Zwanger worden vanaf september

29-07-2020 11:00 1894 berichten
Alle reacties Link kopieren
Welkom in het zwanger worden vanaf september 2020 topic.

NaamLeeftijdenGezinssituatieNODBijzonderheden
Bloem_Joppie35/382e kindje29-12
Vera9933/342e kindje20-03


Zwanger :flirting:!
NaamLeeftijdenGezinssituatieUDBijzonderheden
Larv-227/292e kindje+/- 27 juni
Nolatjeee9029/361e kindje07-2021
Aviendha28/321e kindje07-2021miskraam in oktober
koetjesenkalfjes30/312e kindje begin 08-2021 2 miskramen
Ananaskiwi33/332e kindje?
Piccobello33/351e kindje begin oktober 2021
Roossie199030/291e kindjeeind oktober 2021
Daanstje27/332e kindjebegin december hypothereoidie, miskraam december 2020
Herinnering28/341e kindjeBegin januari

LH piek en timing:
https://modernfertility.com/blog/normal-lh-level

Kans op + zw.test per DPO
https://www.countdowntopregnancy.com/pr ... lation.php

Kans op doorgaande zwangerschap
https://datayze.com/miscarriage-chart
zwangerwordenvanaf wijzigde dit bericht op 18-05-2021 18:31
94.61% gewijzigd
Spreken is zilver, forummen is goud.
Alle reacties Link kopieren
Balen Vera!

Hoe is het met alle anderen?
Alle reacties Link kopieren
Een hele voorzichtige update, vanmorgen positief getest! Heel licht streepje nog, ik zit op 11/12 DPO, maar het streepje is er, vergelijkbaar bij m'n 2 eerdere zwangerschappen.

Zooo spannend weer...
Alle reacties Link kopieren
Ooo Daantje voor deze updates kom ik hier steeds kijken!! :cheer: (Over mn eigen zwangerschap praten vind ik een beetje saai geworden, t gaat allemaal zn gangetje).
Ik ga keihard voor je duimen dat deze blijft plakken, ik denk het oprecht wel hoor!! Gebaseerd op n=1.... mezelf ;)
Forget about what I said; the lights are gone and the party's over
Alle reacties Link kopieren
Oh wat spannend Daan!! Super mooi nieuws
Hoop van harte dat het goed blijft gaan deze keer. Dat is mooi vroeg op 11DPO 😊

Hoever ben jij nu ook alweer Aviendha?
En Picco hoe gaat het bij jou? Ergste vermoeidheid weer over?
En ook benieuwd naar de andere dames natuurlijk!

Hier inmiddels alweer bijna 28 weken. Helaas wel weer diabetes maar het gaat verder goed. Kleine man is lekker actief. Kamertje is bijna klaar. Nog 6 weken werken en dan al weer met verlof!
Alle reacties Link kopieren
Jaaa Daan wat super, echt heel blij voor je!! Inderdaad spannend maar voornamelijk onwijs goed nieuws!!

Larv hè balen diabetes.. tijd vliegt trouwens zeg, over 6 weken verlof! Fijn dat het verder goed gaat

Hier ook alles prima, moet rustig aan doen wat ik lastig vind maar ze groeit goed (mijn buik ook) en het kamertje wordt ook steeds meer af. We zijn helemaal gelukkig! (Nu nog lekker uit eten kunnen en kunnen winkelen haha)
Alle reacties Link kopieren
Oh wauw Daan!! Wat een super goed nieuws, het is je zo gegund!! We gaan duimen voor een plakker :).

Hier gaat ook alles zijn gangetje, 8 april de termijnecho, als het goed is ben ik dan bijna 12 weken. Voel me overigens hartstikke goed, dus ik klaag niet :)
Fijn Daan :heart:!
Alle reacties Link kopieren
Aviendha schreef:
01-04-2021 09:58
Ooo Daantje voor deze updates kom ik hier steeds kijken!! :cheer: (Over mn eigen zwangerschap praten vind ik een beetje saai geworden, t gaat allemaal zn gangetje).
Ik ga keihard voor je duimen dat deze blijft plakken, ik denk het oprecht wel hoor!! Gebaseerd op n=1.... mezelf ;)

Ooh hier sluit ik me helemaal bij aan! Ik hoop elke keer als er iets gepost is dat het een positieve test mag zijn!!

Fijn dat het met de rest ook goed gaat! Diabetes is natuurlijk vervelend. Maar je klinkt alsof het te doen is ;-)
Alle reacties Link kopieren
Daan, super!!
Alle reacties Link kopieren
Dank meiden!
Ik vind het fijn om van iedereen af en toe een update te lezen!

De misselijkheid is al wel aardig begonnen, dat is wel echt vroeg. Maar ik neem elke kwaal in dankbaarheid aan.
Mijn man vindt het nog veel spannender dan ik. Hij is super beschermend en zorgzaam.
Alle reacties Link kopieren
Hier gaat alles goed! Nu 23 weken, voel baby veel bewegen. Buikje en borsten worden aardig groot, ben van 70C naar 80D gegaan :@@: kamertje is geschilderd (caramel kleuren) en meubels besteld , die verwacht ik binnen nu en een week binnen te krijgen.
Ennn even een onsmakelijk detailtje: ik heb een aambei. Het rare is; vroeger leek me dit de meest onsmakelijke en genante kwaal OOIT. Had het ook nog nooit gehad. En gister op de wc toen ik een beetje bloed had constateerde ik opgelucht dat het "maar een aambei" was, hahaha. Echt grappig dat nu ik zwanger ben geen 1 klacht mij wat boeit, zolang het maar goed gaat met de beeb.

@larv over 6 weken al verlof joh... time flies! Hier nog 12/13 weken. Heb er best wel zin in.
Fijn te horen dat het ondanks diabetes goed met je gaat.

@Picco hoe is het nu met jou?
En met jou @Koetjes?

@Daan elk teken dat je toch echt zwanger bent, is er weer 1!! Lief dat je man zo zorgzaam is, dan heb je echt het gevoel dat jullie dit samen doen :heart:

@Nola ik wil ook echt graag shoppen en uiteten... zijn verhuisd en kunnen hier dus ook helemaal niks doen, echt jammer.
Forget about what I said; the lights are gone and the party's over
Alle reacties Link kopieren
Aambeien zijn echt mijn worst nightmare, maar ik poep bakstenen dus zit er vast ook aan te komen.... je verhaal stelt mij iets gerust haha :)

Ik ben erg moe maar minder misselijk gelukkig!
Alle reacties Link kopieren
Aii aambeien.. ik had er na de bevalling van zoon 3. En echt, ik zweer bij de zalf van dr Swaab tegen aambeien. Ik snap niet dat ze die niet standaard in het kraampakket stoppen..

Dus tipje voor iedereen, aambeienzalf in huis halen!

Haha, ja hartstikke lief! Hij zet me het liefst onder een stolp in een vitrine kast nu, zo bezorgd is hij..
Proficiat Daanstje!!! :love:
Alle reacties Link kopieren
Oh gefeliciteerd Daanstje!
En idd leuk om van iedereen een update te lezen! Fijn dat het goed met iedereen gaat!

@Aambeien, ik heb ze ook nog nooit gehad. Ook tip voor de eerste week na de bevalling, 1x per dag een half zakje movicolon/macrogol nemen. Dan ga je zonder zorgen naar het toilet ;)

Mijn vruchtbare dagen komen eraan. Dit keer geen ovulatie testen meer, eisprong zit steeds rond dag 22-23.
Alle reacties Link kopieren
Hoe gaat het nu Daan?

Succes Vera, hopelijk lukt het om ze te benutten!
Alle reacties Link kopieren
Duimen maar Vera, voor deze ronde!

Lief dat je het vraagt Larv. Het gaat wel prima, wel wat moeier, m'n borsten zijn enorm gegroeid en die doen wel echt pijn. Verder weinig klachten/kwaaltjes.
Enerzijds fijn, anderzijds merk ik dat het me heel onzeker maakt..
30 april hebben we een echo, nog 3 weken, dus daar kijk ik enorm naar uit (of niet, ligt een beetje aan de bui die ik heb).
Merk wel dat de miskraam echt wat met me gedaan heeft, logisch ook wel. Maar vind het ook wel lastig dat de onbevangenheid er wel echt af is.
Alle reacties Link kopieren
Ja dan kunnen 3 weken eindeloos duren voor je gevoel he? Fijn dat je je verder redelijk goed voelt. Hopelijk gaat de tijd wat sneller dan je denkt.

Wat de diabetes betreft is het gewoon erg balen en vervelend dat je er continu rekening mee moet houden bij alles wat je eet. Maar gelukkig heeft het tot nu toe geen gevolgen voor de groei van de baby. Hij is ook lekker actief en ik voel hem de hele dag door om de zoveel tijd wel bewegen dat vind ik wel erg fijn. :heart:
Moet waarschijnlijk wel weer insuline gebruiken en dat betekend ook automatisch inleiden met 38 weken, daar heb ik wel even goed van gebaald. Had toch gehoopt het deze keer af te mogen wachten tot de baby er zelf klaar voor is.
Verder gaat hier alles goed! Alle spulletjes zijn wel in huis en het kamertje is zo goed als klaar. Kan ik tijdens mijn verlof straks ook echt lekker een beetje rustig aan doen hoop ik.

Hoe gaat het met de andere dames? Nog nieuws?
Vlavi hoe gaat het nu met jou?
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben afgelopen vrijdag een hele mooie termijnecho gehad :).

De baby lag perfect waardoor we konden zien dat het maagje goed gevuld was en dat hij/ zij al vruchtwater dronk (dat was echt heel bijzonder om te zien).

Wel hebben we besloten geen NIPT te gaan doen. Ik wou het zelf eigenlijk al niet, alleen mijn man wel. Na wat uitleg van de verloskundige besloten het toch niet te doen, waar ik natuurlijk heel blij mee ben.
Nu wachten tot de 20 weken echo voordat we de kleine weer kunnen bewonderen.
Wat heerlijk dat hij zo beweeglijk is en dat het goed gaat! Die diabetes is wel een domper inderdaad, vervelend. Voel je je goed verder?

Ik heb het een beetje van me afgezet want er gebeurt niks hier. Elke maand een teleurstelling is niet zo motiverend, ben een beetje klaar met die dip elke keer. De seks staat de laatste tijd ook op een laag pitje daardoor. Niet bevorderend maar wel even wat rustiger.
Alle reacties Link kopieren
Wat een fijn nieuws Roossie! Heerlijk dat jullie er zo van hebben kunnen genieten :)

Vlavi, dikke knuffel voor jou.. wat een proces is het hè.. kan me voorstellen dat het wat doet in je relatie en seksleven.

Snap dat het een domper is van het vroege inleiden Larv, het is zo dubbel. Want fijn dat ze goed op jou en baby letten, maar het wordt wel allemaal erg gepland zo..

Hoe is het met de andere dames?
Met mij gaat het wel goed, erg moe wel, vooral zoon kost me veel energie, zijn peuter emoties komen nu zo intens binnen bij me..
Alle reacties Link kopieren
I feel you vlavi, sterkte! Hier een beetje hetzelfde gevoel. Nu ook weer het eerste bloedverlies van de nieuwe cyclus... geen 2021 baby hier meer en dus voor niks een te dure zorgverzekering afgesloten dit jaar haha 😂 .

Fijn dat het met alle anderen goed gaat!

Als het ooit nog eens lukt zal ik nog wel wat laten horen, maar ik blijf wel mee lezen!
Alle reacties Link kopieren
@Vera en @Vlavi, ik snap jullie helemaal!

Is ook elke keer wel confronterend.
Ik hoop wel dat jullie once in while een update geven en we snel positief nieuws mogen horen. Duim echt voor jullie!!

@Daanstje, hoe is het inmiddels met jou? Kun je de spanning nog een beetje onder controle houden voor de eerste controle?
Alle reacties Link kopieren
Ik begrijp dat het topic wat confronterend kan zijn en er weinig te updaten valt momenteel.. Ik zou het erg leuk vinden als jullie wel wat laten weten als er nieuws is!
Ik had dit bij mijn vorige meeschrijfgroepje ook, toen was ik de 1na laatste volgens mij en toen ik een positieve test had waren de eerste zwangeren alweer bevallen.
Ik hoop van harte dat jullie toch snel een positieve test in handen mogen hebben!

Wat fijn van jullie mooie termijnecho Roossie! Willen jullie het geslacht ook weten bij de 20 weken echo of blijft het een verrassing?

Ik duim ook voor jouw eerste controle Daan, hoop op een prachtig kloppend hartje! :heart:

Ik moet nog 3 weken werken en mag dan met verlof. Merk dat het fysiek ook allemaal wel een stuk zwaarder wordt nu dus kijk er wel naar uit. Mijn ijzer is ook veel te laag dus dat zal vast niet mee helpen. Probeer maar een beetje rustig aan te doen waar mogelijk en man helpt gelukkig veel waar het kan. Nu lekker met de pootjes omhoog op de bank.
Alle reacties Link kopieren
Wat balen Vera! Je geduld wordt zo weer flink op de proef gesteld!
Nog maar 3 weken Larv, wat gaat dat hard! Fijn dat je straks even overal aan toe kunt geven, nog even uitrusten voor de baby zich gaat aankondigen!

Met mij gaat het redelijk, heel moe en met vlagen wat misselijk. Ik merk dat ik mezelf psychisch heel erg aan het voorbereiden ben op weer slecht nieuws. Zal volgende week wel even spannend worden, gelukkig vrijdag vroeg op de dag de echo!

Hoe is het met de anderen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven