Zwanger worden zomer 2018

22-04-2018 14:01 1721 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste dames,

Hier ons doorstarttopic! Link naar het oude topic: zwanger/zwanger-worden-start-zomer-2018 ... ges/408390

Hier praten we over zwanger worden vanaf de zomer van 2018. Er is nog ruimte in de tabel. Voel je welkom om aan te sluiten!

Mama's to be:
Naam Leeftijd (v/m) NOD Ronde/Start # kind Bijzonderheden
Tinkeltje34 33/36 24 aug 2 2e
Karin1989 29/39 30 aug 1e ronde, aug 1e kind PCOS, slikt clomid
Slaatjebla 30/32 04 oct 2 1e
Bam_1984 33 29 sept 2 3e Bewust alleenstaand
Happy-leny 28/29 19 okt? 4 1e
B87 31/31 4okt?? 4 1e
Antigoné 32/33 ? 1 2e
Penne1805 24/34 ? 2 1e
Kiml 30/41 ? 3 2e onregelmatige cyclus - gaat beginnen met clomid als menstruatie begint
Pavo07 28/33 ? 3 2e Vroege miskraam ronde 2
Dansenmetperen 25/29 ? September 1e
Tigmo 32/36 ? September 1e


De zwangeren in ons topic: :yes: :cheer2:
:heart: = kloppend hartje
[/tr]
Naam Leeftijd (v/m) Echo Uitgerekend # kind Bijzonderheden
Zonnetje 890 27/31 6 februari 2e bloedverdunners om groeiachterstand tegen te gaan
Snowgirl 32/30 25 februari 4e Tweeling die niet meer leeft
1-Aapje 27/28 1 maart 2e
Such_preggers 37/31 18 februari 2e Eerste prematuur
83Angel 35/39 1 maart 2e 1ste echo :heart:, 4 miskramen gehad
Cookie88 29/30 6 aug Begin Maart 2e
Edsheeran 27/27 1e
Blackrose1986 31/30 1e
Zebrastrepen 34/37 7 sept 21 april 1e Nierziekte
OkkiePetite 30/30 14-5? 1e endometriose
Stephanie05 27/33 eind mei 2019 1e
Slowjuicer 29/25 12 november 2 juni 1e
Fiona2018 31/35 7 juni 2e




Een aantal meeschrijvers zijn uit de tabel gehaald ivm lange tijd niet meeschrijven of niet meer reageren na 1 reactie. Als jullie weer mee willen schrijven zijn jullie altijd welkom.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:34
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
73.21% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Voorzichtige Gefeliciteerd Aapje!
Zeker spannend. Maar een streep is een streep!
Vruchtbaar topic op deze manier;)

@zebra ja we gaan meteen proberen, ook omdat we geen idee hebben hoe de endometriose zich gaat ontwikkelen zonder pil. Gynaecoloog zei een jaar geleden, hoe minder menstruaties hoe beter. Want door menstruaties groeien de haarden sneller. Dus we gaan niet eerst rustig cyclus bekijken maar gewoon gelijk proberen. En dan zien we wel hoe cyclus loopt, hoe lijf erop reageert.
Alle reacties Link kopieren
Spannend ook voor jou okkie! Hopelijk snel zwanger en zo min mogelijk menstruaties!
Alle reacties Link kopieren
Voorzichtig gefeliciteerd Aapje!

Ik twijfel een beetje of ik in dit topic blijf omdat er al best wat begonnen zijn en wij pas over een paar maanden echt starten. Ben er een beetje bang voor dat de meesten dan al zwanger zijn en het bij ons misschien wel weer lang gaat duren. Bij onze 1e duurde het namelijk ruim een jaar.
Weet niet of ik dat wel leuk vind, al vind ik het wel leuk om jullie te volgen
Every day is a new beginning. Take a deep breath en start again..
Alle reacties Link kopieren
Aapje: gefeliciteerd! Ik had vorige keer ook een vertraagd streepje. Ik had als verrassing een test gedaan voor het ontbijt van mijn man in het weekend (was bijna jarig). Negatief, dus in de vuilnisbak gegooid. Later vertelde ik het hem en pakte ik de test en toen een lichte streep. Ik zat toen ook in een groepje hier en iedereen reageerde daar hetzelfde als hier gisteren. Dat was zo leuk. 2 dagen later op mans verjaardag echt positief.

Okkie: spannend! Ik hoop dat alles snel op gang komt.

Pavo: ik was in de 2e ronde zwanger en denk ook: komt wel goed. Het kan ook anders lopen maar ik voel me er bijna een beetje arrogant onder of zo.
Alle reacties Link kopieren
@Aapje: oooo, wat leuk, een streep!! Ik ga heel hard voor je duimen :)

Leuk Okkie! Hopelijk lukt het snel.

Hebben jullie ook dat je overal tekenen in ziet? Ik werd vanochtend veel te vroeg wakker, terwijl ik normaal mezelf uit bed moet slepen. Dat had ik ook tijdens de zwangerschap. Dus ik maar denken, zou het... :facepalm:
Ik wil geen inspirerende quote, ik wil koekjes!
Alle reacties Link kopieren
Herkenbaar cookie, maar ik denk deze maand juist andersom. O ik voel buikpijn, menstruatie zal wel snel komen enz. Waarom weet ik zelf ook niet echt.
Alle reacties Link kopieren
Ik had allang getest snow :biggrin: ik kocht altijd een rits testen op een goedkope site en testte altijd al een paar dagen voor nod. Ook omdat ik het wel zou willen weten als het raak was maar geen plakker. Ik heb van de totaal 14 maanden proberen 1x een vaag streepje gehad die de volgende dag weer weg was..

Juul je kunt altijd nog stoppen toch? Volgens mij hebben wij al eens eerder samen geschreven. Maar ik snap het wel hoor..
~ It takes a rad mama to be a father too ~
Alle reacties Link kopieren
Haha ja denk dat ik gewoon geen zin heb in een teleurstelling en dat ik daarom dit keer mijn kop in het zand stop.
Alle reacties Link kopieren
Dat snap ik ook wel weer, alleen ben ik dan het type dat het liever meteen weet dan dat ik me dagenlang op hoop vestig en dan in 1x ongesteld word (of nog erger, een keer een dag over tijd ben en dan alsnog ongesteld word).. :facepalm:
~ It takes a rad mama to be a father too ~
Alle reacties Link kopieren
Daar heb je ook wel eem beetje gelijk in hoor, maar als ik ongesteld wordt dan weet ik dat het gewoon echt niet anders is. Nu heb ik overdag al flink gedronken dus weet ook niet of het heel handig om vandaag te testen.
Alle reacties Link kopieren
Ooooo wat spannend allemaal zeg! Voorzichtig gefeliciteerd, Aapje!
Snow, ik ben benieuwd!

Even een ander vraagje; ik lees veel over foliumzuur enzo... wanneer beginnen (of begonnen) jullie daarmee? (Of juist niet?) Ben benieuwd naar jullie ideeen hierover. Wij starten in augustus en lees hier en daar 8 weken ervoor; dat zou betekenen.. nu...
Alle reacties Link kopieren
Ben ongeveer een maand voor dat we begonnen met foliumzuur te slikken.
Alle reacties Link kopieren
Het voedingscentrum zegt ook ongeveer 4 weken:
Foliumzuur zwangerschap
Foliumzuur verkleint de kans op geboorteafwijkingen als het neurale-buisdefect (NBD) of open ruggetje, een hazenlip en open gehemelte.

Voor wie zwanger wil worden is het belangrijk dagelijks 400 microgram foliumzuur te slikken, ongeacht hoeveel foliumzuur je via het eten binnenkrijgt. Hiermee moet ongeveer 4 weken voor de mogelijke bevruchting worden begonnen. Voor veel vrouwen is dat het moment dat ze stoppen met de anticonceptiepil. Er zijn tabletten verkrijgbaar met 400 microgram foliumzuur.

Na de tiende week van de zwangerschap is extra foliumzuur niet meer nodig.
Bron: foliumzuur.aspx
Dus dat houd ik dan maar aan :P
Ik wil geen inspirerende quote, ik wil koekjes!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook alvast begonnen, beter "te vroeg" dan te laat.. Kwaad kan het iig niet en dan zit het er maar in. Ik slik de zwanger worden tabletten van Etos, als je dan zwanger bent ga je over op zwanger zijn, en je hebt ook nog voor na de zwangerschap. Hoef je verder nergens meer op te letten en deze zijn ook gewoon betaalbaar. Kan toeval zijn maar toen ik zwanger probeerde te raken was ik beide keren zwanger nadat ik deze tabletjes ging slikken dus ben er nu maar meteen mee begonnen :rofl: hoewel ik het een beetje benauwd krijg bij het idee over 7 (of 11, of 15 of what ever...) weken al zwanger te kunnen zijn.. :facepalm: Spannend blijft het altijd denk ik, of het nou je 1e of je 5e wordt... :-D
~ It takes a rad mama to be a father too ~
Onze startdatum was juni en ben 1 mei begonnen met foliumzuur. Ik heb buikkramp maar weet helemaal niet of dat vorige keer ook waS wany toen was ik er helemaal niet mee bezig.
Alle reacties Link kopieren
Ooooo top! Dan wacht ik nog eventjes:)
Weet dat het geen kwaad kan, maar vind het toch wel wat om eraan te beginnen...🙈
Dat vind ik ook een spannend idee, Bam!

Mijn vriend is 6 jaar ouder en riep eigenlijk 5 jaar terug al dat hij het leuk zou vinden om vader te worden. Binnen zijn vriendengroep zijn al behoorlijk wat “vaders” inmiddels, terwijl zij juist dachten dat mijn vriend als een vd eersten vader zou zijn. Hij trof een jonge vriendin die dat nog niet zag zitten en wacht met alle liefde op mij:) nu gaf ik al even geleden aan dat het bij mij begon te kriebelen; vond meneer het opeens heel spannend! Hihi! Mannen....🙈🙈
Alle reacties Link kopieren
Haha tsja mannen! Man was heel enthousiast bij de oudste. Bij de tweeling was hij er ook blij mee, maar bij hield wel wat afstand hierin omdat het risico toch hoger lag. Toen ik eenmaal 20 weken was kreeg hij er ook meer vertrouwen in en toen ging het fout. Hij wil nu ook heel graag een kindje.
Alle reacties Link kopieren
Ach jeetje! :hug: wat heftig en verdrietig...
Alle reacties Link kopieren
Oohh aapje yeahhh gefeliciteerd! Vals positief tesetn kan niet is mij ooit verteld!

He wat een naar verhaal snowgirl! Ik hoop echt dat je snel weer zwanger mag worden...

Hier inmiddels dag 37...tik tak tik tak..
Voel helemaal niet in the below area wat een menstruatie moet zijn of een zwangerschap (6)
Life is a party to be thrown
kiml schreef:
20-06-2018 20:50
Oohh aapje yeahhh gefeliciteerd! Vals positief tesetn kan niet is mij ooit verteld!
True. Maar deze pessimist heeft vorige zwangerschap alle statistieken opgezocht en meeste miskramen gebeuren al voor nod dus zonder dat je het normaal zou merken.
Alle reacties Link kopieren
1-Aapje schreef:
20-06-2018 21:49
True. Maar deze pessimist heeft vorige zwangerschap alle statistieken opgezocht en meeste miskramen gebeuren al voor nod dus zonder dat je het normaal zou merken.
Is dat dan voor of na innesteling? Als je positief test heb je al innesteling gehad toch?
Alle reacties Link kopieren
Juul2014 schreef:
20-06-2018 10:11
Ik twijfel een beetje of ik in dit topic blijf omdat er al best wat begonnen zijn en wij pas over een paar maanden echt starten. Ben er een beetje bang voor dat de meesten dan al zwanger zijn en het bij ons misschien wel weer lang gaat duren. Bij onze 1e duurde het namelijk ruim een jaar.
Weet niet of ik dat wel leuk vind, al vind ik het wel leuk om jullie te volgen
Kan me voorstellen dat het nog niet echt leeft voor degenen die pas in september beginnen. Leuk als je blijft meepraten Juul, maar doe vooral wat voor jou goed voelt. Misschien heb je meer aan meeschrijven in een groepje als je ook daadwerkelijk start/gestart bent?
Alle reacties Link kopieren
Wat vervelend dat je zo'n onregelmatige cyclus hebt kiml. Gebruik je ovulatietesten?

Snap je dillema snowgirl. Wachten geeft je ook uiteindelijk wel duidelijkheid als je wel of niet ongesteld wordt.

Hoe is je vakantie 83angel? En weet jij al wanneer je zou willen gaan testen? Ik duim!
zebrastrepen wijzigde dit bericht op 20-06-2018 22:03
Reden: Typefout
1.40% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
En hoe was jullie vakantie Okkie? Begrijpelijk dat jullie meteen gaan starten dan nu. Hopelijk krijg je niet te veel last van de endometriose. Krijg je nu extra controles, of alleen bij klachten?
Alle reacties Link kopieren
Ik merk aan mezelf dat ik niet helemaal kan meedelen in de spanning en het enthousiasme hier van anderen. Ik voel me niet zo onbezorgd als de vorige keer, er hangt steeds een zwart randje aan. Ik herken het wel heel erg van mijn eerste zwangerschap en dat ik ook niet kon wachten. Ik vind het fijn om hierover te schrijven met anderen en ben ook niet van plan om hier af te zwaaien.

Maar ik sta wel heel dubbel in het hele proces van zwanger worden. Ik heb heel veel zin in een tweede kindje, maar ik begin me ook steeds meer te realiseren dat mijn moeder er niet zal zijn om mee te maken. En daar zie ik erg tegen op. Het topic is daarom ergens ook wel confronterend. Op zich is dat niet erg, want dat helpt ook wel bij de voorbereiding en de verwerking.

Aan de ene kant heb ik er zin in en aan de andere kant steek ik mijn kop in het zand en denk ik er niet te veel aan. Over een paar weken gaan we echt beginnen, misschien dat het gevoel dan ook wat veranderd en ik wat mede enthousiast word.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven