Zwanger worden voorjaar 2020 MET tabel

17-04-2020 13:02 1124 berichten
Schrijf hier mee voor degenen die vanaf het voorjaar 2020 zwanger proberen te worden.

Wachtwoord op aanvraag.
anoniem_638f50de917f6 wijzigde dit bericht op 29-11-2020 20:26
95.82% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Spannend blije beer. Ik zal vast gaan duimen voor je ! En leuk dat je weer aansluit!
Lala bloem goede test toch? Nu hopen dat het snel 28e is
Hoe r nog in afwachting van mijn ingesteldheid. Gelukkig weer wat rustiger in mijn hoofd dus volgende maand maar eens kijken hoe er et voor staan en of we weer gaan proberen.
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat het wat rustiger is in je hoofd Bibi, het is ook allemaal niet niks!

Maken jullie het rondom je vruchtbare dagen iedere dag gezellig? Of om de dag?
Ik lees overal dat om de dag beter zou zijn, maar dit voelt een soort van 'zonde' van die overgeslagen dag😂. Benieuwd hoe jullie dat doen!
Alle reacties Link kopieren
L261994, haha dat van die ‘zonde’ is zo herkenbaar! Hier hebben we deze maand om de dag gedaan, met uitzondering van de ovulatiedag zelf, die even niet overgeslagen. Dus x - o - x - o - x - x - o zeg maar ;-)
Alle reacties Link kopieren
Oh trouwens, hier is de misselijkheid de afgelopen dagen niet meer weg geweest al was het eerder een flauwe aanhoudende misselijkheid de hele dag door ipv intens. Andere kwaaltjes waren verdwenen maar sinds vanmiddag erg felle steken rechts net boven m’n lies. Op deze manier wordt rustig afwachten tot de test maandag wel erg moeilijk! Al is vrijdag m’n nod al en merk ik dat ik hier zo tegenop zie omdat ik teleurstelling verwacht.
Alle reacties Link kopieren
De zaadjes zijn idd van betere kwaliteit om de dag dag dan elke dag maat als je wel zin heb zal ik t er niet om laten.. moet ook leuk blijven hè haha. Oh en wisten jullie dat de 2 dagen na de lh piek dus ovulatiepiek miss wel het allerbelangrijkste zijn? Dan gaat je ei pas springen hè? Ik wist dit dus bij de 1e niet. Had ik toen wel de willen weten haha
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat het weer wat rustiger voelt, Bibi!

Blijebeer, spannend! Ik duim voor je hoor.

L261994, volgens mij is dat advies van om de dag vooral van belang als zaadkwaliteit wat minder is. Als jullie het elke dag gezellig willen maken, zou ik dat gewoon doen hoor. Wij wisselden daartussen, net waar we zin in hadden eigenlijk.
Alle reacties Link kopieren
@lala-bloem, dat is een prachtige streep!

@Aquarium1301, wij gaan waarschijnlijk de laatste 2 weken van september naar Frankrijk rijden (Huttopia). Wij gaan altijd vliegen maar dat gaat nu niet door.... Volgend jaar misschien met 2 kinderen :)

@Blijebeer, hoe is het nu? Weet je al wat over de waardes?
Elke dag kan ook prima hoor, als het zaad gewoon goed is maakt dat echt niet uit. Alleen als het zaad minder goed is raden ze elke dag af.

@Nickii, pff ja idd. Ik hoop dat hij nu weer lekker naar normaal gaat (40, 41) maar we wachten het af!

Ik moet als goed is aanstaande dinsdag ongesteld worden..
Alle reacties Link kopieren
Hoe gaat ‘ie nu Lala-bloem, Nickii en Konijntje? Jammer dat jullie in het andere uitgerekend in maart topic schrijven, gelukkig kunnen we hier nog bijkletsen.
Nickii ik had met de eerste ook zulke pijnlijke borsten! Ben toen ik een week of 5 was ook om nieuwe bh’s gegaan, heeeeeerlijk was dat. Nu helemaal geen last van.
Je had uiteindelijk een mooie test lala :) Spannend dat je je eerste afspraak hebt staan!

Spannend voor jou Nm1!!! Ik had soms wel afscheiding rond eisprong, en soms ook niet. Volgens mij zegt het niet zo veel.

Hoe is het nu met jou Roanna? Volgende week weer vruchtbare dagen?

Aquarium, wij gaan niet echt op vakantie. Zo nu en dan een dagje weg denk ik. Zo lang er speeltuintjes zijn is dochter tevreden haha (en dan ben ik het ook)!

Blijbeer, wat fijn om weer van je te horen. Heb regelmatig aan je gedacht! Natuurlijk ben je nog steeds welkom. Wat fijn dat het goed gaat met je medicatie, ik hoop dat je snel zwanger bent en dat het goed blijft gaan met je medicatie! Vind je ‘kwaaltjes’ wel veelbelovend klinken hoor, al weet je natuurlijk niet of het misschien van de medicijnen komt... Morgen je NOD toch? Wil je dan ook gaan testen of morgen eerst afwachten?

L261994 vervelend he dat wachten... Wij hebben het dit keer om de dag gedaan. Met mijn dochter ben ik van 2 dagen voor de eisprong zwanger geraakt. Als het zaad goed is dan overleeft het wel een paar dagen. En idd wat de anderen zeggen, gewoon doen wanneer je wilt!

Ariel: ben benieuwd, hadden jullie nou wel of niet van deze ronde gebruik gemaakt? Jullie wilden pas volgende maand starten toch?

Hier gaat het wel oke.. Ben vreselijk moe en zo nu en dan wel wat misselijk, maar de ene dag is de andere niet. Ben bij mijn eerste zwangerschap helemaal niet misselijk geweest dus het is wel een beetje nieuw voor mij. Afgelopen dagen ook een beetje bloedverlies gehad, maar dat had ik met dochter ook toen ik 6 weken zwanger was. Verder nog geen afspraak bij de gyn, heb mijn arts nog niet te pakken gekregen. Wil eigenlijk wel een echo rond de 8 weken, zodat we het daarna onze ouders kunnen vertellen. Nu volgens mij 6+3, dus we wachten rustig af...
Alle reacties Link kopieren
Oh en bibi ik vergeet jou. Wat fijn dat je hoofd weer wat meer op orde is. Lekker doen wat goed voelt!
Alle reacties Link kopieren
Dank je wel meis! Komt goed. Nog hard aan t afwachten tot ik ongesteld word en dan gaan we er denk ik weer voor. Kan maar zo weer even duren natuurlijk
Alle reacties Link kopieren
Hier blijven de pijnlijke borsten. Ondertussen ook echt moe steeds aan het eind van de middag steeds. Met vlagen misselijk, komt en gaat een beetje. Als het erger wordt, gaan we onze vakantie afzeggen, geen zin om te spugen bij een openbare camping wc, maar als het hierbij blijft, is het prima te doen. Maar goed, ben morgen pas 6 weken dus kan nog van alles komen natuurlijk.

Ariel, ik ben ook even kwijt of jullie van deze ronde al gebruik hadden gemaakt?

Sterrenmunt, lastig dat je je arts nog niet te pakken hebt gekregen! Hopelijk lukt dat snel.
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,
Wat fijn dat de kwaaltjes bij de meeste nog meevallen, hopelijk blijft dat zo!
Hier gaat het prima, ik ben minder bezig met welke dag het is in mijn cyclus en we gaan zien wat de toekomst brengt. Ik doe hard mijn best om er ontspannen in te staan, geen idee of dat verschil maakt maar hopelijk heb ik wat meer rust.
Alle reacties Link kopieren
Wat goed van je Roanna. Hopelijk is het zo wat leuker om er voor te gaan!

Blije beer heb je je nog in kunnen houden of toch even getest?
Alle reacties Link kopieren
Deze maand er idd geen gebruik van gemaakt. Maar aankomende vruchtbare periode gaan we er echt voor 💪
Alle reacties Link kopieren
Blijbeer hoe gaat het? Ongesteld geworden of....?
Goed van je Roanna, hopelijk lukt het om relaxt te blijven en is het snel raak!
Nm1 zie dat jouw nod maandag is. Hoe gaat het?

Heb hier eindelijk een afspraak kunnen maken. 22 juli naar de gyn. Heb niet gevraagd of ik een echo krijg, maar dat zal wel toch? Ben dan 8+2 als het goed is..
Alle reacties Link kopieren
Jaa @blijebeer ik ben ook heel benieuwd of je getest hebt!

Spannend @sterrenmunt, ik denk dat je er dan van uit mag gaan dat je een echo krijgt
Alle reacties Link kopieren
Sterrenmunt, ik verwacht ook wel dat je die echo dan krijgt hoor! Fijn dat je een afspraak hebt kunnen maken.

Roanna, fijn dat jij er wat relaxter in kan staan nu, duim voor je dat het helpt!

Blijebeer, al getest of is menstruatie doorgebroken? Of houdt je nog vol met wachten?

En NM1 hoe gaat het bij jou?
Alle reacties Link kopieren
Vrijdag was normaal m’n NOD, maar tot nu toe nog steeds niet ongesteld.

Gisterenochtend en deze ochtend wel krampen die ik normaal heb 1 tot 2 uur voor ik ongesteld word, dus heel vreemd! Dat gevoel zorgt ervoor dat ik het steeds verwacht maar aan de andere kant wel nog steeds misselijk, duizelig en soms een vreemde bloedsmaak in m’n mond. Ik weet niet wat ik er van moet denken..

Vrijdagavond zo ongeduldig dat ik toch getest had, maar zo zenuwachtig dat ik de test eerst foutief had uitgevoerd (tijdens het wachten rechtop ipv liggend). Er verscheen dus geen streepje.. dan neergelegd en opnieuw gewacht en toen kwam er enkel de controlestreep. Erg teleurgesteld toen en heel emotioneel. Vond me ook zo ontzettend dom en onhandig, haha 🙈. Nu grote twijfel, tot morgenochtend wachten of vandaag toch maar opnieuw testen?

@arielmermaid, ik heb inderdaad ondertussen mijn eerste waardes (na 6 weken medicatie) en deze waren goed! 🥳 ze kunnen nog beter afgesteld worden, maar ik zit al terug binnen de referentiewaarden dus stel dat het nu raak zou zijn, is er geen groter risico voor het kindje.

Ik ben nu even op gsm waardoor het moeilijk is op iedereen te antwoorden, maar neem er vandaag of morgen de pc terug bij 😘
Alle reacties Link kopieren
Blijebeer, wat fijn dat je waardes goed waren :cheer:
Bloedsmaak had ik toen ook af en toe rond nod. Vind het toch nog wel hoopvol klinken hoor!
Ochtendurine is wel geconcentreerder dan zo overdag, maar zo na nod maakt het meestal niet zoveel meer uit geloof ik. Ik duim in ieder geval voor een mooie positieve test voor je hoor!

Wij gaan zo het nieuws aan mijn ouders vertellen. Vindt het super spannend, haha, geen idee waarom want weet zeker dat ik op positieve reacties kan rekenen, maar toch :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Oh Nickii, kan me voorstellen dat dat spannend is ja! Gaan jullie iets ‘speciaals’ doen om het te vertellen of gewoon zeggen? Heel veel succes in ieder geval! 😘 Hoe gaat het voor de rest met je? Kwaaltjes?
Alle reacties Link kopieren
Oh wat spannend @blijebeer, klinkt veelbelovend hoor! Als je nog een test hebt liggen zou ik gewoon testen vanavond, als je zwanger bent test je nu toch wel positief denk ik! Ik duim voor je :hug:.

Wat leuk nickii! Hoe heb je het aan je ouders verteld en hoe reageerde ze?
Alle reacties Link kopieren
Blijbeer wat fijn dat je waardes goed zijn. Maar wat verwarrend dat je een witte test had en nog niet ongesteld bent. Weet je wanneer je eisprong was? En zou het evt kunnen dat de medicijnen je cyclus in de war gooien? Of door stress?

Nickii wat leuk! Hoe hebben jullie het verteld en hoe waren de reacties? Jullie hebben ook nog geen echo gehad toch? Ik twijfel heel erg wanneer we het gaan vertellen. Komend weekend zou een goed moment zijn maar heb dan nog geen echo gehad. Pas 2 weken later zou het weer kunnen ivm vakantie ouders.

L261994 hoe gaat het met jou? Zitten je vruchtbare dagen er weer aan te komen?
Alle reacties Link kopieren
@Sterrenmunt, m’n cyclus is afwisselend kort - lang vreemd genoeg. Deze maand zou normaal een korte maand moeten zijn en ik ben 99% zeker dat ik m’n eisprong 25/6 gehad heb adhv alle symptomen en temperatuur. Daarnet toch opnieuw getest en nog steeds niets helaas. Ondertussen zijn m’n ‘ongesteldheidskrampen’ ook weg dus nu ben ik helemaal in de war.

Hoelang nog tot jouw eerste echo? En valt het wachten in tussentijd wat mee?
Alle reacties Link kopieren
Ik verwacht idd donderdag of vrijdag mijn ovulatie, voor de zekerheid maken we het maar alvast gezellig :)
Twijfel een beetje of ik vanaf morgen toch ovulatietesten zal gebruiken, had me voorgenomen om dit niet te doen maar de twijfel slaat toe.
Alle reacties Link kopieren
Toch besloten om ovulatietesten te doen, nu was die van vanmorgen tot mijn verbazing behoorlijk positief.. wat denken jullie? Deze als positief beschouwen?

https://imgur.com/a/UPy1bGV

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven