Zwanger worden vanaf november 2017

14-10-2017 13:53 957 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames,

Topic voor meiden die zwanger willen worden in november.
De tabel is bijgewerkt op 12 november.
NaamLeeftijd/ leeftijd partnerHoeveelste kindRondeNODBijzonderheden
Juffie626/341enov
bubje26/282e120-11
M201732/301e125-11
Moniek2426/262enov
janna-sophie33/1e128-11
Nixx30/303e128-11 :cheer2:
criminalmind30/362e1PCOS
mijntje198730/311e128-10 :cheer2:
Suusje2727/261e
Bagheera911e
luxepoes32/311e112-11
winterbaby2e :cheer2:
shirles2e1
linda1012e2
channie16530/321e22/11
sharona8829/301e1
evesp
anoniem11112017123329/321e126/11Missed abortion
deanarys30/382e124-11


:cheer2: = zwanger
juffie6 wijzigde dit bericht op 12-11-2017 14:32
95.64% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
criminalmindEn anders zou ik het gewoon eisen hoor! Gewoon erop staan dat je doorverwezen wilt worden! Bedankt voor je verhaal trouwens :) En idd, ik ben ook benieuwd naar woensdag. Laat het even weten!

janna-SophieIk heb pc (period calender). En nog 2 andere; Maya en Life, maar ze lopen alledrie niet synchroon haha. Dus ze bevallen niet heel goed. Maar wel handig om dingen te noteren. Ik zou dan voor de 1e gaan, maar dat is persoonlijk.

mijntje1987Oh dan lopen wij gelijk op! Ik heb hem ook as zaterdag! Spannend! Wil je eerder gaan testen of niet? Ik mag van mezelf vanaf zondag gaan testen, maar weet niet of me dat gaat lukken. Heb nu wel een soort menstruatiegevoel in mijn buik, ook een opgeblazen gevoel.. Dus misschien zet het wel door.. Aaah! :( Heel irritant dit!
Alle reacties Link kopieren
Lijkt mij inderdaad ook dat je meteen doorgestuurd wordt cirminalmind. Als ze vorige x al iets vast hebben gesteld, zullen ze dat toch wel snappen. Ik hoop het iig wel voor je.
Succes alvast voor woensdag.

Ik zal morgen even kijken hoe en of ik een tabel aan kan maken. Vanwege mijn werk kan ik alleen 's avonds reageren.

Ik heb de app ovulatie NL en Mijn kalender. Ze zeggen allebei wel dezelfde dag voor ovulatie. Op zich zijn ze overzichtelijk, maar heb ook niet verder gekeken naar andere apps dus missn zijn er wel apps die handiger zijn.
Dank voor de support janna en m2017! is toch fijn. Ja ben wel van plan te benadrukken dat afwachten geen zin zal hebben. Hopen dat ze daarin mee wil gaan. En tuurlijk kom ik het hier vertellen, leuk om hier mee te schrijven :)
Wel spannend m2017 of je ongesteld gaat worden of dat het toch al raak is. Duimen!

Sorry zie nu pas je reactie juffie. Tja dat is mijn hoop dus ook maar ik lees op internet ook verhalen van vrouwen die na een bevalling ineens wel een goede/betere cyclus hadden. Dus vandaar dat ik bang ben dat een huisarts zegt ga het eerst maar gewoon proberen (maarja zonder eisprong heeft proberen weinig zin denk ik dan :nut: )
Dus ik duim maar dat ik een fijne huisarts tref!
Alle reacties Link kopieren
Wauw mijn telefoon heeft al een tijdje kuren en ik kan nu pas weer bijlezen. Hoop gekletst al wat leuk!

Ik heb nu wel steeds een soort menstruatie achtige krampen onderin mijn buik dus hopelijk komt er eindelijk wat op gang. Mijn man is al een week weg en komt pas over anderhalve week thuis van werk dus op dit moment ook geen tijd om te sexen. Hopen dat het raak was voor hij wegging maar denk zelf van niet. Best vervelend niet weten hoe je cyclus is.

Zal vanaf nu proberen beetje beter bij te houden zodat ik gezellig mee kan kletsen maar het is best druk zo in je eentje met een 1 jarige zoon en een hond :) en werk zelf ook gewoon.
Alle reacties Link kopieren
Super leuk, ik zou graag mee willen schrijven! Mijn vriend (30) en ik (30) hebben al 2 dochtertjes van 5 en bijna 3! Wij willen dolgraag een derde maar zijn er niet actief mee bezig. Ik ben wel gestopt met de pil maar maak geen gebruik van ovulatietesten, houdt mijn temperatuur niet bij en weet eigenlijk ook niet wanneer mijn eisprong daadwerkelijk is.

We zullen dus zien wanneer het zal lukken!
Wow moniek dat is ook wel pittig! Ik heb er zelf de eerste anderhalf jaar van kind haar leven (en de zwangerschap en het traject er naartoe ook trouwens) alleen voor gestaan (kind, fulltime werken, huis en een nare nasleep van de breuk met mijn ex. Breuk was wel pas na de geboorte maar daarvoor deed hij dus al weinig tot niks) dus kan me enigszins voorstellen hoe druk je het hebt. Is je man vaak weg voor zijn werk?

Spannend nixx! Was je van je 2 kinderen snel zwanger?
Alle reacties Link kopieren
@criminalmind ja van februari tot en met oktober is hij regelmatig weg. Dat verschilt van 4 dagen tot nu dus 2,5 week. Dan is hij van november tot februari lekker veel thuis dat is dan wel heel fijn.
De kortere reisjes vind ik nooit zo erg dat is voorbij voor je het weet maar dit vind ik wel erg lang.
Ik sta op oproepbasis bij een kdv en gisteren belden ze mij om 11.00 af voor vandaag en dus ook voor vandaag gastouder afgezegd en toen om 16.45 of ik toch kon werken op een andere locatie...even nee op gezegd ik heb het al best druk en vind tijd met mijn zoontje ook belangrijk.

Hoelang na het "klussen" zouden jullie testen als je je cyclus niet weet en of je een eisprong hebt?
moniek wel fijn dat hij dan ook wen periode veel thuis is maar die reisjes lijken mij ook wel pittig. Dan komt het toch op jou neer om alles draaiende te houden. Knap van je!
En tuurlijk is tijd thuis met je kind belangrijk, snap goed dat je die volgende oproep dan ook hebt afgezegd.
Ik dacht dat je sowieso pas 2 weken nadat het raak was zeg maar kan testen maar ik ben er al een tijdje uit dus pin me hier niet op vast :-P
Alle reacties Link kopieren
@criminalmind, de eerste was niet gepland. Ik had toen pas anderhalf jaar een relatie met mijn vriend, woonde niet samen en ik studeerde nog, slikte altijd keurig de pil en werd ook nog eens elke maand ongesteld. Wij kwamen er pas achter met 12 weken, schrokken ons dood en zijn zelfs nog naar een abortuskliniek gegaan omdat we geen keuze konden maken.

Bij de tweede was het de 2e maand raak. Maar dat hoeft niets te betekenen, het kan zomaar zijn dat het nu heel erg lang gaat duren.

Ik ben wel heel benieuwd naar de reactie van de omgeving als we vertellen dat ik zwanger zou zijn van een derde. Ook omdat we nog zo jong zijn, ik 2 jaar geleden een eigen bedrijf ben gestart en mijn vriend heel ambitieus is.

8 november is mijn NOD dus ik ben benieuwd..dit zou ook echt de allerlaatste zwangerschap zijn dus ik wil er wel optimaal van genieten!
Alle reacties Link kopieren
Hoi Lady's
Ik lees en schrijf graag mee :)
Wij gaan voor de eerste. Een jaar geleden mirena laten verwijderen. Ik wou toen de eerste twee menstruatie even afwachten. Ff checken of alles nog goed werkte zeg maar. Maar afgelopen jaar maar weinig ongesteld geweest cyclus varrierend van 39 dagen tot 80 dagen....
Komende maand starten met ovulatietesten.
Alle reacties Link kopieren
Welkom Suus!
Aiii wat rot, zulke lange en vage cycli.. is dit een gevolg van mirena of zoiets als van criminalmind?

Ik ben hier ook wel een beetje bang voor. Ben jaren geleden gestopt met de pil. Ik wilde weten of mijn lijf nog werkte en ik was toch alleen. Na 8 maanden werd ik 1 keer ongesteld. Toen weer met de pil begonnen, ik had inmiddels mijn vriend leren kennen.
Ik ben vorig jaar weer een tijd gestopt met de pil, was die hormonen zat. Toen had ik een cyclus van steeds 32-35 dagen. Weer begonnen omdat ik ivm nieuw werk absoluut niet zwanger wilde worden.
Ik heb gister geen pil meer genomen en heeeel benieuwd hoe het nu gaat!
anoniem_247011 wijzigde dit bericht op 24-10-2017 12:36
0.31% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
En wooww nixx, een 3e! Ik kan me voorstellen dat jullie omgeving denkt dat jullie gezin met 2 kinderen, compleet is. Een vriendin van mij heeft 3 zoons. Supergaaf, maar ook superdruk. Een groot gezin lijkt mij fantastisch, maar eigenlijk pas als de kinderen groot zijn haha
Alle reacties Link kopieren
Wat spannend suusje en janna!

En nixx een 3e superleuk. Ik wil ook wel graag 3 kindjes maar daar ben ik het nog niet helemaal over eens met mijn man hihi. Ach 2 zou wel al geweldig zijn ook.
Klopt nixx, garanties heb je niet. Maar zou fijn zijn als het weer goed lukt! Wat zal jullie eerste een verrassing g zijn geweest zeg, lijkt me dan ook wel even schakelen.

suusje wat vervelend! Ben je er al weleens mee naar de dokter geweest?

Voor jou dus ook heel spannend janna-sophie! Heel benieuwd hoe je cyclus nu gaat zijn. Hopen dat ie weer gewoon is zodat er elke maand kans is!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb in juli contact gehad met de assistent. Langskomen was niet meteen nodig. Heb toen eerst maar contact met huisarts gehad via email waarin ik mijn verhaal heb gedaan. HA vond onderzoek niet nodig omdat t na Mirena wel even kon duren voor allen weer normaal was.
Ik had voor t weekend besloten om maar een een afspraak te maken. Maar vandaag ongesteld geworden :(
Heb zelf ergens het gevoel/vermoeden dat t wel een PCOS zou kunnen zijn.
Maarja voor elk symptoom dat ik heb zou ook wel weer een andere reden te bedenken zijn.
Spreek je steeds dezelfde huisarts suusje? Mijn eigen huisarts heeft nav een gesprekje pcos meteen van tafel geveegd terwijl ik voor mijn gevoel niet goed genoeg antwoord op haar vragen heb kunnen geven en sowieso op basis daarvan pcos uitsluiten kan dus niet.
Toen ik een maand later belde en mijn eigen huisarts met vakantie was sprak ik aan de telefoon een huisarts die me direct heeft doorverwezen.
Alle reacties Link kopieren
Suusje27, wat vervelend zeg zulke lange en onregelmatige cycli. Heb je er al over nagedacht om hiervoor een afspraak te maken bij de dokter?

Janna-Sophie, spannend zeg! Hopen dat je cyclus zo regelmatig blijft, tussen de 32 - 35 dagen. Het stoppen met de pil maakt het zo definitief, heel leuk.

Wij hebben weleens laten vallen dat we 3 kinderen zouden willen. Misschien dat sommige dat onthouden hebben. Onze oudste gaat naar school en de jongste 2 dagen naar de peuterspeelzaal van 8 tot 13.30 uur. Volgend jaar december gaat ze ook naar school dus het wordt rustiger in huis ;).

moniek24 mijn vriend had het liefst al 3 kinderen gehad. Dat ging mij alleen iets te snel.
Alle reacties Link kopieren
Moniek24heb je een idee wanneer je NOD zou zijn?

Pittig zeg om veel alleen te zijn! Was dat tijdens je vorige zwangerschap ook zo?

Ik moest er in het begin heel erg wennen dat ik nooit meer weekend heb met mijn gezin. Ik werk elk weekend, scheelt wel weer dat ik doordeweeks maar 2 dagen werken dus de kinderen hoeven niet naar de opvang, gaan dan naar opa en oma.
Alle reacties Link kopieren
m2017dan lopen wij inderdaad gelijk. In principe willen wij pas in november gaan beginnen. Maar ik dacht in oktober dat ik mijn eisprong gehad had, dus de condooms alvast de deur uit gedaan ( nare dingen haha). Maar nu heb ik het idee dat ik afgelopen donderdag/vrijdag mijn eisprong heb gehad, dus er is een kansje al is die heel klein. Maar toch... je gaat wel hopen.
Ik verwacht van het weekend ongesteld te worden als dit het weekend erop nog niet geval is ga ik testen.

suusje wat vervelend dat je zon lange cyclus hebt. Dan weet je ook niet goed waar je aan toe bent. Hopelijk komt je cyclus snel op gang.

Spannend allemaal van iedereen ik zou zo graag naar het einde van deze forum scrollen om te lezen hoe het met iedereen over een aantal maanden gaat :-)
Alle reacties Link kopieren
Mijntje elke kans is er een, ook al is ie klein. En ja een paar maanden vooruit kunnen scrollen zou fantastisch zijn hahah....

criminalmind Ik ben met dit 'probleem'nog niet bij de huisarts geweest. Alleen via email.
Mijn eigen huisarts vind ik echt geen leuke man. Ik voel me daar niet op mijn gemak. In de praktijk werken twee huisartsen. Ieder op een andere dag. Ik plan dus eigenlijk altijd een afspraak op een dag dat de andere arts er is. Dat was altijd een vrouw, maar sinds kort is deze vervangen door een man. Bij hem ga ik komende week maar eens een afspraak maken.
Wat vervelend dat je je eigen huisarts niet fijn vindt suusje. Hopen dat die nieuwe wel fijn is. Je moet toch vertrouwen hebben in een huisarts.

Ja mijntje als we nou een glazen bol hadden :-P hopelijk kunnen we over een paar maanden allemaal meekletsen hier over hoe je het wereldkundig maakt, kwaaltjes etc. :)
Alle reacties Link kopieren
@nixx ja toen was ik ook wel eens alleen maar wel minder vaak en het is dan toch anders.
Ik heb geen idee wanneer mijn NOD is ik ben na het stoppen met de minipil nog niet ongesteld geweest.
12 oktober voor het laatst seks gehad dus ga denk ik eind deze week begin volgende week even testen.

@mijntje spannend!!!

@suusje wat vervelend dat je geen fijne huisarts hebt.

Pff hier na 13 maanden cosleeper proberen mijn zoontje in zijn eigen kamertje te krijgen. Maar hij lijkt echt op zijn vader wat een doorzetter zit nog steeds om zich heen te kijken in zijn bedje af en toe te knikkebollen. Maar wel stil :)
Liefst pak ik hem bij me maar ergens moet hij het een keer gaan leren en dan kunnen mijn man en ik ook weer eens tegen elkaar aankruipen savonds
Alle reacties Link kopieren
Moniek24 spannend zeg! Wie weet is er toch een klein kansje geweest!

Ik kon dus echt niet slapen met een baby op onze slaapkamer. Ze maakten zoveel 'lawaai', van smakken tot kreunen. Bij ons sliepen ze dan ook maar 1 a 2 weken bij ons op de kamer. Voelde me wel een beetje een ontaarde moeder..
Alle reacties Link kopieren
Wat een leuk topic! Is er nog plek voor één extra meeschrijver? :)

Voor mij is het donderdag 4 weken geleden dat ik mijn laatste pil innam en nu is het wachten op de eerste menstruatie... ik heb er nog nooit zo naar uitgekeken, haha! En tegelijk koester ik stiekem toch de hoop dat het vóór die tijd al raak is, al weet ik dat de kans heel klein is. Wij gaan voor onze eerste, superspannend. En inderdaad, ook ik vond alleen het kopen van foliumzuur al spannend. Het wordt al heel echt zo, leuk!! Ik gebruik de app WomanLog om alles bij te houden, maar tot nu toe valt er nog niet zo veel bij te houden, haha.

@ Suusje: ik had ook een vervelende huisarts, echt een tang van een mens. Ik heb me bij een andere praktijk laten inschrijven en daar had ik gisteren een kennismakingsgesprek met mijn nieuwe huisarts. Een wereld van verschil! Dus als die man met wie je deze week een afspraak hebt ook niet relaxed is, gewoon op zoek naar een andere praktijk (als er nog eentje bij je in de buurt zit natuurlijk).
Welkom luxepoes! Spannend zeg!

nixx mijn dochter heeft maar kort bij ons op de kamer geslapen en dat was meer omdat mijn ex dat graag wilde. Ik ben blij dat ze toch al snel naar haar eigen kamer is gegaan want daar slapen is nooit een probleem geweest. Zou hetzelfde zo weer doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven