Zwanger worden vanaf zomer 2024

25-07-2024 22:04 245 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Welkom bij dit nieuwe clubje, schrijf je gezellig mee?

Eerder zag ik alleen een topic over zwanger worden in de zomer voor een 2e/3e/zoveelste kindje dus vandaar nu een apart topic voor iedereen toegankelijk. Zou leuk zijn als “ervaren” en “onervaren” aanstaande moeders met elkaar in contact komen.

NaamLeeftijdRondeKindjeZwangerNODUD
Sinne3311eJa!🤰🏼
Fleecedekentje2911e
Marjaantje3841e22-9
Vakantievrouw3031e11-10
Creating JOY3231e1-9
Miya2911eJa!🤰🏼
Jesss19893461e
SadSloth2641e31-8
Aapje2921eJa!🤰🏼
Lauren893321e11-10
Deurhendel2631eJa!🤰🏼
Dexie3511e
Knofje3012e
Biciclette3311e
Vlinderstruik2811e
Ise2811e
Kenij??2e
I2L893511e

Verzoek aan iedereen: aanpassingen/informatie voor in de tabel graag dikdrukken
vakantievrouw wijzigde dit bericht op 10-09-2024 15:42
77.78% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Gefeliciteerd Sinne en Miya!
Hopelijk gaat alles voorspoedig.

Grappig om te lezen dat meerdere mensen nog een beetje aan het puzzelen zijn met de ovulatie testen.
Voor nu “vertrouw” ik nog even op de app die ik gebruik en de pijntjes die ik voel rondom de ovulatie.
Maar mocht het na een paar rondes niet lukken, dan komen ook hier de testen in huis.

Prettig weekend allemaal en succes voor iedereen die op het wachtbankje zit.
Alle reacties Link kopieren Quote
Proficiat aan de zwangeren ! Zo leuk om te zien, geeft hoop dat het snel raak kan zijn haha :)

Hier blijven de steekjes. Morgen 4 dagen voor NOD dus dan toch eens een early test doen.

@lauren zou ik ook doen als ik jou was, ik voel echter helemaal niets van ovulatie, daarom volgende poging indien nodig toch proberen eens te testen
Alle reacties Link kopieren Quote
Bedankt voor de felicitaties! Ik hoop voor iedereen hier dat jullie ook snel zwanger zijn :heart: het voelt voor ons nu zo gek en surrealistisch, maar zo leuk en fijn! En het grappige is dat alles in mijn temperatuur terug te zien is, zelfs de innesteling. Ik vind dat soort dingen dus echt leuk om te zien, haha.
Alle reacties Link kopieren Quote
@Miya gefeliciteerd! Lijkt erop dat jouw partner niet veel data hoefde te verzamelen haha! Grappig dat je dus inderdaad ook gewoon kunt temperaturen in plaats van ovulatietesten doen.

@alle nieuwe schrijvers, welkom!

@aapje12 spannend! Ik duim op een mooie uitslag morgen.

@Fleecedekentje spannend zo met je reis. Hopelijk een vakantiebaby over dik negen maanden :)

@lauren89 mijn ervaring met ovulatietesten was dat ze exact overeen kwamen met pijntjes en andere symptomen inderdaad. Logisch dat je nu daar even op vertrouwd.

@Vakantievrouw week je laatste cyclus qua duur af van eerdere? Die apps passen zich daar namelijk soms op aan.

Hier gaat alles nog steeds goed. Testen zijn mooi opgelopen en inmiddels bijna vijf weken. Afspraak met verloskundige staat ook al en eerste echo staat gepland voor eind augustus. Kwaaltjes vallen nu wel mee, voornamelijk moe en pijnlijke borsten. Ook merk ik dat mijn huid veranderd, ik krijg weer pukkeltjes op mijn rug. Voor nu knijp ik in mijn handen qua klachten, hopen dat het zo blijft.
Alle reacties Link kopieren Quote
Sinne schreef:
10-08-2024 09:55
@Miya gefeliciteerd! Lijkt erop dat jouw partner niet veel data hoefde te verzamelen haha! Grappig dat je dus inderdaad ook gewoon kunt temperaturen in plaats van ovulatietesten doen.

@alle nieuwe schrijvers, welkom!

@aapje12 spannend! Ik duim op een mooie uitslag morgen.

@Fleecedekentje spannend zo met je reis. Hopelijk een vakantiebaby over dik negen maanden :)

@lauren89 mijn ervaring met ovulatietesten was dat ze exact overeen kwamen met pijntjes en andere symptomen inderdaad. Logisch dat je nu daar even op vertrouwd.

@Vakantievrouw week je laatste cyclus qua duur af van eerdere? Die apps passen zich daar namelijk soms op aan.

Hier gaat alles nog steeds goed. Testen zijn mooi opgelopen en inmiddels bijna vijf weken. Afspraak met verloskundige staat ook al en eerste echo staat gepland voor eind augustus. Kwaaltjes vallen nu wel mee, voornamelijk moe en pijnlijke borsten. Ook merk ik dat mijn huid veranderd, ik krijg weer pukkeltjes op mijn rug. Voor nu knijp ik in mijn handen qua klachten, hopen dat het zo blijft.
Ja mijn cyclus was eerst om de 28 dagen en de laatste 30 dagen. Ik zou volgens de voorspelling nu zondag vroeg kunnen testen. Dat lukt me niet want wij zijn een weekend weg met vrienden, maar maandag zou het wel kunnen. Als ik dan negatief test, kan het ook nog te vroeg getest zijn dus kan ik het later weer proberen.

Spannend de eerste echo! Weet je al wanneer je het wil vertellen aan je omgeving?
Alle reacties Link kopieren Quote
4 dagen voor NOD vandaag en negatieve early test. Weet dat het nog niks wil zeggen maar baal er toch wel van.

Vorige of deze ronde was ook goed uitgekomen van bevallingsdatum.

Dus nog paar daagjes hopen maar uiteraard kan je het niet plannen en is de kans kleiner da je in 2 rondes zwanger geraakt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Aapje, vier dagen voor NOD is nog vroeg. Geen bloed is goed :)

Hier vandaag veel last van mijn linkerkant van mijn onderbuik. Gisteren liep de ovulatietest al op. Zou ik toch plots vandaag een positieve ovulatietest hebben?
Heanig an
Alle reacties Link kopieren Quote
Spannend vakantievrouw! Wel fijn dat je een weekendje weg gaat, zal vast goed werken voor de afleiding.

Aapje12, hopelijk was je nog te vroeg testen en heb je over een paar dagen wel een knaller!

Betreft de ovulatie testen, ik gebruik ze een soort van. Vorige ronde op de dag getest dat ik een ovulatie zou hebben volgens de app, en had die dag gelijk een hele duidelijke streep.

Huidige ronde denk ik dat mijn ovulatie een dag eerder was, de test op de dag volgens app was matig zichtbaar. Maar had die dag daarvoor wel enkele 'symtomen'.

Ik zit nu op 7 dpo! Van de week wat krampjes gehad en de afgelopen dagen gevoellige tepels, al is dit wel aan één kant meer aanwezig dan de andere kant. Ben benieuwd! Ik heb gelukkig afgelopen dagen drukke dagen gehad zodat ik er niet al te veel mee bezig was, hoop dat ik deze week er ook zo relaxt in kan staan.
Alle reacties Link kopieren Quote
Balen Aapje van je early zwangerschapstest. Nu hopen dat het gewoonweg te vroeg was en je later deze week wel een positieve test in handen hebt. Ik duim voor je! Ik snap je ook ergens wel qua goed uitkomen. Ik zou het ook wel fijn vinden als ik uiterlijk juni 2025 bevallen ben, i.v.m. mijn eigen bedrijf. Maar helaas zijn dit soort dingen niet te “plannen”.

Ik duim ook voor jou SadSloth!

Deurhendel, wanneer ben jij van plan om te testen?

Ik ga morgen ochtend testen. Inmiddels heb ik wat klachten, heel erg vermoeid, sinds afgelopen vrijdag moeilijke stoelgang en mijn borsten kijken wat gegroeid te zijn. We zullen het moeten afwachten. Ik denk dat ik vannacht heerlijk kan slapen, aangezien ik nu in de auto al af en toe wegdommel 😂
vakantievrouw wijzigde dit bericht op 11-08-2024 21:19
0.40% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Mijn ovulatie test was vandaag positief, dus morgen naar de kliniek voor inseminatie
Duimen jullie mee dat ronde 5 wel mag lukken?
Alle reacties Link kopieren Quote
@Jessss1989, ik duim!

@vakantievrouw, ik duim ook voor jou voor morgenochtend!

@aapje12, dat is wel echt het vervelende van die vroege testen he, je wilt het graag weten maar de kans dat je erna alsnog in spanning zit is ook groot!

@Sinne, fijn dat het goed gaat en de klachten meevallen!

Voor degenen op het wachtbankje: succes! Hoop dat de tijd snel voorbij mag gaan en er snel meer positieve testen volgen.

Ik kreeg gister het idee dat de ovulatietesten op gingen lopen en had vandaag een piek verwacht maar dat bleek niet zo te zijn. Geduldig door blijven testen dan maar.
Alle reacties Link kopieren Quote
Jessss, succes vandaag en natuurlijk duim ik voor je!

Marjaantje, ben benieuwd hoe het zich bij jou ontwikkeld

Vandaag een negatieve early zwangerschapstest. Klein baalmomentje, maar kan natuurlijk ook te vroeg getest hebben. Nog even afwachten dus. We zullen zien. Zit niet in zak en as gelukkig :)
Alle reacties Link kopieren Quote
Jesss1989 ik duim voor je!!

Wat jammer vakantievrouw! Hopelijk was het toch nog te vroeg!

Ik probeer om niet te testen tot mijn menstruatie te laat is. Vorige ronde begon ik vanaf 8 dpo testen te doen, en maakte mijzelf daar toch wel gek mee. Tot nu toe hier nog geen extra klachten, ik ga er ook vanuit dat het niet is gelukt deze ronde. Dan is de teleurstelling eind deze week toch minder groot.
Alle reacties Link kopieren Quote
Gefeliciteerd Miya en Sinne!

En voor de vroege testers, het kan echt ook gewoon te vroeg zijn. Hier had ik bij dochter eerst een negatieve vroege test, twee dagen later alsnog positief. Ik duim voor jullie!

Hier over ongeveer een week mijn menstruatie en daarna gaan we voor ronde 1 :)
Alle reacties Link kopieren Quote
@vakantievrouw herkenbaar , leuk dat we wat synchroon lopen :)

Hier morgen opnieuw testen, 1 dag voor NOD dan.

Vandaag 2 dagen voor NOD, sommige maanden heb ik dan al wat (maar niet rood) bloedverlies, benieuwd dus vandaag. Nog niets zo ver.
Alle reacties Link kopieren Quote
Spannend knofje! Was je bij de eerste snel zwanger?

Ik duim voor je Aapje12!

Ik denk dat ik morgen toch ga testen, dan 3 dagen voor NOD. De gevoelige tepels blijven aanhouden, moest mij vandaag ook al erg inhouden om nog niet te testen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Spannend Deurhendel, ik duim!

En hopelijk bij Aapje12 en Vakantievrouw over een paar dagen alsnog positief.

Bij mij is de ovulatietest vandaag toch echt wat donkerder dan de dagen voorheen dus ik denk morgen dan een echte positieve test. Zou fijn zijn.
Alle reacties Link kopieren Quote
Helaas hier ook een negatieve test! Zaterdag is mijn verwachte NOD en ga er vanuit dat ik ook niet te vroeg heb getest. Op naar ronde 4!
Alle reacties Link kopieren Quote
@deurhendel ik ken genoeg mensen die 4 dagen voor NOD nog negatief testten hoor. Sommige vriendinnen pas enkele dagen na NOD positief zelfs. Er is nog wat hoop :)
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik hoop mee voor jullie!

Gisterochtend had ik een donkere test dan de afgelopen dagen en de testen van gisteravond en vanochtend? Zou dat mijn eisprong kunnen zijn geweest? Normaal zijn de streepjes even donker als ik een eisprong gehad heb.

En zal ik tijdens de vruchtbare periode (die begint vandaag volgens mijn app) om de dag insemineren? Of alleen als ik echt een positieve ovulatietest heb? Sorry voor mijn vragenvuur :rofl:
Heanig an
Alle reacties Link kopieren Quote
@sadsloth

Ik denk ovulatie inderdaad !
De meest vruchtbare dag is de dag voor je eisprong. Je hebt meer kans dus met om de dag insemineren dan enkel op 1 dag.

En om de dag dus omdat het sperma beter is na 48u
Alle reacties Link kopieren Quote
Dan hoop ik dat ik nog op tijd ben als hij vanavond nog even wat 💦 doneert :lol:

Edit: het is hem vandaag gelukt om in mijn vagina klaar te komen (dus door af te trekken). Ik ben trots op hem :hyper: hij wil het ook zo graag
Heanig an
Alle reacties Link kopieren Quote
Aapje12 dat is waar! Maar 'ter bescherming' ga ik er toch vanuit dat het niet gelukt is, dan is de teleurstelling hopelijk ook minder hoog als ik ongesteld word.

Sadsloth wat fijn dat het zo toch gelukt is!
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb een licht 2de streepje op gewone en early :o

1 dag voor NOD (4d voor NOD negatief)

Mijn man gelooft het nog niet omdat het licht is, pas na een bloedname of knaltest gelooft hij het .
Maar met mijn krampen geloof ik er wel in. En een streep is een streep ....

Wow, heel surreeel vooral. En toch ook wat die twijfel inderdaad (is het te licht voor zo kort bij NOD te zijn, gaat het goed evolueren)

https://ibb.co/v3dhKVw

In het echt was het wel wat duidelijker dan op foto
aapje12 wijzigde dit bericht op 15-08-2024 06:49
29.18% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
aapje12 schreef:
14-08-2024 19:32
Ik heb een licht 2de streepje op gewone en early :o

1 dag voor NOD (4d voor NOD negatief)

Mijn man gelooft het nog niet omdat het licht is, pas na een bloedname of knaltest gelooft hij het .
Maar met mijn krampen geloof ik er wel in. En een streep is een streep ....

Wow, heel surreeel vooral. En toch ook wat die twijfel inderdaad (is het te licht voor zo kort bij NOD te zijn, gaat het goed evolueren)
Een streepje is een streepje! Over 2 dagen gewoon weer testen en dan hopelijk voor je partner ook duidelijker

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven