Zwanger worden vanaf zomer 2017

03-01-2017 12:20 1051 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na jaren van meelezen op deze pijler nu eindelijk zelf een topic openen. Vriend en ik hebben besloten om vanaf deze zomer gaan proberen om zwanger te worden. Vind het heel leuk, maar ook super spannend. Daarom lijkt het me leuk om met anderen hier over te schrijven, over het wachten en dan om ervaringen uit te wisselen als we er echt voor gaan. Lijkt me zo gek om na jaren van voorzichtig zijn nu juist zwanger te willen worden

Ik word trouwens binnenkort 30 en mijn vriend is 31.

Deze week slik ik mijn laatste pil om te kijken of ik daarna een cyclus krijg. Heb een app op m'n telefoon geïnstalleerd om te kijken hoe mijn cyclus is en wanneer de vruchtbare dagen zijn (plan is om dan nog condooms te gaan gebruiken tot de zomer). En wil dan straks ook foliumzuur halen zodat ik daar op tijd mee kan beginnen.

Hieronder een tabel!

NaamLeeftijd/partnerHoeveelste kindjeNODRondeBijzonderhedenAcrobaleno25 / 271e--Waarschijnlijk starten deze zomerSneeuwwitje30 / 311e--Start juni?Bibi25 / 261e---Siepel29 / 311e--Gestopt met pil, cyclus op gang gekomenZjuulz33 / 302e--Vorige zwangerschap IUITrijntje32 / 323e--Dochter 5 jaar, zoontje 10 wekenAster33 / 381e--Wachten vanwege medische situatieSuikerbloem28 / 281e--Zwanger Lilly28 / 282e--Zoontje van 2 jaarMajoorZoetekauw25 / 381e--Zwanger Paradise26 / 311e---Krullen-bol27 / 341e---Shadowfaxx27 / 321e---Evda34 / 333e--Dochter 10 mnd, zoon 4,5Imt29 / 321e---Devenie26 / 281e---Browneyes30 / 281e---Vlammetje31 / 342e--Dochter 17 maandenOlive22 / 281e---Haarlemsmeisje28 / 291e---Rose-Elise25 / 291e--Trouwen op 3-4Summer /1e---Greys30/392e---Lottie28 / 301e---Zuidse33 / ?2e--ZoontjeMarl28 / 271e---Bouvrie38 / 382e--Zoontje van 2Nav26 / 321e--Trouwen in juliTheekopje27 / 311e---

Bedankt allemaal voor het meedenken dames. Vriend en ik hebben besloten om toch nog een maandje te wachten. Dan kan ik gewoon rustig dat uitstrijkje doen en dan in juni beginnen

Welkom Bouvrie, ik zal je zo nog even in de tabel zetten.

Ik heb wel over het kinderwensspreekuur gelezen OliveViva maar ik heb er voor nu eigenlijk geen behoefte aan. Heb al veel gelezen op internet.

Ik neem nu mijn foliumzuur bij het avondeten en dat gaat veel beter. Heb het potje nu in de bestekla liggen en tot nu toe nog niet vergeten!
Olive: Fijn dat de prognose van je baas goed is en het erop lijkt dat je je baan niet kwijt gaat raken. Zoiets kun je inderdaad niet plannen. Mijn zus raakte haar baan kwijt toen ze zwanger was en haar man toen de eerste net geboren was. Tja, je hebt het er dan maar mee te doen.. en het is meer dan goed gekomen voor hen

Kinderwensspreekuur weet ik niet precies wat het inhoudt, maar kan me voorstellen dat je wat je werk betreft wel wilt weten wat de risico's zijn!

Welkom Bouvrie!

Ahh fijn dat je je geheimpje hebt kunnen delen met je zusje Krullenbol!

Sneeuwwitje: Oh fijn dat je toch uitstrijkje vooraf kunt laten doen!

Ik ben sinds vandaag begonnen met multivitaminen + foliumzuur. Wel goed verstopt in de kast, want ik kreeg mijn schoonzus op visite voor avondeten.

Heb er tot nu toe geen last van!

We gebruiken overigens geen condooms meer vanaf vorige week, ik weet ongeveer wanneer mijn eisprong is. Dus deze maand doen we het dan nog veilig en de ronde erop voor het echie
quote:Summer93 schreef op 01 mei 2017 @ 18:53:

Ik ben sinds vandaag begonnen met multivitaminen + foliumzuur. Wel goed verstopt in de kast, want ik kreeg mijn schoonzus op visite voor avondeten.

Heb er tot nu toe geen last van!

We gebruiken overigens geen condooms meer vanaf vorige week, ik weet ongeveer wanneer mijn eisprong is. Dus deze maand doen we het dan nog veilig en de ronde erop voor het echie

Spannend Summer! Dan beginnen we ongeveer tegelijk.

Ik heb de foliumzuurtabletjes in er vitaminepillenpotje gestopt Dan kan het in het zicht liggen en vergeet ik het niet.
Slim haha!

Ik heb die van Davitamon en die zitten in een strip, maar kan wel op zoek naar een potje waar ze in kunnen!
Oh ja foliumzuur ???? helemaal vergeten! Dat ga ik woensdag ook maar halen.

Mijn vorige zwangerschap was totaal ongepland en onverwachts en veel te vroeg (vier maanden samen via tinder). Dus dat voortraject heb ik vorige keer niet meegemaakt. Maar snel die vitamines halen. Goede tip! Gestopt met roken was ik gelukkig al. En ik drink enkel in het weekend. Dat blijf ik ook doen tot ik een positieve test in handen heb.

Morgen ga ik voor het eerst een ovulatietest gebruiken. Ik ben benieuwd! Ik hoop dat het ons lukt snel zwanger te worden.

Oh ja, ook wij hebben wilde vakantieplannen... Gaan bijna vier weken naar Vietnam. Samen met mini. Spannend en leuk!
Lijkt me een hele andere belevenis als je ongepland zwanger raakt inderdaad

Gaaf dat jullie met je kleintje naar Vietman gaan!! Ben wel benieuwd hoe het zal gaan, ik wil heel graag ook blijven reizen als we kinderen hebben. Maar hoor vooral negatieve geluiden uit mijn omgeving..
Het voordeel is dat wij een zoontje hebben dat heel erg rustig is en veeeeeel te wijs (leest al letters en praat als een 3-jarige). Dus met hen durf ik de reis wel aan! Nemen wel veel grabbelton cadeautjes mee voor in het vliegtuig.
Spannend allemaal hè! Hier wordt het ook zo echt. Gisteravond zei m'n vriend ook voor het eerst echt hardop dat hij er klaar voor is, en toen werd het wel heel echt allemaal!!

Vandaag contact gehad met de dokter. Wij gaan over vier weken op reis. Maar kom niet helemaal lekker uit met de pil. Ik wil de pil doorslikken op vakantie zodat ik niet ongesteld ben daar. Betekent wel dat ik dan net aan een nieuwe strip begonnen ben als we thuis komen. Terwijl ik er na de vakantie voor wil gaan. Maar is geen probleem om halverwege een strip te stoppen, zei de dokter. Begin op zijn advies dan ook direct met foliumzuur. Als dat gehalte tijdens de eisprong/conceptie maar op peil is. En die eisprong laat waarschijnlijk toch minimaal twee weken op zich wachten dus dat zit wel goed, zeker als je gewoon gezond eet. En zou ook wel heel veel mazzel zijn als de het de eerste eisprong raak is. Ik verwacht eerder dat m'n lichaam even op gang moet komen na bijna 14 jaar aan de pil.

Ben zo benieuwd hoe het allemaal gaat, hoe m'n cyclus op gang komt, hoe ik me voel... super spannend!!
Spannend browneyes!

Ik las gister toevallig dat er een meid was die 32wkn zwanger is en tijdens de echo erachter kwamen dat al die tijd zich nummertje 2 had verstopt!

Is dat zo op het laatste moment nog even schrikken! Maar ook veel regelen natuurlijk.

Ik kan zaterdag eindelijk gaan testen! Ergens ben ik heel nieuwsgierig maar ook weer bang.

Ik voel vanalles en hoop ergens dat het raak is, soms heb ik ook dat idee, maar wat als die test uitwijst dat het niet zo is..

Natuurlijk niet erg want dan gaan we er de volgende ronde weer voor, maar denk dat ik me wel even klote zal voelen.
Oh wat fijn dat je zoontje zo rustig is Bouvrie!

Spannend browneyes! Op reis ongesteld worden is niet zo fijn nee. Ik zal er helaas aan moeten geloven (tenzij het direct de eerste ronde raak is), word precies op vakantie ongesteld

Dat las ik inderdaad ook Devenie, lijkt me wel een shock

Spannend dat je zaterdag gaat testen, hier draaien de duimpjes voor je!
Spannend zeg dat testen! Ga je ook direct testen of wacht je of je menstruatie eventueel een paar dagen later komt? Ik ga dat laatste doen denk ik. Afgelopen maand was ik drie dagen overtijd. Uiteindelijk werd ik daarna ongesteld. Ik denk dat ik pas test na een week...

Vorige zwangerschap kwam ik er achter na zes weken. M'n vriend dacht het al eerder, omdat m'n horsten veranderd waren haha. Toen we terugkwamen uit Noorwegen heb ik direct getest en het resultaat is nu net 2
Spannend Devenie! Je durft niet te hopen maar stiekem doe je dat natuurlijk wel. Ik duim voor je!

O een tweeling, poe! Echt wel even slikken. Bij mijn schoonzus kwam bij de derde een nummer vier mee. Wooeps! Dat is helemaal schakelen, ook praktisch qua huis en auto enz.

Eentje lijkt me zat voorlopig haha.
Wat wordt er veel geschreven haha. Moeilijk om alles bij te houden!

Spannend hoor Devenie! We zullen voor je duimen

Welkom Bouvrie! En wat gaaf zo'n reis mer jullie zoontje!! lijkt me echt geweldig!

Browneyes spannend dat jullie bijna echt gaan beginnen!

Jeetje dat lijkt me zeker schrikken ineens een tweede als je zover zwanger bent haha. Echt omschakelen dan..

Ik zal later via de computer wat uitgebreider reageren, maar op de telefoon is dat niet zo handig:)
Dankjewel meiden!

Ik hou jullie op de hoogte.

Leuk bouvrie dat jullie deze reis met jullie zoontje gaan maken!!
Devenie spannend je kan bijna testen!!! 13 mei zou ik ongesteld moeten worden dus moet ff geduld hebben nog haha.

Wow met 32 weken erachter komen dat je een tweeling hebt !! Dat is even schrikken lijkt me!

Grappig dat de meeste al eerder beginnen ipv de zomer haha
Oooh mag ik hier meeschrijven? Of is de tabel al te vol? :(

Ik ben 26, partner 32 en we gaan in juli trouwen. Vanaf dan gaan we ervoor. Als het lukt, zal dit ons eerste kindje zijn.
Welkom nav! Nee hoor je bent welkom

Nog een huwelijk jeeejj! We hebben er nog 2.

Ik trouw zelf in juni en daarna gaan wij er ook voor!

Spannende tijden meiden. Ik ben benieuwd naar de uitslagen!
Hoi dames,

Graag zou ik me nog aansluiten bij dit topic. Mijn vriend (31) en ik (27) hebben afgesproken om in juli/begin augustus te stoppen met de pil (1e kind). Zo spannend! De reden om te wachten tot die tijd is mijn nieuwe baan, waar ik dan net gestart ben. En onze vakantie aan het begin van augustus. Dan kunnen we daar nog lekker van genieten, mocht ik kwaaltjes zoals misselijkheid krijgen.

Wachten jullie trouwens totdat je cyclus op gang is of doen jullie het gelijk 'onveilig' na de ontrekkingsbloeding van de pil? Ik zou het liefst stoppen net voor de vakantie, zodat de ontrekkingsbloeding is geweest en ik de pil niet mee hoef te nemen..

Groetjes, Theekopje_01
Hi...

Bij ons is het allemaal verschillend. Ik ben in november al gestopt. Sommige wachten.

Wij starten eind juni
@imt87 Nog even geduld tot juni dan. Hopelijk vliegt de tijd voorbij...

Ik kan er nog een tijdje over nadenken natuurlijk. Maar eenmaal gestopt heb ik waarschijnlijk het geduld er niet meer voor. Ik zal zo snel mogelijk dit topic eens teruglezen...
Bij onze 1e ben ik gestopt met de pil en hebben we het meteen onveilig gedaan (na de ontrekkingsbloeding, want die kwam meteen).

Nu gaan we dat weer doen. Alleen weet ik niet hoe het nu zal gaan. Ik slik nu een andere pil (cerazette), mee gestart wegens borstvoeding. Daar wordt je niet bij ongesteld. Alleen tijdens het geven van borstvoeding kreeg ik steeds doorbraakbloedingen van soms 1 dag en soms meerdere dagen. Sinds ik gestopt ben met borstvoeding niet meer... dus ben benieuwd of straks alles weer goed op gang komt...
Ik ben ook al gestopt met de pil, vanaf januari. Ik had meteen weer een regelmatige cyclus, dat was en is een enorme opluchting. We doen het nu met condoom.

Greys, hoelang duurde het tot je zwanger was van je eerste kindje?
Ik ben sinds januari gestopt met de pil! Volgende maand gaan we eerste ronde proberen

Alleen nu zat ik al in mijn hoofd dat het wel beter is als ik een baan heb voordat ik zwanger raak.

Heb gesolliciteerd en die baan zou per juli/augustus zijn, maar ja als het dan volgende maand al raak is, is dat ook zo lullig...
Summer, ik zit ook vaak met mijn baan in mijn maag, maar je moet gewoon doen wat goed voelt! Bij mij op werk is alles weer helemaal goed gekomen, baas is weer thuis uit het ziekenhuis en er is een vervanger geregeld. Er is geen perfect moment om dit te doen, wie weet duurt het wel een jaar voordat je zwanger bent!

Theekopje, wij wachten niet bewust op een onttrekkingsbloeding, maar de pil viel er slecht bij mij. Dus daar twee weken geleden mee gestopt. Ik heb mijn onttrekkingsbloeding gehad en ben nu ongeduldig aan het wachten op mijn volgende menstruatie, benieuwd naar mijn natuurlijke cyclus!

Ik slik nu sinds 1 mei foliumzuur, dus vanaf 1 juni in principe klaar om te starten mochten we dat willen. Vandaag met de verloskundige praktijk gebeld en een afspraak op 1 juni voor kinderwensspreekuur. Het word ineens echt zo! Op deze manier ben ik volledig voorbereid en is het alleen nog even afwachten hoe mijn cyclus gaat zijn, echt onwijs veel zin in!
@OliveViva, spannend allemaal! Ik heb ook geen idee hoe mijn natuurlijke cyclus is. Toen ik 16 was ben ik op de pil gegaan en nu 11 jaar later nog steeds... dus dat is afwachten. Iets waar ik helemaal niet goed in ben. Ik ga in ieder geval op tijd beginnen met foliumzuur. Ga jij toevallig een klein pilletje slikken? Degene die ik ben tegengekomen zijn vrij groot en dat vind ik vervelend doorslikken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven