Zwanger worden vanaf zomer 2017

03-01-2017 12:20 1051 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na jaren van meelezen op deze pijler nu eindelijk zelf een topic openen. Vriend en ik hebben besloten om vanaf deze zomer gaan proberen om zwanger te worden. Vind het heel leuk, maar ook super spannend. Daarom lijkt het me leuk om met anderen hier over te schrijven, over het wachten en dan om ervaringen uit te wisselen als we er echt voor gaan. Lijkt me zo gek om na jaren van voorzichtig zijn nu juist zwanger te willen worden

Ik word trouwens binnenkort 30 en mijn vriend is 31.

Deze week slik ik mijn laatste pil om te kijken of ik daarna een cyclus krijg. Heb een app op m'n telefoon geïnstalleerd om te kijken hoe mijn cyclus is en wanneer de vruchtbare dagen zijn (plan is om dan nog condooms te gaan gebruiken tot de zomer). En wil dan straks ook foliumzuur halen zodat ik daar op tijd mee kan beginnen.

Hieronder een tabel!

NaamLeeftijd/partnerHoeveelste kindjeNODRondeBijzonderhedenAcrobaleno25 / 271e--Waarschijnlijk starten deze zomerSneeuwwitje30 / 311e--Start juni?Bibi25 / 261e---Siepel29 / 311e--Gestopt met pil, cyclus op gang gekomenZjuulz33 / 302e--Vorige zwangerschap IUITrijntje32 / 323e--Dochter 5 jaar, zoontje 10 wekenAster33 / 381e--Wachten vanwege medische situatieSuikerbloem28 / 281e--Zwanger Lilly28 / 282e--Zoontje van 2 jaarMajoorZoetekauw25 / 381e--Zwanger Paradise26 / 311e---Krullen-bol27 / 341e---Shadowfaxx27 / 321e---Evda34 / 333e--Dochter 10 mnd, zoon 4,5Imt29 / 321e---Devenie26 / 281e---Browneyes30 / 281e---Vlammetje31 / 342e--Dochter 17 maandenOlive22 / 281e---Haarlemsmeisje28 / 291e---Rose-Elise25 / 291e--Trouwen op 3-4Summer /1e---Greys30/392e---Lottie28 / 301e---Zuidse33 / ?2e--ZoontjeMarl28 / 271e---Bouvrie38 / 382e--Zoontje van 2Nav26 / 321e--Trouwen in juliTheekopje27 / 311e---

Oei Krullenbol, hopelijk lost dat zichzelf snel op..!

Welkom Summer!

Qua testen: daar heb ik me helemaal niet in verdiept. Laat dat dan wel op mij afkomen.

Ik zou het geslacht niet willen weten. Lijkt mij een geweldige verrassing dat je bevalt en dan zelf kan ontdekken of het een jongen of meisje is. Maar mijn vriend zou het wel heel graag willen weten. Dus dat wordt nog 'n dingetje

Maar voor nu de eerste spannende stap: morgen gaat mn spiraaltje eruit. Alleen nog geen condooms gekocht dus die moeten we maar snel gaan halen
Oei Krullenbol, hopelijk lost dat zichzelf snel op..!

Welkom Summer!

Qua testen: daar heb ik me helemaal niet in verdiept. Laat dat dan wel op mij afkomen.

Ik zou het geslacht niet willen weten. Lijkt mij een geweldige verrassing dat je bevalt en dan zelf kan ontdekken of het een jongen of meisje is. Maar mijn vriend zou het wel heel graag willen weten. Dus dat wordt nog 'n dingetje

Maar voor nu de eerste spannende stap: morgen gaat mn spiraaltje eruit. Alleen nog geen condooms gekocht dus die moeten we maar snel gaan halen
Bedankt allemaal!

Ja zeker spannend Vlammetje, ik kijk er ontzettend naar uit (behalve bevallen, dat lijkt me nu nog horror haha). Goed om te horen dat jouw man van mening veranderde, geeft hoop voor mijn vriend

Sterkte Krullenbol, hopelijk komen jullie er samen uit!

Spannend shadowfaxx, spiraaltje eruit, stapje dichterbij het echte werk

Kan me wel voorstellen dat het een mooie verrassing is bij de bevalling, maar ik ben zelf veel te nieuwsgierig.
Wij hebben de vorige keer de combinatiete :-]st gedaan. Vonden wij allebei heel fijn om te weten of alles Goes is en je niet bij de 20 weken echo voor een nare verrassing komt te staan.... zou het deze keer weer doen.

En het geslacht wisten wij niet. Was een hele leuke verrassing!
Stiekem wil ik zo graag met jullie meeschrijven. Ik denk alleen niet dat zomer 2017 voor ons haalbaar is. Zal eerder begin 2018 worden.

Wij hebben een dochtertje van nu bijna 20 maanden en ik heb nog steeds "naweeen" van die zwangerschap. Nog steeds last van mijn bekken. Na 2 jaar aanmodderen met allerlei therapeuten lijkt het nu eindelijk een beetje beter te gaan. Ik wil/moet eerst klachtenvrij zijn en het liefst dan nog een paar maanden genieten van het klachtenvrij zijn voor we weer willen beginnen. Als we dat al willen, want het heeft wel een enorme impact gehad. Maar denk dat de wens groter is eerlijk gezegd dus dat we er wel voor willen gaan.

Ik ga er van uit dat ik rond de zomer klaar ben met mijn behandelingen en dat ik dan vooruit kan gaan kijken. Dan rond de kerst ofzo besluiten of we er voor gaan.

Zal in de tussentijd lekker met jullie meelezen en meekletsen, als jullie dat goed vinden :-)
Ik weet nog niet of ik testen zou doen. Ik denk het wel, de combinatietest in ieder geval.

Kans is natuurlijk kleiner dat je dan met 20w voor verrassignen komt te staan!
Welkom hoor alfagirl!

Je mag mee lezen en wanneer je er klaar voor bent genieten wij weer met jou mee!
Hoi dames , ik schrijf graag met jullie mee. Vanaf deze zomer willen wij gaan beginnen aan een tweede. Mijn dochter is nu 21 maanden. We wonen op dit moment in een appartement en willen eerst naar een eengezinswoning voordat we aan een tweede wilde beginnen. De eengezinswoning hebben we gekocht en de overdracht is voor oktober. Onze woning is zaterdag in de verkoop gegaan en loopt als een speer. Mijn vriend had daarvoor aangegeven als we onze woning verkocht hebben gaan we voor een tweede.

Ik ga er dan ook vanuit dat het deze zomer wel moet lukken om te starten.

Dit gaat mijn eerste maand worden zonder pil en ook wij moeten maar eens condooms gaan aanschaffen :-)
Welkom alfagirl! Hopelijk ben je snel klachtenvrij

Lijkt me ook wel een lastige situatie, ik neem aan dat je klachten terug kunnen komende bij een volgende zwangerschap?

Welkom Lydia, leuk dat jullie een huis gekocht hebben en spannend eerst maand zonder pil!

Ik heb gister een fijn gesprek gehad met mijn vriend. Het gaat wel later dan deze zomer worden, maar hij wil volgend jaar wel een kindje krijgen.
Wij hebben bij de eerste geen combinatietest gedaan en zullen dat bij een volgende ook niet doen. Ik vertrouw erop dat alles goed is en anders is het net zo hard welkom. Het is een kansberekening en dan moet je alsnog verder met de NIPT.

Geslacht wisten we bij de eerste en zullen we nu ook weer willen weten. Het is al speciaal dat er een kindje groeit en dan vind ik het fijn om te weten wat het is. Gaan met 16 weken dan zeker weer een pretecho doen :-)
Hebben jullie het soms ook moeilijk omtrent het wachten? Ik weet zeker dat ik tot juli wil wachten, maar toch vind ik het soms moeilijk. Ik kijk dan mama-vlogs... dat helpt

Wat helpt jullie?
@bibi, ik heb het volgens mij een keer per 2 weken wel moeilijk hahah maargoed mijn man wil echt wachten tot eind juni begin juli.

Gister kregen we te horen dat vrienden van ons nu ook 12 wkn zwanger zijn, en dan gaan mijn gevoelens weer een achtbaan in.

Meestal vlucht ik me dan naar de sportschool en ga ik als een gek er tegen aan. =p
Oh ja, ik heb er vooral last van als er mensen in mijn omgeving zijn die zwanger raken of al zijn.

En dat zijn er nogal wat momenteel Heb ook vriendinnen die nergens anders over kunnen praten dan baby's..

Ik wil niet dat te veel mensen in mijn omgeving weten dat mijn wens zo groot is.

Ik richt me nu vooral op mijn herstel (burn-out) en ontspanning
Ik heb het eerlijk gezegd niet zo moeilijk met wachten. Het vooruitzicht is zo leuk dat ik daar al plezier aan beleef. Meeschrijven op dit forum en blij zijn voor anderen die zwanger worden vind ik al heel leuk. Daarnaast zijn er weer babies onderweg in mijn omgeving, 1 kan elk moment geboren worden en 1 duurt nog een weekje of 8.

Ook geniet ik nu optimaal van dingen die straks niet meer kunnen zoals sauna, alles eten en drinken, mijn uitgebreide kledingcollectie en dat soort dingen. En ik wil eigenlijk nog een paar kilo kwijt voor ik zwanger word maar dat wil nog niet echt vlotten helaas.

Ik ben wel ontzettend benieuwd hoe het allemaal zal gaan dit keer. Of ik weer zo snel zwanger ben, of mijn buik sneller dik wordt, dat soort dingen. Of ik weer een meisje krijg of misschien dit keer een jongen. En ik ga proberen om alles heel bewust mee te maken want dit wordt vrijwel zeker de laatste zwangerschap voor ons. Maakt het wel spannend maar niet erg om nog even uit te stellen.
Ik zou heel graag weer zwanger willen zijn maar wil zeker nog even wachten. In oktober gaan we pas over naar onze nieuwe woning als we nu zouden beginnen en het zou in 1x raak zijn dan ben ik te snel uitgerekend en wil ook nog wel wat kunnen verhuizen. Ik was vorige keer gelijk zwanger maar ben wel realistisch dat het deze keer misschien niet zo snel is.

Heb het er met mijn vriend nog niet uitgebreid overgehad omdat de verkoop van onze woning hoogste prioriteit is. Daarnaast wil ik graag dat hij er eens over begint alhoewel dat hij dat bij de eerste ook niet echt deed :-).

Ik heb het misschien gemist maar waarom willen de andere graag wachten tot de zomer?
Ik wil niet wachten maar het is beter om even deze moeilijke periode door te komen.
Wij wachten ivm mijn contract. Ik hoop een contract voor onbepaalde tijd te krijgen, maar het kan ook zomaar zijn dat ik nog een jaarcontract krijg. In dat geval gaan we evengoed beginnen. We wachten tot onze vakantie. We willen namelijk duiken op onze vakantie en dat mag niet als je zwanger bent.
Spannend Bibi ik hoop voor een vast contract voor jou. Ik moest bij mijn dochter ook een vast contract krijgen midden in mijn verlof. Gelukkig gewoon gekregen. Duiken wat leuk waar gaan jullie heen? Wij gingen altijd op duikvakantie. Bij de laatste duik was ik net bevrucht waarschijnlijk ????.

Summer sterkte in deze periode hopelijk knap je snel op!
Hi.

Wachten word bij mij ook lastiger maar voel me niet verleid om eerder te beginnen.

Wij wachten omdat we in juni gaan trouwen. Daarna mag het wat ons betreft gebeuren en stoppen we met extra voorbehoedsmiddelen. Met de pil zijn we al gestopt.

Bij ons zijn er ook meerdere vrienden zwanger. Uitgerekend rond september. Hopelijk kan ik rond die tijd zwanger zijn of het zelfs al kunnen vertellen! Dan zit alle kindjes lekker rond dezelfde leeftijd . Ik vind het wel een gek idee dat als alles goed gaat ik dus eigenlijk al weet dat 2018 het geboortejaar van mijn eerste kindje is hihi.
quote:Lydia85 schreef op 24 maart 2017 @ 19:45:

Spannend Bibi ik hoop voor een vast contract voor jou. Ik moest bij mijn dochter ook een vast contract krijgen midden in mijn verlof. Gelukkig gewoon gekregen. Duiken wat leuk waar gaan jullie heen? Wij gingen altijd op duikvakantie. Bij de laatste duik was ik net bevrucht waarschijnlijk ????.

Summer sterkte in deze periode hopelijk knap je snel op!San Miguel. Ben heel benieuwd hoe we het duiken gaan doen straks met kleine. We hebben het erover om dat misschien 1x per jaar zonder kind(eren) op duikvakantie te gaan. In ieder geval totdat ze zelf oud genoeg zijn om zich in het water te kunnen redden. Hoe doen jullie dat nu Lydia?
Hopelijk krijg je een vast contract Bibi! En gaaf duiken! Nooit gedaan, durf niet

Leuk dat jullie gaan trouwen imt87!

Hier een 'laatste' verre reis dit jaar. Ik ben erg van het reizen, maar 'beperkte' keus met kinderwens en dat Zika-virus.
Wij hebben een paar redenen om te wachten. Wij wachten omdat we anders het leeftijdsverschil tussen beide kindjes iets te klein vinden. En omdat ik nog steeds wel wat twijfel over een tweede, al wordt de wens wel steeds groter dan de twijfel. Ik ben eergisteren weer trotse tante geworden van een klein meisje. Hoop haar vandaag te kunnen bewonderen. Denk dat ik daarna wel denk, dat wil ik ook weer! Maar alles op zijn tijd. Ook lijkt het mij leuk om nu een kindje in een ander seizoen te krijgen, een lentekindje! Eerste keer was ik direct zwanger. Ik weet wel dat het heel anders kan gaan deze keer hoor maar goed.
Wij hebben gisteren een goed gesprek gehad en besloten toch deze winter rond december te gaan beginnen ipv de zomer. We willen eerst rustig verhuizen en dan rond januari/februari nog op vakantie naar curaçao of ergens in die omgeving. Als de kleine er is zal dat er even niet van komen. Ik ga de wens nog even naast me neerleggen.

Bibi wat leuk zullen vast mooie duiken worden. Wij duiken nu niet meer hebben ook wat spullen verkocht. Een week zonder mijn dame kan en wil ik niet. Wij pakken het straks wel weer op als ze wat ouder is.

Imt gefeliciteerd wat een heerlijk vooruitzicht.

Summer waar gaan jullie naar toe op vakantie?
Lydia, hou je wel rekening met het Zika virus? Dat is op Curacao en ze adviseren om na een bezoek aan zo'n land een half jaar niet zwanger te raken.

Even checken dus welke bestemming wel geschikt is voor jullie!
Wij zijn tijdens mijn vorige zwangerschap ook op Mexico en curaçao geweest, de mug van het Zika virus was er toen ook. Het wordt allemaal opgeblazen door de media.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven