Zwanger worden | Zomer 2025
zaterdag 3 mei 2025 om 15:01
Hi meiden,
Vorige week een goed gesprek gehad met de wederhelft en we hebben besproken vanaf de zomer (juli/augustus gaan we op vakantie en dat wordt onze eerste poging) voor ons tweede kindje te gaan... Nu vind ik het zelf heel interessant om hier vooraf al mee bezig te zijn. Wellicht zijn er meer dames die het leuk vinden om hier nu al mee bezig te zijn/tips uit te wisselen voor prenatale vitamines/cyclusfrustratie's te spuien etc..
Join the club!
Vorige week een goed gesprek gehad met de wederhelft en we hebben besproken vanaf de zomer (juli/augustus gaan we op vakantie en dat wordt onze eerste poging) voor ons tweede kindje te gaan... Nu vind ik het zelf heel interessant om hier vooraf al mee bezig te zijn. Wellicht zijn er meer dames die het leuk vinden om hier nu al mee bezig te zijn/tips uit te wisselen voor prenatale vitamines/cyclusfrustratie's te spuien etc..
Join the club!
Naam | Leeftijd | Hoeveelste kind? | NOD | Ronde | Bijzonderheden |
---|---|---|---|---|---|
Nolanollie | 31 | 2e | 18 juli | 1e | Gaan aug starten |
Juul2014 | bijna 34 | 4e | 7 aug | 1e | Medisch |
Beepbeep | 32 | 1e | 21juni | 4e | - |
Plantenbak | 32 | 1e | Nader te bepalen | 1e | Gaan aug starten |
Vuurvlinder | 30 | 1e | 3 Aug | 2e | - |
RubyRose | 32 | 1e | 12 juli | 1e | Gaan juli starten, eerst verhuizen |
Simplysoof | 29 | 2e | ZWANGER ![]() | 1e? | - |
Marlijne | 30 | 1e | 5 juni | 2e | Medisch |
Sterren | 33 | 1e | 22 juli | 5e | - |
Toetie | 28 | 1e | 30 juli | 5e | - |
PickingUpThePieces | 29 | 3e | 26 juli | 2e | - |
Lilaloopsie | 29 | 2e | half aug | 2e | Lang spiraal gehad |
Krulala | 34 | 2e | 22 juli | 1e | Januari miskraam gehad ![]() |
Riekie | 33 | 4e | 15 aug | 2e | - |
Nimnim | 33 | 1e | NTB | 1e | - |
Snugbun | 31 | 1e | 18 aug | 1e | - |
nolanollie wijzigde dit bericht op 20-07-2025 20:54
51.01% gewijzigd
Ik lach in de regen, dans in de wind en kijk niet achterom. Of zoiets...
maandag 4 augustus 2025 om 20:14
Hey dames, net als Whups zou ik ook graag komen meeschrijven! Wij gaan deze zomer verder - zijn in mei weer gestart, direct zwanger maar vroege miskraam met lange nasleep. Als het goed is wordt ik ergens eind volgende week weer voor het eerst ongesteld en dan zien we weer verder. Ben zelf 35, en dit zou ons tweede kindje worden als het ons gegund is. Bij de eerste duurde het zwanger worden meer dan een jaar, dus ik ben er wel op ingesteld dat het weer even kan duren. Vond toen in een topic meeschrijven heel fijn (zelfs toen ik een van de laatsten was bij wie het nog niet gelukt was...
).
Juul, voorzichtig gefeliciteerd! Ik duim voor een mooie oploop voor je!

Juul, voorzichtig gefeliciteerd! Ik duim voor een mooie oploop voor je!
dinsdag 5 augustus 2025 om 11:22
Spannend Juul! Ik ga voor je duimen dat de test mooi oploopt.
Ik kan zelf dit weekend pas testen en moet mezelf echt inhouden om niet al met early’s aan de slag te gaan. Heb vage klachten maar kan bijna niet dat het van een zwangerschap komt (ik ben pas 9DPO). Heb bijv opeens last van m’n bekken, plas enorm veel en moe. Maar is wel echt heel vroeg voor kwalen en ook niet herkenbaar van m’n vorige zwangerschap. Toen was ik ervan overtuigd dat ik negatief zou testen door gebrek aan kwaaltjes.
welkom aan de nieuwe schrijfsters!
Ik kan zelf dit weekend pas testen en moet mezelf echt inhouden om niet al met early’s aan de slag te gaan. Heb vage klachten maar kan bijna niet dat het van een zwangerschap komt (ik ben pas 9DPO). Heb bijv opeens last van m’n bekken, plas enorm veel en moe. Maar is wel echt heel vroeg voor kwalen en ook niet herkenbaar van m’n vorige zwangerschap. Toen was ik ervan overtuigd dat ik negatief zou testen door gebrek aan kwaaltjes.
welkom aan de nieuwe schrijfsters!
dinsdag 5 augustus 2025 om 15:00
Gefeliciteerd Juul! Wat een fijn nieuws!
Spannend Lilaloopsie! Zenuwslopend die wachtweken en het symptoomspotten. Ik duim mee!
Balen voor jullie VuurVlinder en Toetie..
Dropmaan! Wij zaten beide in het zomer 2022 topic. Wat leuk dat jullie ook voor een tweede willen gaan en wat verdrietig dat je een miskraam hebt gehad. Des te spannender wordt de komende periode. Hopelijk hoeven jullie niet lang te wachten op een goede zwangerschap!
Hier gaat alles nog wel goed, morgen ongeveer 6 weken. Heb 19 aug de eerste echo. Af en toe een vleugje misselijk, duizelig, vermoeid, dorst en honger. Geeft me wel vertrouwen dat het goed gaat. Hoewel ik ook weet dat het niets hoeft te zeggen maar bij mijn miskraam had ik al die klachten niet. Moet me ergens aan vasthouden denk ik
Spannend Lilaloopsie! Zenuwslopend die wachtweken en het symptoomspotten. Ik duim mee!
Balen voor jullie VuurVlinder en Toetie..

Dropmaan! Wij zaten beide in het zomer 2022 topic. Wat leuk dat jullie ook voor een tweede willen gaan en wat verdrietig dat je een miskraam hebt gehad. Des te spannender wordt de komende periode. Hopelijk hoeven jullie niet lang te wachten op een goede zwangerschap!
Hier gaat alles nog wel goed, morgen ongeveer 6 weken. Heb 19 aug de eerste echo. Af en toe een vleugje misselijk, duizelig, vermoeid, dorst en honger. Geeft me wel vertrouwen dat het goed gaat. Hoewel ik ook weet dat het niets hoeft te zeggen maar bij mijn miskraam had ik al die klachten niet. Moet me ergens aan vasthouden denk ik

dinsdag 5 augustus 2025 om 17:00
Gefeliciteerd Juul!
Wat fijn krulala dat het goed gaat! Nog eventjes aftellen tot je eerste echo.
Lilaloopsie25, herkenbaar dat je een early test wil doen. Spannend de komende dagen. Ik duim voor je.
Ik ben er zeker van dat ik mijn menstruatie gewoon ga krijgen. Ik hoop dat die nu maar gewoon snel komt dan kunnen we weer door naar de volgende ronde.
Wat fijn krulala dat het goed gaat! Nog eventjes aftellen tot je eerste echo.
Lilaloopsie25, herkenbaar dat je een early test wil doen. Spannend de komende dagen. Ik duim voor je.
Ik ben er zeker van dat ik mijn menstruatie gewoon ga krijgen. Ik hoop dat die nu maar gewoon snel komt dan kunnen we weer door naar de volgende ronde.
dinsdag 5 augustus 2025 om 17:43
Welkom Whups & Dropmaan! Leuk dat jullie ook meeschrijven
Alvast een voorzichtige gefeliciteerd Juultje! Wat fijn dat het in de 1e ronde gelijk raak lijkt te zijn.
Hier nog heel even geduld hebben, en dat voelt steeds moeilijker! Ik verwacht straks zo tussen 18 en 20 augustus ongesteld te zijn, daarna gaan we echt van start. Heb stiekem toch alvast wat ovulatietesten en zwangerschapstesten in huis gehaald, ik dacht je kan maar beter voorbereid zijn
Alvast een voorzichtige gefeliciteerd Juultje! Wat fijn dat het in de 1e ronde gelijk raak lijkt te zijn.
Hier nog heel even geduld hebben, en dat voelt steeds moeilijker! Ik verwacht straks zo tussen 18 en 20 augustus ongesteld te zijn, daarna gaan we echt van start. Heb stiekem toch alvast wat ovulatietesten en zwangerschapstesten in huis gehaald, ik dacht je kan maar beter voorbereid zijn

woensdag 6 augustus 2025 om 13:21
Krulala ja nu las ik het weer! Ik dacht al, ik herken die nick ergens van! Supertof! En ik kan me voorstellen dat de kwaaltjes helpen, 19 augustus is al heel dichtbij maar ook nog heel ver weg dan. Heb je komende weken nog lekkere afleiding tot die eerste echo?
Rubyrose, wanneer zou je je menstruatie verwachten? Wel fijn als die dan gewoon snel komt inderdaad en je door kan, als je al zeker weet dat hij gaat komen.
En Snugbun, goede reminder, ik wil ook ovulatietesten in huis hebben voor mijn eerste cyclus na de miskraam, gelijk even bestellen! Mijn komende menstruatie verwacht ik rond 15-17 augustus dus dat schiet alweer op, en daarna toch benieuwd hoe mijn cyclus gaat lopen... Maar eerst morgen de laatste controle bij de gynaecoloog.
Rubyrose, wanneer zou je je menstruatie verwachten? Wel fijn als die dan gewoon snel komt inderdaad en je door kan, als je al zeker weet dat hij gaat komen.
En Snugbun, goede reminder, ik wil ook ovulatietesten in huis hebben voor mijn eerste cyclus na de miskraam, gelijk even bestellen! Mijn komende menstruatie verwacht ik rond 15-17 augustus dus dat schiet alweer op, en daarna toch benieuwd hoe mijn cyclus gaat lopen... Maar eerst morgen de laatste controle bij de gynaecoloog.
woensdag 6 augustus 2025 om 17:13
Ik verwachtte mijn menstruatie vandaag, uiterlijk morgen. En vanmorgen was het zo ver. Op naar de volgende ronde. Ik heb nu wat sensitievere ovulatietesten besteld die zijn morgen in huis. Ruim op tijd om het deze maand weer te proberen te tracken.
Succes bij de gynaecoloog Dropmaan. Ik kan mij voorstellen dat zo’n eerste cyclus na een miskraam weer spannend is.
Succes bij de gynaecoloog Dropmaan. Ik kan mij voorstellen dat zo’n eerste cyclus na een miskraam weer spannend is.
woensdag 6 augustus 2025 om 18:09
Jammer Toetie en RubyRose, heel herkenbaar ook van die hoop en dan toch de teleurstelling als het niet zo is...
Welkom Whups en Dropmaan tuurlijk kunnen jullie nog meeschrijven!
Wauw gefeliciteerd Juul

Dat spotten van symptomen gaat bijna automatisch (bij mij in ieder geval), terwijl het soms inderdaad nog veel te vroeg moet zijn voor symptomen Lilaloopsie, hopelijk dit weekend alsnog positief nieuws
Lijkt me heel spannend om te moeten wachten op de eerste echo Krulala! Gelukkig kan je je wel een beetje vasthouden aan de symptomen, maar kan me voorstellen dat je pas meer gerustgesteld bent na de echo
Welkom Whups en Dropmaan tuurlijk kunnen jullie nog meeschrijven!
Wauw gefeliciteerd Juul
Dat spotten van symptomen gaat bijna automatisch (bij mij in ieder geval), terwijl het soms inderdaad nog veel te vroeg moet zijn voor symptomen Lilaloopsie, hopelijk dit weekend alsnog positief nieuws
Lijkt me heel spannend om te moeten wachten op de eerste echo Krulala! Gelukkig kan je je wel een beetje vasthouden aan de symptomen, maar kan me voorstellen dat je pas meer gerustgesteld bent na de echo
donderdag 7 augustus 2025 om 07:24

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in