Zwanger worden vanaf zomer 2017

03-01-2017 12:20 1051 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na jaren van meelezen op deze pijler nu eindelijk zelf een topic openen. Vriend en ik hebben besloten om vanaf deze zomer gaan proberen om zwanger te worden. Vind het heel leuk, maar ook super spannend. Daarom lijkt het me leuk om met anderen hier over te schrijven, over het wachten en dan om ervaringen uit te wisselen als we er echt voor gaan. Lijkt me zo gek om na jaren van voorzichtig zijn nu juist zwanger te willen worden

Ik word trouwens binnenkort 30 en mijn vriend is 31.

Deze week slik ik mijn laatste pil om te kijken of ik daarna een cyclus krijg. Heb een app op m'n telefoon geïnstalleerd om te kijken hoe mijn cyclus is en wanneer de vruchtbare dagen zijn (plan is om dan nog condooms te gaan gebruiken tot de zomer). En wil dan straks ook foliumzuur halen zodat ik daar op tijd mee kan beginnen.

Hieronder een tabel!

NaamLeeftijd/partnerHoeveelste kindjeNODRondeBijzonderhedenAcrobaleno25 / 271e--Waarschijnlijk starten deze zomerSneeuwwitje30 / 311e--Start juni?Bibi25 / 261e---Siepel29 / 311e--Gestopt met pil, cyclus op gang gekomenZjuulz33 / 302e--Vorige zwangerschap IUITrijntje32 / 323e--Dochter 5 jaar, zoontje 10 wekenAster33 / 381e--Wachten vanwege medische situatieSuikerbloem28 / 281e--Zwanger Lilly28 / 282e--Zoontje van 2 jaarMajoorZoetekauw25 / 381e--Zwanger Paradise26 / 311e---Krullen-bol27 / 341e---Shadowfaxx27 / 321e---Evda34 / 333e--Dochter 10 mnd, zoon 4,5Imt29 / 321e---Devenie26 / 281e---Browneyes30 / 281e---Vlammetje31 / 342e--Dochter 17 maandenOlive22 / 281e---Haarlemsmeisje28 / 291e---Rose-Elise25 / 291e--Trouwen op 3-4Summer /1e---Greys30/392e---Lottie28 / 301e---Zuidse33 / ?2e--ZoontjeMarl28 / 271e---Bouvrie38 / 382e--Zoontje van 2Nav26 / 321e--Trouwen in juliTheekopje27 / 311e---

Welkom Elise!

Hier dezelfde situatie. Wij wachten ook ivm mijn contract en (omdat we toch al moesten wachten) onze geplande vakantie. In juli gaan wij ervoor!
Welkom Elise, leuk dat je maandag gaat trouwen en dat jullie over een maand ook voor het echie beginnen!

Haha dat houd ik mezelf ook voor Krullenbol, maar stiekem kan ik niet wachten
quote:Summer93 schreef op 31 maart 2017 @ 16:14:

Welkom Elise, leuk dat je maandag gaat trouwen en dat jullie over een maand ook voor het echie beginnen!

Haha dat houd ik mezelf ook voor Krullenbol, maar stiekem kan ik niet wachten Dankjewel!:D
quote:bibi01 schreef op 31 maart 2017 @ 16:08:

Welkom Elise!

Hier dezelfde situatie. Wij wachten ook ivm mijn contract en (omdat we toch al moesten wachten) onze geplande vakantie. In juli gaan wij ervoor!Dankjewel:D Ja spannend. Ik heb vandaag getekend voor mijn contract. Dus eerst een paar dagen werken om te kijken hoe het voelt!
Ohhh de eerste baby hier!! Van harte!!

En welkom elise!

Is het al juli?
Wat mij betreft mag het morgen ipv april wel meteen 1 juli zijn hoor

(Oh nee toch niet want anders ben ik ook niet jarig dit weekend hahaha)

Deze week zijn de rammelende eierstokken weer heel erg aanwezig....

Welkom Rose-Elise!
Tralalalala
Alvast gefeliciteerd Krullenbol!
Alvast gefeliciteerd meid!
Oooh baby nieuws! Gefeliciteerd Majoor! En ook Krullenbol met je verjaardag dit weekend!
De tabel is bijgewerkt, het nieuws van MajoorZoetekauw staat er in en ik heb Elise en Haarlemsmeisje erin gezet.

Ik dacht woensdag echt dat ik ongesteld ging worden, maar het heeft niet doorgezet. Nu dus al 2 dagen te laat. Vorige keer was ik 2 dagen te vroeg. Zo gek, maar ja je lichaam is natuurlijk geen atoomklok Hoop wel dat het nu eens doorzet, want voel me echt opgeblazen... Heb nog gedacht dat ik misschien moet testen, maar we hebben het veilig gedaan en rond mijn ovulatie (volgens mij) geen seks gehad. Dus ik wacht nog even af.

Vanochtend wel met vriend gepraat en hij wil eerder beginnen!! Aan de ene kant heel spannend (wilde eigenlijk niet zwanger op vakantie), maar aan de andere kant maakt die ene maand ook niet uit. En het kan best nog wel even duren voordat het raak is. Ik ga dus nadat ik ongesteld ben geworden starten met foliumzuur en dan de na de volgende ronde gaan de condooms de deur uit!!!
Spannend Krullenbol. Gisteravond tegen me vriend gezegd dat ik het contract heb getekend en al flink wat diensten heb (begeleider moeilijk verstaanbaar gedrag 24 uur). Zegt die verrassend.. wil je nu al niet stoppen met de pil?? Dus vanaf morgen pil vrij!!
Hee wat grappig sneeuwwitje.. hier ook een man die eerder wil starten.. hij wil niet eens met condoom verder.. vind die maar niks. Wel zien wel of het de eerste wat wordt of niet. Hier dus vandaag ook de foliumzuur binnen halen. Wat fijn nieuws voor je zeg.

Bedankt voor het toevoegen!
Wat fijn sneeuwwitje! Die ene maand maakt dan ook niks uit inderdaad!

Wil je mij misschien ook nog in de tabel zetten

Gefeliciteerd met je verjaardag Krullenbol!

Ik ben ook blij als we kunnen gaan proberen, wie weet duurt het nog een tijdje.
Bedankt voor de felicitaties!

Nee hier wordt het echt pas als we op vakantie gaan zonder voorbehoedsmiddelen en niet eerder...

Afgelopen week was er over die NIPT test bij RTL late night. Er zat een vrouw aan tafel die een kindje met down heeft. Het zette mij aan het denken. Vriend en ik liggen op dit moment niet op 1 lijn als we een kindje met down zouden krijgen.

Maar goed gelukkig is dat verder (nog) niet aan de orde en ben ik onder de 30 wat de kans sowieso klein maakt als ik het allemaal goed heb gelezen en begrepen.

Denken jullie er wel een's over na?

Sneeuwwitje goed dat je de tabel up tot date hebt gemaakt!
Tralalalala
Hi dames!

Leuk al die verandering en beweging hierin.

Ik wil ook eerder beginnen. Maar ga het toch maar niet doen. Die laatste 2,5 maand moet vol te houden zijn. Met de pil ben ik toch al maanden gestopt!

Mijn vriend wil graag een NIPT test omdat hij her gevoel heeft dat hij een kindje met een afwijking niet aan zou kunnen. Ik sta er ook anders in. Voor mij is alles welkom. Aan de andere hand verranderd zoiets te leven (nog meer dan een gezond babytje al zal doen)
Ik heb met kinderen die down syndroom hebben of een ernstigere beperking gewerkt. En ik heb dat met heel mijn hart en ziel gedaan, maar het is zo heftig niet alleen de verzorging maar ook voor de relatie. Veel ouders van cliënten uiteindelijk uit elkaar zien gaan of dat er gezinsproblemen ontstonden. Wilt niet zeggen dat het altijd zo moet zijn!

Mijn man zegt nu heel stellig nee, we houden het dan niet. Maar hoe voel je je als zwanger bent en je krijgt dat nieuws.

Ik wil de test zeker laten doen, maar zou pas kunnen beslissen als het daadwerkelijk zo zou zijn.

We zitten ook beide onder de leeftijdsgrens van 30, maargoed de kans bestaat wel dat het zo zou kunnen zijn.

Moeilijk! Maar zeker wel heel goed om het hier over te hebben samen.
Ik werk in de gehandicaptenzorg (laag niveau gecombineerd met gedragsproblemen) en zie inderdaad vaak relatie van ouders toch over de jaren kapot gaan, of ze staan onder enorme druk, ook broertjes of zusjes die weinig aandacht kunnen krijgen.

Maar ook oudere cliënten waarvan de familie geen contact meer wil of alleen het financiële gedeelte willen doen (en strak de vinger op de knip houden). Erg triest..

Ik weet niet of ik een kind met een beperking aan zou kunnen, maar ik weet ook niet of ik een zwangerschap zou kunnen afbreken.
Iedereen bedankt voor de felicitaties! Ik zie dat de AC bij meerdere medeschrijvers de deur uit gaat, dus ik duim voor een streepjesregen deze maand!

Tevens gefeliciteerd Krullenbol met je verjaardag! En welkom Elise Gezellig dat je meeschrijft en ook lekker jong bent.

Mijn vriend en ik hebben de nipt nog niet besproken, maar ik zal het wel in de groep gooien. Ik weet niet of ik de zwangerschap zou kunnen afbreken, maar ik weet ook niet wat het met ons en onze relatie zou doen..
The heart wants what the heart wants
Gefeliciteerd Majoorzoetkauw! Wat spannend!

Vandaag was ik bij mijn neefje. En dan kriebelt het wel! Het is al april. Nog een mooie vakantie maken in juni naar de USA, daar ben ik nu veel mee bezig. En dan weg met die pil!

Nipt test zou ik wel willen doen en mijn partner ook. Dan weet je het maar. De beslissing lijkt me vervolgens vreselijk. Hopelijk hoef je die nooit te maken.
Nou niet allemaal eerder gaan starten he Ben ik straks in juli in m'n uppie hier die nog moet gaan starten hahaha

Hele essentie van het topic weg hahaha

Denk dat wij ook wel de testen zullen doen.

Komt tegen die tijd allemaal wel.
Tralalalala
Nee hoor krullenbol, ondanks dat ik het super nieuws vind van majoor en het super leuk vind voor iederen die gaat starten, wordt het bij ons op z'n vroegst augustus. Ik ga nog veel teveel op en neer in emoties en wensen wat ik wil om nu zo'n keuze te maken. Als wij starten is het rond de vakantie maar de kans is bij ons ook aanwezig dat we nog iets langer wachten. Wil er eerst wat meer zeker van zijn wat betreft carrière/eventuele studie, maar ook of ik 'te jong' als mening van anderen niet moet aantrekken of dat ik mezelf ook nog echt wat te jong vind. Al heb ik ook niet de illusie dat ik dat op een bepaalde dag ineens weet maar voor nu denk ik rond onze vakantie en dan zonder studie voorlopig..
Nu hoor begin echt pas eind juni! Don't worry!
Van harte gefeliciteerd, MajoorZoetekauw! Echt super leuk voor jullie en ik hoop dat je ons een beetje op de hoogte houd van je zwangerschap hier .

Ik dacht een paar dagen geleden dat ik de tweede baby van het topic kon melden. Vorige maand mijn spiraal laten verwijderen, deze maand voor het eerst weer de pil. Deze was nog niet helemaal veilig, dus hebben we voor het zingen de kerk uit gedaan (wetend dat dit niet 100% veilig is). Ik werd maar niet ongesteld, dus ik zaterdag een testje doen. Deze was negatief en later die middag werd ik dan ook ongesteld.

Ik kan zelf echt niet wachten tot ik zwanger mag worden, maar de laatste pil zal toch echt 20 juni worden. En dat is al snel zat, het is al april! Dus, meiden, we houden het echt wel vol, haha!
Wij beginnen ook pas Juni/ Juli!

Ik denk dat die schommeling van emoties er wel bij hoort acrobaleno.

Herken het wel.
Wij gaan ook gewoon wachten

Alleen mijn schoonzus met haar vriend zijn dus al begonnen, die weten van ons niet dat we gaan beginnen dit jaar. Nu had ze tegen mijn vriend gezegd dat hij eerst nog maar een jaar aan moest kijken met mij

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven