Zwanger worden vanaf november 2017

14-10-2017 13:53 957 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames,

Topic voor meiden die zwanger willen worden in november.
De tabel is bijgewerkt op 12 november.
NaamLeeftijd/ leeftijd partnerHoeveelste kindRondeNODBijzonderheden
Juffie626/341enov
bubje26/282e120-11
M201732/301e125-11
Moniek2426/262enov
janna-sophie33/1e128-11
Nixx30/303e128-11 :cheer2:
criminalmind30/362e1PCOS
mijntje198730/311e128-10 :cheer2:
Suusje2727/261e
Bagheera911e
luxepoes32/311e112-11
winterbaby2e :cheer2:
shirles2e1
linda1012e2
channie16530/321e22/11
sharona8829/301e1
evesp
anoniem11112017123329/321e126/11Missed abortion
deanarys30/382e124-11


:cheer2: = zwanger
juffie6 wijzigde dit bericht op 12-11-2017 14:32
95.64% gewijzigd
Gelukkig! Een fijne huisarts en door mijn achtergrond en misschien ook een beetje door mijn gezichtsuitdrukkingen toen ze zei dat de cyclus nu misschien weer beter zal zijn en ze normaal altijd even afwachten (ik keek dus op een manier van ja, nee daar geloof ik niet in) hebben we een verwijzing gekregen! We gaan nu vragenlijsten toegestuurd krijgen van het ziekenhuis en als we die terug hebben gestuurd worden we gebeld voor een afspraak.
Heb in ieder geval het gevoel dat we echt wat gaan doen en kans gaan maken :-]
Alle reacties Link kopieren
criminalmind wat fijn dat je doorverwezen gaat worden! hopelijk kan je snel op afspraak komen

luxepoes welkom op het forum. Bij mij voelde het ook als echt beginnen toen ik foliumzuur ging kopen en slikken.

Ik zit op dit moment op mijn menstruatie te wachten. Ik denk ergens tussen vrijdag en maandag. Al hoop ik natuurlijk dat deze wegblijft maar dat geloof ik niet, nu al echt het gevoel ongesteld te moeten worden. We zullen het zien...
Alle reacties Link kopieren
Ahhh goed gedaan, criminalmind! Gelukkig meteen actie!

Ik lig al een paar dagen ziek in bed en tussen het slapen door, denk ik aan bijna niks anders. Hopelijk morgen weer werken en veel andere dingen aan mijn hoofd.
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Zo, ik kijk even twee dagen niet in de topic en er zijn weer super veel berichtjes! Leuk! Moest eerst even alles doorlezen hoor.

moniek24 Dat lijkt me ook pittig zeg, dat je vriend zo lang weg is tussendoor. Snap dat je het dan druk hebt met je zoontje en je hond. Wat doet je vriend voor werk dan dat hij zo vaak weg is?

Welkom Nixx en suusje27!
Leuk dat jullie meeschrijven. Nixx Hoe oud ben je eigenlijk? En wat leuk dat jullie voor een 3e gaan! Ik vind het wel tof dat jullie zo ambitieus zijn, dat hoeft niet negatief te zijn toch? En wat hebben jullie dat goed geregeld, die oppas door opa en oma. En in het weekend is je vriend thuis?

Hoe oud ben jij suusje? Wat vervelend dat je cyclus zo in de war is! Maar gisteren is dus je menstruatie weer gekomen? Misschien dat het de komende periode wel regelmatig is? Ik had een vriendin die ook pas na een jaar weer een normale cyclus had.. Wat fijn dat je nu een andere huisarts hebt, Ik ben benieuwd wat hij zegt.

Spannend Janna-SophieIk hoop dat je cyclus weer snel normaal is. En heel veel beterschap!

mijntje1987 Hahah, ja dat zijn idd nare dingen! ;) Voel jij al iets vreemds deze dagen aan je lichaam? Als je vorige week je eisprong hebt gehad, dan kun je denk ik niet aankomend weekend je nod hebben. Volgens mij is je eisprong dan 2 weken geleden geweest. Vorige week kan er dan misschien wel een innesteling plaatsgevonden hebben.. Ik google me suf op allerlei dingen. haha. Heel slecht, i know.

Spannend luxepoes! Hoe oud zijn jij en je vriend? Ik hoop dat je menstruatie snel op gang komt! :)

criminalmindWat fijn zeg! Ik kan me voorstellen dat dat een enorme opluchting is. Je wordt gehoord nu!

Hier alle oké. Ik heb wel het idee dat mijn menstruatie eraan gaat komen. Mijn NOD is dus a.s. zaterdag, maar heb vandaag veel last van steken in mijn rug en buik. Het lijkt alsof mijn menstruatie binnen nu en een paar dagen komt. Dus vandaag meteen maar weer tampons in huis gehaald, haha. Ik baal er wel een beetje van, maar het was ook wel te verwachten.. Was te mooi om waar te zijn dat het na de eerste ronde meteen raak is!
Alle reacties Link kopieren
Ik had even tijd over en dacht maak even een tabel..
Juffie6 Ik hoop dat je hem kunt kopiëren en in jouw eerste bericht kunt plaatsen, zodat iedereen de tabel bovenaan de pagina kan zien.
NaamLeeftijd/leeftijd partnerHoeveelste kindjeRondeNODBijzonderheden
Juffie626/341e
bubje26/282e1
M201732/301e128-10
moniek2426/252e
janna-sophie33/1e
Nixx30/303e
criminalmind2e
mijntje198730/311e128-10
Suusje27
Alle reacties Link kopieren
wat een werk! Ik had drie tabellen geprobeerd te maken, wilde de anderen er ook in zetten, maar je kunt er maar 10 inzetten.
Wie wil het nu proberen?

:frusty:
Alle reacties Link kopieren
Wat goed m2017!
Alle reacties Link kopieren
Haha, nou voel me beetje schuldig dat de anderen er nu niet in staan! Snap er niet veel van... Misschien is er iemand anders die het kan doen? :-D
Bij mij kan bij ronde 1 staan leeftijden zijn 30/36. En bij bijzonderheden pcos.

Dank janna-sophie, mijntje en m2017! ik ben zeker erg blij dat we nu in ieder geval meedoen. Vond de onderzoeken toen we vervelend maar goed, het is voor een goed doel dus kom maar op :-P

Spannend mijntje, of je ongesteld gaat zijn. Lastig om los te laten dan lijkt me of niet? Zelfde voor m2017 trouwens. Je weet het nog niet heh, het kan nog! Enne, goed bezig met die tabel!

janna-sophie heel veel beterschap! Hopelijk voel je je morgen een stuk beter.
Alle reacties Link kopieren
@ criminalmind: wat fijn, nu zit er voor je gevoel pas echt schot in natuurlijk! En het is inderdaad allemaal voor een goed doel, vervelende dingen zijn dan toch opeens minder vervelend hè :)

@ m2017: mijn vriend is 31 en ik ben net 32. Hoog tijd om eraan te beginnen dus ;-D Ik had al eerder een kinderwens, maar het duurde even voor hij er ook aan toe was. Maar des te blijer ben ik nu dat we er eindelijk voor kunnen gaan. En wat goed dat je een tabel gemaakt hebt! Ik zou alleen ook niet weten hoe je er meer dan 10 mensen in kunt zetten... misschien de rest los eronder? Haha :P

@ mijntje1987 en m2017: toch wel spannend, dat wachten op je menstruatie!! Ik hoop voor jullie dat die niet komt ;-D

@janna-sophie: in bed denk ik er ook veel over na. Dus kan me voorstellen dat je dat helemaal hebt als je ziek bent. Beterschap!

Ik merk dat ik echt heel slecht ben in voor me houden dat we een kindje willen. Steeds spreek ik met mezelf af dat ik het vanaf nu echt niet aan nog iemand ga vertellen, en voor ik het weet doe ik het dan toch! Vandaag een lunch gehad met mijn oom, die ik helemaal niet vaak zie of spreek, en hup daar ga ik weer! Het stadium van een romantisch geheimpje tussen mij en luxekater ben ik al lang en breed voorbij :$ Hoe hebben jullie dat?
Alle reacties Link kopieren
OMG! De tabel is gelukt.. Wat een gedoe, haha! Hopelijk klopt het zo.
Super bedankt M2017 voor het uitzoeken van alle gegevens en het begin maken van de eerste tabel. Helaas kon ik hem niet kopieren en plakken, maar het is hoe dan ook toch gelukt ;)

Leuk dat er nog meer meiden aangesloten zijn.
Wil iedereen even naar de gegevens in de tabel kijken en laten weten wat er aangevuld of aangepast moet worden.
Ik moet het op de laptop aanpassen dus ga dat niet iedere avond doen, maar dan kan ik het af en toe bijwerken.
Wel leuk om het zo te zien, lekker duidelijk.
Misschien wel slim om de groep niet veel groter te maken, want het is anders misschien niet bij te houden? Bedoel dit niet vervelend, maar het wordt dan misschien erg onoverzichtelijk.

criminalmind, wat fijn dat je serieus genomen wordt. Onderzoeken zijn nooit fijn, maar gelukkig wordt er wel actie ondernomen.

mijntje1987 en M2017, nu al spannend voor jullie. Ik hoop voor jullie mee dat het nu al raak zou zijn.

janna-sophie, ik moet zeggen dat ik ook vooral in bed er aan denk. Dan ga ik alles opzoeken op internet en wil ik graag dat het zo snel mogelijk gelukt is. Gek he, dat nu je beslist ervoor te gaan, je wil dat het ook meteen raak is. Kun je er wel goed over praten met je vriend?

Moniek24, Knap dat je het zo alleen doet!

luxepoes, grappig dat je het juist aan iedereen wil vertellen. Ik vind het ook wel heel leuk om dit geheim met mijn vriend te delen. We hebben het er samen ook dagelijks over. Ik heb het wel 1 vriendin verteld dat we willen beginnen, maar zij is deze week bevallen dus ik kon er goed over praten met haar. En ik had het laatste over een collega met stoppen van de pil en toen versprak ik mezelf.. oeps!
Alle reacties Link kopieren
Wauw! Dat ziet er goed uit zeg! Top gedaan juffie6! Ik ben het ermee eens om de groep niet veel groter te maken, want zo houden we het overzichtelijk en kunnen we nog een beetje op elkaar reageren. :) En ik zie dat niet als vervelend hoor, maar snap wat je bedoelt idd.

janna-sophie en juffie6 Ik ben er ook de hele tijd mee bezig. Zoek ook ‘s avonds in bed van alles op. Ma op di nacht had ik super erge bruikkrampen en lag ik 2 uur wakker. Ging ik opzoeken wat het nou zou kunnen betekenen en al mijn symptomen zoek ik dan ook op. Maak mezelf helemaal gek. Dat wordt dus nog wat de komende periode! Hopeloos geval ben ik :bonk:

luxepoes Ik had dat ook hoor met mijn vriend. Hij is ook iets jonger en mannen moeten daar vaak iets langer over nadenken dan vrouwen. Hoewel er ook uitzonderingen zijn natuurlijk. Ik ben dan ook super blij dat we nu eindelijk begonnen zijn! :) Ik wilde het ook niet vertellen dat we ermee bezig zijn, maar kon het niet laten. Ik heb het tegen 2 vriendinnen verteld en een collega. Tegen die vriendinnen ook verteld wanneer mijn nod is, dus die vragen nu de hele tijd of ik ongesteld ben. ;-) Nu ik het gevoel heb dat mijn menstruatie op gang komt, kan ik me wel voor mijn kop slaan. Dan moet ik straks misschien vertellen dat het niet gelukt is. Ik snap heel goed jouw gevoel, heb dat dus ook!

Ik laat het in ieder geval weten wat er de komende dagen gaat gebeuren! :)
Alle reacties Link kopieren
Wow hihi ben een dagje op pad geweest en nu veel bij te lezen.

@criminalmind wat fijn dat de huisarts nu doorpakt!

@janna beterschap!

@m2017 hij traint en begeleidt jongens in de motorrace. Eerst zelf lang op wk niveau bmx gedaan en daarna zelf de wegrace in en nu met zijn ervaring andere jongens helpen :)

Lief die complimentjes hihi. Maar krijg ook veel hulp hoor! Eet heel lui elke avond bij mijn ouders en als ik moet werken laten mijn buren de hond uit.

Grappig dat jullie zo slecht slapen met je baby naast je. Hier is het er in geslopen kleine man wilde de eerste week al niet in zijn bedje en wij zijn tegen laten huilen. Hij sliep beter bij ons en zo wij dus ook, na 8 maanden ging hij in de cosleeper en nu is het tijd voor zijn eigen kamertje zodat er straks plek is voor een broertje of zusje.

Ik heb ook moeite om mijn mond te houden tegen mensen hoor. Ben zo'n flapuit af en toe dat een aantal mensen het al weten.

Leuk die tabel! Ik ben 26 en mijn man 25 :) 2e kindje en geen idee wanneer mijn NOD is
Alle reacties Link kopieren
hihi helemaal herkenbaar dat je het aan iedereen wilt vertellen. Ik kon het ook niet laten om het aan collega's en vriendinnen te vertellen. Ik had mij voorgenomen om dat niet te doen, maar ja het is ook wel heel leuk om er met andere over te kletsen.
Mijn vriend heeft ook lang moeten wennen aan het idee. Veel mannen hebben daar inderdaad meer tijd voor nodig. Gelukkig zijn al onze mannen nu wel om :-)
Dankje luxepoes! Nouja het blijft vervelend, mijn ervaring is in ieder geval veel inwendige echo's die vaak best wel pijnlijk waren. Dus dat vind ik wel vervelend maar goed op die manier weten we wel meer. Een soort luxe ovulatietest :lol:
En dat het lastig is om voor je te houden herken ik wel. Ik heb het verder 1 vriendin verteld. Verder hebben we niet echt zin in bemoeienissen van familie ofzo, hoe goedbedoeld ook. Daarom is het extra fijn om hier mee te schrijven want ik ben er wel veel mee bezig.

Dankjewel juffie en goed gedaan met die tabel! Ik snap het ook wel om de groep niet te groot te maken. Dat zou het lastig maken om iedereen te blijven volgen en te reageren.

Zeker moniek! En groot gelijk dat je bij je ouders eet als dat kan toch :-P wel een druk leven van jou maar ook van je man! Wel gaaf werk lijkt me.
Alle reacties Link kopieren
@mijntje ik heb het mijn ouders, zusje en vriendin verteld. Collega's niet want zie het dan zo gebeuren dat mijn contract op werk niet verlengd wordt waar ik net een paar maanden werk.

@criminalmind ja hij kan echt van zijn hobby zijn werk maken en heeft er veel plezier in. Dat hij nu 2,5 week weg is is wel erg lang meestal is het korter. Tel de nachten nu ook wel af hoor mijn zoontje is dinsdag begonnen met lopen (paar stapjes en dan op zijn kont) en daar had mijn man zo graag bij willen zijn. Heb nog niks verteld hoop stiekem dat zl het nog beter gaat doen en dinsdag paar stapjes naar zijn papa kan maken als verrassing.

Heb gekeken en het duurt ongeveer 2 weken na seks dat je kan testen dus dat zou vandaag zijn maar denk dat ik nog even een paar dagen wacht :)
Gisteren wel weer een paar x soort van steken en kramp onderin mijn buik en vloei meer, meer plassen en ook af en toe gewoon echt warrig en vergeetachtig maar dat kan ook zijn omdat ik het druk heb.
Pff lastig dit.
Alle reacties Link kopieren
Jeetje wat veel berichtjes, even een dagje niet gekeken! En super die tabel zeg! Ziet er goed uit, mijn gegevens kloppen.

M2017, mijn vriend is er in het weekend en komt dan altijd even een kopje koffie drinken met de dames. Op zondag bezorgen we ontbijtjes en gaat de oudste (5) altijd mee, ze helpt dan met de tassen inpakken en stickers plakken. Na het bezorgen breng ik haar naar huis en ga ik werken.

Juffie6, het is fijn als de groep niet te groot wordt. Ik moet nu al terug scrollen om te kijken wie er wat gezegd heeft😉.
criminalmind, super dat de huisarts je serieus neemt!

Ik zoek ook altijd van alles op zodra ik in bed lig. Het erge is nog dat ik niet eens meer weet hoe ik me voelde bij de eerste 2 zwangerschappen. Als het goed is, is 8 nov mijn NOD, wat zou betekenen dat mijn eisprong afgelopen dagen geweest zou moeten zijn (volgens internet). Ben benieuwd of ik aankomende weken constant elk kwaaltje of krampje zal uitvergrotend.
Alle reacties Link kopieren
@nixx ben nu wel heel nieuwsgierig of je toevallig net als in in Drenthe woont haha ik laat hier op zondag wel eens ontbijtjes bezorgen door de bakker hihi
Alle reacties Link kopieren
Juffie: ik kan er gelukkig heel goed over praten met mijn vriend. Hij snapt dat ik al jaren een kinderwens heb en dat nu hij een 'go' heeft gegeven, ik mezelf niet kan bedwingen ;) ik denk dat het anders was geweest als ik 24 was en nog jaren tijd had. Voor mijn gevoel moet het ook NU. Want stel dat we ook nog ooit een 2e willen? Ik hoop dat we die keus zelf kunnen maken, ipv dat ie voor ons gemaakt wordt doordat het allemaal niet vanzelf gaat.

Eerst maar eens één, dat is natuurlijk ook niet vanzelfsprekend.
Jeetje dames, wat is er veel bijgeschreven in de tijd dat ik even niet op het forum was, haha.

Ik las in ieder geval iets over baby's die bij je op de kamer slapen. Onze dochter heeft de eerste 6 weken bij ons geslapen, maar daarna waren we er wel aan toe om haar in haar eigen bedje te leggen. We hadden dan wel een babyfoon met camera aan. Ik vond de geluiden in het begin niet zo storend, maar je merkt gewoon dat je ook (vind ik tenminste) weer de slaapkamer voor jullie samen moet maken.

Maar goed - ik heb makkelijk praten, want onze dochter is een makkelijke slaper. Sinds ze 4 maanden oud was heeft ze elke nacht doorgeslapen. Ik kan me dus goed voorstellen dat als het slapen niet goed gaat, dat je het dan ook anders aanpakt.

Wat fijn dat er een tabel is! Mijn NOD staat nu op 20 november.
Alle reacties Link kopieren
moniek24, nee ik woon in de randstad.

Ik ben al sinds maandag misselijk, zo'n misselijkheid die er de hele dag is, wel op de achtergrond maar erg storend. Geen idee wat het te betekenen heeft want 8 nov is pas bij NOD als ik mijn gewone cyclus aan zou houden. Afgelopen maand begon mijn menstruatie wel 3 dagen eerder dan normaal en duurde het veel korter.

Zo vervelend al die kwaaltjes!
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal! Hoop dat ik nog kan bijvoegen in deze groep! :proud:
Ik ben 27 jaar en mijn vriend is ook 27 jaar.
Wij zijn sinds deze maand bezig om zwanger te worden van nummer 3♡
Bij de vorige 2 kindjes in ronde 1 zwanger en ik heb zo'n voorgevoel dat dit niet zomaar het geval is bij ons 3e kindje. Het is afwachten.. 8 nov. Is ons NOD. :loveys:
Xxx
Enjoy life <3
Lastig Nixx! Het zijn ook echt onzekere dagen tussen de ovulatie en de NOD.
Alle reacties Link kopieren
Wauw lilly, 2 keer meteen zwanger, hoe doe je dat? Gewoon veel seks of heel gepland of..?

Omg het is maar goed dat ik morgen weer ga werken :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Ja beide gepland, maar alleen met behulp van zo'n app waar je de meest vruchtbare dagen op kan zien. Heb een regelmatige cyclus dus dat speelt dan ook een grote rol om de precieze dagen te weten. Misschien was het ook beide keren echt mazzel hoor.. de tweede zelfs maar 1 keer wat gedaan en daar gewoon in ronde 1 zwanger van geraakt. Stond echt versteld!! Maar ben ook echt super gezegend, het is nu wel heel spannend hoor bij de 3e!! Heb nog niet eerder een soort van teleurstelling meegemaakt :-o
Enjoy life <3

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven