Zwanger worden vanaf juli*

12-07-2018 07:50 607 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi allemaal!

Hier de doorstart van 'zwanger worden vanaf juli 2018' zodat iedereen zelf de tabel kan bijhouden!


Nu met tabel!
Naam Leeftijd (v/m) NOD Ronde #kind Bijzonderheden
Rosanne 31/30 ? 1 1
-Anna89- 28/34 8 aug 1 1 Nieuwe start na miskraam mei '18
hollandsglorie 33/39 10-11 aug 1 1 2e kindje voor partner
lulu33 25/28 15 aug 1 1
Fairytale1 31/34 18 aug 1 2
FortuneCookie_ 31/35 19 aug 1 1
Kievitje 28/33 20 aug 1 1
Bloempje-89 29/33 20 aug 1 1
Rokje 28/32 25 aug 2 1
larv-2 25/27 30 sept 2 1
antigua_2017 32/32 2 1
Kreeft31 31/36 2 1
waterfall06 1 Hormonen gek na Nuvaring
Dierends 28/31 20-9? 2 1

Zwanger! :cheer2: [/tabel] Hoe de tabel werkt: - Je kopieert het eerste stuk vanaf [ tr ] tm [ /tr ]. - Alle stukjes tussen [ td ] en [ /td ] vul je in met je eigen gegevens. - Plaats deze codes onder de laatste deelnemer, maar voor de code die de tabel sluit ([ / table ])
Naam Leeftijd (v/m) UD Ronde #kind Bijzonderheden
princess_familiar 33/35 1 2
Lau_Ngi 27/27 2 1
Rianneee16 27/31 1 1
Zebrastrepen 34/37 1 1 Nierziekte
WinterDS 27/28 1
Vivaantje93 25/28 4 1 Eerder buitenbaarmoederlijke zwangerschap gehad
Okkiepetite 30/30 2 1 Endometriose
Tamtam831 34/44 ? 1 8
Koetjesenkalfjes 28/29 18 mei 2 1
Iza92 26/29 2 2
Stephanie05 27/33 eind mei 2019 1 1
salacia 31/34 medio september 5 2
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:34
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
66.78% gewijzigd
Welkom Tamtam.

Ik heb afgelopen maandag en dinsdag mijn eisprong gehad dus ga mijn nod aanpassen en een week later zetten. Nu gaat het wachten beginnen. Gelukkig genoeg afleiding.

Gisteravond op kraamvisite geweest. Jeetje wat klein en bijzonder. Soms moeilijk voor te stellen dat je dit straks ook hebt. Hebben jullie dat ook?
Alle reacties Link kopieren
Princess oh ik hoop het voor je, nog even wachten.

Larv spannend! Nu gaat ‘t echt beginnen...

Wij hebben het al gehad over het aantal uren. Ik wil terug naar 28u. Liefst naar 24 maar dat kan niet i.v.m. mijn functie. Eis is minimaal 28u. Ik denk erover om ander werk te zoeken maar dat vind ik lastig. Ik heb nu erorm goede arbeidsvoorwaarden en super leuk werk.
Mijn man zal naar 36u gaan. Of wellicht 32, dat zou ik liever zien. Maar vanwege carriere zou 36 beter zijn.
Alle reacties Link kopieren
Mooi dat ie eruit is larv! Nu wachten tot alles weer op gang is.

tamtam welkom en wow! Wij hebben altijd gezegd dat 1 a 2 kinderen ons genoeg lijkt als t ons gegund zou zijn. We zijn daar iets in veranderd na de geboorte van de eerste. Man wil er graag 2 en ik neig zelf naar 2 of 3.

princess ik hoop t ook!

Ik ben destijds van 5 naar 4 dagen gegaan middels ouderschapsverlof. Minder zou met mijn werk niet echt een optie zijn, doe nu ook nog steeds t zelfde werk als toen ik nog fulltime werkte eigenlijk. Kind gaat 3 dagen naar de opvang en 1 dag naar oma. Dat bevalt prima.
Alle reacties Link kopieren
Hoooi allemaal!

@Bloempje-89 Ik heb de testen gekocht via 2besure (24 extra gevoelige testen voor een tientje). Ik heb deze iedere dag vanaf afgelopen zondag gebruikt en had vandaag de eerste officiële positieve ovulatietest. De dag zou wel moeten kloppen gelet op de cyclus.. Dus ik ben heel benieuwd.

Leuke tip trouwens bloempje van het boek! Ik ga eens kijken..

@larv: kan me voorstellen dat die testen inderdaad overbodig wordt op het moment dat jullie zo frequent seks hebben. En goed dat de implanon nu is verwijderd!

@tamtam: welkom! En jeetje.. 8e kindje! Maar wat leuk zeg 😁 kan me wel voorstellen dat het altijd spannend blijft.

@Winterds: goed dat je er al over nadenkt! Ik ben benieuwd hoe je manager uiteindelijk reageert. Drie dagen zou natuurlijk wel fijn zijn. Gaat je man ook minder werken? Ik vind zelf werk altijd een beetje lastig. Heb echt net een nieuwe baan en als je snel zwanger wordt, voel ik me toch een beetje vervelend. Aan de andere kant.. ik wil het heel graag en de werkgever wordt in principe 100% financieel gecompenseerd door de overheid. Wil uiteindelijk wel drie dagen in de week werken en mijn man vier dagen in de week. De rest zal het kindje dan naar mn schoonmoeder/opvang gaan.
Alle reacties Link kopieren
rianneeeVind het met werken ook wel lastig. Ik kreeg deze week een aanbod om in gesprek te gaan met een bedrijf dichterbij huis, maar ben er toch niet op in gegaan omdat ik het nu qua timing dan niet handig vind. Zal je net zien dat je dan ‘ineens’ zwanger bent als je geswitcht bent. Wacht dan toch liever nog even. Heb het sowieso nog prima naar Mn zin maar iets dichterbij zou wel fijn zijn.
Alle reacties Link kopieren
tamtam haha ik moest lachen om jouw opmerking waar 7 kunnen eten, kunnen ook 8
Werk ik werk 4 dagen. Wil ik ook graag blijven doen. Man wil ook naar 4 dagen. 3 dagen naar opvang
menstruatie nog niks te bekennen hier. Af en toe krampjes en moeheid, nog ff wachten ...;)
Alle reacties Link kopieren
Spannend Okkie! Jouw NOD is nu ongeveer wel geweest toch? Duimen!
Rosanne en Bloempje, hoe gaat het bij jullie?
Rianne ik snap helemaal wat je bedoelt, ik ben nog niet zo lang geleden tot manager gepromoveerd en dat voelde ook heel dubbel omdat ik bij mezelf dacht, ja maar ik ben wel (hopelijk!) over een paar maanden zwanger en dan denken zij ook 'Nou die accepteert lekker haar manager functie en nu is ze zwanger" maar wat jij zegt, ze worden vergoed door de overheid + het gaat uiteindelijk om mijn geluk :) Mijn vriend werkt gewoon fulltime, dat zal niet veranderen.

Interessant om te horen hoe jullie het allemaal doen met werk/opvang :)
Denken jullie al na over namen etc? Ik heb al een lijst in mijn telefoon notities staan, haha. Verder heb ik echt 0 voorkeur voor een jongen of meisje, allebei geweldig :heart:

Nu is het wachten op mijn NOD, die ik verwacht rond 30/31. Geen symptomen meer, tepels voel ik nog wel maar stukken minder. Wel nog steeds snel geïrriteerd (sorry vriend) maargoed. Merk wel weer dat ik veel bewuster ben van elk gevoel in mijn lichaam (krampjes/tepels/slijm checken etc.), dus toch weer even wat meer loslaten :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Ik ben wel veel bezig geweest met namen, maar mijn vriend zegt bij alles 'neee' of 'echt niet' of 'mwah'. Dus tot nu toe nog niet echt succes haha.
Hoewel hij laatst over twee meisjesnamen zei dat hij dat wel leuk vond. Hij is er gewoon nog niet echt mee bezig denk ik.
Qua jongensnamen weten we er echt 0 die we leuk vinden dus dat schiet ook niet echt.

Ik dacht -heel eerlijk gezegd- vroeger altijd dat ik graag een meisje wilde, gewoon omdat ik niks van jongens weet haha. Maar vanaf het moment dat ik wist dat ik zwanger was maakte het me allemaal geen reet meer uit & hield ik er toch al van.
Ik denk dat best veel mensen van tevoren toch een lichte voorkeur hebben, maar is toch een taboe ofzo. Terwijl je niks kan doen aan dat gevoel..
Alle reacties Link kopieren
Ja ik denk het ook hoor Anna, mijn vriendin wilde persé een meisje en was oprecht teleurgesteld toen ze hoorde dat het een jongetje was. Ik heb mezelf altijd als een echte jongensmama gezien maar sinds we er serieus mee bezig zijn maakt het me écht niet meer uit. Mijn vriend heeft een keer een droom gehad dat we een dochtertje kregen dus sindsdien wilt hij heel graag een meisje, superschattig omdat mannen vaak toch een zoon willen ;)
anoniem_359857 wijzigde dit bericht op 20-07-2018 11:17
Reden: foutje bedankt
1.93% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Mijn man is iets te enthousiast.
Komt net thuis met testen 😆
Mijn nod is pas rond de 30e
Ik heb echt zo geen voorkeur voor geslacht. Ik denk daar ook nog helemaal niet aan. Eerst maar eens zien of het allemaal wel lukt.
Alle reacties Link kopieren
Okkie en Bloempje, al ongesteld?

Lau, morgen testen?

Rosanne, hoe is het bij jou?

Qua geslacht hebben we geen echte voorkeur. Ik grap over een jongetje, mijn man over een meisje.

We hebben twee namen op onze shortlist staan. Een voor een meisje en een voor een jongen. Maar dat kan nog veranderen.

Mijn ongesteld zijn is over. Die was echt lichter nu dan tijdens een stopweek. Viel me al met al enorm mee.
@KoetjesenKalfjes nee volgende week pas. Ik heb afgelopen maandag en dinsdag positieve ovulatietest gehad dus ik heb mijn nod zojuist aangepast naar volgende week.
Alle reacties Link kopieren
WinterDS nod is geweest, maar is eerst nod na stoppen pil, dus een gegokte nod :)
Tamtam83 haha! fantastisch zo'n enthousiaste man!
koetjesenkalfjes fijn zeg! op naar de volgende ronde!
Geslacht hetzelfde als Lau_Ngi eerst maar kijken of het lukt
namen man en ik zeiden bij een jongen precies dezelfde naam. Bizar! Dus als het allemaal lukt en het wordt een jongen, die naam is er ;-)

Nou hier geen enkel signaal meer van een naderende menstruatie.
Misschien gooi ik er morgen even een testje tegenaan
Alle reacties Link kopieren
Spannend okkiepetite!!. Namen en geslacht zijn wij ook niet mee bezig. Wel wat meer gefocust als we een naam horen ergens, maar nog geen lijstje ofzo.
Eerst maar weer kijken of het lukt inderdaad.

Vanaf vandaag is wel mijn vruchtbare periode als t goed is aangebroken, dus dat is vast mooi :cheer:
Alle reacties Link kopieren
Veel plezier Salacia!
Test gedaan: negatief
Nu ga ik stoppen met testen en echt wachten op menstruatie :)
Alle reacties Link kopieren
Hier ook richting de vruchtbare dagen, we lopen ongeveer gelijk op Salacia!

Okkie, jammer! Hopelijk laat je menstruatie niet lang meer op zich wachten. Je kan het dan maar beter gewoon gehad hebben!
Alle reacties Link kopieren
Ik werk 28 uur onregelmatig en dat is gelukkig goed te regelen met de opa's en oma's! Hopelijk zal dit hetzelfde blijven met 2 kindjes.

Wij hebben qua namen alleen een meisjesnaam op de lijst staan, al jaren eigenlijk. Omdat ik dat zo'n mooie naam vind zou ik graag een meisje willen, alleen maar om die naam te geven haha! Maar ik zou even blij zijn met een jongen hoor, het maakt ons echt niet uit. We zijn al heel blij als het kindje weer gezond mag zijn..

Ik denk dat ik volgende week ergens mijn eisprong heb. Van de week wel 2 testen gedaan, maar die waren negatief. We hebben in ieder geval vaak genoeg seks, dus daar zal het niet aan liggen.
Alle reacties Link kopieren
-
Alle reacties Link kopieren
Sorry vergeten uit te loggen (bovenstaande bericht)

Wij hebben al wel namen in ons hoofd maar nog niks is zeker
Vind het bedenken van leuke meisjesnamen wel een stuk makkelijker dan de jongensnamen tot nu toe haha
Beide lijkt me super leuk!

Ik heb mijn NOD in de tabel aangepast, gok 16 aug.. ervan uitgaande dat de 1e dag na stoppen AC ook de 1e dag van een cyclus zou zijn
Wordt nu al ongeduldig bij het idee dat het misschien wel maanden duurt voordat alles weer goed op gang gekomen is.., Maarja dat verandert er niks aan :-]
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben 5 jongens en 2 meiden. En ik hou wel van wat aparts qua naam. Niet zoals Chevanodjailey ofzo hoor maar kort krachtig en pittig.
Als we weer een jongens krijgen dan word het de naam die onze laatste eigenlijk zou krijgen haha maar mijn man twijfelde toen.
En nu zegt ie, we hadden hem wel die naam moeten geven want het had hem echt gepast!

Meisjsnamen zou lastiger worden bij ons. Hij houd van zoetsappige namen voor meisjes. Lindsey, Kelsey etc en ik hou daar helemaaaaaal niet van.
@koetjesenkalfjes... neeee nog niet ongesteld?? En dit is al 5 dagen te laat. Natuurlijk een test gedaan gisteren maar die was negatief(kon ook niet anders want 6 dagen na ovulatie pas sex en officeel 1e ronden zou volgende week zijn) ik vind het wel echt vreemd aangezien ik bijna altijd standaard cyclus heb van 25 dagen. Ben wel 3 weken geleden terug gekomen uit azie(jetlag?) ik praktiseer me rot wat het kan zijn! Het enige wat ik nu wil is ongesteld worden! :blob:

Iemand met een regelmatige cyclus dit ook ooit gehad?
Alle reacties Link kopieren
Vervelend Bloempje! Ik vond een dag of twee extra wachten al vervelend.
Begrijp ik je goed als je nu op dag 30 van je cyclus zit? En normaal een cyclus van 25 dagen hebt?
Ik heb ‘normaal’ een cyclus van 28, was nu 31. Maargoed voor mij is het mijn eerste cyclus na stoppen pil. Ik heb dus geen ervaring.

Was jij al langer gestopt met de pil? Zodat je je cyclus hebt leren kennen?

Hebben jullie al nagedacht over de NIPT? Onlangs zijn tweemaal kindjes met extra zorg geboren, die ik via via ken. Hierdoor hebben mijn man en ik wat meer gesproken over de gezondheid van een kindje. Tegelijk willen we er niet TE veel over denken. Eerst zwanger worden. En daarna is de kans alsnog klein dat er iets aan de hand is...

Hoe denken jullie hierover? Al bij stilgestaan? Of over gesproken met je partner? En hebben jullie je verdiept in de NIPT?
Alle reacties Link kopieren
NIPT ja ingewikkeld. Ken namelijk ook mensen waarbij uitslag was “grote kans op ernstige afwijkingen hart”, bij geboorte niks aan de hand ...
oftewel wat kun je met zo’n kans op uitslag . Ik weet nog niet zo goed. Plus hoe bepaal je wanneer het leven van een kind echt niet okee is, wat doe je als er sprake is van verstandelijke of lichamelijke beperking ... Ethische dilemma’s.
Alle reacties Link kopieren
Ben het eens met Okkie. Wij hebben bij mijn eerste zwangerschap ook geen NIPT test gedaan, precies om diezelfde redenen. Wat als er een kans bestaat, ja dan is de kans waarschijnlijk nog niet groot. Daarnaast gaan ze ook pas verder onderzoeken doen als je bijv. kans van 1 op 400 hebt ongeveer geloof ik (weet niet de exacte cijfers hoor!!).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven