Zwanger worden vanaf november 2017

14-10-2017 13:53 957 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames,

Topic voor meiden die zwanger willen worden in november.
De tabel is bijgewerkt op 12 november.
NaamLeeftijd/ leeftijd partnerHoeveelste kindRondeNODBijzonderheden
Juffie626/341enov
bubje26/282e120-11
M201732/301e125-11
Moniek2426/262enov
janna-sophie33/1e128-11
Nixx30/303e128-11 :cheer2:
criminalmind30/362e1PCOS
mijntje198730/311e128-10 :cheer2:
Suusje2727/261e
Bagheera911e
luxepoes32/311e112-11
winterbaby2e :cheer2:
shirles2e1
linda1012e2
channie16530/321e22/11
sharona8829/301e1
evesp
anoniem11112017123329/321e126/11Missed abortion
deanarys30/382e124-11


:cheer2: = zwanger
juffie6 wijzigde dit bericht op 12-11-2017 14:32
95.64% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad veel reacties zeg, leuk!
Ik vind het erg fijn om te lezen dat waar ik mee stoei dat meerdere vrouwen dat hebben. Zodra ik de tijd heb zoek ik zoveel mogelijk informatie op over zwanger worden. ik probeer dit nu niet meer te veel te doen want anders ben je zo gefixeerd op zwanger worden en denk dat dat niet goed is. Ook mijn vriend begrijpt gelukkig doordat hij nu en go heeft gegeven dat ik er ook echt helemaal voor wilt gaan. Hij weet dat ik al lang een kinderwens heb en voor mij is de leeftijd van 30 jaar wel een moment om geen jaren meer te wachten. Wat andere hier ook schrijven, als je daarna nog een tweede wilt wordt het misschien lastiger. Ik vind het ook zo lastig dat je het helaas allemaal niet zelf in de hand hebt. De natuur bepaalt voor ons of en wanneer we een kindje mogen krijgen, dat maakt het een groot wonder.
vandaag ook weer met de neus op de feiten gedrukt. een collega had gisteren haar 11 weken echo. Daarna wilde ze het op het werk gaan vertellen dat ze zwanger is. Helaas bleek op de echo dat het hartje bij 7 weken was gestopt met kloppen, zo zielig :-(
Alle reacties Link kopieren
Ach nee Mijntje, wat naar! Brrr, zoiets komt dan wel even heel dichtbij. Je weet dat het kan gebeuren, maar toch wil je er natuurlijk zo min mogelijk aan denken...
Zo veel bezig zijn met zwanger raken, dat herken ik wel, hoewel het bij mij een beetje per dag verschilt. Maar ik probeer mezelf daar ook wel een beetje in af te remmen, en de ene dag lukt dat beter dan de andere ;-D Gelukkig heb ik het vaak best druk, dus dat helpt.

Fijn om te lezen dat ik niet de enige ben die moeite heeft om het nieuwtje voor zich te houden! Ik was al bang dat ik de enige flapuit was :P Ik voel niet echt een druk vanuit mijn omgeving, dat scheelt ook. Mensen vinden het leuk, maar ik heb niet het idee dat ze ons vanaf nu heel erg in de gaten gaan houden. Misschien als er over een jaar nog niets gebeurd is... Aan mijn collega's vertel ik trouwens echt niks, want ik heb nog geen vast contract dus dat vind ik toch riskant, zoals Moniek geloof ik ook al zei. Wel lastig soms, want de collega met wie ik het meest samenwerk is hartstikke zwanger...

Verder vind ik jullie verhalen allemaal heel herkenbaar, dat is zo leuk! Echt grappig dat er allerlei meiden zijn die precies hetzelfde meemaken en zich precies hetzelfde voelen! Fijn om hier ervaringen te kunnen uitwisselen.

En juffie, hulde voor de tabel!! :cheer2:
Ooh dat zou een leuke verrassing zijn moniek!

Wat zal het lekker voelen dat je nu eindelijk een 'go' hebt janna-sophie! wat fijn dat je vriend het nu ook helemaal wil. En logisch dat je er dan druk mee bent. Tja eerst die eerste maar, maar snap wel dat je denkt ana een eventuele 2e en dat je dan ook niet meer zo lang met een 1e wilt wachten. Ik heb heel lang gedacht dat ik het bij 1 ging houden maar nu we hier de knoop door hebben gehad kijk ik er weer zo naar uit en ben ik er ook veel mee bezig.

Ooh mijntje wat een naar verhaal van je collega! Aan die mogelijkheid wil je toch ook niet denken.. bah.

Hier vandaag de vragenlijst binnen! Zo fijn dat ze dat ook meteen geregeld hebben. Ik heb hem al ingevuld en vriend doet het vanavond.

Hebben jullie voorkeuren of zie je jezelf echt als een meisjes of jongens moeder? Ik heb dus al een dochter en toen had ik ook wel de voorkeur voor een meisje. Als ik nu aan een baby denk dan is dat automatisch een jongetje in gedachten. Terwijl ik geen voorkeur heb nu als ik erover nadenk. En de vorige keer had ik al een naam klaarliggen en nu zou ik totaal niet weten welke naam ik leuk genoeg vind om te geven :-P
Alle reacties Link kopieren
Hi!

Mag ik nog meeschrijven? Ook wij willen in november weer "beginnen". :-)
Ik ben 33, mijn partner 40 en we hebben al een dochtertje van net 2 jaar. Ik ben net gestopt met de pil en heb net mijn laatste menstruatie gehad. Mijn NOD zou rond 18 nov moeten zijn.
If you are still waiting for that one person to change your life, just look in the mirror....
Alle reacties Link kopieren
Oh bah mijntje wat erg.

Ik heb dus nu elke keer dat ik denk hem zou dit een kwaaltje zijn?! Echt irritant dat die cyclus nog niet in gang is word er beetje boos om wil weten wanneer mijn NOD is
Alle reacties Link kopieren
Vreselijk nieuws zeg Mijntje! Bah! :(

Nou, ik denk dat mijn menstruatie op gang is gekomen! Balen! Had net heel lichtroze ‘bloed’ ontdekt.

Weten jullie wanneer cyclusdag 1 precies is? Ik rekende eerder altijd wanneer ik bloedverlies had, ook als dat wat donkerder bloed was. Nu lees ik her en der dat je dat niet als eerste cd mag rekenen en dat je pas mag beginnen met rekenen als je helderrood bloedverlies hebt. Ook zit er nog verschil in de tijd: voor 18.00u is de dag zelf en na 18.00u is de volgende dag. Ik vind het wel belangrijk want dan kan ik mijn ovulatiedag beter uitrekenen.

Wie weet hier iets van?
Alle reacties Link kopieren
Lilly1614, wat leuk dat jullie ook voor een derde kindje gaan. 8 nov is ook mijn NOD, we lopen dus gelijk. Hebben jullie het deze ronde wel geprobeerd of gaan jullie pas in november starten? Waarom denk je dat het deze keer wellicht langer zou gaan duren? Denk je dat je 2x echt geluk hebt gehad?

Mijntje1987, wat naar zeg voor die collega van je. Als je zoiets van dichtbij mee maakt snap ik dat je gaat denken de tijd dringt.

criminalmind wat fijn zeg dat het allemaal zo snel geregeld is.
Wij hebben 2 dochters, ze zijn allebei enorm verschillend. De ene heeft stijl blond haar en groene ogen en de andere bruin haar, pijpenkrullen en bruine ogen. Ik heb geen voorkeur maar ben wel benieuwd of als het een meisje zou zijn, ze weer heel anders zou zijn dan deze twee. Ik ben ook heel erg benieuwd hoe een jongen eruit zou zien.
Wat namen betreft vind ik het heel lastig, ik heb echt totaal geen idee. Daarom zou ik ook echt snel willen weten wat het wordt zodat we maar 1 naam hoeven te bedenken.
anoniem_350218 wijzigde dit bericht op 26-10-2017 23:02
Reden: Bericht was nog niet af
4.65% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
@m2017 pff geen idee ik heb de app womanlog die rekende dan mijn vruchtbare dagen uit destijds. Maar nu nog weinig om uit te rekenen.

Iedereen vindt mij een jongensmoeder en ik geniet volop van ons zoontje. Bij onze 1e hoopten we beiden op een jongen en nu hebben we eigenlijk geen voorkeur omdat ik beide leuk zou vinden. Een broertje voor onze kleine man of juist een zusje zodat hij straks de grote broer mag zijn die op haar Let.
m2017 schreef:
26-10-2017 22:25
Vreselijk nieuws zeg Mijntje! Bah! :(

Nou, ik denk dat mijn menstruatie op gang is gekomen! Balen! Had net heel lichtroze ‘bloed’ ontdekt.

Weten jullie wanneer cyclusdag 1 precies is? Ik rekende eerder altijd wanneer ik bloedverlies had, ook als dat wat donkerder bloed was. Nu lees ik her en der dat je dat niet als eerste cd mag rekenen en dat je pas mag beginnen met rekenen als je helderrood bloedverlies hebt. Ook zit er nog verschil in de tijd: voor 18.00u is de dag zelf en na 18.00u is de volgende dag. Ik vind het wel belangrijk want dan kan ik mijn ovulatiedag beter uitrekenen.

Wie weet hier iets van?
Jeetje, ik wist niet dat daar zoveel verschil in zat zeg maar. Bij mij begint een menstruatie eigenlijk altijd met rood bloedverlies dus dan is het voor mij automatisch dag 1. Maakt mij niet uit of het dan voor of na 18:00 uur is.

Ik heb ook geen voorkeur voor geslacht. Een meisje of een jongen, ik zou het allebei leuk vinden en mijn man ook. Daarna is ons gezin voor ons gevoel wel compleet.
Alle reacties Link kopieren
En Moniek24 nog niet ongesteld? Weet je ondertussen ongeveer wanneer je het zou kunnen worden?
En bij jou M2017 heeft het doorgezet? Balen zou het zijn. Lijkt me ook vervelend dat je dan weer 'zo lang' moet wachten tot de volgende ronde. Ik kijk nu gewoon uit naar mijn menstruatie dat ik daarna kan beginnen, haha.

Ik ben er ook wel druk mee bezig. Ik lees iedere info over zwanger worden. Mijn vriend zit al aan de vitamine c tabletten, omdat ik dat weer ergens heb gelezen. Kunnen we iedere dag samen ons pilletje nemen bij het avondeten dan kan ik het ook minder snel vergeten.

Of het een jongetje of meisje zou worden, maakt mij echt niks uit. Twee van hetzelfde geslacht lijkt mij voor kinderen wel het leukst. Dat ze dan echt super goed met elkaar overweg kunnen en alles kunnen delen. Maar eerst maar zien zwanger te worden. Denk dat je dan zo blij bent dat het helemaal niet meer uitmaakt.
Alle reacties Link kopieren
@juffie nee nog steeds niet en vandaag test gedaan maar die was negatief dus nu in november maar flink gezellig doen samen en hopen dat ik dan ergens een eisprong heb.

Ondertussen speelt het alleen zijn mij ook wel parten. Merk dat na 2 weken mijn energie ook een beetje op is en begin verkouden te worden. Nog 4/5 dagen en dan is hij gelukkig weer thuis.
Alleen zijn is ook niet (altijd) leuk. Hopelijk gaan de laatste dagen een beetje snel voorbij. Jammer dat de test negatief was. Het zou wel fijn zijn als je menstruatie dan snel op gang komt, dan heb je tenminste duidelijkheid. Dat onzekere vind ik maar niks.

Ik vind het trouwens wel lastig dat seks nu toch iets minder ongedwongen voelt. Je weet wanneer het moet gebeuren zeg maar...
Alle reacties Link kopieren
Ah balen moniek24. Gelukkig is je man bijna thuis. Wel extra leuk om elkaar weer te zien denk ik.

Ja de seks zal nu wel anders zijn. Lees op verschillende sites wel verschillende dingen over hoe vaak? Het beste is toch om om de dag seks te hebben rond je ovulatie?
Alle reacties Link kopieren
Nu in elk geval duidelijkheid dat hij woensdag thuis komt dus aftellen :)

Wij gaan denk ik november heel gezellig maken samen aangezien ik niet weet wanneer mijn eisprong is. Maakt het toch iets meer ongedwongen haha. En na 17 dagen zonder elkaar moet dat vast goedkomen :whistle:
Alle reacties Link kopieren
Voor het eerst in mijn leven heb ik seks gehad zonder anticonceptie. En ook al kon ik onmogelijk zwanger worden, het voelde toch wel.. euh.. anders ;-D

Verder nog een soort van lastig iets. Ik ga trouwen en ben op zoek naar een jurk. In het model dat mij staat, past onmogelijk een babybuik. ik kon tuurlijk tegen de mensen die erbij waren niet zeggen dat ik op de bruiloft misschien wel 2, 3, 4, 5 of zelfs 6 maanden zwanger ben O_O ach ik zie wel hoe het loopt..

Moniek, fijn dat je vriend weer bijna thuis is!
Haha dat is even lastig met een jurk uitzoeken zeg! Ja, het valt ook gewoon niet te plannen he?

Ik vond seks zonder anticonceptie ook echt raar in het begin. Vooral omdat het helemaal niet zoveel anders is.
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad lastig met een jurk. Maar zoals bubje ook zegt, het is echt niet te plannen.
Leuk om naar de bruiloft uit te kijken. Dan denk je ook nog aan andere dingen dan zwanger worden ;)
Juffie, zou je mijn NOD in de tabel willen zetten? 20 november is dat.
Alle reacties Link kopieren
Trouwen :heart: gaaf dat wil ik ook heel graag
Wij hebben een geregistreerd partnerschap maar partner klinkt zo stom vandaar dat ik gewoon man zeg. Heb ook zijn naam.
Komt vast wel goed met de jurk.
Alle reacties Link kopieren
@ Janna-Sophie: wat leuk dat je gaat trouwen! Wanneer is de grote dag? Alleen die jurk... ja dat zou ik ook wel heel lastig vinden! Ik heb het nu al met 'normale' kleding die ik koop, zoals mijn nieuwe winterjas, dat ik toch even check of er nog een buikje in zou passen en dan toch een maatje groter koop... Maar inderdaad, het is onmogelijk te plannen. Je weet niet of je zwanger bent tijdens de bruiloft, en zo ja hoelang, en dan weet je ook nog eens niet hoe snel je buik zal groeien! Ach, zie het als een extra uitdaging voor de coupeuse tegen die tijd ;-D

@ Moniek: Fijn dat je man weer thuiskomt! Veel plezier met alle gezelligheid ;-D Ik wacht ook nog op mijn eerste menstruatie, dus tot die tijd doen wij hetzelfde als jullie.

@ Juffie6: volgens mij is het inderdaad het best om het om de dag te doen rondom je ovulatie. Ik las dat er 36 tot 48 uur tussen 'moet' zitten voor optimale zaadkwaliteit, zeg maar...

Ik vind de seks zonder anticonceptie juist leuk, het is op een heel nieuwe manier spannend. Ik zal het wel fijn vinden als ik straks na mijn eerste menstruatie een beetje kan gaan rekenen, maar nu is het inderdaad nog wat meer ongedwongen; we doen het maar gewoon regelmatig voor het geval er toevallig net een eisprong zit aan te komen. :jump:

Ik geloof dat ik een lichte voorkeur heb voor een meisje, maar dat is vooral omdat we voor een meisje al een naam in gedachten hebben die we allebei heel mooi vinden. Voor een jongetje zouden we toch even diep moeten gaan nadenken. Nu ik erover nadenk: ik geloof dat ik me mijn eerste kindje toch meestal ook als een meisje voorstel. Geen idee waarom dat is...
Leuk is dat luxepoes, ik had bij mijn dochter heel lang het idee dat het een jongetje zou worden. Zo had ik me dat altijd voorgesteld. Mijn man had meteen het idee dat ze een meisje was. Ik merkte dat ik na de eerste twee echo's steeds meer ging denken: nee, je bent toch een meisje. Uiteindelijk tijdens de geslachtsbepalende echo was ik alsnog verbaasd dat ze een meisje was. Ik kon het ook heel lang niet geloven.

Wij hadden wel altijd al twee namen (voor een jongen en een meisje dus). Als het nu weer een meisje wordt dan wordt het echt lastig zeg.
Alle reacties Link kopieren
In het zelfde schuitje luxepoes. Ben ik niet de enige!

Wij hebben nu alleen nog een meisjesnaam voor een jongen moet ik opnieuw gaan nadenken haha.

Mijn zoontje loopt nu! Geen hele marathon maar ongeveer 10 stapjes en dan valt hij op zijn billen. Hele trotse mama
Man is nu onderweg naar huis en ipv stoppen om te slapen rijden ze sowieso vanacht door dus ik hoop dat ze wat eerder thuis zijn dan woensdag.
Alle reacties Link kopieren
Hier een heel druk weekend gehad daardoor vervaagt een eventuele zwangerschap wel naar de achtergrond.

Mijn dochtertjes willen heel graag een broertje. De oudste zei zelfs: als het weer een meisje wordt dan mag die wel bij mijn tante gaan wonen hoor. Voor papa is het wel heel zielig om met alleen maar meisjes te wonen.

Dat wordt nog wat als het een meisje blijkt te zijn 😏
Alle reacties Link kopieren
Hoi meiden, is er nog plek in de tabel voor een meeschrijver? Wij willen vanaf eind november gaan voor een tweede kindje, zo spannend en leuk! Ik heb net dit topic doorgelezen en het is een feest van herkenning. Het afwachten en het fantaseren over of het snel zal lukken. Ik zou het super vinden om mee te mogen schrijven, dus ik hoor graag of jullie daar nog plek voor hebben :)
zooo wat is er ineens veel geschreven! Op mobiel is bijna niet te doen, dus kan niet heel uitgebreid reageren op iedereen.

Ik ben de laatste tijd niet heel fanatiek met meeschrijven. Dreumes zit momenteel in een terrordreumes fase en werk slokt heel veel energie op waardoor ik gewoon echt heel moe ben...

nou geef ik werk de schuld van mijn hevige vermoeidheid. Maar ik heb ineens last van heel veel puisten in mijn gezicht, obstipatie en een kuthumeur waarop ik toch maar besloot een test te gaan doen en ja hoor een dikke vette streep :-D

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven