Zwanger worden vanaf zomer 2017

03-01-2017 12:20 1051 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na jaren van meelezen op deze pijler nu eindelijk zelf een topic openen. Vriend en ik hebben besloten om vanaf deze zomer gaan proberen om zwanger te worden. Vind het heel leuk, maar ook super spannend. Daarom lijkt het me leuk om met anderen hier over te schrijven, over het wachten en dan om ervaringen uit te wisselen als we er echt voor gaan. Lijkt me zo gek om na jaren van voorzichtig zijn nu juist zwanger te willen worden

Ik word trouwens binnenkort 30 en mijn vriend is 31.

Deze week slik ik mijn laatste pil om te kijken of ik daarna een cyclus krijg. Heb een app op m'n telefoon geïnstalleerd om te kijken hoe mijn cyclus is en wanneer de vruchtbare dagen zijn (plan is om dan nog condooms te gaan gebruiken tot de zomer). En wil dan straks ook foliumzuur halen zodat ik daar op tijd mee kan beginnen.

Hieronder een tabel!

NaamLeeftijd/partnerHoeveelste kindjeNODRondeBijzonderhedenAcrobaleno25 / 271e--Waarschijnlijk starten deze zomerSneeuwwitje30 / 311e--Start juni?Bibi25 / 261e---Siepel29 / 311e--Gestopt met pil, cyclus op gang gekomenZjuulz33 / 302e--Vorige zwangerschap IUITrijntje32 / 323e--Dochter 5 jaar, zoontje 10 wekenAster33 / 381e--Wachten vanwege medische situatieSuikerbloem28 / 281e--Zwanger Lilly28 / 282e--Zoontje van 2 jaarMajoorZoetekauw25 / 381e--Zwanger Paradise26 / 311e---Krullen-bol27 / 341e---Shadowfaxx27 / 321e---Evda34 / 333e--Dochter 10 mnd, zoon 4,5Imt29 / 321e---Devenie26 / 281e---Browneyes30 / 281e---Vlammetje31 / 342e--Dochter 17 maandenOlive22 / 281e---Haarlemsmeisje28 / 291e---Rose-Elise25 / 291e--Trouwen op 3-4Summer /1e---Greys30/392e---Lottie28 / 301e---Zuidse33 / ?2e--ZoontjeMarl28 / 271e---Bouvrie38 / 382e--Zoontje van 2Nav26 / 321e--Trouwen in juliTheekopje27 / 311e---

Welkom Nav__ en Theekopje.

@Greys ik was na het stoppen met cerazette binnen een maand ongesteld. En ik heb die pil toch zeker jaar geslikt.

Hier eigenlijk alles rustig. Vanmorgen wel even naar h.a. geweest. Ik schreef een tijd terug toch over puistjes op mn bovenbenen? Nou die blijven aanhouden en ik had zoiets van dat is echt gek. Tea Tree helpt ook niet.

Nu ben ik wel een beetje geschrokken want ik dacht ik krijg een zalfje en klaar is kees. Nee nu moet ik eerst nuchter bloed laten prikken.

En daarna kijken we verder. (maar ik ben dan best wel een doemdenker) Als er niks geks uitkomt en het wel een soort van bacteriële infectie van bv haarzakjes blijkt te zijn dan krijg ik een antibiotica.

Ook besproken dus dat ik met de pil was gestopt en daarop reageerde hij meteen dat mocht ik zwanger blijken hij niet zomaar een kuur kon geven.

Even duidelijk gemaakt dat we echt pas in juli willen starten Hoop dat ik er wel vanaf kom want het ziet er ook niet uit. Voel me er nou niet bepaald aantrekkelijker door.
Tralalalala
Wat vreemd krullenbol!

Heeft de dokter niet uitgesproken wat het eventueel kon zijn?

Goed dat je actie hebt ondernomen, doet het ook pijn?
Wat vervelend, Krullenbol, hopelijk vinden ze snel een oplossing!

Theekopje, ik slik de foliumzuur tabletten met vitamine d van kruidvat, dat zijn kleine tabletten!
@ Krullenbol: wat super vervelend dat het niet weggaat. Heeft de huisarts ook gezegd wat het zou kunnen zijn? Snap dat je dat: zalfje en klaar en dat je nu even een schakeling moet maken nu je ook bloed moet prikken.

@ Browneyes: handig dat je daar even met de huisarts over kunt overleggen. Wie weet komt je cyclus wel helemaal niet op gang en ben je meteen zwanger ;)

@ Devenie: ik heb dat topic ook gelezen. Maar vind het wel bijzonder dat dit, met alle echo's die je tegenwoordig krijgt, niet gezien is.

@ Bouvrie: wat een bijzonder verhaal zeg hoe je je vriend hebt ontmoet en dat jullie nu een zoontje hebben en voor de tweede gaan. Leuk dat jullie op reis gaan met z'n drieën.

@ Nav en Theekopje: welkom! Zal jullie in de tabel zetten. Theekopje: ik ben in januari gestopt met de pil om te kijken of en hoe mijn cyclus op gang zou komen. Ik vind het wel prettig om mijn cyclus nu een beetje in de gaten te houden (al is mijn menstruatie wel wat heftiger zonder pil...).

Een paar dames wachten dus totdat ze kunnen gaan testen, spannend hoor!!

Ik heb sinds maandag licht bloedverlies, dacht dat mijn menstruatie deze keer misschien mee zou vallen. Maar helaas vandaag is het echt losgebroken. Jeetje, ik moet hier nog steeds een beetje aan wennen...

Ik begin nu toch weer te twijfelen over starten in juni. Aan de ene kan wil ik niet wachten, daarnaast is de kans natuurlijk ook aanwezig dat je niet meteen in de eerste maand zwanger raakt. Maar als ik dan een topic lees over meiden die alleen maar boven de pot hangen en super misselijk zijn denk ik; zo wil ik niet op vakantie... Tja, en wat is dan wijsheid.
Nou hij kon het niet helemaal verklaren. Als er geen gekke dingen uit de bloed uitslagen komen kan het een bacteriële infectie van bijv haarzakjes zijn.

En nu kan ik pas volgende week dinsdag bloed prikken omdat het morgen dicht is ivm bevrijdingsdag en ik maandag een dagdienst heb.

Afwachten dus.

Als er een nieuw "bultje" komt doet het ff pijn. Net zoals bij een puistje wat door wilt komen. Verder niet veel last van.
Tralalalala
@ nav, van ons 1e kindje was ik in de 2e ronde zwanger. Heel erg snel dus.

We zijn benieuwd of dit ons een 2e keer weer gegund is...

@theekopje, ik slikte altijd die van de Davitamon, een strip. Dat zijn kleine tabletjes. Ik ben van plan die weer te gaan slikken.

Jouw cyclus was dus snel weer op gang krullenbol. Goed om te horen.

Wel vervelend van die bultjes, hopelijk komt er snel duidelijkheid.
@Greys en @OliveViva, dan ga ik die tabletjes even bekijken!
Wat een mooie verhalen allemaal! Ik houd het niet allemaal bij om op iedereen te reageren, vind dat zo knap hoe jullie dat altijd doen... ik blijf maar scrollen haha. Ik ben inmiddels ruim 7 weken zwanger alweer en bij mij was het na 13 jaar pil in 1 keer raak;) dus zeg nooit nooit! We willen in augustus nog naar Mexico, dus daar zal ik dan wel met een dikke toeter rondlopen. Het os super moeilijk om het te verbergen. Na de middag krijg ik me toch een dikke buik...dan lijk ik echt al een paar maanden zwanger. Volgend weekend ga ik met vriendinnen een weekend weg. Super leuk, maar zie er ook zo tegenop. Ik hield wel van een drankje en een saunaatje (war gepland staat) sla ik ook nooit af... nu kan beiden niet en ik wil het eindelijk nog geheim houden... jullie nog tips?? 15 mei de eerste echo! Spannend!! Heel veel succes allemaal
Follow your heart!
Wat spannend paradise! Gek he dat 't per dag deel al zo kan veranderen.

Ik zou het ook gooien op antibiotica..

Ik hou het ook nog amper bij, zit meer op de telefoon dan laptop.

Hier toestraks vage afacheiding gehad, was niet wit maar ook niet echt bloederig. Leek een beetje erop net als je de aller laatste of de eerste tekenen van ongesteldheid was. Ook maar een klein beetje.

Word ook echt sinds een paar dagen hek van mijn borsten, ze kunnen enorm jeuken en soms heb ik van die steekjes. Maarja kan niet in het openbaar als een gek over mijn borsten heen gaan wrijven omdat ik jeuk heb
Vervelend krullenbol! Hopelijk kunnen ze iets vinden dat makkelijk te verhelpen is. Sterkte in elk geval!

Oh paradise wat leuk om te horen! 7 weken alweer zeg. En bijna de eerste echo, wat spannend! Qua weekendje kan ik geen betere smoes verzinnen dan niet lekker zijn. Blaasontsteking ofzo, daarom sauna niet prettig en door antibiotica geen alcohol. Zou je overwegen het wel al te zeggen met 8 weken? Een vriendin van me vertelde het al tegen iedereen die het horen wilde met 7 weken, maar dat is natuurlijk erg persoonlijk. Ik zou zelf een week of 10 denken nu, maar zou misschien in jouw situatie bij hele hechte vriendinnen wel al vertellen (na ouders wel). Ik vind het echt helemaal leuk voor je!
Acrobaleno, mijn ouders en schoonouders hebben we het direct verteld, zo leuk!! Ik wilde voor mijn vriendinnen de eerste echo afwachten en die is de maandag na het weekendje:P maar goed, ik kan het op 'ik voel me niet fit' gooien, maar ik zal er denk ik niet om

Liegen... vind het zo spannend, denk dan constant, want nu als er iets mis is, dan wil ik het nog niet teveel mensen hebben verteld...
Follow your heart!
Heb je helemaal gelijk in Olive! Maar soms grijpt het me eventjes naar de keel dat ik geen baan heb haha.

En aftellen tot 1 juni!

Wat rot van die bultjes Krullenbol! Ik heb ook vaak flinke ontstekingen, maar dan bij mijn bikinilijn (huidziekte). Heb nu sinds januari een ontsteking die niet weg wil (en ik ben te eigenwijs om naar de dokter te gaan, dat wordt open snijden dan en maakt het er niet beter op).

Ahh spannend eerste echo Paradise! Wel een uitdaging om zwangere buik te gaan verbergen in Mexico met dat mooie weer

Balen dat je zo ongesteld bent Sneeuwwitje! Ongesteld of zwanger zijn allebei niet ideaal op vakantie qua kwaaltjes haha.

Spannend Devenie

Hier weinig te melden. Mijn vriend komt morgen weer thuis jeeej en kan niet wachten tot we gaan beginnen!

Begint de laatste dagen echt heel erg te kriebelen!
Ja lastig hè dat geheimzinnige gedoe. Vind ik nu al en ben nog niet eens zwanger haha! Het houdt me gewoon zo bezig dat we bijna gaan beginnen en het is raar dat ik dit niet kan delen met mensen die dichtbij me staan. Zoals m'n ouders. Was gisteren shoppen met mijn moeder en dan voelt het vervelend dit te verbergen. Terwijl ik het ook leuker vind om ze straks te kunnen verrassen als het zo ver is! Mijn vriend moet het dan maar aanhoren allemaal maar die staat er toch wat nuchterder in, stap voor stap. Terwijl ik bij wijze van al over namen kan nadenken! Haha. Zal wel man/vrouw verschil zijn...
Heel herkenbaar hoor browneyes!

Ben blij dat ik jullie allemaal heb.
quote:imt87 schreef op 05 mei 2017 @ 07:13:

Heel herkenbaar hoor browneyes!

Ben blij dat ik jullie allemaal heb. mee eens!
Tralalalala
Dat is hier ook browneyes.

Als ik zie hoe mijn moeder doet met de kleinkinderen van haar vriendin dan denk ik ohh mam, je moest eens weten!

Mijn vader die wilt nog niet aan het idee toegeven dat het voor hem ook eraan zit te komen. Haha die zit volgens mij een beetje in een midlife crisis

Maar als het straks zover is, zal hij ook zeker blij en trots zijn. Het is een man die moeilijk zijn emoties kan tonen.

Volgens mij hebben mijn vrienden wel het vermoeden dat er iets speelt.. kan echt slecht liegen dus vaak moet ik dan lachen.

Mijn man die is daar heel nuchter in en laat het allemaal zijn gangetje gaan.

Ik doe het wel voor 2

Als ik niet met jullie mee had geschreven dan was ik denk ik door gedraaid.

Er gebeurd zo veel, en je zit met zoveel vragen.
Haha ja inderdaad, het is wel lastig om het er niet over te hebben met vrienden en mensen in je omgeving.

Vorige week te horen kregen dat iemand uit mijn omgeving zwanger is, heb een goede band met haar en ben zo blij voor haar! Alleen dan is het moeilijk om niet te delen wat ons plan is

Dus ben blij dat ik jullie als uitlaatklep heb! Anders zou mijn vriend ook gek van me worden haha. Hij lijkt er zelf weinig mee bezig te zijn, maar hij is meer een binnenvetter wat dat betreft.

Hij wil alleen heel graag het aan zijn broers kwijt, alleen dan komt het automatisch bij mijn schoonzus terecht en dat wil ik niet (en hij zelf ook niet). Best wel jammer..
quote:krullen-bol schreef op 05 mei 2017 @ 08:25:

[...]

mee eens!

Ben ik het ook helemaal mee eens. Soms zou ik het wel aan iemand willen vertellen, maar het lijkt me ook zo leuk om straks te zeggen dat ik zwanger ben. Dus ik houd nu nog maar even m'n mond en in de tussentijd kan ik lekker met jullie kletsen en m'n hersenspinsels hier kwijt (zodat vriend niet helemaal gek van mij wordt )

@ Paradise: ik zou het denk ik wel zeggen als je een weekendje weg gaan met goede vriendinnen. Als het mis zou gaan, zou ik wel willen dat zij het weten. Daarnaast zou ik zo'n heel weekend niet kunnen liegen denk ik Plus dat het op zou vallen in zo'n situatie dat je niet drinkt.
Wat wordt er gezellig veel geschreven!

@paradise 7 weken al! Zo leuk! Spannend afwachten tot de eerste echo! Als ik in jouw schoenen stond zou ik het mijn vriendinnen wel vertellen, heb wel een hechte vriendschap en ik zou het ook fijn vinden als ze wisten wanneer het eventueel wel mis gaat.

@browneyes, wat je typt is zo herkenbaar! Ik had niet verwacht er zo mee bezig te zijn, maar denk de laatste tijd aan niks anders.

Ik baal op het moment weer van mijn cyclus, de vorige keer was het 32 dagen. Daar was ik zo blij mee, want dat is de kortste cyclus nu in een jaar. Maar inmiddels zit ik alweer op dag 36..
quote:LottieC schreef op 05 mei 2017 @ 13:29:

Wat wordt er gezellig veel geschreven!

@paradise 7 weken al! Zo leuk! Spannend afwachten tot de eerste echo! Als ik in jouw schoenen stond zou ik het mijn vriendinnen wel vertellen, heb wel een hechte vriendschap en ik zou het ook fijn vinden als ze wisten wanneer het eventueel wel mis gaat.

@browneyes, wat je typt is zo herkenbaar! Ik had niet verwacht er zo mee bezig te zijn, maar denk de laatste tijd aan niks anders.

Ik baal op het moment weer van mijn cyclus, de vorige keer was het 32 dagen. Daar was ik zo blij mee, want dat is de kortste cyclus nu in een jaar. Maar inmiddels zit ik alweer op dag 36..

Vervelend zeg Lottie dat je cyclus best lang is....

Ik ben er ook heel erg mee bezig! En vriend ook steeds meer. Begint ook vaker uit zichzelf over een kleine spruit erbij hihi.

Nog 2,5 maand wachten. Hij wilt echt niet eerder dan onze vakantie terwijl ik nu heel regelmatig zeg dat het me niet eens meer uitmaakt of we er nu al voor gaan of pas op vakantie.
Tralalalala
Wat balen Lottie, hoe lang is je cyclus gemiddeld?

Ik heb een cyclus van 40 dagen.
Vervelend Lottie! Hopelijk wordt je cyclus snel korter of maakt het straks niet uit dat deze langer is als je snel zwanger raakt

Leuk he om hier te kunnen kletsen over alles wat ons bezig houdt. Mijn vriend vind het idee dat er een kindje komt erg leuk, maar wordt gek van al mijn spinsels. Hij zegt vaak van ik hoor het wel als je wilt beginnen ;).

Ik zit met mijn werk erg te dubben. Op zich is mijn werk erg leuk en de omstandigheden goed, vast contract en prima salaris. Maar de sfeer wordt steeds erger, en het lijkt net of mijn leidinggevende daar overheen wil stappen en het maar gedoe vindt. Ze zegt letterlijk dat ze er klaar mee is en we maar gewoon open feedback aan elkaar moeten geven en door moeten. Ik (en meer collega's met mij) heb al heel vaak aangegeven dat ik dat natuurlijk ook wil maar ik denk dat er onderling echt dingen spelen en scheef zitten die opgelost moeten worden. Maar daar heeft ze geen aandacht voor waardoor het alleen maar groeit. Erg vermoeiend en ik maak me nu al zorgen of die negativiteit straks invloed gaat hebben op een eventuele zwangerschap.. ik neig echt naar weer gaan solliciteren, maar dan zou ik onze plannen wel weer iets willen uitstellen. Lastig!
Hmmmm arcobaleno dan komt ze op mij niet echt over als een goede leidinggevende....

Die zou het moeten aanpakken en oplossen.

Wat dat betreft heb Ik veel geluk. Ik heb in september meteen een vast contract voor onbepaalde tijd (en natuurlijk als ze dan van je af willen kunnen ze dat toch wel) en de vacatures als Verzorgende zijn bijna niet te vullen zoveel vraag is er naar.

ik hoef me wat dat betreft geen zorgen te maken. Het team waar ik weer bij ga werken is ook top. Ken ze eigenlijk allemaal nog van vorig jaar.

Ben wel benieuwd naar reacties van de collega's mocht ik al in mijn eerste maanden bij nieuwe baan zwanger zijn.

Aan de ene kant is het ook wel goed om tot half juli te wachten.

Ik werk nu met een behoorlijk heftige doelgroep waarbij krabben slaan en schoppen eigenlijk geen uitzondering meer zijn. Ik moet er niet aan denken om pril zwanger te zijn en dan nog meer op te moeten letten dan dat ik nu al moet.

Over werk gesproken,ik moet zo gaan voor een avonddienst
Tralalalala
@summer, gemiddeld gezien is het 45 dagen, maar er is geen pijl op te trekken, nu precies een jaar zonder de pil en de kortste was dus 32 dagen, maar de langste 60 dagen en geen één cyclus hetzelfde! Hoop ook dat het korter gaat worden en anders dat dit een zwangerschap niet in de weg gaat staan..

@acrobaleno, wat vervelend zo'n werksfeer! Kan me voorstellen dat dat stress opleverd! Zijn er (veel) vacatures in jouw werkveld? En een zwangerschap kan je natuurlijk nooit helemaal plannen, maar uitstellen kan uiteraard, hoewel dat misschien niet is waar je op hoopt!
quote:Summer93 schreef op 05 mei 2017 @ 13:57:

Wat balen Lottie, hoe lang is je cyclus gemiddeld?

Ik heb een cyclus van 40 dagen.Jeetje ook al zo lang..balen zeg
Tralalalala

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven