Zwanger worden | Zomer 2025
zaterdag 3 mei 2025 om 15:01
Hi meiden,
Vorige week een goed gesprek gehad met de wederhelft en we hebben besproken vanaf de zomer (juli/augustus gaan we op vakantie en dat wordt onze eerste poging) voor ons tweede kindje te gaan... Nu vind ik het zelf heel interessant om hier vooraf al mee bezig te zijn. Wellicht zijn er meer dames die het leuk vinden om hier nu al mee bezig te zijn/tips uit te wisselen voor prenatale vitamines/cyclusfrustratie's te spuien etc..
Join the club!
Vorige week een goed gesprek gehad met de wederhelft en we hebben besproken vanaf de zomer (juli/augustus gaan we op vakantie en dat wordt onze eerste poging) voor ons tweede kindje te gaan... Nu vind ik het zelf heel interessant om hier vooraf al mee bezig te zijn. Wellicht zijn er meer dames die het leuk vinden om hier nu al mee bezig te zijn/tips uit te wisselen voor prenatale vitamines/cyclusfrustratie's te spuien etc..
Join the club!
Naam | Leeftijd | Hoeveelste kind? | NOD | Ronde | Bijzonderheden |
---|---|---|---|---|---|
Nolanollie | 31 | 2e | 14 sept | 1e | - |
Juul2014 | 34 | 4e | ZWANGER | 1e | 1e echo 5-9 |
Beepbeep | 32 | 1e | 21juni | 4e | - |
Plantenbak | 32 | 1e | Nader te bepalen | 1e | Gaan aug starten |
Vuurvlinder | 30 | 1e | 27 Aug | 3e | - |
RubyRose | 32 | 1e | 3 sept | 2e | |
Simplysoof | 29 | 2e | ZWANGER | 1e? | - |
Marlijne | 30 | 1e | 5 juni | 2e | Medisch |
Sterren | 33 | 1e | 22 juli | 7e | - |
Toetie | 28 | 1e | 30 juli | 5e | - |
PickingUpThePieces | 29 | 3e | ZWANGER | 2e | 5 sept 1e echo |
Lilaloopsie | 29 | 2e | 5 sept | 2e | Lang spiraal gehad |
Krulala | 34 | 2e | ZWANGER | 1e | Januari miskraam gehad ![]() |
Riekie | 33 | 4e | 15 aug | 3e | - |
Nimnim | 33 | 1e | NTB | 2e | - |
Snugbun | 31 | 1e | 18 aug | 1e | - |
Dropmaan | 35 | 2e | 14 sept | 1e | Miskraam in juni ![]() |
nolanollie wijzigde dit bericht op 25-08-2025 19:53
54.71% gewijzigd
Ik lach in de regen, dans in de wind en kijk niet achterom. Of zoiets...
zondag 24 augustus 2025 om 08:49
zondag 24 augustus 2025 om 10:21
N=1 maar juist de maand dat ik geen symptomen had en dacht dat ik ongesteld zou worden, was ik zwanger van m’n eerste kindVuurVlinder schreef: ↑24-08-2025 08:49Ik moet nog een paar dagen tot NOD, tot nu toe eigenlijk geen symptomen, dus ik ga het wel zien, maar verwacht er niet te veel meer van
zondag 24 augustus 2025 om 12:10
Ja vuurvlinder als ik mijn omgeving mag geloven is dat inderdaad zo! Geen klachten, wel zwanger! Spannend aankomende dagen.
Ik ben afgelopen vrijdag weer ongesteld geworden, ook ronde 6 is niet gelukt. Heb een super constante cyclus maar het wilt nog niet lukken. Nu maar weer naar de volgende ronde. Sinds vandaag weer wat minder sip gelukkig!
Ik ben afgelopen vrijdag weer ongesteld geworden, ook ronde 6 is niet gelukt. Heb een super constante cyclus maar het wilt nog niet lukken. Nu maar weer naar de volgende ronde. Sinds vandaag weer wat minder sip gelukkig!
zondag 24 augustus 2025 om 18:45
Sterren schreef: ↑24-08-2025 12:10Ja vuurvlinder als ik mijn omgeving mag geloven is dat inderdaad zo! Geen klachten, wel zwanger! Spannend aankomende dagen.
Aah ja balen, sterkte @sterren
Ik ga deze maand inzetten op nog gezonder eten, meer bewegen en maar beginnen met extra ontspanning. En misschien even de huisarts bellen of bloed onderzoek mogelijk is, zag dat mijn TSH 3.6 was 5 jaar geleden. Hoeft niets te zeggen over nu, maar ben er niet gerust op. Ben alleen bang dat ze niet mee willen denken….
zondag 24 augustus 2025 om 21:47
Ja in gebruik wel ovulatietesten vuurvlinder. Maar ook omdat ik gewoon nieuwsgierig ben hihi! Vind dat wel fijn als ze oplopen en ik een smiley krijg.
Jammer toetie! Toch telkens zo’n teleurstelling hè en de plannen voor een nog gezondere nieuwe maand herken ik. Ik heb vandaag zelfs vitamine pillen gehaald voor mijn man
.
Maar wat is TSH? Ik dacht dat je pas na een jaar proberen naar de huisarts mag.
Jammer toetie! Toch telkens zo’n teleurstelling hè en de plannen voor een nog gezondere nieuwe maand herken ik. Ik heb vandaag zelfs vitamine pillen gehaald voor mijn man
Maar wat is TSH? Ik dacht dat je pas na een jaar proberen naar de huisarts mag.
maandag 25 augustus 2025 om 09:35
Hi Sterren,
Ja in principe na 12 maanden naar de huisarts, maar ik merk al een tijdje verandering in mijn cyclus waar ik niet gerust op ben. Ik zie het niet zitten om kostbare tijd te verliezen en als ze er nu al wat aan kunnen doen, zal dat fijn zijn. Het gaat dus niet om vruchtbaarheid behandeling zoals IUI of IVF, dat is <35 inderdaad 12 maanden minimaal proberen. Als er aantoonbaar al iets mis is, en dat kunnen ze verhelpen/verbeteren, wordt je gewoon weer ‘weggestuurd’ om te proberen. Dus liever nu dan over nog een jaar.
TSH is een waarde voor de schildklierwerking (ze moeten ook op andere dingen prikken als je er echt iets over wilt zeggen).
Ja in principe na 12 maanden naar de huisarts, maar ik merk al een tijdje verandering in mijn cyclus waar ik niet gerust op ben. Ik zie het niet zitten om kostbare tijd te verliezen en als ze er nu al wat aan kunnen doen, zal dat fijn zijn. Het gaat dus niet om vruchtbaarheid behandeling zoals IUI of IVF, dat is <35 inderdaad 12 maanden minimaal proberen. Als er aantoonbaar al iets mis is, en dat kunnen ze verhelpen/verbeteren, wordt je gewoon weer ‘weggestuurd’ om te proberen. Dus liever nu dan over nog een jaar.
TSH is een waarde voor de schildklierwerking (ze moeten ook op andere dingen prikken als je er echt iets over wilt zeggen).
maandag 25 augustus 2025 om 12:02
Mocht er iemand nog gratis ovulatie testen willen goedkope variant en clearblue smiley dan doe mij even een berichtje.
Hier net bij de huisarts geweest om bloed te laten prikken ivm de zwangerschap dat is in België heel normaal.
5 september staat de eerste echo gepland.
Dat het maar snel ook bij jullie mag lukken dames
Hier net bij de huisarts geweest om bloed te laten prikken ivm de zwangerschap dat is in België heel normaal.
5 september staat de eerste echo gepland.
Dat het maar snel ook bij jullie mag lukken dames

maandag 25 augustus 2025 om 22:21
Ah wat leuk dezelfde dag! Kom je dan weer even updaten?
Volgens mijn app was de eisprong 8 of 9 augustus dus ik vraag me sterk af of er tijdens de echo dan al een kloppend hartje is? Ik snap na 2 kinderen nog niks van de hele berekening. Ze rekenen vanaf de laatste dag van je menstruatie?

donderdag 28 augustus 2025 om 07:47

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in