voel m'n eisprong vaak wel goed, en als dat komende keer ook zo is, is dat uiteraard doorslaggevend in het klusprogramma :-) En knap dat je je berusting weer terug hebt gevonden!

Ik drink sinds 1 januari dit jaar om de voor de hand liggende reden geen alcohol meer, en qua voeding let ik nu nog nergens in het bijzonder op. Wel eet ik al jaren grotendeels (maar niet 100%) veganistisch en relatief gezond. Van de HA moest ik, naast foliumzuur, ook extra calcium en nog een B-nogwat vitamine gebruiken vanwege gebrek aan dierlijke producten, maar die zitten inmiddels in de multivitamine voor aanstaande mama's verwerkt :)
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat leuk al die positieve testen, Gefeliciteerd!

Ik denk niet dat ik dagelijks mee ga schrijven. Merk dat ik er alweer "veel" mee bezig ben (met zwanger worden), maar ik kom wel af en toe om een hoekje kijken hoor. Vindt het ook weer leuk om met mensen (anoniem) te kletsen die dezelfde wens hebben.

@oblique bij mijn eerste rekening gehouden met alles (eten, drinken, sauna's). Nu ben ik iets makkelijker, maar drink geen 2 flessen wijn op vlak voor mijn Nod, 2 glazen wel ;)
Alle reacties Link kopieren Quote
Dankjulliewel!! En gefeliciteerd voor de rest!

Werd vanmorgen met een vreemd gevoel wakker, nog niet helemaal te bevatten.

Ik drink sinds 2 maanden geen alcohol meer, maar ik moet wel zeggen dat ik me qua snacken behoorlijk heb laten gaan. Heb de afgelopen weken echt avonden gehad dat ik mezelf misselijk had gegeten en aan de snaai-trek heb toegegeven. Ook ineens zin in Haribo snoep, terwijl ik geen zoetekauw ben, los van chocolade.
Ik ga er nu wel echt meer op letten, mezelf proberen te bedwingen.

Foliumzuur nu besteld, komt vandaag binnen, dat was ik dus helemaal vergeten 😳
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb dus een beetje rare cravings. Ik heb zin im bepaald voedsel, maar ik weet niet wat dat voedsel is waar ik zo'n zin in heb. Veel honger en misselijk :?:

Zijn er hier toevallig mensen die ervaring hebben met de POP poli?
Heanig an
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb ook erg veel trek. Probeer het gezond te houden maar gister heb ik me laten gaan en een patatje-pinda gegeten als lunch. Hoop dat ik het een beetje in balans kan houden, vorige keer eigenlijk teveel aangekomen (en t is er nog steeds niet allemaal af :facepalm: ).

Ik ben ook wel benieuwd naar ervaringen met de POP poli. Ik heb zelf best last van angsten en spanningen. In het dagelijks leven beperken die mij verder niet maar bij de vorige zwangerschap heb ik er best veel last van gehad dus ik denk erover om dat wel ergens aan te kaarten. Heb mezelf wel echt in de weg gezeten.
Alle reacties Link kopieren Quote
Eetlust tijdens ovulatie - ja, meestal enorm! Merk alleen wel dat als ik een beetje oplet qua eten (geen dieet!), gewoon gezond(er) eten, dat het dan goed te doen is.

Ik/wij maken waarschijnlijk pas in maart echt 'kans' op een zwangerschap, in februari is man net tijdens mijn ovulatie weg. Misschien met een beetje geluk nog een mogelijkheid. Maar dan moeten we zo'n beetje gelijk aan de slag zodra hij terug is haha. En nu in januari waren we er nog niet 'echt' mee bezig, ziek zijn etc.
Alle reacties Link kopieren Quote
Welkom aan alle nieuwe schrijfsters, wat fijn om zo'n groepje te hebben! :heart:

@oblique voor jou bijna je NOD toch? Spannend, hopelijk snel goed nieuws!

Hier nog geen klachten of iets, ik merk eigenlijk helemaal niks. Qua vervolgstappen, man en ik zouden dit weekend naar de sauna gaan, maar dat kan nu dus niet meer :-D dus gaan we in plaats daarvan maar eens samen zitten om een "plan de campagne" te maken. Iig snel een verloskundige bellen, we gaan over 5 weken naar het buitenland voor een paar weken en zou t wel fijn vinden daarvoor in ieder geval een afspraak gehad te hebben.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik schrijf ook graag mee. Ben afgelopen dinsdag ongesteld geworden.
Wordt voor ons ons derde kindje.
Ik vind het heel spannend om weer zwanger te worden, gezien mijn twee eerdere zwangerschappen zwaar waren.
Ben heel bang om weer zwanger te worden, maar wil niet dat het onze wens in de weg komt te staan. Dus ik ga er van uit dat we een heftige tijd tegemoet gaan.
Heel veel succes iedereen!💜
Alle reacties Link kopieren Quote
@Vaiana ik zal de ervaringen zeker delen hier!

Hier neemt de LH af...de ovulatietesten worden minder duidelijk. Zelf geen piek kunnen detecteren, maar misschien is het eitje in de tussentijd gesprongen? Ik ga nog een keer testen op de verwachte ovulatiedatum (21e)
Heanig an
Alle reacties Link kopieren Quote
@Assiral welkom! Dat lijkt me heel dubbel, tegelijkertijd de wens en de angst. Hopelijk valt het mee, heb je genoeg support om je heen voor tijdens de zwangerschap?

@sadsloth oooh wat verwarrend. Misschien is de piek dan toch al geweest, verschilden de testen ook niet tov elkaar ondanks geen duidelijke knaller?
Alle reacties Link kopieren Quote
Even benieuwd, is het gebruikelijk om al te bellen?
De wekentest gaf een beetje half 1-2/2-3 aan dus ik ga uit van 2 weken. Maar lees zoveel verschillende dingen.
Alle reacties Link kopieren Quote
DizzyMissLizzy schreef:
19-01-2024 13:33
@Assiral welkom! Dat lijkt me heel dubbel, tegelijkertijd de wens en de angst. Hopelijk valt het mee, heb je genoeg support om je heen voor tijdens de zwangerschap?

@sadsloth oooh wat verwarrend. Misschien is de piek dan toch al geweest, verschilden de testen ook niet tov elkaar ondanks geen duidelijke knaller?
De test liep langzaam op. Zat een mooie opbouw in en nu dus weer langzaam naar beneden. Heel vreemd
Heanig an
Alle reacties Link kopieren Quote
_pompoensoepje schreef:
19-01-2024 14:05
Even benieuwd, is het gebruikelijk om al te bellen?
De wekentest gaf een beetje half 1-2/2-3 aan dus ik ga uit van 2 weken. Maar lees zoveel verschillende dingen.
Je kan prima bellen hoor! Je hoort vanzelf wel wat gebruikelijk is en dan heb je misschien ook nog wat te kiezen qua afspraak maken.
Alle reacties Link kopieren Quote
DizzyMissLizzy schreef:
19-01-2024 13:33
@Assiral welkom! Dat lijkt me heel dubbel, tegelijkertijd de wens en de angst. Hopelijk valt het mee, heb je genoeg support om je heen voor tijdens de zwangerschap?

@sadsloth oooh wat verwarrend. Misschien is de piek dan toch al geweest, verschilden de testen ook niet tov elkaar ondanks geen duidelijke knaller?
Dank je !! Ja gelukkig een breed vangnet met veel lieve vrienden en familie.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hi allemaal! Ik zou ook graag meeschrijven. Man en ik hebben besloten dat we voor ons eerste kindje willen gaan. Op dit moment ben ik ongesteld, dus we gaan bijna de eerste ronde in.
Voor nu willen we er niet teveel druk op leggen en gewoon zien wat er gebeurt. Toch betrap ik mezelf erop dat ik aan het tellen ben wanneer mijn eisprong zou moeten zijn en wanneer we dan seks zouden "moeten" hebben.

Super leuk om te lezen dat er al zoveel positieve testen zijn! Gefeliciteerd, ik hoop dat jullie dat jullie een mooie zwangerschap en nog mooier kindje tegemoed gaan.
Zoals verwacht loopt alles anders
Alle reacties Link kopieren Quote
Welkom Wici!

Ik neem voorzichtig plaats op het wachtbankje. Mijn ovulatietest is nog minder geworden.
Heanig an
Alle reacties Link kopieren Quote
Welkom Wici en Assiral!

SadSloth:
Spannend zeg! Wanneer was je NOD?

Hier zit ik echt met smart te wachten tot m’n NOD. :hyper:
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ook. Heb wel al klachten? Duizeligheid, honger en misselijkheid. Snel volzitten :) mijn NOD was 4 februari, maar verwacht nu 31 jan, 1 of 2 feb
Heanig an

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven