Zwanger worden vanaf zomer 2017

03-01-2017 12:20 1051 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na jaren van meelezen op deze pijler nu eindelijk zelf een topic openen. Vriend en ik hebben besloten om vanaf deze zomer gaan proberen om zwanger te worden. Vind het heel leuk, maar ook super spannend. Daarom lijkt het me leuk om met anderen hier over te schrijven, over het wachten en dan om ervaringen uit te wisselen als we er echt voor gaan. Lijkt me zo gek om na jaren van voorzichtig zijn nu juist zwanger te willen worden

Ik word trouwens binnenkort 30 en mijn vriend is 31.

Deze week slik ik mijn laatste pil om te kijken of ik daarna een cyclus krijg. Heb een app op m'n telefoon geïnstalleerd om te kijken hoe mijn cyclus is en wanneer de vruchtbare dagen zijn (plan is om dan nog condooms te gaan gebruiken tot de zomer). En wil dan straks ook foliumzuur halen zodat ik daar op tijd mee kan beginnen.

Hieronder een tabel!

NaamLeeftijd/partnerHoeveelste kindjeNODRondeBijzonderhedenAcrobaleno25 / 271e--Waarschijnlijk starten deze zomerSneeuwwitje30 / 311e--Start juni?Bibi25 / 261e---Siepel29 / 311e--Gestopt met pil, cyclus op gang gekomenZjuulz33 / 302e--Vorige zwangerschap IUITrijntje32 / 323e--Dochter 5 jaar, zoontje 10 wekenAster33 / 381e--Wachten vanwege medische situatieSuikerbloem28 / 281e--Zwanger Lilly28 / 282e--Zoontje van 2 jaarMajoorZoetekauw25 / 381e--Zwanger Paradise26 / 311e---Krullen-bol27 / 341e---Shadowfaxx27 / 321e---Evda34 / 333e--Dochter 10 mnd, zoon 4,5Imt29 / 321e---Devenie26 / 281e---Browneyes30 / 281e---Vlammetje31 / 342e--Dochter 17 maandenOlive22 / 281e---Haarlemsmeisje28 / 291e---Rose-Elise25 / 291e--Trouwen op 3-4Summer /1e---Greys30/392e---Lottie28 / 301e---Zuidse33 / ?2e--ZoontjeMarl28 / 271e---Bouvrie38 / 382e--Zoontje van 2Nav26 / 321e--Trouwen in juliTheekopje27 / 311e---

Wij deden trouwens ook een tijdje voor het zingen de kerk uit maar dat ging 1 keer bijna mis. Dus nu gewoon weer condooms. Dat is natuurlijk ook niet 100% betrouwbaar maar prima vind ik.
Keuze gemaakt aangezien het zo in m'n hoofd blijft spoken.

Vanmiddag na school multi vitamine gehaald. Toch maar voor de davitamon gegaan omdat etos eigen merk 2x per dag moet slikken.

Vind het denken aan 1 per dag al heel wat hahaha!

Mocht het dan toch eerder gebeuren dan slik ik dat in ieder geval al.

Vriend reageerde ook heel positief dat ik het al gehaald had. Ik dacht die gaat zeggen we hebben nog alle tijd dus dit vond ik wel verassend!
Tralalalala
Ik las net dit artikel op Nu

Daar wordt gezegd dat te lang foliumzuur slikken niet perse goed is. Het is een klein onderzoek, naar er wordt dus wel over nagedacht. Ik ga me gewoon aan de richtlijnen houden en in mei beginnen.
Nou weet ik het helemaal niet meer
Tralalalala
Ik heb net ook maar de Davitamon mama visolie compleet gekocht. Bij een online drogist nu met 50% korting dus maar meteen 2 doosjes gekocht. Morgen komen de binnen dus denk dat ik morgen of zondag start. Vergeet elke ochtend de huisarts te bellen voor verwijderen spiraaltje dus dat ook maar snel regelen
Haha toevallig zeg, ik ben vandaag ook naar de dio geweest en heb ook foliumzuur gekocht. Ben er gelijk mee begonnen.

Eerste kleine stap dus gezet!
Ik las ook het artikel weer. Ga het in mei dan maar slikken! Maar even van uitgaan dat ik van te voren niet perongeluk zwanger word.

Tot nu toe bevalt zonder pil me prima. Wat gedoe met condooms maar merk dat het wel goed is voor mij. Minder hormonen in mn lijf!
Wat leuk en spannend dat een aantal van jullie al gestart zijn of zijn gestart met de voorbereidingen (foliumzuur).

Ben benieuwd wie de 1e positieve test in handen heeft!

Dat was echt een super mooi en bijzonder moment!!
Foliumzuur, dames het is een kans op obesitas genen. Het wil niet zeggen dat t gebeurd....

Daarnaast vind ik risico's zoals een vergrote kan op schisis en of open rug als je foliumzuur niet slikt vervelender dan obesitas. En ik ben ook niet de jongste dus ik slik t met liefde. Net als de vitamiene D.
Ik heb vandaag de huisarts gebeld om te vragen wat hij zou adviseren.

Advies; beginnen met foliumzuur als je stopt met anticonceptie.

De meningen verschillen nogal. Zo heb ik ook gelezen dat een arts schreef dat je er ook al eerder mee kon beginnen zodat je lichaam genoeg aan had gemaakt.

Doen waar je je goed bij voelt.
Devenie wanneer wilde jullie ook al weer beginnen? En slik jij het nu gewoon? Goed dat je een arts hebt geïnformeerd.

Ik vind het best gek dat dat gebruik van foliumzuur gelinkt wordt aan eventuele kans op obesitas maar goed ik ben geen wetenschapper.
Tralalalala
Wij willen in Juli stoppen met anticonceptie. En ben sinds vrijdag begonnen heb er vandaag ook nog vitamine D bij gehaald.

De assistente zei dat het geen kwaad kon. Dus ik ga gewoon door.

Ik heb het artikel van NU.nl ook gelezen en er staat ook bij vermeld dat de verdere resultaten nog niet bekend zijn.

Het is lastig dat je 10 verschillende meningen hebt, en waar doe je uiteindelijk goed aan?
Wij zijn ook lakser geworden, gestopt met condooms en nu voor het zingen de kerk uit.

Liever nog niet deze maand zwanger, maar als het wel zo is, is het natuurlijk ook helemaal geweldig.

Nog maar een paar weken tot we er echt voor gaan.. spannend!
Ik wil in mei beginnen met foliumzuur. En in augustus beginnen met zwanger worden. Maar we hebben nog wel even een issue waar we het over eens moeten worden voor we starten. Ik wil graag een NIPT test doen wanneer ik zwanger ben. En mijn man niet. Dat is best wel even een dingetje. Ben benieuwd of we daar uit gaan komen. Hebben jullie daar al over nagedacht?
per 1 april 2017 is de NIPT er alleen voor vrouwen met een verhoogd risico (1 op 200 of hoger) na de combinatietest, of wanneer er sprake is van een medische indicatie (bijvoorbeeld een eerder kind met downsyndroom).

Dit staat op een internetsite. Mocht ik dit toch kunnen laten testen zou ik dit zeker doen, ik heb het er nog niet met mijn man over gehad maar ik ben vrijwel zeker dat we hierover hetzelfde denken.
Hi!

Mijn man wil graag wen nipt test. Ik weet het niet zeker. Vanaf april mag iedereen hem doen en kan het in nederland. Als je extra betaald ma je zelfs het geslacht al weten.

Kan vanaf 10 weken gedaan worden.
Hey,

Alleen als er aanleiding voor is wil ik een NIPT laten doen en anders niet. Ik wil zelfs niet eens het geslacht weten. Ik zie t gewoon als een enorm groot cadeau wat ons gegund is :-).
Wij willen wel een NIPT test. Mijn vriend wil het geslacht niet weten, ik zou dat eigenlijk wel willen
Wij hebben het kort over de NIPT gehad, maar ik weet het nog niet. Ik vind dan dat je van te voren ook moet bedenken wat je gaat doen mocht het niet goed zijn. Daar wil ik eerst goed over nadenken voordat we zo'n test gaan doen.

We willen wel graag het geslacht weten. Veeeeel leuker met shoppen
Wij hebben het er nu wel over dat we dit keer misschien het geslacht niet willen weten. Maar ik ben denk ik veel te nieuwsgierig tegen die tijd en het voorbereiden is zo leuk wanneer je het wel weet. Plus het is praktisch, voor een meisje heb ik bijna alles al. Voor een jongen moet ik gaan shoppen. Ik wil het geslacht denk ik wel pas weten bij de 20 weken echo. Niet eerder. We gaan het zien.. misschien houd ik een verrassing wel vol en misschien niet.
We willen ook een NIPT test. En we willen absoluut het geslacht weten! Oh dat moment lijkt me zo spannend!

Ik ga in mei stoppen met de pil. Ivm onze vakantie gebruiken we tot juli nog condoom.
Mag ik me hier melden?

Ik heb een hele grote kinderwens, maar mijn vriend wil nog even wachten. Zomer 2017 leek me een mooi uitgangspunt om me ergens bij aan te sluiten, maar het kan dus ook later. Mijn vriend en ik zijn allebei begin 30.

Ik ben sinds januari gestopt met de pil omdat ik er erg veel bijwerkingen van had en 'ontpild' wil zijn voordat we beginnen.

Ik weet niet of ik een NIPT zou willen doen, heb er nog niet over nagedacht. Zitten daar ook risico's aan verbonden?

Geslacht zou ik wel willen weten, ik weet alleen niet of ik het een verrassing wil houden voor de omgeving.
Welkom summer! Spannend he voor een kindje gaan! Ben benieuwd wanneer jullie er echt voor gaan, zijn mening kan ineens veranderen. Was bij mijn man wel zo. Welkom en schrijf lekker mee wat mij betreft.

Aan de Nipt zitten geen risico's. Ook de combinatietest brengt verder geen risico met zich mee maar is een kansberekening. De NIPt geeft meer zekerheid.
Welkom summer

Geslacht zouden we wel graag willen weten En vind het ook wel handig voor diegene die iets zouden willen kopen voor het kindje.

Denk zodra het bekend is dat we zwanger zijn dat mijn moeder en mijn tante iedere week wel met iets nieuws zullen komen :p

ik heb weer van die dagen dat het me allemaal niet snel genoeg kan gaan totdat we kunnen gaan beginnen.

Gister had ik het zelfs al bijna verteld tegen mijn moeder.
Welkom Summer!

Over al die testen heb ik nog geen info opgezocht. Dat doe ik wel als er echt iets in mn buik aan het groeien is

Het geslacht zouden wij zeker wel willen weten!

Ik heb nu echt even een punt waarop ik blij ben dat we nog wachten... Er is een beetje heibel hier tussen ons. Komt wel weer goed. Niet iets heel ernstigs maar toch.
Tralalalala

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven