Zwanger worden vanaf januari 2024

14-01-2024 14:59 174 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hallo,

Ik heb nog geen topic gezien over zwanger worden in het begin van dit jaar. Volgens mij werd dat voorgaande jaren wel gedaan :)

Kom lekker meekletsen over alles!
Heanig an
Alle reacties Link kopieren Quote
Oaltje, ach wanneer is de juiste tijd/leeftijd om zwanger te worden? Ik ben 25 maar nog bezig met een opleiding (die ik straks in deeltijd zou kunnen doen, als ik hopelijk een baby heb). De ander is 40 en bewust alleenstaande moeder. Zolang je een stabiele basis hebt en veel liefde hebt voor een kindje, doe je het goed toch?

Welkom trouwens :mrgreen:

Mijn vriend is sowieso iemand die snel druk legt op zichzelf tijdens de seks. Daarom gaan we als ik ovuleer, zijn zaad insemineren. Ik ben zelf vooral bezig met zoeken naar mijn eisprong :proud:
Heanig an
Alle reacties Link kopieren Quote
SadSloth schreef:
17-01-2024 15:01
Oaltje, ach wanneer is de juiste tijd/leeftijd om zwanger te worden? Ik ben 25 maar nog bezig met een opleiding (die ik straks in deeltijd zou kunnen doen, als ik hopelijk een baby heb). De ander is 40 en bewust alleenstaande moeder. Zolang je een stabiele basis hebt en veel liefde hebt voor een kindje, doe je het goed toch?

Welkom trouwens :mrgreen:

Mijn vriend is sowieso iemand die snel druk legt op zichzelf tijdens de seks. Daarom gaan we als ik ovuleer, zijn zaad insemineren. Ik ben zelf vooral bezig met zoeken naar mijn eisprong :proud:
Dankjewel! Een stabiele basis en een hoop liefde is het belangrijkste ja :-D

Hoe vaak testen jullie en vanaf welke dag? (Is NOD de dag waarop je ongesteld zou moeten worden trouwens?)
Alle reacties Link kopieren Quote
Oaltje schreef:
17-01-2024 15:08
Dankjewel! Een stabiele basis en een hoop liefde is het belangrijkste ja :-D

Hoe vaak testen jullie en vanaf welke dag? (Is NOD de dag waarop je ongesteld zou moeten worden trouwens?)
Ik test nu 's ochtends en 's avonds. Eigenlijk direct de dag na mijn menstruatie ben ik begonnen. NOD is inderdaad de dag waarop je ongesteld zou moeten worden, maar je dat niet hoopt natuurlijk
Heanig an
Alle reacties Link kopieren Quote
Welkom Oaltje, leuk dat je mee komt schrijven!

Ik herken het wel hoor, je oud voelen voor een baby met 35, en dan vooral qua zwanger worden. Je leest toch overal dat je kansen gewoon echt een stuk lager zijn dan met 20, dus ik vind dat wel spannend, wat als ik net diegene ben waarbij het niet meer lukt? Maar probeer die gedachten ook weer van me af te zetten. De kans is nog steeds veel groter dat het wél lukt.

Qua seks, ik heb een verleden waardoor seks niet vanzelfsprekend is en ook vaak pijnlijk dus ik vond het ook erg spannend om dan te MOETEN seksen. Maar tot nu toe gaat het goed! Het helpt wel dat m'n vruchtbare dagen ook net de dagen zijn dat ik toch al het meeste zin heb :lol:

Ik doe 1 ovulatietest per dag vanaf dag 8/9 ongeveer, maar ik was al een paar maanden voor we begonnen waren begonnen met testen om m'n eisprong te vinden en heb meestal wel echt een duidelijk knallende test. Dus weet nu wel een beetje wanneer ik m'n piek kan verwachten.

NOD is niet ongesteldheid dag idd!
Alle reacties Link kopieren Quote
Welkom Oaltje! Leuk dat je meeschrijft en fijn dat je hier wat herkenning vindt over zwanger willen worden midden 30. Hopelijk spoedig een positieve test in handen. :)

Ik ben hier trouwens in de veronderstelling dat deze ronde geen succes is geweest. Mijn lichaamstemperatuur daalt (deze zou moeten stijgen bij een mogelijke zwangerschap) en ik voel toch wat onrust in m’n onderbuik. Ik verwacht m’n menstruatie tussen zaterdag en maandag. Ik wéét dat in de eerste ronde zwanger raken eerder uitzondering dan regel is, maar toch voel ik wat teleurstelling. De wens is toch wel heel erg sterk. En aan de andere kant weet ik nog niets zeker totdat ik daadwerkelijk ongesteld ben geworden of negatief test op m’n NOD. Dus ik probeer er maar niet teveel aan te denken en gewoon af te wachten wat er gaat gebeuren.
Alle reacties Link kopieren Quote
Welkom Oaltje! Heel herkenbaar je gevoel over leeftijd en vruchtbaarheid. En zelfs nu het gelukt lijkt blijf ik zorgen houden over de verhoogde kans op vanalles niet goeds. Of stel dat het misgaat, zal het dan ooit nog lukken? Maar ook ik probeer de gedachten ergens op te bergen en nu vooral heel gelukkig te zijn dan het al heeft mogen lukken, al is het nog zo pril. Hoop dat je snel een positieve test hebt!

@Dizzy, wat akelig dat er bij jou nog een andere demensie meespeelt. Lijkt me ook spannend om dan inderdaad te moeten op een bepaald moment. 'Gelukkig' zijn we dan ook weer zo gemaakt dat we rond onze vruchtbare dagen ook meer zin hebben in seks. Hopelijk helpt dat wat.

@oblique, nee zwanger raken in de eerste ronde is zeker niet de standaard. Maar als de wens er is dan is het, zo kan in me indenken, elke keer een teleurstelling. En dat mag ook gewoon, geef dat gevoel de ruimte.
Nog eventjes tot je NOD, wie weet, ik had ook heel veel onrust in m'n buik (maar ik temperatuurde niet) en achteraf waren het denk ik m'n darmen. Sterkte met afwachten!
Alle reacties Link kopieren Quote
Bedankt voor het welkom, lief! Ik ben het niet gewend om op een forum te schrijven, dus ben wat onhandig met citeren etc.

Dizzymisslizzy, herkenbaar, hier geen "heftig" verleden, maar in vorige relatie wel onprettige ervaringen zeg maar.

Als ik met een paar "rondes" niet zwanger ben, dan ga ik ook aan de ovulatietesten hoor :lol:
Ik heb geen goed gevoel over deze poging, want ik ben prikkelbaar en poetserig en dat is meestal een teken dat mijn menstruatie eraan komt ;-)

Oblique, spannend, dat afwachten, je weet het pas zeker als je getest hebt hé? Ik duim voor je!

Vaiana, ja vooral als je Googlet kan je je zoveel zorgen gaan maken, daar ben ik ergens ook bang voor; of dat ik niet zwanger wordt of dat de kans op een miskraam of afwijking groter is.. Je was bekend met angstklachten schreef je? Ik kan me voorstellen dat het moeite kost om die gedachten van je af te zetten dan :redrose:

Fijn hoor, zo'n clubje!
Alle reacties Link kopieren Quote
Ben ik weer. Vanmorgen dacht ik bij mezelf: ik zal nog eventjes gauw een zwangerschapstest doen, wel 3 of 4 dagen te vroeg. Had ik plotseling een positieve test in handen! Ongelofelijk! Dat had ik echt niet verwacht, zeker niet als je leest over leeftijd en zwanger raken 8-. En niet een licht streepje, echt een roze flinke streep!

Mijn man straalt! Ik ben wel heel blij en beduust tegelijk!
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi!
Ik zal regelmatig hier even "spieken" en soms ook zelf meeschrijven. Mijn man & ik gaan voor ons tweede kindje! Ik hoop dat jullie allemaal een klein mini-mensje in jullie buik mogen hebben.
Alle reacties Link kopieren Quote
Oaltje schreef:
18-01-2024 10:36
Ben ik weer. Vanmorgen dacht ik bij mezelf: ik zal nog eventjes gauw een zwangerschapstest doen, wel 3 of 4 dagen te vroeg. Had ik plotseling een positieve test in handen! Ongelofelijk! Dat had ik echt niet verwacht, zeker niet als je leest over leeftijd en zwanger raken 8-. En niet een licht streepje, echt een roze flinke streep!

Mijn man straalt! Ik ben wel heel blij en beduust tegelijk!
Waaaahhh! Wat fantastisch Oaltje! Ook zo'n bizarre wending. Gefeliciteerd!!!
Alle reacties Link kopieren Quote
Oaltje schreef:
18-01-2024 10:36
Ben ik weer. Vanmorgen dacht ik bij mezelf: ik zal nog eventjes gauw een zwangerschapstest doen, wel 3 of 4 dagen te vroeg. Had ik plotseling een positieve test in handen! Ongelofelijk! Dat had ik echt niet verwacht, zeker niet als je leest over leeftijd en zwanger raken 8-. En niet een licht streepje, echt een roze flinke streep!

Mijn man straalt! Ik ben wel heel blij en beduust tegelijk!
Wat geweldig! En dan ook nog eens bij te vroeg testen! Gefeliciteerd
Heanig an
Alle reacties Link kopieren Quote
Zion schreef:
18-01-2024 10:37
Hoi!
Ik zal regelmatig hier even "spieken" en soms ook zelf meeschrijven. Mijn man & ik gaan voor ons tweede kindje! Ik hoop dat jullie allemaal een klein mini-mensje in jullie buik mogen hebben.
Welkom Zion, veel geluk gewenst!
Alle reacties Link kopieren Quote
Gefeliciteerd Oaltje! Wat fijn dat je al een positieve test in handen hebt, zo zie je maar weer, leeftijd zegt niet alles. Ga lekker genieten en dromen van al het moois wat komt!

Wat een vruchtbaar topic!
Alle reacties Link kopieren Quote
Oaltje schreef:
18-01-2024 10:36
Ben ik weer. Vanmorgen dacht ik bij mezelf: ik zal nog eventjes gauw een zwangerschapstest doen, wel 3 of 4 dagen te vroeg. Had ik plotseling een positieve test in handen! Ongelofelijk! Dat had ik echt niet verwacht, zeker niet als je leest over leeftijd en zwanger raken 8-. En niet een licht streepje, echt een roze flinke streep!

Mijn man straalt! Ik ben wel heel blij en beduust tegelijk!
Jaaa wat super Oaltje, gefeliciteerd!

En ook hier goed nieuws: ik werd vanmorgen wakker en nog niet ongesteld geworden, dus getest en ja hoor 2 streepjes :cheer: ik geloof het nog niet helemaal maar ben blij!
Alle reacties Link kopieren Quote
Nog een zwanger! Wat fijn! Ik moet nog lang wachten op mijn NOD :cry:
Heanig an
Alle reacties Link kopieren Quote
Vaiana schreef:
14-01-2024 17:06
Ik wil ook graag proberen mee te schrijven al vind ik het wel een beetje eng qua herkenbaarheid. Ik ben ook bijna 37 en al 1 kind. Ik vind mezelf in m'n hoofd echt al oud (als het gaat om vruchtbaarheid) dus erg spannend dit. Eerder was ik er echt niet klaar voor en we hebben al besloten (voor zover dat kan) dat we nu ook compleet zijn maar dat een tweede ons nóg wat completer zou kunnen maken. Vind het toch erg spannend of het mag lukken

Veel 'succes' SadSloth en Kladblaadje!
Hoi! Mij lijkt het ook leuk om mee te schrijven! Ik zal wellicht niet heel actief zijn maar wel regelmatig :-)

Ik ben 36 en heb al een kind. Wens voor een 2e was er niet echt maar nu al zo'n 1.5 jaar denk ik er bijna elke dag wel even aan: wel of niet. Sinds kort voel ik dan toch duidelijk JA, JA, JA! Ik wil het gewoon niet missen. Dus begonnen met foliumzuur en we gaan het zien. Man staat er uiteraard ook voor open :-D Vind het ergens wel een beetje spannend, want je begint toch weer opnieuw, en ik ben ook "al" 36.

Gefeliciteerd voor wie al een positieve test hebben! :daisy:
Alle reacties Link kopieren Quote
DizzyMissLizzy schreef:
18-01-2024 11:34
Jaaa wat super Oaltje, gefeliciteerd!

En ook hier goed nieuws: ik werd vanmorgen wakker en nog niet ongesteld geworden, dus getest en ja hoor 2 streepjes :cheer: ik geloof het nog niet helemaal maar ben blij!
Wauw Dizzy, wat fantastisch! Van harte! Wat heerlijk!
Alle reacties Link kopieren Quote
Haoshi schreef:
18-01-2024 13:29
Hoi! Mij lijkt het ook leuk om mee te schrijven! Ik zal wellicht niet heel actief zijn maar wel regelmatig :-)

Ik ben 36 en heb al een kind. Wens voor een 2e was er niet echt maar nu al zo'n 1.5 jaar denk ik er bijna elke dag wel even aan: wel of niet. Sinds kort voel ik dan toch duidelijk JA, JA, JA! Ik wil het gewoon niet missen. Dus begonnen met foliumzuur en we gaan het zien. Man staat er uiteraard ook voor open :-D Vind het ergens wel een beetje spannend, want je begint toch weer opnieuw, en ik ben ook "al" 36.

Gefeliciteerd voor wie al een positieve test hebben! :daisy:
Welkom Haoshi!
Ik vond de eerste 3,5 jaar heel heftig, vooral mentaal qua verantwoordelijkheidsgevoel. Ik heb ook gedacht 1 is hartstikke mooi. Maar de laatste tijd dacht steeds vaker: hoe zie ik ons gezin over 15 jaar? En in mijn beeld zag ik toch niet dat we met z'n 3en zouden zijn. Als het zo zou blijven zou het ook helemaal prima zijn (voor ik een positieve test had dan) maar ik wilde toch wel kijken wat er zou gebeuren. Had even tijd nodig om het met man te gespreken want die had zich er al bij neergelegd dat het bij 1 zou blijven. En nu dan in de eerste ronde raak. Ik ben het nog steeds aan het verwerken.

Ik hoop dat je snel mooi nieuws mag delen!
Alle reacties Link kopieren Quote
Vaiana schreef:
18-01-2024 13:55
Welkom Haoshi!
Ik vond de eerste 3,5 jaar heel heftig, vooral mentaal qua verantwoordelijkheidsgevoel. Ik heb ook gedacht 1 is hartstikke mooi. Maar de laatste tijd dacht steeds vaker: hoe zie ik ons gezin over 15 jaar? En in mijn beeld zag ik toch niet dat we met z'n 3en zouden zijn. Als het zo zou blijven zou het ook helemaal prima zijn (voor ik een positieve test had dan) maar ik wilde toch wel kijken wat er zou gebeuren. Had even tijd nodig om het met man te gespreken want die had zich er al bij neergelegd dat het bij 1 zou blijven. En nu dan in de eerste ronde raak. Ik ben het nog steeds aan het verwerken.

Ik hoop dat je snel mooi nieuws mag delen!
Komt mij allemaal heel bekend voor! Hetzelfde gevoelens eigenlijk.
Vind ik wel een mooie - hoe zie je je gezin over x aantal jaar - ik zie ons ook met meer. Ik weet wel zeker dat na een eventuele 2e kind er geen derde gaat komen ;)
Ik merk nu gewoon dat ondanks dat het op sommige dagen lastig is, ik het nooit had willen missen en weet hoe snel het gaat. Een kindje kan er dus nog 'gewoon' bij! Ik heb lang gewacht om het met man te bespreken want ik was niet zeker, maar toen ik begon te merken dat zwangerschapsaankondigingen mij ergens ook wel verdrietig maakten (was eerder niet het geval), dat ik weet wat ik wil.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi, ik schrijf ook graag mee!

Mijn NOD zou gisteren zijn, of 2 dagen eerder, gezien ik de laatste 2 menstruaties 2 dagen eerder was dan mijn Fitbit app voorspelde. Ik heb alleen niet meer kunnen checken of mijn cyclus inderdaad 2 dagen korter duurde of dat het toeval was en nog wat onregelmatiger, want vanmorgen deed ik een test, en die was positief!!
Ik heb nu geen idee wat de vervolgstappen zijn, ik google me suf, haha!

Ik ben 27 en het zal voor ons het eerste kindje zijn (:
Alle reacties Link kopieren Quote
DizzyMissLizzy schreef:
18-01-2024 11:34
Jaaa wat super Oaltje, gefeliciteerd!

En ook hier goed nieuws: ik werd vanmorgen wakker en nog niet ongesteld geworden, dus getest en ja hoor 2 streepjes :cheer: ik geloof het nog niet helemaal maar ben blij!
Whaa! Wat geweldig! Haha, het gaat hier goed zo zeg! Gefeliciteerd!! Ik had vanmorgen precies hetzelfde, onwerkelijk :high5:
Alle reacties Link kopieren Quote
Zion schreef:
18-01-2024 10:44
Gefeliciteerd Oaltje! Wat fijn dat je al een positieve test in handen hebt, zo zie je maar weer, leeftijd zegt niet alles. Ga lekker genieten en dromen van al het moois wat komt!

Wat een vruchtbaar topic!
Dankjewel! Jij ook welkom en hopelijk ook snel een positieve zwangerschapstest :redrose:
Alle reacties Link kopieren Quote
Pompoensoep, van harte met jouw positieve test! Het is inderdaad wel een heel vruchtbaar topic :lol:
Alle reacties Link kopieren Quote
SadSloth schreef:
18-01-2024 11:40
Nog een zwanger! Wat fijn! Ik moet nog lang wachten op mijn NOD :cry:
Ooohh, nu plotseling al die positieve testen, ik hoop dat je ook gauw positief test, even volhouden :redrose:
Alle reacties Link kopieren Quote
Oblique, hopelijk voor jou ook snel goed nieuws, wat spannend nu voor je!

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven