Zwanger worden vanaf zomer 2017

03-01-2017 12:20 1051 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na jaren van meelezen op deze pijler nu eindelijk zelf een topic openen. Vriend en ik hebben besloten om vanaf deze zomer gaan proberen om zwanger te worden. Vind het heel leuk, maar ook super spannend. Daarom lijkt het me leuk om met anderen hier over te schrijven, over het wachten en dan om ervaringen uit te wisselen als we er echt voor gaan. Lijkt me zo gek om na jaren van voorzichtig zijn nu juist zwanger te willen worden

Ik word trouwens binnenkort 30 en mijn vriend is 31.

Deze week slik ik mijn laatste pil om te kijken of ik daarna een cyclus krijg. Heb een app op m'n telefoon geïnstalleerd om te kijken hoe mijn cyclus is en wanneer de vruchtbare dagen zijn (plan is om dan nog condooms te gaan gebruiken tot de zomer). En wil dan straks ook foliumzuur halen zodat ik daar op tijd mee kan beginnen.

Hieronder een tabel!

NaamLeeftijd/partnerHoeveelste kindjeNODRondeBijzonderhedenAcrobaleno25 / 271e--Waarschijnlijk starten deze zomerSneeuwwitje30 / 311e--Start juni?Bibi25 / 261e---Siepel29 / 311e--Gestopt met pil, cyclus op gang gekomenZjuulz33 / 302e--Vorige zwangerschap IUITrijntje32 / 323e--Dochter 5 jaar, zoontje 10 wekenAster33 / 381e--Wachten vanwege medische situatieSuikerbloem28 / 281e--Zwanger Lilly28 / 282e--Zoontje van 2 jaarMajoorZoetekauw25 / 381e--Zwanger Paradise26 / 311e---Krullen-bol27 / 341e---Shadowfaxx27 / 321e---Evda34 / 333e--Dochter 10 mnd, zoon 4,5Imt29 / 321e---Devenie26 / 281e---Browneyes30 / 281e---Vlammetje31 / 342e--Dochter 17 maandenOlive22 / 281e---Haarlemsmeisje28 / 291e---Rose-Elise25 / 291e--Trouwen op 3-4Summer /1e---Greys30/392e---Lottie28 / 301e---Zuidse33 / ?2e--ZoontjeMarl28 / 271e---Bouvrie38 / 382e--Zoontje van 2Nav26 / 321e--Trouwen in juliTheekopje27 / 311e---

Ik vind die maya app opzich geel fijn! Qua ongesteld worden voorspelt ie t redelijk goed.

Van de veilig onveilig en meest vruchtbare dagen heb ik echt geen idee.

Ik zou ook niet weten hoe het voelt als je bv eisprong hebt.
Tralalalala
Ik slik de foliumzuur van Solgar en ook de multivitamines. Me altijd laten vertellen dat het merk goede doseringen bevat.

-Welkom Lottie!

-Krullenbol ik sluit me aan bij je mening.. begint zelfs vertrouwd te worden met jullie dames!

-Aster, goed van je om zo bewust met je lijf bezig te zijn. Het is natuurlijk heel belangrijk dat je gezondheid en je vertrouwen goed zitten.

-Shadowfoxx haha woeps! Spannend!

-Suikerbloem, spannend zeg. Ga je een deze dagen testen?

Ik heb ook nog nooit ( bewust ) mijn eisprong gevoelt..

Ik vergeet dat ook eerlijk gezegd..
quote:Devenie91 schreef op 05 april 2017 @ 21:55:

Ik slik de foliumzuur van Solgar en ook de multivitamines. Me altijd laten vertellen dat het merk goede doseringen bevat.

-Welkom Lottie!

-Krullenbol ik sluit me aan bij je mening.. begint zelfs vertrouwd te worden met jullie dames!

-Aster, goed van je om zo bewust met je lijf bezig te zijn. Het is natuurlijk heel belangrijk dat je gezondheid en je vertrouwen goed zitten.

-Shadowfoxx haha woeps! Spannend!

-Suikerbloem, spannend zeg. Ga je een deze dagen testen?

Ik heb ook nog nooit ( bewust ) mijn eisprong gevoelt..

Ik vergeet dat ook eerlijk gezegd.. Ik ga dan pas volgende week testen als die symptomen aanhouden/ erger worden. Mijn NOD is 13 april, dus anders ben ik nu veel te vroeg. Maar ik kan niet wachten! Ook als het negatief is, ik wil het nu gewoon weten!
Ik dacht ook dat het onzin was, eisprong voelen. Maar ik heb nu wel 2x precies volgens de app wat gevoeld, lichte kramp, maar vooral ook de afscheiding. Hoezo vertrouwd dames
ik was een tijdje afwezig en wat lees ik!!! Majoor zoetekauw wat een supernieuws van harte gefeliciteerd!!! Hoe voel je je?

Welkom Rose-Elise! en gefeliciteerd met jullie huwelijk ! En de rest ook welkom. Goed plan om de tent nu te sluiten anders wordt het indd erg onoverzichtelijk.

Ik heb qua baan de knoop doorgehakt, het wordt de gezinsopvang, 1 mei start ik daar erg spannend! Ik krijg een contract van 7 maanden (daarna twee keer 8 maanden), daarom ga ik er echt pas rond augustus/september voor. Zodat ik ongeveer 3 maanden ben wanneer mijn tweede contract ingaat. Voel me er een beetje lullig om maar wil geen risico nemen dat ik straks zwanger ben en geen baan heb.
Lilly gefeliciteerd met je nieuwe baan!

Prima toch dat je het zo aanpakt?

Ik heb vanaf september een vast contract voor onbepaalde tijd. Het zou dan mijn inziens niet erg zijn om dan al pril zwanger te zijn. Maar goed dan moet het al de eerste of 2e ronde raak zijn en dat weer niemand of dat zo is he.... Ik ga terug werken bij het team waar ik mijn 2e leerjaar heb gewerkt.
Tralalalala
Ik denk dat ik ook voor een multivitamine ga ipv alleen foliumzuur, moet alleen nog even uitzoeken welke!

Gefeliciteerd met je nieuwe baan Lilly! En groot gelijk dat je het op die manier wilt aanpakken.

Mijn eisprong geeft beetje vage symptomen. De dagen ervoor heb ik krampen alsof ik ongesteld moet worden en dan krijg ik een soort van slijmprop?

Maar dit is pas mijn tweede cyclus na het stoppen van de pil (eerste cyclus na stoppen niet mee gerekend).
@ Krullenbol dank je! lijkt mij indd helemaal niet erg om dan pril zwanger te zijn. Je weet het indd nooit maar goed om iig een soort plan te hebben haah voelt goed ofzo.

@ Summer 93 dank je!! ik kan er niet over mee praten merk namelijk echt niks van mijn eisprong behalve veel slijmverlies. Maar krampjes voel ik nooit. Wel superhandig als je het voelt!
Heel spannend suikerbloem! Ben heel benieuwd tot die tijd!

-lilly super dat je een keuze hebt kunnen maken, gefeliciteerd!

Poeh, ik ben de laatste weken zo emotioneel. Kan gewoon echt om alles huilen of de kleinste dingen raken me nu opeens heel erg. Herkennen jullie dit ook?
Leuk al die vakanties van de zomer! Wij gaan een paar dagen naar Praag. Alleen valt mijn stopweek nu elke keer zo rot nu ik weer begonnen ben met de pil. De volgende keer zijn mijn man en ik een weekendje weg om te vieren dat we 8 jaar samen zijn, de keer daarna is mijn laatste 'stopweek' en hebben we een groot familie feest/weekend en de keer daarna zitten we in Praag! (Tenzij ik dan meteen zwanger ben, natuurlijk).

Wel vervelend, maar ik durf ook niet mijn cyclus te verschuiven met de pil. Wil er namelijk niet teveel mee rommelen.
Devenie: Dat herken ik echt heel erg!! Zondagavond zooo gehuild dat ik de dag erop moest werken en dat ik dan mijn hondje zo moest missen. Nu achteraf denk ik was ik toen dronken ofzo? Ik kon niet meer stoppen met huilen, was echt aan het brullen. En van de week moest ik ook opeens om iets huilen, iets kleins. Mijn vriend zei iets, geen idee meer wat, ging volgens mij nergens over. Ontroostbaar was ik

Ik huilde ook bij dat programma van rtl4 wedding at first sight.. En zo kan ik nog wel doorgaan..
Wou wat leuk om te lezen dat iedereen zo bezig is, mooi om te zien dat iedereen ook zo zijn eigen keuze maakt..

Ik ben nu 5 dagen gestopt met de Mini pil... maar nog niet ongesteld.. hoe lang duurde dat bij jullie?
quote:Suikerbloem schreef op 06 april 2017 @ 13:26:

Devenie: Dat herken ik echt heel erg!! Zondagavond zooo gehuild dat ik de dag erop moest werken en dat ik dan mijn hondje zo moest missen. Nu achteraf denk ik was ik toen dronken ofzo? Ik kon niet meer stoppen met huilen, was echt aan het brullen. En van de week moest ik ook opeens om iets huilen, iets kleins. Mijn vriend zei iets, geen idee meer wat, ging volgens mij nergens over. Ontroostbaar was ik

Ik huilde ook bij dat programma van rtl4 wedding at first sight.. En zo kan ik nog wel doorgaan..

Pff, heftig!

Wordt er soms kriebelig van. Wat moet dat geven als we zwanger zijn haha. Lopende brul aap
quote:Devenie91 schreef op 06 april 2017 @ 13:36:

[...]

Pff, heftig!

Wordt er soms kriebelig van. Wat moet dat geven als we zwanger zijn haha. Lopende brul aap Haha ja ik wil het niet weten! Helemaal ook met de boze/chagrijnige buien erbij
quote:Rose-Elise91 schreef op 06 april 2017 @ 13:35:

Wou wat leuk om te lezen dat iedereen zo bezig is, mooi om te zien dat iedereen ook zo zijn eigen keuze maakt..

Ik ben nu 5 dagen gestopt met de Mini pil... maar nog niet ongesteld.. hoe lang duurde dat bij jullie?

Welke mini pil slikte jij Rose-Elise?

Ik heb namelijk altijd de cerazette (heeft tegenwoordig een andere naam....) geslikt. Hierdoor ook jaren geen menstruatie gehad dus wist echt helemaal niet meer hoe mn cyclus was.

Ik heb op oudjaarsavond de laatste gepakt en ik was 3 februari weer voor het eerste ongesteld.
Tralalalala
rose elise ik slikte cerazette (al 2 jaar) en werd binnen 3 weken ongesteld. En sindsdien een hele regelmatige cyclus van 28 dagen.
Ik slikte desogestrel 0,0075 mg teva. Heb wel steeds het gevoel dat ik ongesteld wordt.. maar komt niet door....quote:krullen-bol schreef op 06 april 2017 @ 14:16:

[...]

Welke mini pil slikte jij Rose-Elise?

Ik heb namelijk altijd de cerazette (heeft tegenwoordig een andere naam....) geslikt. Hierdoor ook jaren geen menstruatie gehad dus wist echt helemaal niet meer hoe mn cyclus was.

Ik heb op oudjaarsavond de laatste gepakt en ik was 3 februari weer voor het eerste ongesteld.
quote:Suikerbloem schreef op 06 april 2017 @ 13:26:

Ik huilde ook bij dat programma van rtl4 wedding at first sight.. En zo kan ik nog wel doorgaan..Oh wauw, zo herkenbaar! Zou het dan toch de invloed van hormonen zijn? Ik dacht dat ik gek aan het worden was op mijn werk. Ook bijna iedere zondag huilen en buikpijn, maar ik vind m'n werk eigenlijk gewoon leuk ondanks de drukte en gedoe soms. Klopt aardig dat ik het 2 maanden heb nu, sinds ik gestopt ben met de pil. Eye-opener dus!
Spannend suikerbloem, jullie zijn dus ook voor het echt begonnen?

Dan zou je al wel vroeg symptomen hebben...
quote:Greys86 schreef op 06 april 2017 @ 17:47:

Spannend suikerbloem, jullie zijn dus ook voor het echt begonnen?

Dan zou je al wel vroeg symptomen hebben...

Ja we zijn gestart!

Ja ik vind het ook gek.. misschien is het ook wel wat anders hoor, maar ben vandaag weer even misselijk.. zo vreemd
Hoi,

Als het mag zou ik ook graag meeschrijven. Wij willen vanaf juli voor een tweede kindje gaan. We hebben een dochter van februari 2016.

Ik heb geen anticonceptie geslikt, we maken gebruik van condooms. Wel heb ik een heel onregelmatige cyclus (heb teunisbloemolie capsules in huis - wil dat een kans geven).

Overigens ben ik 23 en man is 28.
Spannend dat jullie voor het echie bezig zijn Suikerbloem !

Dat emotionele heb ik al een poos. Paar maanden terug mijn moeder verloren, burn-out gekregen, met pil gestopt. Merk dat het minder begint te worden, maar dat wijt ik aan de verminderde burn-out

Ik sta wel bekend als de jankerd bij films haha

Mijn moeder keek dan altijd van die programma's waar mensen elkaar terug vonden na jááren, dan keek ik 5 minuten mee en ja hoor, Summer was alweer aan het huilen..
Heftige tijd voor jou afgelopen maanden dan Summer. Hopelijk gaat het nu ssteeds een stapje beter met je!

Suikerbloem, spannend!! Wij dus stiekem ook. Nu alle drie de vruchtbare dagen (volgens app) seks gehad, dus ben benieuwd

Verder heb ik gelukkig niet echt last van mijn hormonen in de zin van dat ik een emoitoneel wrak of chagrijnig iemand ben geworden. Merk wel dat mijn huid onrustig is, opeens vet veel pukkeltjes
Summer, veel sterkte met het verlies van je moeder.

Shadowfoxx ik zit ook onder de pukkels! Vreselijk. Wanneer moet jij ongesteld worden?
Sterkte Summer, heftig hoor!

Ik ook al, vette huid, vet haar, puistjes. En ik had 5 dagen geleden ongesteld moeten worden maar is nog niet gebeurd. Het is pas mn 2e cyclus maar toch, de vorige keer was zo fijn op tijd!

Watermeloenn, ik wil helemaal niemand buitensluiten of onaardig zijn, maar een paar berichtjes hiervoor hebben we besloten de tabel te sluiten om het groepje overzichtelijk te houden. Dus tenzij anderen zeggen, vooruit nog 1, is ons groepje eigenlijk 'vol'.

Ik vroeg me wel nog af of we even moeten kijken of iedereen die erin staat nog meeschrijf, pak m beet de laatste maand ofzo. Wat vinden jullie?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven