Zwanger worden vanaf juni/juli 2019

30-04-2019 09:32 1331 berichten
Op naar een vruchtbare zomer! :love:

Zuid87 , Maída, Pebbles01, Miekejansje, Zellithyia, Drenthsmeisje88, Ficusje gezien jullie je of zijn afgemeld of al een tijd niet hebben gereageerd hebben we jullie uit het tabel gehaald. Hopelijk komen jullie nog eens kletsen!


Naam Leeftijd N.O.D./ :cheer2: Uitgerekende datum J/M/O :heart: Bijzonderheden
Elmen 28 22 januari 2e kindje
Fietje_ 28 9 september 1e kindje
Koekiemonster26 29 :cheer2: 3 maart M :heart: 2e kindje
Vanishing twin
Sinnieee 28 :cheer2: 3 Maart :heart: 2e kindje
Veyi 28 :cheer2: 17 Maart :heart: 1e kindje
Sophielagirafe 33 :cheer2: 27 maart 2e kindje
Lisanne22 29 :cheer2: eind maart 1e kindje
SannevanS87 32 :cheer2: eind maart begin april 1e kindje
Supersmoothie 26 :cheer2: 1 april :heart: 1e kindje
Bumpersticker 28 :cheer2: begin april 2e kindje
mindsey 33 :cheer2: 17 april 1e kindje
17 juni vroege miskraam
Valkgezicht 30 :cheer2: april 2e kindje
Sunshine1992 26 :cheer2: juli 1ste kindje
VietjeH 26 :cheer2: 26 augustus 1e kindje, 10-9 miskraam gehad.
Prettymama 31 :cheer2: 29 augustus :heart: 3de kindje, vmk okt'19
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 10:58
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
94.50% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
@ Koekiemonster, wauw wat een nieuws!! En wat spannend na de echo bij de VK. Fijn dat jullie voor nu positief zijn. Ik duim voor goed nieuws over 2 weken!

@Supersmoothie, wat vervelend dat je ruzie hebt gehad met je vriend. Gelukkig heb je het wel uitgepraat! Ik herken het zo niet. Mijn vriend is heel enthousiast, maar vind het geloof ik ook wel spannend. Hij zegt altijd alleen maar dat we niet alleen baby’s moeten maken tijdens m’n vruchtbare dagen, maar vindt dat we vooral ook op de andere dagen moeten oefenen baby’s maken.. :hihi:

@Mindsey, jammer dat alle testen toch negatief waren! Maar het is zeker niet stom hoor, dat je er zo mee bezig was en dat je zo graag weer zwanger wilde worden. Tenminste, ik heb nooit een miskraam gehad, maar het hele zwanger worden is al een beetje een achtbaan, laat staan als je er al even aan hebt mogen proeven en het toen toch niet goed bleek te zijn. Wel goed dat je het nu kunt loslaten. Op naar de volgende ronde!
Gefeliciteerd met je vaste contract! Dat is goed nieuws.

@Veyi, snap best dat je zenuwachtig bent voor een functioneringsgesprek. Logisch toch, is ook spannend! Maar wel fijn dat je vrijwel zeker weet dat ze je contract willen verlengen.

Ik ben zondag begonnen met de ovulatietesten. Tot nu toe nog negatief, maar had ze ook nog niet positief verwacht. Ik heb wel besloten om maar gewoon ’s morgens te testen. Het beste schijnt tussen 10.00 en 16.00 te zijn, maar dat is voor mij op 5 dagen van de week echt onmogelijk i.v.m. werk. Ook ’s avonds vind ik niet heel handig, om de tijden waarop ik wel/niet thuis ben nog wel eens verschillen, zeker als we straks op vakantie zijn en een keer uit eten gaan.
Alle reacties Link kopieren
@veyi: Gefeliciteerd met je zwangerschap, wat een mooi nieuws zeg.

@Koekiemonster. Gewoon 2 baby's. Wat spannend zeg en al helemaal na de laatste echo bij de verloskundige. Begrijp ik goed dat je komend weekend weer naar je moeder gaat. Hopelijk krijg je daar weer twee mooie hartjes in beeld! :heart: :heart:

@Sanne, veel plezier in Canada! En het kan een innesteling zijn. Ik ken iemand die testte al 7 dagen na de nod positief. Dus niet elk mens en elk cyclus is hetzelfde qua wanneer je iets wel of niet kan voelen. Ben heel benieuwd naar je NOD volgende week!

@supersmoothie. Herkenbaar hoor van vriend. Mijn man had ook nu bij de tweede weer even iets meer tijd nodig om het te laten bezinken en er volledig voor te gaan. Gelukkig hebben jullie het toch nog heel gezellig gehad ;-)

@Mindsey. Ik vind dat je je gedachten altijd zo mooi kan verwoorden. Ik vind dat je als een hele sterke vrouw over komt. En tuurlijk wil je het liefst gelijk weer zwanger zijn en door. Daar is niets mis mee. De wens is natuurlijk groot. Ik hoop echt voor je dat het je snel weer is gegund om die positieve test in handen te krijgen.

Hier weinig bijzonderheden. Alweer bijna een week op het wachtbankje. Tot dusver niets bijzonders. :popcorn:
Alle reacties Link kopieren
Fietje op welke dag ben je begonnen met testen? Ik snap zeker met onregelmatig werk dat het heel lastig is altijd op hetzelfde tijdstip te testen. Hopelijk lopen de testen snel op!

Elmen wij gaan inderdaad dit weekend naar mijn ouders, dat stond al en nu wil ze natuurlijk heel graag weer even kijken. Had je bij jullie zoon wel al symptomen voor je NOD?

Helemaal eens met Elmen en Fietje overigens Mindsey! Het klinkt voor mij alsof je heel goed weet hoe jij je voelt en rationaliseert dat snel. Terwijl je soms ook gewoon mag voelen en wensen zoals alle dames hier. Ik weet niet hoe het is een miskraam mee te maken, maar ik kan me voorstellen dat zo'n ervaring die wens alleen maar sterker maakt. Dus knap als je het een beetje wilt/kunt loslaten, maar gebruik ons en dit forum vooral ook om te spuien. Bovenal veel respect met hoe je hiermee om gaat, het is niet niks :hug:
Alle reacties Link kopieren
@Sanne, jaaa echt spannend! Mijn voornemen was om maandag pas te testen, maar wie hou ik voor de gek.... Ik heb ook echt iets stoms gedaan. Kreeg vandaag mijn bestelde (goedkope) zwangerschapstesten binnen, en KON MEZELF NIET BEDWINGEN. Dus een test gedaan.... vanmiddag... dus nieteens met ochtendurine. En wat denk je.. een hééééééél licht streepje. En ook pas na 20 minuten. Dus nu ben ik gek geworden in m'n hoofd en heb ik sowieso geen geduld meer :rofl: Waarom doe ik dit ook?? Het ding is namelijk, door het drukke weekend dat voor de boeg staat, kan ik 't mijn vriend sowieso pas maandagavond vertellen áls het daadwerkelijk positief blijkt. Dus ik maak 't mezelf ook wel weer een beetje moeilijk als ik 't al een paar dagen eerder weet. Maar goed. Ik heb mezelf nu gezegd dat ik pas vrijdag weer op z'n vroegst mag testen... :sherlock:

@Koekie, hopelijk zie je van 't weekend weer mooi twee hartjes flikkeren! :heart:

@Supersmoothie, fijn dat het met je vriend weer is opgelost! Ik herken dit zelf niet... ik merk aan alles aan mijn vriend dat hij 0,0 twijfels heeft momenteel. Ik denk ik meer dan hij. Hij is niet op de hoogte van mijn vruchtbaredagen/NOD etc, maar praat wel de hele tijd tegen mij alsof ik al zwanger ben. Hij is er ook van overtuigd dat hij wel in 1x raak zal schieten..... :facepalm: Hij had zelfs gedroomd dat ik zwanger was vertelde hij gisterochtend. Nou...... zo heb ik hem ook nog niet eerder meegemaakt, maar vind 't wel een heel fijn gevoel.

@Mindsey, gefeliciteeerd met je vaste contract!! Heel fijn gevoel is dat!! En ik hoop gewoon dat je snel weer een knaller van een positieve test in handen hebt! :hug:

@Sophielagirafe, hoe is het bij jou? Al bepaalde symptomen, of is 't nog rustig? :-) Wanneer wil je gaan testen?
Alle reacties Link kopieren
vietje :hyper: ik zou helemaal gek worden! Waarom mag je niet morgenvroeg testen van jezelf dan? Ochtendurine is toch echt wat anders dan ergens in de middag!
Ik ga duimen voor je :cheer2:
Alle reacties Link kopieren
Vietje wat spannend!!! Ik ga duimen voor je! Mijn nod is 23 juli ipv 22 zag ik net. Mijn testen zitten in de koffer.. Mag van mezelf ook pas maandag testen maar als jij vrijdag test doe ik misschien wel met je mee!

Ben alleen in dubio of dat niet te vroeg is, mijn eisprong was 8/9 juli. En bij jou?

Koekie wat fijn dat je van het weekend nogmaals mag kijken. Ik hoop dat het je wat rust geeft en dat alles goed is!
Alle reacties Link kopieren
@Koekie, oke oke omdat jij ‘t zegt, doe ik ‘t misschien toch :rofl: Jeeetje waar is mijn nuchterheid gebleven haha.

@Sanne, mijn eisprong was als het goed is 6 juli! Morgen dus 2 dagen voor NOD. Ik ben ook zo benieuwd naar jouw testen!!
Alle reacties Link kopieren
Half uurtje geleden getest, maar de test is nu hartstikke wit. Je ziet nu wel het verschil met de test van gisteren beter, daarop is echt een heel licht lijntje te zien. Maar op die van vanochtend... niks. Dus ‘t blijft spannend hier. :sherlock:
Alle reacties Link kopieren
Vietje ohh je houdt het wel spannend zo!!! :sherlock:
Alle reacties Link kopieren
Vietje Oeh, wat spannend! Ik duim voor je!

Koekie Nog niet, ik ga het zaterdag vertellen aan mijn zusje en schoonzusje. Na de eerste echo (30/7) ga ik het pas met ouders delen. Mijn moeder is al zo lang bezig met dat ze heel graag kleinkinderen wil, dus ik zou het haar heel graag vertellen. Maar ik heb geen zin in nog meer pressure, mocht het mis gaan.

Mindsey Weet je al wanneer je volgende NOD is? Hoop dat je dan een Big Fat Positive krijgt!

Elmen Dank je! Jij gaat ook richting je NOD, merk je al wat? Ik voelde ook niks bijzonders tot een paar dagen ervoor hoor.

Sanne Zou wel heel bijzonder zijn als je een positieve test krijgt in Canada! Als je eisprong op 8 juli was, dan zit je op de 22ste 14 dagen daarna. Zou prima moeten zijn om dan te testen, toch? Heb je nog last van steken of andere symptomen?

Hier droomde ik gisterochtend dat ik een miskraam had, werd helemaal verdrietig wakker. Dus ik was de hele dag hyper alert en dacht soms dat ik minder voelde, maar dan kreeg ik wel weer steekjes of gevoelige borsten. Pff, vind die eerste weken echt vreselijk. Ik heb ook niet constant door de dag symptomen en soms voel ik me even niet zo intens moe en dan maak ik mezelf weer gek.
Alle reacties Link kopieren
Veyi wat vervelend die dromen. Ik maak me ook wel zorgen, het is gewoon een spannende periode. Ik hoop dat je straks een hele mooie echo hebt en dat dit je gerust stelt.
30-7 is over 1,5 week! Hopelijk gaat de tijd snel :fortune:

Over wisselende symptomen, ik voel me ook niet elke dag even slecht. Snap wel dat je het als een soort bevestiging ook wel "fijn" vindt. Deze zorgen die je nu voelt... Dat je is introductie in het moederschap haha :hihi: mijn moeder grapt dan dat dit nooit meer over gaat.

Wat super leuk dat je het gaat vertellen aan jouw zusje en schoonzusje!! Heb je iets leuks :blob: bedacht?
Alle reacties Link kopieren
@Koekiemonster @Veyi, yes ik merk dat ik het oprecht spannend vind, en niet kan wachten. Ben eigenlijk veel te excited. In m'n hoofd zeg ik steeds tegen mezelf 'het zou niet erg zijn als het dit keer niet raak is. Je had eigenlijk pas gepland volgende maand te starten, weet je nog?' En het zou ook geen ramp zijn, maar nu het zo dichtbij komt, wil ik het gewoon graag meemaken. Ik kan me nu voor 't eerst ook pas echt indenken hoe moeilijk het moet zijn als het bijvoorbeeld een jáár duurt! Of langer. Jezus! Een vriendinnetje van mij is inmiddels een jaar bezig, en heeft gisteren te horen gekregen dat ze toch meer zou moeten afvallen om een betere kans te maken. Ze was toch weer helemaal verdrietig. Stel het is bij ons snel raak, dan zou ik er best moeite mee hebben om 't haar te vertellen...

@Veyi, en natuurlijk heb je na een positieve zwangerschapstest weer andere onzekerheden/zorgen. Zoals Mindsey al zei, lesje geduld...... Komt vast goed! :heart:

Het is wel heel toevallig dat ik het idee heb dat ik door iedereen wordt aangesproken over het 'zwanger worden', terwijl niemand in onze omgeving van onze plannen weet. Gisteren hadden we een familiefeestje, en er is wel 3x een opmerking gemaakt over 'wanneer mijn moeder dan oma zal worden'. En mijn zusje zei ineens uit 't niets 'Ohhhh you're preggo!!', mijn collega's hebben 't ineens over de volgende zwangere, en dat ik dat dan wel zou zijn. Zo apart!! Alsof ze 't van m'n gezicht kunnen aflezen haha. Herkenbaar?
Alle reacties Link kopieren
Vietje hahaha volgens mij werkt dat net als wanneer je een nieuwe auto gaat kopen, dan zie je ze ineens overal.
Alle reacties Link kopieren
Vietje Lijkt me inderdaad moeilijk om je vriendin te vertellen dat je zwanger bent als zij al lang bezig is, maar dat is ook iets waar je beide geen invloed op hebt. Mijn beste vriendin wil ook héél graag kinderen, maar haar lange relatie is net uit en dat zit er dus voorlopig nog niet aan te komen. Ik denk dat zij het ook wel confronterend vindt als ik haar vertel dat ik zwanger ben.

Heel herkenbaar! De dag dat ik positief testte en op werk zat, voelde het echt alsof er ‘zwanger’ op mijn voorhoofd stond. Iedereen had het er ook over. Mijn collega kwam met me kletsen over dat ze nog zóó niet toe was aan kinderen, en ik een beetje meelachen. Als het over vakantie ging was het, ‘oh, jij hebt natuurlijk geen vakantie in de zomervakantie want je hebt nog geen kinderen’. En mijn moeder noemde zichzelf dit weekend al oma, maar dat was omdat ik katjes heb. En zo nog wel meer.
Alle reacties Link kopieren
Nou je houdt het zeker spannend Vietje!
Hoe is het met de andere meiden? Ik snap jullie onzekerheid maar alles moet goed komen, probeer van het positieve uit te gaan. :heart:

Hier ook niet echt een handige actie, ik las dat sommige meiden 7 dagen na hun nod al een licht positieve test hadden en ik met twee testen in mijn koffer kon mijn nieuwsgierigheid in de middag toch niet bedwingen (karaktereigenschapje ;) ) en heb een test gedaan, negatief uiteraard.. en dom :nooo:

Ik heb verder ook echt helemaal geen symptomen verder Veyi en jij in het begin?
Alle reacties Link kopieren
@Sanne, haha gelukkig! Nu voel ik me niet alleen! :rofl:
En je bedoelt denk ik 7 dagen na eisprong toch?
Ik las ook dat soort dingen op internet.
Soms zou dit ook kunnen. Maar ik weet ook dat het dan alsnog mis kan gaan met 't vruchtje, je dan gewoon 'ongesteld' wordt maar eigenlijk een hele vroege miskraam hebt gehad. Dus ja de vraag is dan of je 't echt wilde weten? Maar ik ben ook te nieuwsgierig voor dit soort dingen... Weet zeker dat ik er morgenvroeg weer een test tegenaan gooi. Mocht het een paar maanden duren, hoop ik wel dat ik dit iets minder snel zal gaan doen. Ik heb verder wel het 'idee' me zwanger te voelen. M'n hele lijf voelt anders dan anders, met dan als hoofdsymptoom een opgeblazen gevoel.. Maar ik weet dat 't schijnzwangerschap kan zijn. Heel lastig.. nog even geduld hebben dus wij!

Hoe gaat het met de dames die nog geen NOD hebben ingevuld?
Alle reacties Link kopieren
Oh nee!
Nu veeg ik net af op de wc, zit er heel licht bloed aan ‘t wcpapiertje.
Dit zal wel geen innesteling meer zijn...
Dus dan verwacht ik gewoon ongesteld te worden. Balen...
Maar als het doorzet weet ik wel waar ik aan toe ben.

Op naar de volgende ronde dan dus maar.
Alle reacties Link kopieren
vietje oh nee :hug:

sanne ohh dan zou ik die tweede test nog maar even bewaren :fortune: Al zullen Canadese zwangerschapstesten ook prima werken :hihi:
Hoi allemaal, ik was even een paar dagen afwezig. Mijn NOD komt steeds dichterbij, maar probeer er niet te veel aan te denken. Mijn borsten doen wel onwijs veel zeer als ik van de trap af loop, maar dat kan van alles betekenen :bonk: . Verwacht ook absoluut niet dat het in een keer raak is en dat hoeft ook niet!

Veyi Wat een nare droom, snap dat je daar erg onzeker van word :hug: . Al dat wachten pff, ik denk dat niemand daar nuchter onder blijft.
Vietje jammer, maar ik vind het inderdaad ook altijd fijn dat je dan weet waar je aan toe bent.
Alle reacties Link kopieren
@Supersmoothie, ja precies, baalde even maar nu is het ook goed. Het was de eerste echte ronde pas. Al moet ik wel zeggen dat ik denk een vroege miskraam te hebben gehad. Omdat ik wel een streepje op de test zag, 2 dagen vroeger dan normaal ongesteld ben geworden (dit is in de afgelopen 2 jaar niet voorgekomen) en (misschien tmi) bizar veel stolsels bij 't bloed heb zitten. Maar goed, daar kun je verder toch niks mee. Ik blijf voor je duimen!! :-)

Fijn weekend allemaal!
Alle reacties Link kopieren
.
anoniem_385731 wijzigde dit bericht op 08-11-2019 12:51
99.61% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Sanne een streep is een streep! :cheer2: Gefeliciteerd!!

Vietje na 20 minuten kan het zijn dat het een indroogstreep was. Maar het blijft enorm balen natuurlijk!
Alle reacties Link kopieren
@ Sanne. Wat een mooi nieuws, gefeliciteerd!! Want je had eerder nog een negatieve test toch? Echt super fijn voor jullie! :heart:

@koekiemonster. Ik had bij m'n eerste weinig symptomen. Alleen het gevoel dat ik flauw moest vallen na iets te veel inspanning. Dat was een week voor m'n NOD. Toevallig had ik vandaag weer hetzelfde na het hardlopen. Zal wel toeval zijn, maar maakt het wachten dan toch opeens wat spannender. :lol:

@Vietje.. Vervelend dat je alsnog ongesteld bent geworden. Snap goed dat je er even van hebt gebaald. Op naar de volgende ronde.
Alle reacties Link kopieren
Elmen oohh wat spannend!!! Ik ga voor je duimen! Hopelijk is het een goed teken. Jouw NOD komt ook al in de buurt :hyper:
Hoe gaat het met de andere dames die bijna hun NOD hebben?

Ik was vandaag echt een slappe vaatdoek, mijn man maakte zich zelfs zorgen. Gelukkig heeft wat meer rust me goed gedaan. Zal toch iets zijn van een lage bloeddruk of ijzertekort.. of toch ook de spanning, morgen gaan we weer even kijken en we zijn enorm gespannen.
Alle reacties Link kopieren
Lief meiden thnx maar de test was zo licht dat ik nog even een slag om de arm hou. :) Pas als ik een dikke streep zie geloof ik het.

Elmen bij jou schiet het ook al op! Ik duim voor je! Die andere test was trouwens 6 dagen voor mijn nod.

Balen dat je je zo voelt Koekie. Gaat het vandaag iets beter? Hoe was de echo?
anoniem_385731 wijzigde dit bericht op 21-07-2019 16:29
8.87% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven