Zwanger worden vanaf oktober 2018

08-10-2018 18:58 1468 berichten
Alle reacties Link kopieren
Herstart topic 'Zwanger worden vanaf oktober '18' i.v.m. tabel.
Naam Leeftijd (+prtnr) Ronde Kindje NOD Bijzonderheden
gevulde speculaas 34/38 5 2 4-3 Buitenbaarmoederlijk zwangerschap in oktober
Elisboompje 28/32 6 1 24-02
BlauwBosbesje 27/30 4 1 7-3
Burg23 32/31 - 1 ?
Felicia 34/33 5 1 6-3
Justine15 25/25 6 1 27/2 mk december
xLau 27/27 3 1 15-01 Vmk 4w5d aug '18 en MA 10w4d dec '18

Zwanger:
Naam leeftijd (+prtnr) Ronde kindje UD bijzonderheden
JG1991 27/36 2 2 12 juni 2019 echo 27-12-2018
Dame91 26/307 1 1 13 juli 2019 Echo 4-12-18
Non30 31/32 2 2 27 juli 2019
MVG1983 34/37 1 2 ?
teddi86 32/33 2 2 5 augustus 2019
Sterrewaterman 34/34 3 2 28 augustus 2019 Termijnecho 6-2
Viva-000 30/32 4 2 4 oktober (eigen berekening) 1e echo: 21-02
Florazon 28/32 4 1 7 oktober Intake: 21-02
2e echo: 16-03
Juultje17 31/36 2 2 ? ?
Mikaelson 28/29 4 1 16 oktober 2019 (eigen berekening) echo + intake 6-3
Leosoll88 31/33 5 1 24 oktober 2019 (eigen berekening) Nog geen afspraak
Torrey87 31/34 4 1 11 november 2019 (eigen berekening) intake/echo 29/3




Tabel kan zelf aangepast worden middels bovenstaande inloggegevens.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:00
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
47.27% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Aah super, ik heb eens berekend via een app en die zou dan op 10/06 uitkomen maar ik wacht nog even de eerste echo af voor ik het invul... ja ik heb toch maar op tijd gebeld voor een afspraak (is heel druk) en meestal (zei ze aan telefoon) is de eerste rond 8 weken, dan zien ze al heel wat en de volgende is op 29/11 dus dan zou ik 12 weken zijn.
Wow, wat is er hoop geschreven! En wat leuk dat er nog meer meeschrijven! Welkom.

Ik zal zo ook proberen om mijn gegevens aan de tabel toe te voegen.

Later ga ik even bijlessen.
Alle reacties Link kopieren
.
elisboompje wijzigde dit bericht op 20-02-2019 08:46
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
@Elisboompje: Ik had niet veel symptomen op het begin. Wat krampjes, af en toe last van maagzuur en wat moe.
Moet er wel bij zeggen dat ik denk dat mijn HCG nooit heel hoog is geweest vanwege de miskraam en ik daardoor niet veel symptomen had.
Alle reacties Link kopieren
Elisboompje schreef:
09-10-2018 17:06

Een vraagje voor de dames die al een keer zwanger zijn geweest, hoe snel merkte je dat je zwanger was? Of kwamen de symptomen pas na de nod?
Ik geloof niet dat ik merkte dat ik zwanger was..tenminste niet door kwaaltjes. Raar maar waar: ik werd op de dag van mijn NOD wakker en wist het gewoon :fortune:
Dus als een malle een test opgehaald (die had ik nog niet omdat ik dacht dat het wel even zou duren) en direct getest in mn uppie ;-D

Kwaaltjes kwamen later pas. Heb er niet heel veel last van gehad (niet misselijk en zo)
Alle reacties Link kopieren
@Elis, ik merkte het al vrij snel, een week voor m'n nod was ik 's ochtends heel misselijk, maar dat was maar 1 ochtend. En ik kreeg lichte pijn bij m'n korte banden, die lopen net boven je liezen. Oja, en ik moest vrij snel ook al steeds vaker plassen.
@ellis, ik merkte het doordat ik in de avonden moest boeren en een blauwe ader op mijn borst zag lopen. Ook had ik menstruatieklachten voor Nod. Dus dacht ergens wel gewoon ongesteld te worden totdat ik op mijn nod dit niet werd.
Alle reacties Link kopieren
Het is mij ook gelukt, hoor om de tabel aan te passen. Leuk om het zo op een rij te zien. En spannend voor iedereen.

@Elisboompje: Bij mijn zwangerschap wist ik pas toen ik al twee weken overtijd was, dat ik zwanger was. Lang traject gehad (zie vorige post Zwanger worden in oktober '18), dus ik kon gewoon niet zwanger zijn. Dat mijn menstruatie wat later was, moest ik echt bedenken en ik had wel extra gevoelige borsten. Maar omdat het niet zo kon zijn, weigerde ik te geloven dat ik zwanger zou kunnen zijn. UIteindelijk heb ik om mijn lijf op te laten houden om me voor de gek te houden maar een test gedaan, zodat ik de twijfel kon laten rusten en ik gewoon weer ongesteld kon worden. En die was positief. Ongelooflijk.

Ik merk nu dat ik enorm gefocust ben weer op mijn lijf. Op alles wat ik voel. En alles probeer ik te relateren aan toen, wat ik herkende van toen. Maar toen ik me toen bewust was van mijn veranderende lijf en ik wist dat het van de zwangerschap kwam, was ik al veel verder dan ik nu hoop te zijn.
Maar onmiskenbaar: pijnlijke borsten, gespannen tepels, vlagen van misselijkheid, wat vaker plassen, veel duizelingen, mijn buik voelt anders.
Afgelopen weekend dacht ik ongesteld te worden, had een beetje menstruatieachtige pijn, maar ook weer niet heel erg. Met de post van @ikweetnietmeerwie over innestelingspijn, hoop ik nu dat ik dat heb gevoeld. Het was een dagje vervelend, maar het is niet doorgezet in een menstruatie. Qua timing naar mijn NOD zou het de innesteling kunnen zijn, maar ik weet ook heel goed dat ik alles logisch kan verklaren in positieve zin voor zwangerschapssymptomen, gewoon omdat ik zo graag wil.
Ik merk ook dat het me veel bezighoudt. Maar 16-10 is alweer volgende week. Overdag heb ik door mijn werk bijna geen tijd om me er bewust mee bezig te houden en ik merk dat daardoor de tijd ook wel heel snel voorbij gaat. Gelukkig.

Ook de waarschijnlijkheid dat het na het lange traject waar uiteindelijk mijn puber uit geboren is, kan ik nu heel goed wegredeneneren, omdat de omstandigheden nu anders zijn, er geen reden was waarom het zwanger worden niet lukte en ik uiteindelijk wel spontaan zwanger werd. Nu een andere man, ik ben gelukkiger, minder zorgen dan toen, allemaal positieve factoren. Tegelijkertijd moet ik reëel zijn, ik ben wel 40+ en hoe groot is de kans nou helemaal dat ik meteen de eerste ronde zwanger word?

Gewoon hopen, afwachten, geduld opbrengen en niet te veel mee laten slepen door die hoop, wens en allerlei signalen van mijn lijf, die net zo goed kunnen wijzen op een komende menstruatie.

@JG1991, wat is het spannend allemaal. Heb je het al aan lieve mensen in je omgeving verteld? Hoe reageerden ze?
Liefde, hoop, wens, ondertussen gaat het leven door
@ellis; bij de vorige zwangerschap merkte ik niks. Ik wist dat ik zwanger was doordat ik overtijd was en een test heb gedaan. Voor de rest geen kwaaltjes. De hele zwangerschap eigenlijk geen klachten gehad. Behalve de laatste 2 weken, toen werd m'n bloeddruk te hoog en ben ik uiteindelijk ingeleid. Maar voor de rest heb ik me in het begin vaak afgevraagd of de test wel klopte ;-) Het is bij iedereen weer anders.
Alle reacties Link kopieren
Bij de eerste had ik duidelijke signalen. Mijn nod is over 9 dagen maar ik heb het idee dat ik alweer kwaaltjes krijg.
Vanochtend was ik een uur heel misselijk. Ik heb ook last van mijn borsten en ik merk dat ik een kort lontje heb en ik ben erg moe. Ik durf het niet te hopen .....
@MVG1983, ah spannend als je nu al weer verandering merkt van je lichaam. Nog even geduld als je NOD pas over 9 dagen is.

@veertjeplus, ik herken die focus op je lichaam wel en alles wat je voelt nog uitvergroten. In ieder geval dat deed ik bij mijn eerste heel erg. 16-10 komt gelukkig al dichterbij voor je. En ik geloof er zeker in dat als je lekker in je vel zit dat ook wel positief mee kan werken.

Hier merk ik weinig signalen, heb wel lichte menstruatieklachten in mijn baarmoeder, maar dat had ik de vorige cyclus ook dus daar pin ik mijzelf maar niet op vast.
Alle reacties Link kopieren
Wanneer gaat iedereen starten met testen? Zijn jullie allemaal zo geduldig om te wachten tot NOD?
Ik ben zelf super ongeduldig en heb al early tests in huis.
Alle reacties Link kopieren
......
elisboompje wijzigde dit bericht op 20-02-2019 07:13
97.89% gewijzigd
@xlau, ik had testen in huis toen ik maar niet ongesteld werd na die 51 dagen na het stoppen met de minipil. Maar die twee zijn nu op haha, dus niks meer in huis. En wil wachten tot na mijn Nod, ook omdat ik denk dat we te vroeg seks hebben gehad.
Jij al een idee wanneer je wilt gaan testen dan?
anoniem_649f2c0e12846 wijzigde dit bericht op 10-10-2018 17:13
Reden: Aanvulling
10.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Had ik in het vorige topic ook al verteld, maar ik had bij mijn eerste zwangerschap al 5 dagen voor nod een positieve test, zelfs met avond urine. Ik ga nu dus ook niet wachten 😅 heb de early testen ook al in huis.

Ik voel continu van alles, maar ben er ook erg gefocust op. Heb steeds het idee dat ik dingen voel die ik normaal nooit voel, maar wil mezelf ook niet gek maken... Lastig wel!! :)
Alle reacties Link kopieren
Haha ja bij mij zijn de testen ook vaak op.. Bezoekje aan de action en dan heb ik weer een voorraad.
Ik denk dat ik maandag begin met testen. Best vroeg (4 dagen voor NOD).
Knap als je kunt wachten, had ik die discipline maar :bonk:
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames, ik sluit me graag bij jullie aan!

Even kort voorstellen: mijn man en ik hebben een tweeling van 3 en willen graag een 3e kindje! Vandaag definitief de knoop doorgehakt en meteen een afspraak gemaakt om mijn Mirena te laten verwijderen volgende week. Toch weer spannend allemaal!

Ik zou het erg leuk vinden om hier mee te schrijven en samen deze bijzondere tijd met elkaar delen!
Alle reacties Link kopieren
Haha, heel herkenbaar. Ik heb vorige keer ook voor m'n NOD al getest, ben ook niet zo goed in wachten :p

Welkom Libaatje! Lijkt me heel bijzonder, een tweeling! Wel druk ook :p komt het voor in de familie?
Alle reacties Link kopieren
Leuk dat je mee schrijft libaatje. Voeg je vooral toe in de tabel.
Heb je een eeneiige of twee-eiige tweeling?

Bij twee-eiige natuurlijk de kans dat met een 3de het ook een 4de kan worden
@viva-000 snap het als je niet wilt wachten als het de vorige keer ook al positief was voor Nod. Wanneer wil je voor het eerst gaan testen?

@xlau en snap ook dat je mogelijk eerder wilt gaan testen.
Ik had alleen voor mijn 1e zwangerschap een paar keer dat ik teste en dan was het negatief. en ik werd dan ook nog diezelfde dag of dag later ongesteld. Toen merkte ik zelf dat ik erg teleurgesteld was, dus dat wachten met testen na nod iets beter bij mij past, hoe moeilijk ook.

En anderen willen jullie wachten of juist niet?
Alle reacties Link kopieren
Yes, tabel doe ik wel als ik op de laptop zit!

We hebben een 2 eiige tweeling, dus inderdaad erfelijk. Zowel mijn oma als mijn moeder als ik hebben een tweeling gehad, dus het lag inderdaad wel in de lijn der verwachting ;-)

Ja, mocht het ons überhaupt gegund zijn, zou het inderdaad zomaar kunnen dat het straks weer een tweeling is. Extra spannend dus!

Ik zie dat de meeste van jullie rond dezelfde NOD zitten, wat grappig. En zelfs al 1 zwangere, gefeliciteerd!

Ik verwacht dat ik nog wel een paar weekjes nodig heb om mijn cyclus te weten. Eerst maar eens die spiraal eruit.

Fijne avond!
@libaatje, welkom en wat leuk een tweeling. Hopelijk is je cyclus snel weer op gang na het verwijderen van je mirena
Alle reacties Link kopieren
SterreWaterman schreef:
10-10-2018 21:00
@viva-000 snap het als je niet wilt wachten als het de vorige keer ook al positief was voor Nod. Wanneer wil je voor het eerst gaan testen?
Ik hoop me in te kunnen houden tot maandag ;-)
Alle reacties Link kopieren
ViVa-000 schreef:
10-10-2018 21:16
Ik hoop me in te kunnen houden tot maandag ;-)
Leuk, kunnen we allebei testen die dag :P onze NOD is ook tegelijk!
Alle reacties Link kopieren
Ik wacht in ieder geval tot zaterdag. Ik heb ook wel het gevoel dat ik ongesteld zou kunnen worden, dus ik ga eer voor nu vanuit dat i het deze eerste ronde niet gelukt is, gewoon om mezelf niet gek te maken.

@libaatje, dit is mijn eerste ronde, ook na verwijderen van Mirena. Ik had geen menstruatie, dus ook geen zicht op cyclus. Op zich kan je meteen vruchtbaar en bij mij leek na twee dagen na verwijderen een menstruatie te komen, maar zo licht dat ik twijfel of het een menstruatie was. Wel vijf dagen gevloeid, dus tel maar vanaf daar.
Lichaam verandert wel en ik weet niet wat ik waar nou door voel. Ik had 12 jaar Mirena, dus met zwangerschap daarvoor 13 jaar niet gemenstrueerd.

Achteraf had ik eerst een tijd moeten temperaturen voor hij eruit ging, om zicht te krijgen op mijn cyclus. Het heeft mij onzeker gemaakt in deze ronde, omdat ik niets van mijn lijf snapte en snap (en ik voel van alles).

Ik zie in de tabel dat "kindje" over de baby gaat die hopelijk gaat groeien, ik had hem geïnterpreteerd als hoeveel kinderen je al hebt....

Pas ik later aan.
anoniem_376971 wijzigde dit bericht op 10-10-2018 23:50
Reden: aanvullende tekst over tabel.
8.12% gewijzigd
Liefde, hoop, wens, ondertussen gaat het leven door

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven