Zwanger worden zomer 2020 - groep 3

28-04-2020 16:36 452 berichten
Omdat de andere groepen al vol zitten, nog een groep voor dames die voor een kindje willen gaan in de zomer van 2020 en wil aansluiten bij een groep!

Om zelf de gegevens aan te passen log je in met de volgende gegevens:
Gebruikersnaam: zwangerzomer2020
Wachtwoord: zwanger

De bijna-zwangeren
NaamLeeftijd V/MHoeveelste kindjeRonde/starten inNODBijzonderheden
Sandwichkind29/301ejuni/juli 2021stomme corona
Aapje_aapje28/371ejuni 2020
Meriba25/271ejuni 2020
crewgirl31/321ejuli 202020 dec
De zwangeren :jump:
NaamLeeftijd V/MVolgende echoUitgerekendGeslacht babyBijzonderheden
Zentony28/3130 nov (groeiecho)31 jan 2021meisje
Ranjaa31/4114 september (20 wk)8 feb 2021meisje2 bonuskinderen
GreenBean35/373 december 27 feb 2021meisje
Lathyrusjes30/3512 oktober (20 wk) 1 maart 2021 meisje
anoniem_637f26e062b08 wijzigde dit bericht op 24-11-2020 09:07
50.58% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
GreenBean Schrikken zeg! Nu dubbel duimen op goed nieuws vrijdag. Wat is je verwachting? Kun je er een beetje rustig onder blijven? Hoe staat je vriend erin?
Alle reacties Link kopieren
Zentony denk wel dat ik vrijdag goed nieuws krijg. Ik heb een auto-immuunziekte en die moet met name rustig zijn als je zwanger wordt, dan blijkt het ook rustig te blijven in de 9 maanden erna is de ervaring. Het gaat heel goed nu, dus zou eigenlijk wel verbaasd zijn als uit de MRI blijkt van niet. Mijn vriend is overtuigd van een goede uitslag en ongeduldiger dan ik qua kinderwens, dus hij zei gister al ‘het moet gewoon zo zijn’. In z’n hoofd is ie de kinderkamer al aan het schilderen, haha.
Crewgirl Welkom!! Wat leuk dat je je hebt aangesloten bij ons clubje van newbie wannabe prego’s 😉😜 en jullie reis is dus uitgesteld, maar een ander prachtig vooruitzicht. Spannend van je Mirena! Hopelijk is ie er morgen gewoon uit en kun je beginnen.

Sandwichkind Ach, wat ontzettend balen van jullie trouwlocatie. Het was misschien een beetje te verwachten in deze tijd, maar kan me voorstellen dat je anders hoopte. En al helemaal omdat je echt een mooie planning had: eerst jullie bruiloft, dan kinderen... hopelijk komen jullie samen tot een mooie oplossing 😊 trouwen met kinderen kan natuurlijk ook, maar ik snap dat wanneer je anders wilde, dit wel even een gek idee is.

Oeps, GreenBean! Hopelijk is het voor wat betreft je medische situatie niet heel erg. Kan me indenken dat als jullie graag kinderen willen, dat het wel weer oké is 😉 en kennelijk wil je vriend wel al graag beginnen haha!

Zentony ahaha wat spannend he, al die symptomen en alles wat je in je lijf voelt... ik denk ook bij alles: is dit normaal, komt dit doordat m’n hormoonhuishouding zich herstelt, komt dit door de ovulatie, wat als ik al ovuleer en dit is innesteling - en dan weer: doe niet zo gek, das veel te snel 😂 haha. Het is wel wat! Zo spannend dat je nu echt op je eerste wachtbankje zit. Nog even volhouden!

We hebben hier eigenlijk uit enthousiasme (en verhoogd libido sinds stoppen anticonceptie) iets te vaak seks, dus ik moet ons even wat laten minderen ivm de kwaliteit van vriendliefs aandeel 😇. Heel stom, maar dan wil je het ineens zó graag, liever gisteren dan vandaag, en dan is het ineens constant bij me. Komt ook dat ik nu zo merk hoe klaar ik er voor ben, misschien ook wel extra door de kinderen van m’n vriend. Dat is ook wel elke keer een reminder ofzo.
Zentony ik heb dat ook al dagen! Maar zie dat nergens als symptoom vermeld staan.

Greenbean ik ga voor je duimen vrijdag! Maar stel dat het goed nieuws is en je bent direct zwanger... dan is het toch meant to be? <3

Ranjaa ik las dat het voor de kwaliteit niet uitmaakte hoeveel je het doet! Ik zal nog eens rondkijken.
Alle reacties Link kopieren
Ranjaa Kan wel voorstellen dat je er nu extra veel zin in hebt :-D! Heb ergens gelezen dat om de dag beter is dan iedere dag vanwege de kwaliteit van het sperma inderdaad.

Aapje_aapje dat zou wel echt heel bijzonder zijn inderdaad. Maar gezien de verhalen in onze omgeving heb ik m’n vriend wel gewaarschuwd dat het ook even kan duren!
Alle reacties Link kopieren
Crewgirl Is het gelukt met de spiraal?
Crewgirl ben ook benieuwd!

Hier nog altijd niet echt symptomen. Zal voor de vorm zondag testen als ik niet ongesteld ben maar ben vrij zeker dat het nog niet raak is.
Alle reacties Link kopieren
Lief dat jullie ernaar vragen! Ik kwam het al even melden :) Het is gelukt, spiraal is eruit! :cheer:
Met een inwendige echo werd gekeken waar hij zat (gewoon waar hij hoorde, maar dan niet met de touwtjes naar buiten). Daarbij keek ze meteen even naar mijn eierleiders, die er gewoon/prima uitzagen. Was niet het doel om daarachter te komen, maar wel fijn om te weten! Vervolgens eendenbek erin, en terwijl ik wat kletste (goede afleidingsmaneuvre) pakte ze hem er zo uit! Het eruit halen voelde wat onprettig, maar niet pijnlijk. Meer: "huh, ik voel iets? O, dat was het!" Stond binnen een paar minuten weer buiten. In principe kan ik nu zwanger worden dus :yes:
Nu even cyclus afwachten, of in elk geval nog een paar weken wachten zodat ik lang genoeg vantevoren foliumzuur heb geslikt. Daar ben ik nu een week mee bezig, wil dat ongeveer vier weken doen voor we echt gaan beginnen.

@ iets totaal anders: willen jullie ook een avatar instellen? Dat leest fijn vind ik, makkelijk herkenbaar ;-)
Fijn! En fijn dat ze ook naar de eileiders hebben gekeken, is toch een geruststelling zo. Werkt mijn avatar zo? Haha
Alle reacties Link kopieren
Dat is goed nieuws Crewgirl! Heb een poging gedaan met de avatar, denk dat het gelukt is.

Aapje_aapje Balen, maar snel de knop om naar een nieuwe ronde dan! Of wie weet toch nog een verrassing zondag :-D
Crewgirl Oh, fijn dat hij er uit is!! En mooi dat je ondertussen ook even een mini-check-up hebt gehad. Dat is toch wel enige geruststelling. En nu hopen dat je cyclus gemakkelijk/snel weer op gang komt.

Aapje Ahh, dat is jammer.. dan maar vooral blij zijn dat je lichaam vermoedelijk nog gewoon goed werkt en door naar een vruchtbare tweede ronde (en licht hopen dat het misschien toch nog zover is ;-)!).

Hier een mega emotionele bui gehad, een explosie van puistjes (die ik voorheen nooit of nauwelijks had) en ik voel me echt alsof mijn hele hormoonhuishouding op de hobbel is, haha. Oeps. Maar hopelijk trekt dit snel weer bij, ga ik stiekem wel vanuit. Ben een aantal jaren geleden ook enige tijd zonder anticonceptie geweest en toen moest ik ook weer even wennen aan een hormoonloze periode. Hebben jullie daar ook last van of valt het mee?
Ranjaa ach er is natuurlijk nog een kleine kans dat ik gewoon symptoomloos ben... wie weet? Ik had trouwens een koperspiraal, dus geen last van het hormoonvrij zijn :). Toen ik van de pil overstapte naar de spiraal had ik vooral een heel onregelmatige cyclus die in de war leek door de verandering. Dat ging vanzelf over.
Alle reacties Link kopieren
Ranjaa Ben nu sinds half maart gestopt met de pil, buiten een paar kilo lichter (altijd fijn ;-)) merk ik geen verschil. Maar heb wel vriendinnen die inderdaad ervaren wat jij ervaart, begin bijna te twijfelen of die pil wel werkte al die jaren ;-).
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk dat het topic al zo actief is, ondanks dat nog niet iedereen "actief" in ronde 1 zit!

ranjaa Wat vervelend van de emo-bui en puistjes... ik merk aan mezelf ook echt afkickverschijnselen van de pil. Ik heb ook sinds deze week allerlei ontstekingen op mijn wang, zo balen. Enige voordeel is dat ik thuiswerk en het met videobellen niet te zien is. :biggrin: Ik heb dit eerder ook gehad met stoppen van de pil, werd toen ook steeds erger. Hopelijk is het bij jou snel voorbij! Ik heb trouwens normaal ook heftige buikkrampen rond mijn menstruatie (met de pil een stuk minder), dus dat zal nu ook weer terugkomen. Kijk ik niet naar uit...

aapje Volgens mij beginnen bij veel mensen ook pas later symptomen, dus het kan nog... Wie weet?

crewgirl Gelukkig dat de spiraal eruit is zonder al teveel moeite. Nu kun je er (bijna) voor gaan! Spannend hoor.

Nou jongens, ik dacht gister overdag ineens: ik voel me topfit! En tegelijkertijd: dan zal ik dus niet zwanger zijn?! Pfff mindfuck is het wel. En je gelooft het of niet, maar toen 's avonds ineens MISSELIJK. En vandaag nog, met vlagen. Ik hoef niet over te geven, geen last van mijn buik en kan normaal eten, dus heb niet het idee dat ik echt buikgriep heb ofzo. RAAR! Ik verdenk mezelf er constant van dat ik me dit inbeeld, maar het duurt nu al zo lang dat ik het niet kan ontkennen dat de klachten er wel echt zijn.

Volgens de berekeningen komt vrijdag mijn menstruatie. En zo niet, dan wil ik eigenlijk zaterdagochtend testen. Al kan ik ook gewoon laat zijn deze maand, ben tenslotte net gestopt met de pil. Maar ik wil het nu gewoon weten :@@:
Alle reacties Link kopieren
@ Zentony spannend die misselijkheid (in elke andere context is dit een heel rare zin, haha). Heb je de testen al in huis voor zaterdag? Hopelijk blijft je ongesteldheid uit en kan je ze gebruiken (graag ook nog met leuk nieuws natuurlijk!). Succes met wachten!

@ranjaa oja, de nadelen van geen hormonen krijg je er natuurlijk ook 'gratis' bij... maar gelukkig las ik daarna het berichtje van GreenBean over gewichtsverlies na het stoppen met hormonen. Dat belicht weer een positieve kant van de 'geen hormonen'. Hoewel ik me niet meer herinner of ik nou aan ben gekomen toen ik ermee begon. Lijkt me onrealistisch om te verwachten dat ik afval als ik er niet door aankwam. Hmm, hopen op vooral de positieve kant(en): liever geen puistjes, gewichtsverlies graag en vooral zwanger worden :)

En leuk de plaatjes ;-)
Zentony ooh! Nu wordt het toch wel heel spannend! Ben zo benieuwd, dan is zaterdag ineens lang he? Vooral met misselijkheid heb je wel al een duidelijk symptoom...
Zentony Oeh wat spannend!! Het is nu echt even flink afwachten en duimen draaien... de tijd lijkt vast te kruipen voor je, haha! Maar het is echt een mindfuck he! Wat je voelt kan echt van alles zijn, van hormonen tot 'last van het weer', en je hersenen gaan er ook nog eens lekker mee aan de haal... Ik duim voor je :-) en hopelijk is het snel zaterdagochtend (zonder rode vlekjes in je ondergoed)!

Aapje Zou toch wel heerlijk zijn als je symptoomloos zwanger bent (en blijft), haha. Wel echt heel leuk dat het nu voor een paar al wat spannend begint te worden!

GreenBean Ha, goed om te horen! Ik hoop dat de kilo's hier ook nog even ietsje naar beneden gaan. Niet dat ik enorm te zwaar ben, maar ik ben geen bonestaak, dus het zou wel prima zijn. Ik heb zelf de Nuvaring gebruikt, iets minder hormonen dan de pil, maar aangezien ik qua acné er kennelijk heel sterk op reageer, hoop ik ook dat mijn gewicht dat doet ;-)

Als het goed is, zou mijn ovulatie nu ongeveer zijn, of net zijn geweest. Ik voel altijd veel in mijn maag- en buikstreek door een lichte darmafwijking, dus ik kan nooit zo goed inschatten of ik mijn eisprong voel. Maar goed, we hebben in ieder geval regelmatig een gezellig uurtje in de slaapkamer gehad (eerder te vaak dan te weinig), dus wie weet!

Hoe zijn jullie trouwens qua eten en leefstijl? Let je nu al ergens op? Ik slik wel foliumzuur en vitamine D (combi van Davitamon) en ben wat geminderd met koffie (max. 2 kopjes per dag). Ik hou wel van lekkere (rode) wijn, maar dat wil ik nu eigenlijk alleen drinken als ik ongesteld ben en dan zin heb in een glaasje. Verder eet ik sowieso al geen vlees, dus daar hoef ik niet zo op te letten.
Alle reacties Link kopieren
Ranjaa Spannend hoor, gezelligheid in de slaapkamer is sowieso goed :-)! Nu komt dat ellendige wachten. Denk dat de komende tijd 2 weken langer kunnen duren dan ooit te voren.

Ik slik inderdaad ook die vitamines van Davitamon al. Heb een pre-conceptie consult gehad bij de gynaecoloog in februari en zij gaf aan dat je daar zeker 4 weken voor je aan de slag ging al mee moest beginnen. Koffie lust ik niet en vanwege m'n ziekte mag ik geen alcohol en rauw vlees / rauwe vis dus zwanger worden / zijn gaat wat dat betreft geen issue zijn.

Zentony Hoe staat het met de symptomen?
Ranjaa ik probeer me al zo goed mogelijk voor te bereiden, dus slik foliumzuur, ben gestopt met alcohol en drink maar een half kopje koffie per dag (stoppen was echt nog te lastig...). Ik at al niks dierlijks dus gelukkig vind ik de rest van de beperkingen niet lastig. Het enige wat ik me afvraag, zijn de kruidentheeën. Volgens de app van het voedingscentrum mag je bepaalde varianten daarvan gewoon onbeperkt drinken, maar online vind je dan weer dat je dat beperkt moet houden. Ik moet toegeven dat ik bepaalde zaken wel heel erg streng vind, alsof je met een kopje kruidenthee "te veel" gelijk onherroepelijke schade aanbrengt...
Alle reacties Link kopieren
Ik ben er weer, nog niet veel meer duidelijkheid in mijn hoofd en hart.. twijfel zo ontzettend en het alleen thuis zijn maakt dat niet beter. Ga morgen even langs mijn ouders, misschien dat mijn moeder nog wat moederlijk advies heeft :roll: al vind ik het wel een beetje raar om dit onderwerp aan te snijden, haha.. heb wel met wat vriendinnen gesproken maar die zeggen wat iedereen zegt (terecht): doe wat goed voelt.

Ik ga zo aan de slag met mijn afbeelding, even uitzoeken hoe dat werkt.

Crewgirl: wat fijn dat het zo soepel en snel ging! Dat geeft mij hoop voor als die van mij eruit gaat. Vond het zetten ook niet heel vervelend, maar iedereen heeft zulke andere verhalen en ervaringen. Dus een positieve ervaring is ook wel eens fijn om te horen. Zeker wel een raar idee dat je nu ineens zwanger kan worden? :biggrin:

Aapje_aapje: ik vind voedingsadvies altijd al lastig, laat staan als je zwanger wilt worden of al bent. Wat de ene site een doodszonde vindt, vindt de andere site weer bevoordelijk. Ik ben opgegroeid met gewoon je gezonde verstand gebruiken en doen wat goed voelt en waar jij in vertrouwt. Niemand kent jouw lichaam beter dan jezelf. En missschien ben je straks zwanger en kan geen kruidenthee ruiken of zien..

Zentony My, oh my, hoe gaat het nu? Hopelijk gaat de week snel voorbij met en goede afloop! :lol:
Sandwichkind Ah, het is ook lastig hoor... en natuurlijk is het een geweldig advies dat je moet doen wat goed voelt - en dat is zeker zo - maar als je dat even niet weet, is dat niet makkelijk. Gelukkig hoef je niet direct nu de knoop door te hakken, daar kan je echt nog eventjes rustig over nadenken! En misschien heeft je moeder inderdaad die ene opmerking waardoor jij ineens voelt wat je wil :-). Daar zijn moeders uitermate goed in, geloof ik ;).

Aapje en GreenBean Leuk he, dat voedingsadvies! Ik denk ook wel dat je vaak wel weet wat niet goed is (roken, alcohol, fors overgewicht/ondergewicht, vitaminetekort etc.). En ik kan me dan ook niet zo goed indenken dat de kruidenthee ineens een groot probleem is (want ik drink dus elke dag kruidenthee, haha). Maar goed, het hangt er ook wel vanaf hoe lang het duurt voordat je zwanger bent. Een maandje wat minderen met van alles en dan gedurende je zwangerschap uitkijken met een en ander, is toch wat anders dan wanneer je al 1,5 jaar probeert en het nog steeds niet lukt. Dan lijkt het me ook steeds lastiger om je netjes te houden aan alle adviezen.
Alle reacties Link kopieren
Ik voel me vandaag weer helemaal in orde, dus twijfel of het niet gewoon toeval was dat ik me zo voelde... :sarcastic: Ook nog geen tekenen van PMS o.i.d. Kan dus alle kanten opgaan dit weekend.

crewgirl: Testen heb ik al in huis, gelijk toen we besloten ervoor te gaan foliumzuur + tests gehaald. Vriend vindt die laatste maar overdreven, maar ach... ik heb ze liever klaarliggen dan dat ik ze moet halen terwijl ik me niet lekker voel. Voelde me ineens heel "volwassen" ofzo toen ik daar met die tests stond... nooit eerder nodig gehad. Wel een paar keer over mijn schouder gekeken of er geen bekenden in de drogist rondliepen :hihi:

sandwichkind Vervelend die twijfels. Ik snap het heel goed. Jullie hoeven het ook niet gelijk al te besluiten nu toch? Neem je tijd.

ranjaa Grootste "leefstijlverandering" voor mij is dat ik geminderd ben met koffie (ik dronk eerder écht veel), nu max. 1 per dag. Ging wel makkelijk omdat ik niet op kantoor werk nu. Ik drink verder wel décaf (voor het lekkere), dat zou geen probleem moeten zijn. Ik slik ook de aangeraden combi van foliumzuur en vitamine d. Ik heb vaak vitamine d-tekort (op wat periodes na een hoge dosiskuur na), dus twijfel of ik nu wel genoeg binnenkrijg. Maar wil ook weer niet allerlei extra vitamines gaan slikken, ik volg daarin de "officiële adviezen" nu. Ik zorg ook wel dat ik 1x per week vette vis (eigenlijk altijd gebakken zalmfilet) eet, maar dat probeerde ik eerder ook al. Voor de rest alles hetzelfde exclusief alcohol, ik dronk al bijna nooit maar nu nog minder. Stel dat ik dit weekend wel ongesteld wordt dan gun ik mezelf wel een goed glas wijn :heart:

Iemand uit onze vriendengroep is deze week bevallen van een baby, zo leuk, ik wil ook :flirting:
Alle reacties Link kopieren
Zentony Ik begin je 'mindfuck' te begrijpen, gisteravond misselijk en vandaag al de hele dag een beetje duizelig en wat licht in m'n hoofd. Lijkt me heel stug dat die ene keer raak was (vooral ook omdat ik nog geen idee heb van m'n cyclus en dus niet eens weet of het het juiste moment was), maar je gaat toch van alles denken :-o.

Sandwichkind Inderdaad aan de ene kant raar om zoiets met je moeder te bespreken in dit stadium, maar moeders hebben wel vaak de juiste woorden om te zorgen dat je duidelijk krijgt wat je zelf wil!

Ranjaa die voedingsadviezen zijn inderdaad lastig ja, zeker dingen als thee denk je toch van dat dat geen probleem kan zijn. Ik heb het 'geluk' dat ik de zaken die vrouwen het meeste missen tijdens de zwangerschap toch al niet mocht hebben. Moet zeggen dat ik voor nu gewoon zoveel mogelijk gezond eet en foliumzuur gebruik en daarbij het gevoel heb dat het voldoende is tot ik echt zwanger ben.
Mag ik even zeggen dat ik het leuk vind dat iedereen een foto heeft gekozen die betrekking heeft op de username? :D

Sandwichkind ik snap dat je dat met je moeder bespreekt. Zou ik ook doen, mijn mama kent me toch het allerbeste en ik weet zeker dat die goed advies zou kunnen geven. Hopelijk helpt het!

Ranjaa idd moet er niet aan denken dat ik 1,5 jaar die beperkingen zou moeten volhouden. Vind het ook een goed idee van Zentony om dit weekend een wijntje te drinken als het mislukt is. Dan is het denk ik beter te doen.

Greenbean bij mij begint het nu ook... borsten zijn gezwollen en heb de hele tijd zin in koekjes (ik heb normaal niks met koekjes) en soms wat misselijk. Maar ben ervan overtuigd dat mijn lijf een rijke fantasie heeft :D
Alle reacties Link kopieren
Wow meiden, let je even niet op.. Wat is iedereen al lekker actief!

Greanbean Nou hopelijk een goede uitslag vrijdag! Wanneer zou je kunnen testen? Rare dingen kan je lijf met je doen hè..

Zentony succes met wachten.. Nog drie nachtjes..!

Ranjaa Fijn dat je niet veel hoeft aan te passen in je leefstijl. Volgens mij niemand van ons? Denk dat het ook onbewust al wel gaat als je er mee bezig bent, dat je toch graag wil dat je fit en gezond bent. Ik heb de Davitamon compleet mama gehaald. Wilde mezelf nog even een boost geven van alles. Denk dat ik daarna gewoon overstap op foliumzuur met vit D.
En Aapje dus ook bijna testen?

Crewgirl wij gaan een beetje gelijk op. Zondag m’n nuvaring er uit, dinsdag ingesteld geworden. Wil ook nog even een cyclus afwachten om te zien wat m’n lichaam doet en om voldoende foliumzuur te hebben. Wordt klungelen met condooms, want die hebben we dus nog nooit gebruik. 🙈

Sandwichkind Wat naar allemaal! Is toch even je droom in duigen zien vallen. Hopelijk helpt het gesprek met je moeder, al is het alleen maar om voor jezelf dingen op een rijtje te krijgen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven