Zwanger worden vanaf juli*

12-07-2018 07:50 607 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi allemaal!

Hier de doorstart van 'zwanger worden vanaf juli 2018' zodat iedereen zelf de tabel kan bijhouden!


Nu met tabel!
Naam Leeftijd (v/m) NOD Ronde #kind Bijzonderheden
Rosanne 31/30 ? 1 1
-Anna89- 28/34 8 aug 1 1 Nieuwe start na miskraam mei '18
hollandsglorie 33/39 10-11 aug 1 1 2e kindje voor partner
lulu33 25/28 15 aug 1 1
Fairytale1 31/34 18 aug 1 2
FortuneCookie_ 31/35 19 aug 1 1
Kievitje 28/33 20 aug 1 1
Bloempje-89 29/33 20 aug 1 1
Rokje 28/32 25 aug 2 1
larv-2 25/27 30 sept 2 1
antigua_2017 32/32 2 1
Kreeft31 31/36 2 1
waterfall06 1 Hormonen gek na Nuvaring
Dierends 28/31 20-9? 2 1

Zwanger! :cheer2: [/tabel] Hoe de tabel werkt: - Je kopieert het eerste stuk vanaf [ tr ] tm [ /tr ]. - Alle stukjes tussen [ td ] en [ /td ] vul je in met je eigen gegevens. - Plaats deze codes onder de laatste deelnemer, maar voor de code die de tabel sluit ([ / table ])
Naam Leeftijd (v/m) UD Ronde #kind Bijzonderheden
princess_familiar 33/35 1 2
Lau_Ngi 27/27 2 1
Rianneee16 27/31 1 1
Zebrastrepen 34/37 1 1 Nierziekte
WinterDS 27/28 1
Vivaantje93 25/28 4 1 Eerder buitenbaarmoederlijke zwangerschap gehad
Okkiepetite 30/30 2 1 Endometriose
Tamtam831 34/44 ? 1 8
Koetjesenkalfjes 28/29 18 mei 2 1
Iza92 26/29 2 2
Stephanie05 27/33 eind mei 2019 1 1
salacia 31/34 medio september 5 2
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:34
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
66.78% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
okkie ja fijn inderdaad. Ik heb het gevoel dat we van hieruit nu echt gaan beginnen. Jij veel succes morgen.

Poe die ovulatietesten lijken me toch wel een gedoe! Ik gebruik er nog geen. Voelt het voor de meiden die ze gebruiken niet als gedoe? Hopelijk helpt het jullie en zijn jullie snel zwanger!

Fijne vakantie vivaantje!
Alle reacties Link kopieren
@koetjesenkalfjes, ik gebruik ze nu omdat ik net gestopt ben met de pil na mega lang en vooral heel nieuwsgierig ben of mn ovulatie weer op gang komt.. En ja, dat is gedoe haha! En tot nu toe steeds negatief (hoewel ik die van de Action toch niet helemaal vertrouw moet ik zeggen...) dus weet ook niet of ik hier nu heel blij van wordt, misschien ga ik er wel lekker mee stoppen en zie ik t allemaal gewoon wel...
Alle reacties Link kopieren
Roosanne herkenbaar voor waarom gebruiken. Die van Etos gaven wel wat aan bij mij, action werk later niets . Maar dat is dan wel logisch ook :)

Hier net getest , hartstikke wit. Zoals al dacht, wordt het echt wachten op m’n menstruatie . ... nu hopen dat het geen lange wacht wordt
Alle reacties Link kopieren
Hopelijk valt het bij jou ook mee okkie, net als bij mij
Alle reacties Link kopieren
Hooi dames!

Ik zag deze topic voorbij komen en nu zou ik heel graag mee willen doen, aangezien dit de eerste maand is dat ik probeer zwanger te raken van mijn eerste kind en ik een van de eerste ben in mijn omgeving ben die zwanger wil worden. Vandaar dat ik dacht dat een forum voor mij een mooie uitkomst zou zijn. Nu is het hele forum-idee een beetje nieuw voor mij, dus vroeg ik me af of ik me gewoon kan toevoegen aan de eerste tabel (misschien ben ik gewoon te laat met toevoegen). Ik voeg mijzelf in ieder geval toe en als dat niet de bedoeling is, dan hoor ik het natuurlijk graag :)
Alle reacties Link kopieren
@Rianneee16 Welkom! Tuurlijk mag je jezelf toevoegen aan de tabel, leuk juist!
Alle reacties Link kopieren
Wow wat gaan jullie snel zeg!
Ik probeer wel alles bij te houden met lezen, maar kom echt tijd tekort om op iedereen te reageren.

@Welkom nieuwe meiden!
Leuk dat er al zoveel mensen meeschrijven.

Jammer van de negatieve testen.. Altijd vervelend om zo'n witte test te zien..

@Okkie, vond het wel mooi om te lezen dat je man er zo in staat. Hoe graag hij ook vader wil worden, hij wil wel dat het voor jou te doen is.
Ook positief om te lezen dat veruit het grootste deel toch zwager wordt, lijkt me ergens toch een geruststelling.
Hopelijk blijft het goed gaan!

Ik verwacht tussen zondag en woensdag ergens mijn eisprong, dus wij kunnen eind van de week weer aan de slag haha. Ervan uitgaand dat mijn cyclus weer regelmatig is zoals vroeger natuurlijk.
Ik voel me echt 10x beter dan vorige maand. Sinds ik weer ongesteld werd na de miskraam, is er echt een last van me afgevallen of zo... Ik heb er alle vertrouwen in dat mijn lichaam er weer klaar voor is om zwanger te worden. Op één of andere manier heb ik een goed gevoel over deze maand haha.
Ik sta er nu ook wel relaxt in. Natuurlijk wil ik het liefst morgen zwanger zijn, maar als dat niet zo is, is het ook oké. Ik heb er wel vertrouwen in dat het dit jaar weer lukt.
En we gaan nu ook naar de 'mooie bevalmaanden' toe :)
Alle reacties Link kopieren
Ah, super dat ik nog mee kan doen in het forum! Echt heel fijn, want er zijn maar weinig mensen in mijn omgeving bezig met zwanger worden, waardoor ik niet echt het gevoel heb ik het met iemand kan bespreken. Dus dit is echt ideaal. Heb net ook een beetje de verhalen gelezen en het lijkt dat we in hetzelfde 'schuitje zitten'.

Bij mij is de start in ieder geval goed gegaan. Ik had namelijk al bijna tien jaar een spiraaltje en was daardoor ook al tien jaar niet meer ongesteld geweest. Ik was dus bang dat mijn lichaam was ‘vergeten’ hoe die ongesteld moet worden. Maar twee weken geleden mijn spiraal laten verwijderen en twee dagen later heb ik – na tien jaar – weer een ‘echte’ ongesteldheid meegemaakt van vier dagen. Was even wennen....

Maar omdat ik mijn cyclus niet echt ken doordat ik tien jaar een spiraal heb gehad, heb ik geen idee wat mijn cyclus is (20 of 40 dagen). Dit is voor mij de reden dat ik sinds afgelopen zondag ben gestart met ovulatietesten (iedere dag eentje). Deze heb ik via internet gekocht voor 16 euro (24 stuks) en die werken tot op heden heel goed (snel en duidelijk resultaat). Als het goed is – als ik tenminste een normale – cyclus heb, dan moet ik aankomend weekend een eisprong zijn.

@Anna: wat heftig zeg een miskraam! Maar wat goed om te lezen dat je er positief in staat!

Ik hoop dat iedereen heel snel zwanger is! Leuk dat we het op deze manier kunnen delen 
Alle reacties Link kopieren
anna dank voor je woorden. Ik heb een lieve man :)
Wat fijn dat je je zo veel beter voelt! zo belangrijk dat vertrouwen in eigen lijf!
Ennnn veel plezier ;)
Rianne welkom! succes met de testen
Koetjes ik hoop het ook

huidige status; moe, beetje hoofdpijn, beetje buikpijn....
Het komt eraan....En als niet eraan komt, dan snap ik er niets meer van :flag:
Alle reacties Link kopieren
Okkie ik heb net wat info opgezocht over endometriose. Ik ben hier eigenlijk niet bekend mee. Maar je klachten vallen vooralsnog mee gedurende de afgelopen dagen begrijp ik?

Anna zoals jij er op dit moment in staat, zo sta ik/staan wij er ook in. Het komt vanzelf goed!
Al is de situatie bij jou natuurlijk wat anders, maar dat maakt het extra knap! En fijn ook wel voor jezelf lijkt me.

Welkom Rianne! Hopelijk het je snel een positieve ovu test! Word een gezellig weekend dan ;-)
Alle reacties Link kopieren
Goedenavond allemaal!

Lastig he, dat wachten!? Ik vind het nog moeilijk voor te stellen dat het echt zover kan zijn. Juist als je verder nog niets voelt. Hebben jullie dat ook?

@koetjes ik vind de ovulatietesten niet echt gedoe! Deed het elke dag na mijn werk. Ik vond het juist wel geruststellend om de ovulatie te vinden en meer bewust te zijn van de "juiste" tijd.
Alle reacties Link kopieren
antigua zeker raar idee dat het zomaar zover kan zijn. Heel herkenbaar
koetjesenkalfjes Wat leuk dat je wat erover hebt opgezocht. Tot nu toe geen klachten van de endometriose (tenminste dat denk ik, want weet niet beter haha). Maar het valt hier tot nu toe allemaal hard mee. Heel benieuwd wat lijf gaat doen zodra menstruatie is en is geweest.
Inmiddels flinke hoofdpijn en emotioneel dus ik verwacht dat nu echt menstruatie gaat doorzetten.
welkom Rianne!

Poe ik kan het niet zo snel bij houden maar lees wel mee hoor :-D

En wat betreft die ovulatie testen, heb een paar keer die van de action gebuikt op aanraden van dit forum(en natuurlijk super cheap) maar zonder echt resultaat. 1 keer een vaag streepje(als je gebruiksaanwijzing leest telt dat niet?) :whut:
Nog tips voor echt fijne testen? en welk tijdsstip te gebruiken?

Hier ook nog geen menstruatie, en de 17e al voorbij... Maar zwanger kan ik iig niet zijn( als het goed is??) we zijn pas week later na eisprong zonder condoom begonnen. Dus officieel eerste ronde pas volgende week. @Okki, is jouw menstruatie ook niet extra heftig met endometriose(meer pijnlijke klachten)? iig sterkte.

@Rosanne, jouw NOD is morgen?? Ga je testen?

Oja, hier misschien nog een leuke tip(ik weet niet of dit wel mag delen, is dit reclame maken ;-) ). Heb erg leuk boek besteld van de week. " d'r op of d'r onder, alles over zwanger worden met allemaal grappige stukjes erin ook voor je man/vriend. Zodat hij ook net genoeg weet maar ook weer niet te veel. Aanrader!

Jullie nog leuke tips? Zo kan ik er toch mee bezig zijn zonder manlief er constant mee te belagen :lol:
Alle reacties Link kopieren
Leuke tip Bloempje! Ga hem online even bekijken (:

Morgenochtend gaat mijn implanon er uit *jippeeh*
Vind het gewoon een beetje spannend na >10 jaar AC
Heb besloten iig tot de eerste menstruatie geen ovu testen te doen
Mijn vriend en ik doen het, even grof gezegd misschien sorry, eigenlijk altijd wel dagelijks of om de dag dus in principe zou dat ook genoeg moeten kunnen zijn..
Alle reacties Link kopieren
Hallo meiden,
Ik ben hier nieuw.
Ik ben Tam, en samen met mijn man zijn we deze maand ronde 1 ingegaan voor een baby.
Het zou dan als we zo gelukkig mogen wezen ons 8e kindje worden.
Toch blijft het elke keer spannend.
Mijn cyclus weet ik niet, was altijd netjes 28 dagen. Maar ben begin juli pas weer voor het eerst ongesteld geworden na de laatste bevalling en de borstvoeding dus geen idee of het meteen regelmatig is. Zo ja dan zou ik eergister ongeveer m'n eisprong moeten hebben gehad.
Mijn NOD is 30 Juli.

Ik ga jullie berichtjes zometeen lezen als de kindjes hun laatste dag op school zijn 😊
Alle reacties Link kopieren
Wat gaat het hier snel! Ik kom ook tijd tekort om op iedereen te reageren, maar ik lees wel mee natuurlijk :)

Welkom nieuwe dames!

@Tamtam: Wow, 8 kinderen! Ik vind het vaak al druk met 1 kind haha. Hoe lang is het geleden dat je 7e geboren is? Succes met de eerste ronde!

@Viviaantje & Lau: Fijne vakantie alvast! Hopelijk al goed nieuws voor Lau en een productieve vakantie voor Viviaantje ;)

@ Bloempje, leuke tip, ga ik misschien ook wel bestellen! Ik heb de vorige keer eigenlijk geen boeken gelezen over zwanger worden. Wel over zwanger zijn :) Het boekje van Kluun (Help ik heb mijn vrouw zwanger gemaakt) vond ik destijds heel grappig, en mijn man vond 'm ook leuk. Klein tipje voor als er iemand al snel zwanger raakt of het leuk vind om er nu alvast over te lezen ;)

@Winter: Spannend hoor :) Ik hoop op goed nieuws rond de 30ste!

@ Okkie: Ben je al ongesteld geworden? Hopelijk heb je er niet al teveel last van!


Hier is zoals verwacht het interpreteren van vage symptomen die zouden kunnen wijzen op een vroege zwangerschap al begonnen. Ik had vanochtend opeens soort van menstruatiekrampen die nu nog steeds een beetje aanhouden, dus nu vraag ik me af of dat een innesteling kan zijn (ik zit nu een week na mijn ovulatie). En mijn huid is de afgelopen dagen erg onrustig, hormonale schommelingen?? Het koffiedik kijken is begonnen :fortune: Ik word nu al een beetje moe van mezelf, dat ik er zo mee bezig ben. In ronde 1 al, haha :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Klopt koetje, menstruatie is ect naar voor mij. Bijzonder dat ik nu ongesteld wil worden haha! Kortom nog niks hier.

Leuk idee bloempje
Succes larv! Begrijpelijk dat spannend is!

Tamtam welkom! Jullie 8e kind? Wauw!
Alle reacties Link kopieren
Wow haha wat een hoop berichten, ik ga even reageren op iedereen zover mogelijk :-)

Koetjes: Ik vond dat ovulatie testen eerlijk gezegd wel best een gedoe, het bracht voor mij weer extra stress met zich mee: negatief=shit heb ik wel een eisprong? en positief=yes! nu zo snel mogelijk seksen en achteraf denken nou nu móét ik wel zwanger zijn, en dan vervolgens ongesteld worden en super teleurgesteld zijn. Vandaar dat ik het ook maar 1 maand gedaan heb, ik werd er te onrustig van. Nu wil ik het misschien van vanaf volgende maand weer gaan doen, dus hopelijk kan ik er dan relaxter mee omgaan omdat ik het ikmoetnuzwangerworden inmiddels wel heb losgelaten.. Go with the flow!

Okkie: En al nieuws?? Hopelijk snel ongi (of juist niet natuurlijk!) maar dan weet je in ieder geval waar je aan toe bent.

Anna89: Fijn dat je je zo goed voelt, een miskraam lijkt me echt superheftig. Ik heb exact hetzelfde als jou, zoals ik hierboven al aangaf. Als het gebeurd is het geweldig, maar als het langer duurt, no worries. En idd, de mooie maanden komen eraan, daar denk ik ook altijd aan ;-) Ook i.v.m. verlof, hihi.

Rianne: Welkom!! Hopelijk weet je snel hoelang je cyclus duurt en kun je je ovulatie berekenen :-)

Bloempje: Leuke tip! Ik ga eens kijken.

Larv: Zó lekker bezig jullie, haha! Ik ben al blij met 2 á 3x per week :-O Hoelang zijn jullie samen?

Tam: Wauw, 8 kids! Dat is niet niks, heb je altijd een groot gezin gewild? Mijn moeder komt uit een gezin van 10, is heel gezellig zoveel ooms en tantes ;-)

Ik voel me momenteel goed, een beetje hormonaal de laatste 2 dagen, ik vermoed een nasleep van mijn eisprong (rondom 14/15/16 juli volgens mijn appje). Verder sinds zondag al gevoelige tepels, ook een resultaat van mijn ovulatie, alleen nog nooit eerder zo lang achter elkaar gehad. We'll see. Ik ben heel erg benieuwd hoe jullie het met je werk/opvang gaan plannen, ik wil zelf naar parttime (3 of 4 dagen) aangezien ik nu 40 uur werk en dat natuurlijk geen optie is ;-) Wel heel spannend, omdat ik manager ben hoe mijn baas zal reageren. Ik weet niet of hij met 3 akkoord zal gaan, dus ik reken op 4 dagen wat betekent dat ik 3 dagen opvang zal moeten regelen omdat mijn vriend op dinsdag vrij is. Mijn moeder zal 1 dag gaan oppassen dus dan blijven er 2 dagen voor de opvang over. Hoe staan jullie daarin, er al over nagedacht?
Alle reacties Link kopieren
@Winter: Ik heb zelf altijd meer dan fulltime gewerkt, en dacht bij de eerste terug te gaan naar 4 dagen. Tijdens mijn verlof voelde dat echter niet goed; ik vond het geen fijn idee dat mijn kind zoveel naar de opvang zou moeten. We hebben ook geen opa's en oma's die op kunnen passen. Ik heb daarom 2 dagen per week ouderschapsverlof opgenomen voor de laatste maanden van mijn contract, zo bleef mijn fulltime contract behouden en kreeg ik zelfs die dagen gedeeltelijk doorbetaald (Tip: check goed de regels bij je werkgever, sommige bedrijven bieden dus deels doorbetaald ouderschapsverlof voor een bepaalde tijd! Vaak is het echter ook onbetaald, maar dan houdt je in ieder geval recht op je contracturen voor de toekomst). Ik heb daarna een nieuw contract getekend voor 3 dagen, omdat ik niet meer naar fulltime wilde gaan. Mijn man is 4x9 gaan werken en heeft nu ook een dag thuis met ons kind, dus hij gaat nu 2 dagen per week naar de opvang, 2 dagen met mij en 2 dag met mijn man. Ik vind het heel fijn zo, en geniet van mijn 2 mamadagen!
Alle reacties Link kopieren
@princess: Echt super bedankt voor deze tip! Heel goed idee, dit lijkt me een perfecte oplossing. Ik vind 2 dagen ook echt de max. Ik ga me eens inlezen over dat ouderschapsverlof. Alle andere ervaringen/tips zijn welkom!
Alle reacties Link kopieren
@princess_familiar
Onze jongste is vandaag precies 6 maanden oud.
De andere zijn :15, 12, 8&8, 3, en anderhalf.

@Winter ja maar dacht altijd aan vier kinderen.. Nu bijna dubbele haha kom zelf ook uit gezin van 8 dat scheelt denk wel.

Ik ben via de telefoon op het forum en dan is het lastig om op iedereen apart te reageren.

Lees veel over ovulatietesten.
ik heb die werkelijk nog nooit gedaan !

Hoe kom ik in de tabel eigenlijk?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben fulltime thuis.
Geen opvang nodig dus.
Bewuste keuze, tot 2 jaar geleden ook gewoon gewerkt maar wil en kan nu alle tijd steken in de kindjes. Wanneer alles weer op school zit wil ik weer aan het werk.
Alle reacties Link kopieren
@Tamtam Welkom! Leuk hoor zo'n groot gezin, lijkt me wel heftig! Maar misschien is dan het verschil tussen 7 en 8 ook niet meer zo groot.. haha

@WinterDS , spannend, zouden zomaar symptomen kunnen zijn! Ik ben in oktober 5 jaar samen met mijn vriend

Mijn vriend werkt in de horeca en ik werk 24-28 uur, wil denk ik straks terug naar 24 uur als de financiën dat toe laten.. Qua opvang etc. hebben wij nog niet helemaal uitgepuzzeld, maar gelukkig heeft mijn vriend een flexibel rooster

Ben dus vanochtend bij de huisarts geweest, implanon was een beetje ingekapseld dus was nog een aardige toer om hem er uit te krijgen, maar het is gelukt!
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat ie eruit is larv, nu gaat het echt beginnen!

Welkom Rianne en tamtam!

Ik ga even bijlezen, het gaat snel hier!
Alle reacties Link kopieren
Larv, dat is zeker waar. De overgang van 0 naar 1 is echt het grootst. En waar er 7 kunnen eten kan 8 ook een bordje krijgen. Ik maak toch altijd teveel 😜

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven