Zwanger worden vanaf juli*

12-07-2018 07:50 607 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi allemaal!

Hier de doorstart van 'zwanger worden vanaf juli 2018' zodat iedereen zelf de tabel kan bijhouden!


Nu met tabel!
Naam Leeftijd (v/m) NOD Ronde #kind Bijzonderheden
Rosanne 31/30 ? 1 1
-Anna89- 28/34 8 aug 1 1 Nieuwe start na miskraam mei '18
hollandsglorie 33/39 10-11 aug 1 1 2e kindje voor partner
lulu33 25/28 15 aug 1 1
Fairytale1 31/34 18 aug 1 2
FortuneCookie_ 31/35 19 aug 1 1
Kievitje 28/33 20 aug 1 1
Bloempje-89 29/33 20 aug 1 1
Rokje 28/32 25 aug 2 1
larv-2 25/27 30 sept 2 1
antigua_2017 32/32 2 1
Kreeft31 31/36 2 1
waterfall06 1 Hormonen gek na Nuvaring
Dierends 28/31 20-9? 2 1

Zwanger! :cheer2: [/tabel] Hoe de tabel werkt: - Je kopieert het eerste stuk vanaf [ tr ] tm [ /tr ]. - Alle stukjes tussen [ td ] en [ /td ] vul je in met je eigen gegevens. - Plaats deze codes onder de laatste deelnemer, maar voor de code die de tabel sluit ([ / table ])
Naam Leeftijd (v/m) UD Ronde #kind Bijzonderheden
princess_familiar 33/35 1 2
Lau_Ngi 27/27 2 1
Rianneee16 27/31 1 1
Zebrastrepen 34/37 1 1 Nierziekte
WinterDS 27/28 1
Vivaantje93 25/28 4 1 Eerder buitenbaarmoederlijke zwangerschap gehad
Okkiepetite 30/30 2 1 Endometriose
Tamtam831 34/44 ? 1 8
Koetjesenkalfjes 28/29 18 mei 2 1
Iza92 26/29 2 2
Stephanie05 27/33 eind mei 2019 1 1
salacia 31/34 medio september 5 2
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:34
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
66.78% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Goed bezig OkkiePetite! Ziet er mooi uit zo. Alleen bij kreeft zie ik een soort van extra lijntje in de tabel? Geen idee hoe dat komt!

Mijn buikpijn/kramp die ik veel had sinds het stoppen met de pil is gelukkig over. Ik gok dat dit dan toch met mn eisprong te maken had en dat ik die nu gehad heb vrijdag of zaterdag. Nu maar afwachten! Vind het eigenlijk wel wat weinig hoor, dat je maar 1x in de maand een kans hebt haha :P

Qua eten en drinken vind ik de meeste dingen die je niet mag sowieso al niet zo lekker en ik ben ook geen grote drinker. Heb gisteren nog wel wat drankjes gehad, maar denk dat ik nu even niks meer neem tot mn nod.
Alle reacties Link kopieren
Goed bezig met de tabel Okkie! En je "symptomen" zouden ook op een zwangerschap kunnen wijzen! Wanneer zou je eventueel willen gaan testen?

Hebben jullie goed gebruik kunnen maken van de vruchtbare dagen Rokje?

Qua eten en drinken denk ik dat ik tussen ovulatie en menstruatie er wel een beetje op let, maar ook niet meteen alles afzweer. Alcohol drink ik niet veel, dus dat zal niet zo'n probleem zijn denk ik.

Ik heb 1 vriendin verteld dat we gaan proberen. Zij vertelde een paar weken geleden dat zwanger is. Zou leuk zijn om samen zwanger te zijn!

Als ik zwanger ben zal ik het ouders en schoonouders denk ik wel vroeg vertellen, maar andere mensen pas na eerste echo (bij 8 weken) of na 12 weken pas.
Alle reacties Link kopieren
Is er iemand van de meiden met een NOD komende week die al kwaaltjes denken te voelen? Ik hoop echt dat het al voor iemand raak is :cheer2: of meerderen natuurlijk!

Hier nog niet ongesteld. Ik ben benieuwd wanneer, hoop wel dat het komt. Dat mijn cyclus op gang komt...
Alle reacties Link kopieren
rokje ah scherp gezien, aangepast!
gek idee hè. Alhoewel de gynaecoloog die ik vorig jaar bij heb gevraagd rondom wat als kinderwens in praktijk willen gaan brengen, gaf heel duidelijk aan "Regelmatig seks hebben, is het beste wat werkt".
Fijn dat je klachten over zijn, kan maar zo met je ovulatie te maken hebben gehad!
zebra woensdagochtend testen als dinsdag nog niets komt.
Wij willen ook inderdaad ouders en gezin (beiden een oudere broer) ook vroeg op de hoogte brengen bij zwangerschap. Overigen na 12 weken. En jullie hier weten het ook meteen. Wel bijzonder dat een hoop vreemde mensen het eerder weten dan anderen :lol:
koetjesenkalfjes hoop het ook voor je! En anders over paar dagen nog maar eens testen? Je weet maar nooit... Hoe voel je je?

Behalve moe, wat krampjes geen symptomen. Maar goed, ik denk ook niet dat het symptomen van een zwangerschap zijn, maar een naderende menstruatie.
Als ik woensdag nog geen menstruatie heb, ga ik testen. Dat vind ik echt wel spannend haha! :nut:
Alle reacties Link kopieren
Welkom Bloempje en Vivaantje :)

Fijn dat je de tabel op volgorde hebt gemaakt Okkie, leuk om zo meteen te kunnen zien wie wanneer in spanning zit! Er komen heel wat NODs aan, hopelijk kunnen we snel de eerste zwangerschap van dit topic vieren :cheer2:

Jammer van de negatieve test koetjesenkalfjes! Wat Okkie ook al zegt; er is ook nog een kansje dat je iets te vroeg hebt getest en dat de test daardoor negatief was ;-) Hoe dan ook hoop ik dat je snel duidelijkheid hebt, en dat je als je ongesteld wordt weer met frisse moed ronde 2 in kan gaan!

Rokje: ik vind die ene keer kans per maand ook te weinig haha, ben zo ongeduldig! Ik vind het nu ook vreselijk lang duren om 2 weken te wachten na mijn ovulatie.

Ik heb nog aan niemand verteld dat we begonnen zijn met proberen. Misschien dat ik het nog wel ga doen bij 2 vriendinnen van wie ik verwacht dat ze er ook mee bezig zijn :) Was bij de eerste tegelijkertijd met 1 van hen zwanger en dat was heel gezellig. Zou leuk zijn als dat nu weer zo uitkomt!

Qua eten en drinken heb ik het geluk dat ik de dingen die niet 'mogen' toch al nooit eet, en dat ik nog borstvoeding geef en dus sowieso geen alcohol drink. Wat dat betreft hoef ik me dus niet echt aan te passen en vind ook niemand het verdacht dat ik geen alcohol drink. Bij de eerste dronk ik tussen menstruatie en ovulatie wel een wijntje als ik daar zin in had, na ovulatie voor de zekerheid niet meer.

Ik was dit weekend even in de Prenatal om iets voor mijn kind te kopen, en toen zag ik een superschattig Puckababy slaapzakje voor newborns liggen met 20 euro korting omdat er een vlekje inzat. Ik ben fan van de Puckababy slaapzakken maar ze zijn duur en ik vind ze nooit in de aanbieding. Ik kon het nu niet laten om deze mee te nemen voor de toekomstige baby :facepalm: :facepalm: Die ligt nu dus uitgewassen (en vlekkeloos) klaar in de kast. Echt erg, ik ben niet eens zwanger! En wie weet duurt dat nog wel heel lang of lukt het niet.. Volgens mij ben ik nu al superhormonaal :rolling:
De vorige maand wist ik echt zeker dat ik in verwachting was. Zoveel klachten en Google helpt dan echt niet. Nu sta ik er beter in gelukkig. Het was vooral de spanning.
Hee OkkiePetite, we lopen gelijk kwa NOD. Hoewel ik pas daarna officieel de eerste ronde in ga. Mijn ovulatie is 28 juli, ik heb trouwens een redelijke korte cyclus van 24/25 dagen en eigenlijk altijd regelmatig.

Hoelang is jullie cyclus? en gebruiken jullie een app om deze bij te houden(ik gebruik de period tracker, erg handig vind ik hem)

Bedankt trouwens voor het aanpassen van het schema :-)

Koetjesenkalfjes gisteren was je NOD? nog even spannend dus!?

haha Princess_familiar zoiets zou ik ook kunnen doen :lol: :applause:

Ik heb nog een vraagje als leek, en hij is ook zeer voorbarig :hyper: maar wanneer kan je nu eigenlijk bij de verloskundige terecht als je zwanger bent. Soms lees ik al bij 7 weken en soms pas bij de 10-12 weken? En luisteren ze dan eerst alleen naar het hartje? Of kan je juist op een echo al heel vroeg het e.a bekijken?
Alle reacties Link kopieren
princess haha super grappig en slim toch! Hier heb ik voordat pil aan de kant deed, veel van die youtube filmpjes gekeken van mensen die gaan vertellen dat de vrouw zwanger is. :D
Lau_Ngi wat fijn dat je er nu wat beter in kan staan! Het is ook wel spannend allemaal :)
Bloempje graag gedaan, ik heb m'n nod gegokt, gelijk vanaf de pil gaan proberen. Dus ook geen idee hoe m'n cyclus zal lopen. Maar als ik goed heb gegokt, gaan we gelijk, leuk! Gebruik zelf de app mijn kalender.
Echo: geen idee :flag: goede vraag :)
Alle reacties Link kopieren
dubbel post, oeps
Alle reacties Link kopieren
okkie, Princess en Bloempje mijn NOD is gegokt, gebaseerd op het feit dat mijn cyclus 28 dagen is. Dit was > 10 jaar geleden zo. Ik ga sowieso op zijn vroegst over een week weer testen heb ik me voorgenomen.
Ik voel me prima, niks te merken. Ook daardoor ga ik uit van een langere cyclus waarbij mijn menstruatie nog komt.

Toch spannend okki! om te testen!

princess oh die slaapzak! Ik snap je, ik kan me amper inhouden bij alle schattige kleertjes en spulletjes. Haha

Lau niet Googlen ;-) dat helpt nooit mee. Maar dat is helaas ook het eerste wat ik doe...
Alle reacties Link kopieren
@zebrastrepen, ja goed gebruik van gemaakt haha. Zoveel de 3 dagen voor m'n eisprong als de dag erna seks gehad. Moet genoeg zijn..

@koetjesenkalfjes: hoop dat je cyclus snel op gang komt. Lijkt me lastig, dat wachten!

@bloempje: volgens mij kun je je gelijk als je zwanger bent aanmelden bij een verloskundige. Zij nemen dan contact op met je voor een afspraak. Het wisselt een beetje per praktijk wanneer je een echo krijgt. Als je het te lang vindt duren, kun je altijd zelf eerder bij een echocentrum een echo laten maken, dit moet je dan alleen wel zelf betalen

Pff ik vind het afwachten lastiger dan gedacht! Het zit steeds in m'n hoofd.. worden lange weken op deze manier. Heb opzich afleiding genoeg, maar toch denk ik er wel heel veel aan. Hopen dat dit vanzelf weer wat minder wordt en het nu vooral komt omdat het nog zo nieuw is..
Alle reacties Link kopieren
@Rokje. ik ben er nu al dagelijks veel mee bezig en moet nog beginnen haha, hoop ook dat dat er wat afzakt zodra de nieuwigheid/spanning er wat af is

En volgens mij heb je gelijk wat afspraak bij de verloskundige betreft, dat je gewoon kan bellen zodra je zwanger bent
@Bloempje Het ligt volgens mij vooral aan de praktijk die je kiest. Ligt ook aan de planning. In deze periodes zullen vakanties wellicht een rol spelen.

Ik had een knal ovulatietest! Eindelijk! Ook even CB gebruikt en een smiley te pakken. Alleen alweer een lange cyclus dus.. Dit is dag 23. Wat wel leuk is, mocht het lukken deze maand dan zij we op vakantie tijdens de NOD. Met goed nieuws dus een vakantie om nooit meer te vergeten. Eerst nog even aan de bak ;)
Alle reacties Link kopieren
Koetjesenkalfjes ja ingewikkeld dat inschatten hè.
Nou hopelijk misschien toch nog positieve test in handen en anders maar snel je menstruatie dan :)
rokje ja wachten is niks aan
larv moet eerlijk bekennen dat ik het wachten tot 'we gaan nu echt proberen om een kindje te maken' langer vond duren, dan wachten op nod (tot nu toe dan haha!)
Lau_Ngi dat zo gaaf zijn , veel plezier zijn!
Alle reacties Link kopieren
Voor degene die ovulatietesten gebruiken:

Vanaf wanneer beginnen jullie met testen? Ik heb helaas niet een hele regelmatige cyclus meer de laatste maanden. Wil niet te laat beginnen, maar te vroeg is ook irritant. Afgelopen maand niet kunnen vinden, had ook wel wat dagen overgeslagen. Wil het nu wat consequenter testen, maar vind dus even lastig kiezen wanneer ik dan moet beginnen..
Alle reacties Link kopieren
@OkkiePetite hoop dat dat voor mij ook zo is haha!
@Fairytale1. ik ben nog niet begonnen met ovulatie testen, maar misschien is het met een onregelmatige cyclus handig om te beginnen bij 10 dagen na menstruatie tot je hem vindt? Zodat je lig niet te laat bent?
Kost dan wel veel testen..
Alle reacties Link kopieren
Fairytale, ik dub over hetzelfde. Mijn laatste cycli waren 40, 33 en 32 dagen, terwijl het daarvoor altijd netjes 27-29 dagen was. Ik ga nu denk ik starten met ovulatietesten op dag 11 of 12 en dan doortesten tot ik een piek vind. Ik heb een bups dipsticktesten gekocht van sensitest (die zijn niet zo duur), dus ik kan even vooruit!
Alle reacties Link kopieren
Hi ladies! Sorry dat ik in het dikgedrukt sta in de tabel, er gaat iets mis?

Mijn verhaal:
Sinds oktober vorig jr niet meer aan de pil. Vanaf toen bijgehouden in een appje wanneer ik ongesteld werd etc. om zo mijn ovulatie te bepalen. Om het 'luchtig' te houden, wilde ik het de eerste maanden gewoon doen op de momenten dat het uit onszelf kwam (lees: geen spastisch gedoe met ovulatietesten of een 'moetje' op mijn ovulatiedagen) dus in deze maanden hebben we het slechts 2x echt precies op mijn ovulatiedatum gedaan, helaas geen succes (op zich logisch maar je hoort weleens verhalen). Nu moet ik terugkomen op mijn 'tactiek' om het niet te plannen (lees: aankloten haha) ;-) Dus: vanaf deze maand serieus aan de slag!

We hebben het deze maand precies op mijn ovulatiedagen gedaan en twee keer vlak daarvoor (op vakantie in Griekenland dus net konijnen haha, normaal doen we het niet 6x achter elkaar hoor, let's be real) - mijn NOD is op 30 juli, dus heel spannend :-)

Nu ga ik even vanaf het begin lezen en jullie verhalen doornemen! Leuk om dit met iemand te kunnen delen, aangezien het nog ons geheimpje is en ik het niet met iedereen kan bespreken :daisy: Liefs!
anoniem_359857 wijzigde dit bericht op 17-07-2018 19:54
0.64% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
bloempje of okkie al getest?

Ik ben gisteren ongesteld geworden. Voorafgaand een halve dag buikkrampen. Zoals ik me herinnerde :-D vanuit hier kunnen we dus echt beginnen. Mijn cyclus is dus 30 dagen geweest.
Alle reacties Link kopieren
Thanks voor het aanpassen in de tabel! <3

@fairlytale & zebra: Ik heb exact hetzelfde, vanaf januari waren mijn cyclussen 38/33/35/32/37.. Heel irritant. Zelf heb ik het idee gehad dat ik er de lange maanden teveel mee bezig was, wat ervoor zorgde dat ik overtijd was. Ik heb 1x een ovulatietest gebruikt (Sensitest) in april, toen was ik geloof ik begonnen met testen tegen het einde van de 2e week van mijn cyclus, omdat mijn cyclussen langer zijn dan de gemiddelde 28 dagen. Ik had de eerste dag een vaag streepje, de 2e dag een hele duidelijke en de dagen daarna liep het weer af. Je moet het wel op hetzelfde moment doen elke dag (niet 's morgens) en tot 3 uur van tevoren mag je niets drinken. Ik deed het daarom (omdat ik het niet op werk wilde doen, i.v.m. het wachten op het resultaat ben je wel even bezig op de wc) altijd 17.30 als ik thuiskwam, en dan dronk ik niets meer vanaf 15.00.

@koetjeskalfjes: Succes deze maand!

Ik houdt mijn cylcus overigens bij met de app Maya, echt een aanrader! Je kunt hiermee tevens je slijm en seksleven bijhouden, super handig.
@Fairytalr
Bij mij was het de eerste maand 35 dagen en de tweede 43. Vandaar dat ik deze keer pas gestart ben vanaf dag 14. De vorige keer te vroeg al gestopt. Ik dacht mijn piek te zien maar dat was dus niet zo. Nu mijn piek gisteren en vandaag dus weer laat.
Alle reacties Link kopieren
@Koetjesenkalfjes spannend! Kun je nu echt beginnen (:
@winterDS welkom! Goede tip wat betreft de ovulatietesten
Hoop voor je dat het nu na je vakantie raak zal zijn!
Alle reacties Link kopieren
Spannend meiden! Moeilijk he om er niet teveel mee bezig te zijn?

Mijn ongesteldheid is weer voorbij sinds gisteren, deze en volgende week maar weer in actie 😜
Alle reacties Link kopieren
wintesDS welkom! en nu snap ik wat er bij mij mis is gegaan met de ovulatie testen, het drinken vantevoren :facepalm:
koetjesenkalfjes fijn denk ik?

Vanochtend buikkrampen gehad, voelde alsof er iets uit moest. Dus ik dacht daar komt m'n menstruatie, dit heb ik niet gemist :nooo: . Na een uur was het over en sindsdien niets meer. Vreemde gewaarwording.
Morgen testje tegenaan, al heb ik echt het idee dat er een menstruatie aan komt...
OkkiePetite dank je om ons toe te voegen aan de tabel. Is erg lief!
Wij beginnen volgende week wel aan onze 3de ronde, maar is niet zo erg 😊

Ik vind de periode tussen de eisprong en de nod ook wel steeds lang duren. Ik let dan ook wel op wat ik eet en drink tijdens die periode. Dat maakt het wat lastiger.

Volgende week zijn we op vakantie met vrienden en is mijn vruchtbare periode. Benieuwd hoe dat gaat verlopen. Dan zal het wat moeilijker zijn om het achter te houden.

Ik duim mee voor jullie! Hopelijk heeft er iemand gauw goed nieuws 😊

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven