Zwanger worden vanaf zomer 2017

03-01-2017 12:20 1051 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na jaren van meelezen op deze pijler nu eindelijk zelf een topic openen. Vriend en ik hebben besloten om vanaf deze zomer gaan proberen om zwanger te worden. Vind het heel leuk, maar ook super spannend. Daarom lijkt het me leuk om met anderen hier over te schrijven, over het wachten en dan om ervaringen uit te wisselen als we er echt voor gaan. Lijkt me zo gek om na jaren van voorzichtig zijn nu juist zwanger te willen worden

Ik word trouwens binnenkort 30 en mijn vriend is 31.

Deze week slik ik mijn laatste pil om te kijken of ik daarna een cyclus krijg. Heb een app op m'n telefoon geïnstalleerd om te kijken hoe mijn cyclus is en wanneer de vruchtbare dagen zijn (plan is om dan nog condooms te gaan gebruiken tot de zomer). En wil dan straks ook foliumzuur halen zodat ik daar op tijd mee kan beginnen.

Hieronder een tabel!

NaamLeeftijd/partnerHoeveelste kindjeNODRondeBijzonderhedenAcrobaleno25 / 271e--Waarschijnlijk starten deze zomerSneeuwwitje30 / 311e--Start juni?Bibi25 / 261e---Siepel29 / 311e--Gestopt met pil, cyclus op gang gekomenZjuulz33 / 302e--Vorige zwangerschap IUITrijntje32 / 323e--Dochter 5 jaar, zoontje 10 wekenAster33 / 381e--Wachten vanwege medische situatieSuikerbloem28 / 281e--Zwanger Lilly28 / 282e--Zoontje van 2 jaarMajoorZoetekauw25 / 381e--Zwanger Paradise26 / 311e---Krullen-bol27 / 341e---Shadowfaxx27 / 321e---Evda34 / 333e--Dochter 10 mnd, zoon 4,5Imt29 / 321e---Devenie26 / 281e---Browneyes30 / 281e---Vlammetje31 / 342e--Dochter 17 maandenOlive22 / 281e---Haarlemsmeisje28 / 291e---Rose-Elise25 / 291e--Trouwen op 3-4Summer /1e---Greys30/392e---Lottie28 / 301e---Zuidse33 / ?2e--ZoontjeMarl28 / 271e---Bouvrie38 / 382e--Zoontje van 2Nav26 / 321e--Trouwen in juliTheekopje27 / 311e---

Fijn dat je duidelijkheid hebt Zjuulz! Hopelijk komende maand raak :)

Ik herken het ook Sneeuwwitje, ben bang dat het niet zal lukken.
Zit nu in mijn vruchtbare dagen, maar geen enkel teken dat mijn eisprong er aan komt :nooo:
Volgende maand beginnen we met 'klussen', maar bedenk me net dat mijn vriend er dan niet eens is tijdens mijn vruchtbare dagen :"-(
Die kreeg gister te horen dat ie twee weken weg moet.
shadowfaxx, van harte gefeliciteerd! Een fijne zwangerschap toegewenst!
Shadowfaxx, van harte gefeliciteerd! Geniet ervan!! :cheer2:

Volgende week moet ik ongesteld word en daarna gaan we ervoor! Ik heb wel mijn allereerste baby ding gekocht: een zwangerschapsdagboek. Lijkt mij zo bijzonder, ook voor mijn kindje om later terug te lezen! Ik heb het zwangerschapsdagboek van oei ik groei gekozen: https://www.bruna.nl/boeken/oei-wij-gro ... oCr6bw_wcB

Zijn er meer hier die er een bij gaat houden? :winkie:
OliveViva schreef:
13-05-2017 12:23
Shadowfaxx, van harte gefeliciteerd! Geniet ervan!! :cheer2:

Volgende week moet ik ongesteld word en daarna gaan we ervoor! Ik heb wel mijn allereerste baby ding gekocht: een zwangerschapsdagboek. Lijkt mij zo bijzonder, ook voor mijn kindje om later terug te lezen! Ik heb het zwangerschapsdagboek van oei ik groei gekozen: https://www.bruna.nl/boeken/oei-wij-gro ... oCr6bw_wcB

Zijn er meer hier die er een bij gaat houden? :winkie:
Dankje! Hopelijk heb jij ook vruchtbare Maand de komende maand!

Ik heb zelf ook een boek besteld, maar dan net die andere.. het 9 maanden dagboek van Pauline van Oud (geloof ik). Mijn zus had deze ook, vond ik leuk boek. Maar er is ook veel te veel keuze. Die jij hebt besteld ken ik dan weer niet
sneeuwwitje1 schreef:
13-05-2017 10:30
Fijn Zjuuls dat je duidelijkheid hebt. Gek is dat dan he dat je gaat bloedprikken en de dag daarna ineens ongesteld wordt.
Vorige maand was ik een week te laat, deed een test (natuurlijk negatief) en later op de dag werd ik ongesteld. Nu dus kijken of het bij jullie zo lukt, anders gaan jullie na de zomer weer het traject bij het ziekenhuis in toch?

Ben wel jaloers hoor op al die dames die meteen in de eerste ronde zwanger worden. Geeft mij wel hoop, maar maakt me ook onzeker, want wat als het niet lukt. Merk dat ik er nu al zo veel mee bezig ben in mijn hoofd (en vriend dus niet :flag: grappig dat verschil tussen mannen en vrouwen). En dan zijn we nog niet eens echt begonnen... Nou goed, ik probeer mezelf rustig te houden. Volgende maand gaan wij er waarschijnlijk ook voor.
Heel herkenbaar hoor.. ik had dat zelf ook, had dus ook helemaal niet door dat ik zwanger was. Schreef alle symptomen toe aan andere dingen.
Leuk dat jullie waarschijnlijk volgende maand ervoor gaan!
Bedankt allemaal voor de felicitaties.
Het voelt allemaal nog erg onwerkelijk, zijn er allebei wel heel blij mee :cheer2:
Morgen gaan we het zijn ouders vertellen en (hopelijk) ook mijn ouders.
Ik heb een prentenboek gekocht en een kaartje (deze: https://www.plint.nl/plint/kaarten/poez ... -verhalen/)
Heek handig dat het morgen toevallig Moederdag is :-D
Ben benieuwd hoe ze het gaan vinden...
En hoe reageerden ze shadowfaxx? Lijkt me een van de leukste dingen, de onthulling aan familie!
Dames, even van me afschrijven, hoor. Vriend en ik wilden nog wachten, omdat we eind juli/begin augustus gaan trouwen en daarna een mooie reis gaan maken. Mijn jurk staat niet met een 'vollere buik' en bovendien vond ik het leuk om een borrel te kunnen drinken op mijn bruiloft, vrijgezellenfeest en huwelijksreis. Maarja, aan de andere kant wordt het steeds moeilijker om te wachten. Dat slaat nergens op, want we hebben het over drie maanden, maar toch... we willen zo graag een kindje en dan lijkt het niet drinken van alcohol of wat dikker in die jurk eigenlijk zo onbelangrijk.

Ik verwacht mijn eisprong op 18 mei (dus over twee dagen). Van het weekend en ook vannacht hebben we 'in the heat of the moment' onveilige sex gehad. Verstandelijk weten we dat we beter even kunnen wachten, maar ons gevoel zei ons iets anders. Mijn moeder en zus werden beide altijd in de eerste ronde zwanger. Het is heel raar, maar het zou dus kunnen dat mijn ongesteldheid uitblijft, dus. Natuurlijk gebeurt het vaker niet dan wel tijdens de eerste ronde, maar nouja... we gaan het zien. Erg spannend. We zouden er uiteraard enorm blij mee zijn als ik wel zwanger blijk, maar het is wel even een omschakeling, omdat we alles zo strak in structuur hadden, haha. Aan de andere kant: ik geloof erin dat het komt als het komt.

Zitten er nog meer dames op het wachtbankje? Mijn NOD verwacht ik op 1 juni. Oh my God, nu ik dit zo typ, komt het helemaal binnen. M'n NOD enzo. Jeetje... hihi

Shadow, hoe gaat het met jou?
Wat spannend Nav! Als ik het zo lees is er dus wel een goede kans dat het raak kan zijn als je eisprong deze week is! Vervelend hè dat wachten? Stel dat het niet raak is, gaan jullie dan weer uitstellen tot na de bruiloft of zou je toch volgende cyclus dan weer willen proberen?

Hier wilden we ook wachten, eerst tot augustus, maar we trokken het al steeds dichterbij en de reden van wachten was vooral vanwege andere mensen met wie ik dan rekening houd. Nu zijn we tot de conclusie gekomen dat we eigenlijk geen zin in wachten hebben en die redenen ook niet sterk genoeg zijn, dus deze maand gaan wij ervoor! Heel spannend, ik verwacht niet dat het in één keer raak is, maar dat zou natuurlijk wel leuk zijn. Mijn cyclus is wel lang, maar ik hoop enigszins mijn eisprong te gaan herkennen. Ik schat mijn NOD op half juni..
Hoi Lottie,

Ik denk dat het misschien nooit gelegen komt, hihi. Ik weet niet zo goed wat we doen als ik ongesteld wordt... ik probeer het voor nu maar een beetje los te laten. Echt spannend, maar joh, het zou wel heel bizar zijn, meteen de eerste ronde. Tegelijk zou ik de eerste niet zijn. Op het forum ook vaak genoeg gezien :o.

Succes met proberen, zo'n leuke tijd! :D
Ik zie en hoor het ook vaak genoeg inderdaad, stellen waarbij het direct raak is! Dus wie weet.. heel spannend!

Even in het algemeen, in de tabel zitten volgens mij wel een aantal namen die al een poosje stil zijn. Misschien kunnen we die mensen er (tijdelijk) uithalen (tot ze aangeven weer mee te willen schrijven). Zo kunnen we de tabel misschien wat overzichtelijker houden en ook gaan beginnen met het bijhouden van NOD's en rondes bijvoorbeeld.
@sneeuwwitje, zie jij het zitten om dat steeds bij te werken, zo niet is het wellicht een idee om een gezamenlijk account te gebruiken zodat iedereen haar eigen gegevens bij kan houden. Hoe denken jullie hierover?
hallo dames!

@shadowfaxx ook via deze weg nog gefeliciteerd haha

schrijf niet zo veel meer hier omdat het zo onhandig is via mn mobiel. Ben vaker op onze fb pagina eigenlijk.

@Nav snap je helemaal maar eigenlijk komt het nooit uit... er is altijd weer wat. Dus gewoon lekker voor gaan zou ik zeggen, als jullie gevoel dit zegt! wat spannend zeg het zou zomaar raak kunnen zijn! Mijn zoontje was ook de eerste keer raak, dus ja alles kan he! Nu Heb ik net mn eerste ronde achter de rug en niet raak dus. Mijn nod is 4 juni heb deze week vruchtbare dagen, dus we gaan er weer voor! Spannend allemaal

Heb momenteel een vrij korte cyclus van 25 dagen dus dat is wel mooi meegenomen.
hallo dames!

@shadowfaxx ook via deze weg nog gefeliciteerd haha

schrijf niet zo veel meer hier omdat het zo onhandig is via mn mobiel. Ben vaker op onze fb pagina eigenlijk.

@Nav snap je helemaal maar eigenlijk komt het nooit uit... er is altijd weer wat. Dus gewoon lekker voor gaan zou ik zeggen, als jullie gevoel dit zegt! wat spannend zeg het zou zomaar raak kunnen zijn! Mijn zoontje was ook de eerste keer raak, dus ja alles kan he! Nu Heb ik net mn eerste ronde achter de rug en niet raak dus. Mijn nod is 4 juni heb deze week vruchtbare dagen, dus we gaan er weer voor! Spannend allemaal

Heb momenteel een vrij korte cyclus van 25 dagen dus dat is wel mooi meegenomen.
Ik snap het zo! Ik dacht ook heel stoer, ik wacht tot juni... maar toch op 14 februari ervoor gegaan. Soms zijn de redenen, zoals bijvoorbeeld trouwen of bij mij wachten op de vaste baan, niet meer relevant. Inmiddels ben ik 9 weken zwanger en heb ik gisteren mijn eerste echo gehad! Wat was het spannend zeg!! Het was heel gaaf om een kloppend hartje te zien en te horen dat alles er tot nu toe gezond uit ziet! Over twee weken hebben we de termijn echo en dan kunnen ze ook de uitgerekende datum definitief maken. Het staat nu op 35 december;)
Follow your heart!
Correctie, 25 december natuurlijk haha
Follow your heart!
@shadowfax, gefeliciteerd! Hoe was het vertellen?

@NAV, ja hoor eerste keer raak komt in mijn omgeving veel voor! En bij ons ook, spannend! Hoop het voor je.

@lilly, is er een Facebook pagina?

Wij wachten nog een maandje of 3 en starten dan waarschijnlijk. Als we praktisch kijken zouden we misschien nog een jaartje moeten wachten. Maar ik voel me daar eigenlijk niet helemaal goed bij. Ik slik nu trouw foliumzuur zodat we in elk geval kunnen beginnen mochten we dat willen.
Leuk dat Oei ik groei dagboek Olive!

Dat 9 maanden dagboek ziet er ook leuk uit Shadowfaxx

Grote kans dat het raak is Nav :D

Leuk dat je deze maand gaat beginnen Lottie!

Succes met de vruchtbare dagen Lilly :)

Wat leuk dat je eerste echo hebt gehad Paradise!

Hier onverwachts gestart, volgens mijn vriend maakt die ene maand ook niks meer uit (zouden volgende maand beginnen, eind juni eisprong).
Maar zal weinig kans zijn dat het raak is, is waarschijnlijk niet in mijn vruchtbare periode (geen teken van eisprong gehad deze keer).
Leuk dat Oei ik groei dagboek Olive!

Dat 9 maanden dagboek ziet er ook leuk uit Shadowfaxx

Grote kans dat het raak is Nav :D

Leuk dat je deze maand gaat beginnen Lottie!

Succes met de vruchtbare dagen Lilly :)

Wat leuk dat je eerste echo hebt gehad Paradise!

Hier onverwachts gestart, volgens mijn vriend maakt die ene maand ook niks meer uit (zouden volgende maand beginnen, eind juni eisprong).
Maar zal weinig kans zijn dat het raak is, is waarschijnlijk niet in mijn vruchtbare periode (geen teken van eisprong gehad deze keer).
Wat een lieve reacties, meiden, dankjewel! En Lottie, goed idee van de tabel! Sneeuwwitje, wat vind jij zelf handig? Want als we gaan voor een gezamenlijk account, moeten we wel een nieuw topic openen, geloof ik. Misschien anders een idee om dikgedrukt te maken wat er in de tabel mag/kan?

Oooeeeh Lilly, onze NOD's liggen dichtbij elkaar! Spannend he? :D

Jij ook veel succes en plezier met 'klussen' (zo noemen ze dat, toch? :P), Summer. Leuk dat jouw vriend ook zo enthousiast is! ^^
Goedemorgen dames! Ik denk dat zo'n gezamenlijke account het handigste is, want het is voor mij geen doen om NOD's te gaan bijhouden. Denk dat dat me iets te veel tijd gaat kosten :P

Wat super Paradise dat je je eerste echo hebt gehad. Lijkt me zo'n bijzonder moment!!
Ik snap het wel Nav, als je eenmaal in je hoofd er voor wilt gaan dan wil je niet meer zo lang wachten. Wij hebben het ook al naar voren gehaald. Spannend dat je nu gaat wachten op je NOD. De eerste NOD's komen er nu echt aan dames!!

Shadowfaxx: hoe reageerden je ouders en schoonouders?
Paradise wat super dat je een goede echo hebt gekregen!! lekker genieten nu!

@nav ja spannend liggen indd dichtbij hihi, klussen indd hahaha jij ook succes ermee!
@sneeuwwitje: dan moeten we alleen wel een nieuw topic openen. Ik ben nu aan het werk, maar wil het vanavond wel even doen als ik eraan toe kom? :) dan plaats ik wel een linkje hier. Kan iedereen zelf zijn eigen dingen in de tabel zetten.
Hi allemaal,
Wat een leuk nieuws. Ik heb helaas niet de tijd elke keer te reageren maar ik wil wel graag mee blijven doen!

Ik ben inmiddels aan het aftellen. Nog 4 weken en dan mag ik beginnen :).
Eerste nod dan dus waarschijnlijk 13 juli... waaahhh!!!

Super gefeliciteerd shadowfaxx!!!

Hoe gaat het met de rest. ?
Haa dames!

Wat begint het nu al echt te worden voor een aantal van jullie ! Spannend! :cheer2: Ik tel af hoor, nog 2 maandjes haha!
Morgen begint als het goed is weer een nieuwe cyclus... App heeft er eigenlijk steeds vrij op de goede datum gezeten dus ben benieuwd.

Ik heb even een drukke periode gehad met het afronden van mijn portfolio en veel werken! Morgen is het dan eindelijk zover en kan ik mijn portfolio inleveren. Dan is het wachten op de uitnodiging voor het eindexamen. :)
Tralalalala
Dames, ik ga proberen om een gezamenlijk account te maken en een nieuw topic met tabel te openen.

Account: ZwangerZomer
WW: zwanger2017

URL's plakken wil nog niet zo goed op dit nieuwe forum. Maar de titel is Zwanger worden vanaf zomer 2017 (met tabel)

Het nieuwe forum heeft de hele tabel verpest, dus ik moet een nieuwe maken :'( Gaat dus wel even duren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven