Zwanger worden zomer 2020 - groep 3

28-04-2020 16:36 452 berichten
Omdat de andere groepen al vol zitten, nog een groep voor dames die voor een kindje willen gaan in de zomer van 2020 en wil aansluiten bij een groep!

Om zelf de gegevens aan te passen log je in met de volgende gegevens:
Gebruikersnaam: zwangerzomer2020
Wachtwoord: zwanger

De bijna-zwangeren
NaamLeeftijd V/MHoeveelste kindjeRonde/starten inNODBijzonderheden
Sandwichkind29/301ejuni/juli 2021stomme corona
Aapje_aapje28/371ejuni 2020
Meriba25/271ejuni 2020
crewgirl31/321ejuli 202020 dec
De zwangeren :jump:
NaamLeeftijd V/MVolgende echoUitgerekendGeslacht babyBijzonderheden
Zentony28/3130 nov (groeiecho)31 jan 2021meisje
Ranjaa31/4114 september (20 wk)8 feb 2021meisje2 bonuskinderen
GreenBean35/373 december 27 feb 2021meisje
Lathyrusjes30/3512 oktober (20 wk) 1 maart 2021 meisje
anoniem_637f26e062b08 wijzigde dit bericht op 24-11-2020 09:07
50.58% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Aapje_aapje: mijn spiraal gaat er in juni uit, we wilden de 2 maanden overbruggen met condoom.
Goed dat je een afspraak hebt gemaakt bij de HA, al is het maar ter geruststelling inderdaad.

Zentony: Gefeliciteerd!! Wat een leuk bericht zo op zondag :) Dan wordt het inderdaad ineens wel echt hé.. Even de komende dagen genieten en het grote nieuws laten bezinken :cheer2:

Green Bean: Ja, dat is altijd afwachten dan hé. Ik ben al 5 jaar niet meer ongesteld geweest, dus heb ook geen idee hoe mijn cyclus zit. Dus fijn dat je het nu weet en daarmee aan de slag kan.

Crewgirl: We zijn er wel uit, vriend wilde sowieso gaan beginnen dus de keuze ‘lag’ bij mij. Hij is super enthousiast en vond het ook een goede oplossing. Als hij terug is nog een echt goed gesprek voeren met een goed glas wijn en dan gaan we ook aan de slag verwacht ik.
Alle reacties Link kopieren
Aapje_aapje Goed dat je een afspraak gemaakt hebt, beter een keertje te veel naar de huisarts dan te weinig!

Sandwichkind Nog even genieten van de wijntjes dan ;-)

Heel andere vraag... is jullie menstruatie ook anders zonder anticonceptie? Ik ben nu dus ongesteld, maar het is zoveel minder dan met de pil. Inlegkruisje is genoeg zeg maar, ook deze eerste dagen. Op zich heel fijn natuurlijk, maar vraag me af of het wel normaal is?!
Alle reacties Link kopieren
Nogmaals bedankt voor de felicitaties! Zo fijn dat ik dit kan delen met jullie. Ik begin voorzichtig wat blijer te worden. Af en toe nog wel gedachtes aan miskramen e.d., maar ik heb mezelf maar voorgenomen dat ik nu gewoon uitga van een positieve uitkomst tenzij anders bewezen tijdens een echo. Anders ook zonde van de (eerste weken) zwangerschap. En blijf veel afleiding zoeken tot die tijd.

Greenbean Fijn dat je menstruatie weer op gang is. Bij mij was het eerder na het stoppen met de pil ook anders dan tijdens de pil. En de maanden erna werden het bloeden en de krampen steeds heviger (helaas). Hoeft overigens niks te betekenen voor snel zwanger worden :bye:

Aapje Wat vervelend dat je nog in spanning zit. Zo'n lange cyclus lijkt me echt vervelend, je wil gewoon weten waar je aan toe bent. Verstandig dat je bij de HA langsgaat, hopelijk kan die je verder helpen. Wat zei je test vanochtend?

Het is alweer bijna juni, ik zie in de tabel dat een aantal van jullie dan gaan starten, veel succes! En ranjaa op het wachtbankje, hoe gaat het?
Zentony test was weer negatief. Had wel wat klein bruinverlies (TMI haha) dus kan best dat het vandaag nog komt. Maar ga toch naar de dokter want ik heb wat geruststelling nodig :) Ik baal want wou dit weekend tenminste een wijntje drinken als ronde 1 was mislukt! Het stond al koud!

Greenbean moet mijn eerste menstruatie dus nog krijgen maar gezien ik een koperspiraal had, verwacht ik dat die minder zwaar zal zijn (koperspiraal staat gekend om versterkend effect). Ik denk dat de menstruatie bij het 'ontpillen' ook wel wat anders kan zijn?
Zentony Ahh, heel fijn dat je langzamerhand wat meer aan het idee went (en erop durft te gaan vertrouwen dat het écht zo is, hoewel dat vast meer komt na een eerste echo, haha). Jeeeh, je mag straks echt gewoon gaan genieten van het kleine wondertje in je buik!

Aapje Wat balen dat je test weer negatief was en een beetje bruine afscheiding hebt... maar wel heel goed dat je naar de huisarts gaat. Soms duurt het ook echt gewoon een paar maanden voordat je cyclus wat op orde is, maar je kunt het beter tijdig bespreken, weten wat er is en eventueel wat tips krijgen, dan dat je er onzeker van wordt!

GreenBean Mijn menstruatie was zeker anders zonder anticonceptie! De eerste twee keer veel lichter, korter en makkelijker (de vorige keer dat ik zonder AC was), en daarna werd het juist een paar keer wat 'zwaarder'. Ik had vroeger, toen ik nog niet aan de pil was, nooit puistjes, was altijd maar 3 dagen licht ongesteld en ik hoopte dat dat zou terugkeren. Dat was de eerste twee keer zo, maar daarna viel het me wel even tegen, haha. Ook dat is volgens mij wel iets wat enorm kan schommelen hoor!

Sandwichkind Wat fijn dat jullie samen een keuze hebben gemaakt! Dan kun je daar nu ook echt een beetje naartoe leven, dat is altijd wel heel fijn. Onwijs spannend, maar so be it. En hopelijk komt je menstruatie snel op gang, zodat je je cyclus wat kunt gaan bijhouden!

@Iedereen, bedankt voor de lieve reacties :-) het is een beetje een gek idee ofzo, dat ik ooit eerder zwanger was, want zo voelt het eigenlijk nooit, maar omdat je er nu mee bezig bent, denk ik ineens: "oh ja, toen voelde ik ook zus en zo". Maar ik sta er verder wel redelijk nuchter in gelukkig.

Hier echt even op het wachtbankje... normaliter stopte ik op zondagen met de Nuvaring en werd ik op de dinsdag ongesteld. Dat zou dan nu weer 2 juni zou moeten zijn. Ik voel nu bij vlagen al de vage krampen van menstruatie, maar dat voel ik al twee weken en er komt nog steeds geen druppel. Mijn tepels blijven wat gevoelig en ik ben nu een aantal keren wat misselijk als ik wakker word. Dat kan meerdere oorzaken hebben hoor, want ik vind het 's nachts soms zo warm in bed en daar kan ik ook wel eens wat misselijk van worden. Dus ik voel van alles, maar tegelijkertijd weet ik ook dat het alle kanten op kan en ben ik in m'n hoofd nog niet zo bezig met 'wat als het raak is...'. Dat komt volgend weekend wel, haha ;-)

Oei, bijna juni inderdaad, dus er gaan meer starten! Heel spannend, ben benieuwd. Laten we elkaar lekker op de hoogte houden en Zentony heeft het goede voorbeeld gegeven ;-)
Alle reacties Link kopieren
Duurde bij mij weer even. Had een heel bericht getypt vanochtend, maar dat was ineens weg toen ik t wilde versturen.

Ben blij voor jou Zentony! Snap wel dat het zeker tot de 1e echo echt spannend blijft! Gelukkig mag dat weer met 8 wkn ipv pas met 11 wkn. Heb je veel keus in verloskundigen? Waar let je een beetje op met kiezen?

Wat een onzekerheid aapje! Goed dat je zo’n fijne huisarts hebt waar je langs kunt gaan. Hopelijk kan zij je meer duidelijkheid geven of een beetje geruststellen. Wel een akelige periode zo, als je niet weet waar je aan toe bent.

Misschien moet je lichaam ook even wennen om weer meer weefsel aan te maken Greenbean? Mijn menstruaties waren heel naar met echt ziek voelen en overgeven. Soms flauwvallen. Dat was toen ook de hoofdreden dat ik de nuvaring ben gaan gebruiken. Hoop niet dat dat terugkomt nu!

Zo fijn voor je Sandwichkind dat je even alles uit hebt kunnen spreken en op een rijtje hebt kunnen zetten. Hopelijk geeft het ook rust nu dat het dan gaat zoals het gaat.

En Ranjaa op het wachtbankje... Fijn dat het het nog een beetje los kan laten, lijkt me ook wel moeilijk als je vanalles lijkt te voelen!

Hier een emo weekend achter de rug. Ineens heel onzeker, terwijl ik er eerst zo zeker van was. Vooral aan het invullen wat anderen (mijn werkgever en collega’s)!er van zullen denken. Vooral omdat het bij hen wrs niet de beste timing is. Volgens vriend is het ook wel zo dat ik het voor hen wrs nooit goed vindt uitkomen. Hij staat er gelukkig nuchter in. Ik wilde sowieso nog een maand m’n cyclus afwachten, dus uiteindelijk gisteren toch geen nieuwe ring in gedaan. Als het zo blijft is het misschien geen goed idee, wil er wel stabiel in gaan. Vandaag voelt het gelukkig al weer veel beter.
Alle reacties Link kopieren
Aapje_aapje Ben je al bij de huisarts geweest?

Ranjaa Goed dat je het nog even van je af kunt zetten! Maakt het wachten een stuk makkelijker lijkt me.

Meriba Denk inderdaad dat m'n lichaam nog een beetje moet wennen. Stelt me wel gerust dat het herkenbaar is voor jullie. En ik 'geniet' er maar even van dat m'n menstruatie eigenlijk geen naam mag hebben ;-). Herken de onzekere momentjes die je beschrijft wel. Ik kan echt wel 10 dingen opnoemen wat niet handig zou zijn als ik nu zwanger word (werk is er daar idd ook 1 van). Mijn vriend weet ze ook altijd prima te pareren en een dag later lach ik er zelf om. Denk dat het deels hormonen zijn, maar het is ook wel een grote verandering natuurlijk en er is altijd een beter moment te verzinnen. Maar als de wens en de situatie er naar zijn, komt het vast goed hoor :hug: !
Meriba Ach, wat vervelend dat je even zo emotioneel was! Maar dat is ook heel begrijpelijk hoor. Het is sowieso één brok hormonen in je lijf wat waarschijnlijk nog even tot rust moet komen, en daarnaast gaat het om een levensveranderende beslissing. Daar mag je best wel even over nadenken of emotioneel over zijn, of wat dan ook. Wel heel fijn dat je vriend dan zo reageert! Neem lekker de tijd voor jezelf :-) het hoeft niet in 1 dag beslist te zijn.

Aapje Ben benieuwd wat de huisarts zei! Hou je ons op de hoogte?

Hier vanmorgen wat lichtroze afscheiding, verder niets. Ik blijf wat vage krampen hebben, alsof m'n menstruatie er aan moet komen, maar dat heb ik echt al meer dan twee weken. Als m'n menstruatie nu zou beginnen, dan is het wel erg kort - 21 dagen! Dus ik hoop dat het niet zo is, want dan moet ik wel even gaan kijken naar de ontwikkeling van m'n cyclus. Ach, zo is er altijd iets om over na te denken, haha.
Meriba wat naar dat je je zo rot voelde :( Je baas en collega's hebben niks te zeggen over hoe jij je privéleven inricht, maar ik snap wel dat je je zorgen maakt daarover. Maar dan kan je altijd blijven uitstellen dus ik zou gaan voor wat je graag wilt <3

GreenBean nog niet geweest, kon pas donderdag bij de HA die ik wou. Wel al eerder bij een ander, maar ik weet dat mijn vaste een goede uitleg geeft en niet afwimpelt dus dan wacht ik liever langer. Ik hou jullie op de hoogte! <3 Inmiddels nog steeds lichtroze afscheiding en meer niet.

Ranjaa volgens mij kan dat wel even in de war zijn na anticonceptie misschien? Of innesteling...
Update: ik ben eindelijk ongesteld! Natuurlijk had ik het liever anders gezien, maar met de negatieve testen wou ik gewoon dat het kwam. Ben gestrand op een cyclus van 38 dagen dus dat valt qua variatie van mijn normale cyclus van 35 nog wel mee. Ga nog steeds naar de HA maar ben al iets gerustgesteld. En vanavond wijn :cheer2: Op naar ronde 2!
Alle reacties Link kopieren
Aapje fijn dat er een einde is aan de onzekerheid. Op zich is 3 dagen langer niet heel extreem denk ik? Maar fijn dat je dat nog even met de huisarts kan bespreken.

Meriba vervelend dat je je even minder voelde! Wel fijn dat je vriend er zo nuchter in staat, helpt om wat te relativeren denk ik. Voor anderen zal het misschien niet zo lekker uitkomen, maar voor anderen is de verandering ook niet zo groot als voor jou. Dus denk vooral aan je(jullie)zelf!

Ik ben nog niet ongesteld geworden (ok, spiraal ging er vorige week uit, dus dat is niet echt verrassend), maar zit te denken of ik echt die eerste cyclus af wil wachten. Vind denk ik 4 weken foliumzuur slikken voor we beginnen belangrijker. Wil vooral wel van het gedoe van condooms af eigelijk.
Alle reacties Link kopieren
Proost Aapje, fijn dat je nu meer duidelijkheid hebt over je cyclus!

ranjaa Zo spannend nu! Het klinkt als een innesteling, ik hoop het zo! Nog een weekje en dan weet ook jij meer. Hopelijk volg je me snel op, ik vind het maar raar zo snel in het topic zwanger te zijn in mijn eentje :rolling:

Meriba Bij mij in de buurt is niet zoveel keus, dus dat maakt het al makkelijker. Ik heb eigenlijk alleen de websites bekeken en toen wat ik daar las allebei prima was ben ik voor de dichtstbijzijnde gegaan... kan ik lekker op de fiets naar de controles. Ik heb wel een paar zwangeren/recent zwangeren om me heen, maar geen idee waar zij zitten. En recensies vragen aan hen is ook gelijk zo verdacht... Vervelend van je weekend. Ik kan het me heel goed voorstellen, in mijn hoofd zit ik ook al met het vertellen aan collega's en mijn werkgever... maar uiteindelijk is dat niet wat belangrijk is, ze zullen er maar mee moeten dealen. Of je nou nu begint of later, het komt toch nooit "goed" uit denk ik dan. Kies voor jezelf, het is jouw leven en die hoeft niet op pauze voor werk. En zorg goed voor jezelf, hormoonschommelingen kunnen ook wel echt je hoofd op hol brengen! :hug:

crewgirl Wel verstandig van de foliumzuur, ik was zelf iets te laat om de vier weken vooraf te halen, omdat ons besluit om ervoor te gaan nogal kort op de bevruchting zat :shame: Hoe lang zou je dan nog moeten wachten van jezelf?

Ik heb vandaag nogmaals een zwangerschapstest gedaan (jaja, weer netjes twee dagen later... duurde oneindig voor mijn gevoel), de theorie klopt met mijn testen. Dit keer een nog veel duidelijkere tweede streep, dus hCG waardes zijn weer mooi hoger! :cheer2: Dus ook gelijk de verloskundige gebeld. Vond ik wel raar, het uitspreken van "ik ben zwanger", lijkt alsof ik het niet over mezelf heb dan. :shame: Maar heel fijn gesprek gehad, ze nam echt de tijd en heeft ook wat zorgen van de krampen en bloedverlies weggenomen (die overigens nu helemaal weg zijn, joepie!). En de eerste echo staat gepland op 23 juni, dan ben ik naar verwachting 8.4 weken zwanger. Aftellen :hyper:

Heb op dit moment wel echt moeite met thuiswerken, mijn concentratie is ver te zoeken. Ik denk doordat het besef nu echt komt. Daarnaast ben ik nu ook met vlagen misselijk, niet heel erg, maar wel een nogal "bleh" gevoel. Zó blij dat ik nu niet de hele week op kantoor rond hoef te lopen. Is het virus toch nog ergens goed voor...
Aapje Fijn dat je iig duidelijkheid hebt! En het valt nog mee qua wisseling in cyclus, maar better safe than sorry voor wat betreft het bezoekje aan de HA.

Crewgirl Na een spiraaltje is het altijd even aftasten/wennen natuurlijk! Foliumzuur is natuurlijk hoe eerder hoe beter, maar we vergeten ook wel eens dat in sommige producten ook van nature foliumzuur voorkomt :-) volgens mij in frambozen bijvoorbeeld. Dus wellicht heb je al wel een klein buffertje opgebouwd.

Zentony Wat fijn dat het steeds duidelijker zichtbaar wordt! Dat geeft wel vertrouwen, ga ik vanuit :-). Haha, en het lijkt me ook heel gek om dat over jezelf te zeggen, zo bijzonder! Maar na je eerste echo zal dat wel steeds meer werkelijk gaan worden. Nog wel even een kleine vier weken aftellen tot je mag, maar ondertussen kun je natuurlijk af en toe testen en ver vooral genieten ;-). En dat je concentratie ver ver ver weg is... hóe logisch! Misschien moet je daar ook maar gewoon even aan toegeven. Even genieten van het feit dat het zover is en alle spannende gevoelens daarbij!

Ik weet hier eigenlijk niet of het innesteling zou kunnen zijn, in theorie wel natuurlijk, maar het zou zo gek zijn als het in de eerste ronde raak is, hahaha! Ik durf er in ieder geval niet echt op te hopen, en wacht rustig af richting dinsdag wanneer mijn NOD is. Ik ga er vanuit dat mijn cyclus zich even rustig moet herstellen en als het anders is, ben ik positief verrast!
anoniem_64aedafba5421 wijzigde dit bericht op 27-05-2020 07:48
Reden: foutje
0.07% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Aapje_aapje Fijn dat er toch iets van lijn in je cyclus lijkt te zitten! Maar nooit verkeerd om even met de huisarts te praten!

Ranjaa Spannend hoor! 21 dagen lijkt me ook wel echt heel kort...

Crewgirl Die condooms ja :whip:. Wij hebben ze dus 2 maanden gebruikt, zo onhandig. Blij dat het niet meer hoeft!

Zentony Wat super om te lezen! Het blijft wel aftellen van het een naar het ander zo, maar goed om te lezen dat het besef doordringt :-)!

Hier het begin van de eerste echte ronde. Heb van een zwangere vriendin (de enige die weet van onze plannen) een hele berg ovulatietesten gekregen die zij toch niet meer gebruikte, hahaha.
Alle reacties Link kopieren
Zentony wat fijn dat je testen zo mooi oplopen! Lijkt me inderdaad best raar om te bellen met 'ja, hoi, ik ben zwanger' O_O :hyper: Niet heel gek dat je je niet zo goed kan concentreren, nu aftellen tot 23 juni!!
Ik moet nog ongeveer 1,5 week voor de vier weken foliumzuur.

ranjaa spannend!

GreenBean succes met de eerste ronde! Ik denk (als in: probeer mezelf ervan te blijven overtuigen) dat ik niet meteen aan de slag wil gaan met ovulatietesten. Eerst maar even gewoon leuk/gezellig proberen straks (zonder condoom, jeej!).
Alle reacties Link kopieren
crewgirl Zonder condoom vond ik al een feestje op zich, hahaha! Aan de slag zonder ovulatietesten zou ook mijn voorkeur hebben hoor, maar gezien mijn leeftijd en het advies van m'n arts dat mijn ziekte nu rustig is, maar dat dat zomaar anders kan worden, toch maar op de niet romantische manier ;-).
Alle reacties Link kopieren
Meriba: je bent niet de enige met deze twijfels en gedachten hoor en je vriend heft gelijk: voor je werk/collega’s komt het nooit goed uit. Ik ben ook een kanjer in vooral met anderen rekening houden. Maar het is jouw leven! Dus doe waar jij je goed bij voelt en zoals al eerder gezegd; er is altijd wel iets te verzinnen waarom het nu niet uit komt. Dus luister naar jezelf en ook naar je vriend en kies wat bij jullie past op dit moment.

Aapje_aapje : Fijn dat de onzekerheid voorbij is. Hoe ging het bij de HA?

Crew girl: mijn spiraal gaat er over anderhalve week uit en ben deze week begonnen met foliumzuur, vooral omdat ik weet dat ik en mijn vriend condooms geen feestje vinden dus waarschijnlijk een cyclus volhouden met condoom niet halen :mrgreen:

Zentony: het besef begint nu een beetje te komen of niet? En wat een leuk vooruitzicht 23-06 je eerste echo! Heel spannend allemaal en voel mij een beetje bevoorrecht dat ik dit mag lezen en een soort van meemaken, zit met een glimlach te typen, ben blij voor je! Snap dat thuiswerken lastig is nu, ik heb er soms al moeite mee met dat lekkere weer, laat staan dat je weet dat er een klein wondertje in je groeit.. Gewoon lekker van genieten!! :yes:

Ranjaa: Ik hoop dat je blij verrast wordt, maar snap je ‘gereserveerdheid’ hopelijk komt er snel uitsluitsel voor je.

Green bean : veel plezier met de eerste ronde (ik moet nu aan de meneer cactus show denken.. :mrgreen: ) ondanks de testen weet ik zeker dat het ook romantisch kan zijn! :rose: anders moeten jullie het gewoon romantisch maken

Hier geen nieuws, vind het veels te mooi weer om thuis binnen te werken (maar beter dan op kantoor, dat wel) maar merk gewoon dat mijn concentratie er vandaag even niet is :bonk:
GreenBean ben benieuwd naar de ovulatietesten! Ik wil ze liever niet gebruiken maar wie weet denk ik daar later anders over.

Bedankt voor het vragen allemaal! Ik ben naar de dokter geweest en hij heeft meteen bloed geprikt en een verwijzing voor een echo gegeven omdat hij vermoedt dat ik PCOS kan hebben. Voel me een beetje dubbel: wel geschrokken omdat er dus mogelijk iets mis is, maar anderzijds ook blij dat ik direct serieus werd genomen ipv het standaardadvies van "kom over een jaar maar terug". En de dokter zei dat de overgrote meerderheid wel zwanger raakt, desnoods met wat hulpmiddelen. Dus ik weet nog niet hoe ik me moet voelen. Bloedresultaten zouden al redelijk snel binnen moeten zijn.
Alle reacties Link kopieren
Aapje dat lijkt me inderdaad wel even schrikken! Maar aan de andere kant is het fijn dat er meteen op een vermoeden gehandeld wordt. En een vermoeden is nog geen zekerheid natuurlijk, eerst maar eens onderzoeken... En het scheelt wel heel erg dat dat meteen gedaan wordt! Maar kan me wel voorstellen dat het heel dubbel is. Meteen bloed prikken is wel een lekker snelle actie. Weet je al of je voor de echo een beetje snel terecht kan ergens?

GreenBean snap dat jullie meteen met de ovulatietesten aan de slag gaan! En dat hoeft natuurlijk niet minder romantisch te zijn, het is wel in elk geval goed getimed 8-)

Sandwichkind slim om al te starten met foliumzuur (want condooms :-| , lastig een passende smiley te vinden, kotssmiley lijkt dan toch net weer te heftig :biggrin: )
Alle reacties Link kopieren
Aapje Wat schrikken inderdaad :hug:. Wel heel fijn dat je huisarts je zo serieus neemt en meteen actie onderneemt. Hopelijk snel snel uitslagen en wie weet valt het allemaal mee!

Sandwichkind Wel een beetje herkenbaar die gebrekkige concentratie ja. Gelukkig veel afspraken in mijn agenda deze week, dus de tijd niet om buiten te kijken hoe mooi het weer is. Maar merk wel dat dat thuiswerken soms wat lastig is qua motivatie.
Alle reacties Link kopieren
Aapje Dat is schrikken geweest, maar fijn dat je serieus genomen werd en er gelijk gehandeld is. Hopelijk komen de resultaten van je bloedtesten snel binnen!

Dit weekend allemaal genieten van een lang, zonnig, Pinksterweekend of moeten er mensen werken dit weekend? Hoe dan ook: geniet ervan! :daisy:
Alle reacties Link kopieren
ranjaa Ben heel benieuwd hoe het nu gaat, al tekenen van een komende menstruatie of bepaalde symptomen? Ik duim voor je!

GreenBean Handig, die ovulatietesten. Ik kan me best voorstellen dat je die in wil zetten. Als het bij ons een paar rondes niet was gelukt had ik ze ook gewoon gebruikt. Ondanks dat het wat minder spontaan is lijkt het me juist ook wel chill dat je het iets "gerichter" kunt doen, anders kan er ook wel iets druk op liggen als je niet precies weet welke dagen vruchtbare dagen zijn en ze je allemaal wil benutten voor de zekerheid.

Sandwichkind Ik heb ook echt moeite met de combi mooi weer en thuiswerkmotivatie. Vooral als vriend wel lekker buiten zit omdat hij pas 's avonds hoeft te werken. Ik las dan wel minipauzes in zodat ik lekker mijn (nep-)koffie in de tuin kan opdrinken. Ik ben nu 4 daagjes vrij, zo heerlijk :sun:

Aapje Wat fijn dat er gelijk actie wordt ondernomen. Ik hoop voor je dat de uitslag meevalt. :hug:

Hier voor zover ik weet nog altijd zwanger, moet nu wel glimlachen als ik eraan denk. Verder voel ik me nog niet echt zwanger, afgelopen dagen wel af en toe vlagen van misselijkheid gehad maar meestal niet lang of heftig. Had het idee dat het vorige week erger was dan nu. Ook is mijn energieniveau heel hoog, wat ik niet verwacht had. Als ik dat soort dingen ga analyseren maak ik me soms wel een beetje zorgen, ondanks dat het niets hoeft te betekenen en juist fijn is.

Vanochtend nog een testje gedaan, heb nu zowel van Kruidvat 3 oplopende testen en ook van Sensitest. Bij allebei had de derde test een duidelijke streep, maar niet even fel als de controlestreep. Nu ook mijn Clearblue erbij gepakt, die gaf aan "Zwanger 2-3 weken" (dus dan 4-5 weken volgens de "officiële" telling). Volgens mijn app zou ik nu precies op 5 weken moeten zitten dus dat kan kloppen. Ik heb heel erg de neiging om nog door te blijven testen, maar ik heb besloten het niet te doen. Het geeft alleen maar schijnveiligheid, en mocht de streep niet oplopen of Clearblue niet naar 3+ weken gaan zou ik alleen maar bezorgd raken. Er zit nu niks anders op dan wachten en hopen op een gezonde bosbes met kloppend hart met 8 weken tijdens de echo :heart:

Fijn weekend allemaal!
Hoi allemaal, even een korte reactie van mijn kant. Het gaat goed hier, alleen zere tepels, steeds vermoeid, geen tekenen van menstruatie en vriendlief wil dat ik morgenochtend al ga testen, want volgens hem zijn m’n borsten gegroeid, hahahaha! Hilarisch die man, maar goed, ik voel me wel een beetje gek en ook al wilde ik het eerst niet, toch doe ik maar zo’n early predictor test morgen. En dan wordt het ineens nu wel heel echt ;-)

Fijn weekend allemaal en volgende x volgt er een langere update!
Zentony wat leuk allemaal! Ben zo benieuwd naar je eerste echo, geniet er maar van!

ranjaa zo komt het toch wel heel dichtbij! Laat je ons iets weten? Nu word ik ook wel nieuwsgierig. Leuk dat je vriend zo enthousiast is ook hihi.

Ik kreeg vandaag nog de uitslag van het bloedprikken (mijn huisarts is geweldig) en het komt niet overeen met PCOS. Dus dat is een eerste opluchting, nu nog volgende week een echo laten doen en dan weten we het definitief.
Alle reacties Link kopieren
Ranjaa Zo spannend! Grappig dat je vriend ook meedoet met symptoomspotten. Ik hoop het echt voor jullie.

Aapje Gelukkig een goede test! Ik hoop dat de echo ook uit zal wijzen dat er niks aan de hand is

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven