Zwanger worden | Zomer 2025
zaterdag 3 mei 2025 om 15:01
Hi meiden,
Vorige week een goed gesprek gehad met de wederhelft en we hebben besproken vanaf de zomer (juli/augustus gaan we op vakantie en dat wordt onze eerste poging) voor ons tweede kindje te gaan... Nu vind ik het zelf heel interessant om hier vooraf al mee bezig te zijn. Wellicht zijn er meer dames die het leuk vinden om hier nu al mee bezig te zijn/tips uit te wisselen voor prenatale vitamines/cyclusfrustratie's te spuien etc..
Join the club!
Vorige week een goed gesprek gehad met de wederhelft en we hebben besproken vanaf de zomer (juli/augustus gaan we op vakantie en dat wordt onze eerste poging) voor ons tweede kindje te gaan... Nu vind ik het zelf heel interessant om hier vooraf al mee bezig te zijn. Wellicht zijn er meer dames die het leuk vinden om hier nu al mee bezig te zijn/tips uit te wisselen voor prenatale vitamines/cyclusfrustratie's te spuien etc..
Join the club!
Naam | Leeftijd | Hoeveelste kind? | NOD | Ronde | Bijzonderheden |
---|---|---|---|---|---|
Nolanollie | 31 | 2e | 18 juli | 1e | Gaan aug starten |
Juul2014 | bijna 34 | 4e | 7 aug | 1e | Medisch |
Beepbeep | 32 | 1e | 21juni | 4e | - |
Plantenbak | 32 | 1e | Nader te bepalen | 1e | Gaan aug starten |
Vuurvlinder | 30 | 1e | 3 Aug | 2e | - |
RubyRose | 32 | 1e | 12 juli | 1e | Gaan juli starten, eerst verhuizen |
Simplysoof | 29 | 2e | ZWANGER ![]() | 1e? | - |
Marlijne | 30 | 1e | 5 juni | 2e | Medisch |
Sterren | 33 | 1e | 22 juli | 5e | - |
Toetie | 28 | 1e | 30 juli | 5e | - |
PickingUpThePieces | 29 | 3e | 26 juli | 2e | - |
Lilaloopsie | 29 | 2e | half aug | 2e | Lang spiraal gehad |
Krulala | 34 | 2e | 22 juli | 1e | Januari miskraam gehad ![]() |
Riekie | 33 | 4e | 15 aug | 2e | - |
Nimnim | 33 | 1e | NTB | 1e | - |
Snugbun | 31 | 1e | 18 aug | 1e | - |
nolanollie wijzigde dit bericht op 20-07-2025 20:54
51.01% gewijzigd
Ik lach in de regen, dans in de wind en kijk niet achterom. Of zoiets...
zondag 20 juli 2025 om 20:53
Dank trouwens voor de steuntjes in de rug. Veel meiden uit mijn omgeving met meer als één kindje erover gesproken en die zeggen bijna allemaal hetzelfde...
We laten het maar over ons heen komen. Gisterenavond nog een goed gesprek gehad met de wederhelft en we zitten er nu aan te denken om het in augustus en september aan de natuur over te laten. Zijn zelf heel erg van als het zo moet zijn dan is het zo dus die gedachte is ook wel mooi ergens...
We laten het maar over ons heen komen. Gisterenavond nog een goed gesprek gehad met de wederhelft en we zitten er nu aan te denken om het in augustus en september aan de natuur over te laten. Zijn zelf heel erg van als het zo moet zijn dan is het zo dus die gedachte is ook wel mooi ergens...
zondag 20 juli 2025 om 21:40
Ja klopt! Voelt als heel lang geleden alweer. Zo leuk om nu hier mee te schrijven, en grappig dat jij nu ook weer gaat beginnen (hetzij voor de 2eNolanollie schreef: ↑20-07-2025 20:49Meid!!! Ik ken je nog van die andere groep inderdaad als uncertaingirl!! Wat onwijs leuk voor jullie dat het nu gaat gebeuren! Tuurlijk kan je er nog bij!!!
zondag 20 juli 2025 om 21:45
@Vuurvlinder, dankjewel! Ja erg he. Maar goed - ook als we eenmaal begonnen zijn is het veel wachten vrees ik. Dus ik zie het maar als een goede oefening 
Oef als ik jullie zo lees lijken ovulatietesten op papier echt een stuk makkelijker dan in de praktijk. Zijn jullie ook met de eerste ronde gelijk met ovulatietesten begonnen, of pas na een paar rondes?
Ik had het idee om de eerste 2/3 rondes zonder te doen, en dan wel een app bijhouden om mijn cyclus te tracken. Maar misschien vergen die ovulatietesten ook wel wat oefening!
Vandaag gestart met foliumzuur - dat voelde toch ook stiekem al als kleine start!
@nolanollie; ik snap je twijfels wel, heel herkenbaar in mijn omgeving. En nu het in de buurt komt wellicht ook beetje koudwatervrees. Ergens denk ik ook dat het niet voor niets is, 9 maanden zwangerschap. Dat geeft ook 9 maanden de ruimte om te wennen aan het idee van een andere gezinssituatie!
Oef als ik jullie zo lees lijken ovulatietesten op papier echt een stuk makkelijker dan in de praktijk. Zijn jullie ook met de eerste ronde gelijk met ovulatietesten begonnen, of pas na een paar rondes?
Ik had het idee om de eerste 2/3 rondes zonder te doen, en dan wel een app bijhouden om mijn cyclus te tracken. Maar misschien vergen die ovulatietesten ook wel wat oefening!
Vandaag gestart met foliumzuur - dat voelde toch ook stiekem al als kleine start!
@nolanollie; ik snap je twijfels wel, heel herkenbaar in mijn omgeving. En nu het in de buurt komt wellicht ook beetje koudwatervrees. Ergens denk ik ook dat het niet voor niets is, 9 maanden zwangerschap. Dat geeft ook 9 maanden de ruimte om te wennen aan het idee van een andere gezinssituatie!
zondag 20 juli 2025 om 22:11
Snugbun Ik vind inderdaad die ovu testen nog het meest lastige en wat veel mensen niet weten is dat als je lang aan de hormonale anticonceptie hebt gezeten dat ze niet betrouwbaar zijn ( de strips althans) omdat je dan wellicht een lage lh hebt. De vorige keer me daar best druk over gemaakt want dus een laag lh wat niet waarneemwaar was als positief, heb ik dan wel een eisprong? Blijkbaar wel want het bewijs is nu bijna 2 en ligt in haar bedje te slapen maar het heeft me veel onzekerheid gebracht.
Zou ik mezelf van toen opnieuw kunnen adviseren zou ik meer gaan kijken naar het cervicale slijm wat er vrij komt. Daarin kan ik heel goed zien wanneer ik in mijn vruchtbare dagen zit. Zodra het echt als vloeibaar eiwit is zit je goed...
Zou ik mezelf van toen opnieuw kunnen adviseren zou ik meer gaan kijken naar het cervicale slijm wat er vrij komt. Daarin kan ik heel goed zien wanneer ik in mijn vruchtbare dagen zit. Zodra het echt als vloeibaar eiwit is zit je goed...
maandag 21 juli 2025 om 18:07
Ja kijken naar het slijm en cyclus bijhouden is altijd ‘veilig’. De ovulatie testen van telano waren echt 3x niks. De controle streep werd al niet eens echt duidelijk… gelukkig wilde ik ze meer gebruiken als bevestiging dan leidend maar toch frustrerend. Heb gelukkig via de klantenservice andere gekregen, die zouden ergens deze week binnen moeten komen. Hopelijk zijn ze niet meer nodig, nog heel wat dagen te gaan op het wachtbankje maar het wachten is al minder hinderlijk dan de eerste keer.
maandag 21 juli 2025 om 19:40
Dit is mijn tweede cyclus na het stoppen van de anticonceptie en ik ben deze cyclus begonnen met ovulatietesten Snugbun.
De ovulatietesten van sensitest (de dipstick sensitive versie) doen het bij mij erg goed! Na 15 jaar de Pil heb ik vandaag mijn LH piek gevonden! Hij werd al wat donkerder gister en eergisteren en nu is er echt duidelijk een dikke streep
. Maar even goed gebruikt van maken dus en dan afwachten!
De ovulatietesten van sensitest (de dipstick sensitive versie) doen het bij mij erg goed! Na 15 jaar de Pil heb ik vandaag mijn LH piek gevonden! Hij werd al wat donkerder gister en eergisteren en nu is er echt duidelijk een dikke streep
dinsdag 22 juli 2025 om 19:27
Vandaag zou ongeveer mijn NOD moeten zijn na mijn negatieve test afgelopen zaterdag.. Ik had steeds wat bruine afscheiding - zo begint mijn menstruatie altijd - maar dat stopte gister ineens compleet. Net toch nog maar een testje gedaan er is wel een duidelijke streep te zien!
Durf nog niet heel blij te zijn, met de miskraam nog vers in mijn geheugen maar wel ontzettend spannend nu!

krulala wijzigde dit bericht op 22-07-2025 21:38
Reden: Rectificatie
Reden: Rectificatie
0.89% gewijzigd
dinsdag 22 juli 2025 om 19:32
VuurVlinder wat fijn dat je die toch hebt gevonden na zo lang aan de pil te hebben gezeten! Snap wel dat je dan testen gebruikt om wat inzicht te krijgen. Hopelijk met succes!
Koudwatervrees herken ik ook zeker. Je gooit je hele gezinsdynamiek over de kop als er een kindje bij komt. Het eerste 1,5 jaar moest ik er absoluut nog niet aan denken maar ik merk de afgelopen maanden dat elke baby me weer babykriebels bezorgt. Gelukkig heb je inderdaad een aantal maanden om je er enigszins op voor te bereiden!
Koudwatervrees herken ik ook zeker. Je gooit je hele gezinsdynamiek over de kop als er een kindje bij komt. Het eerste 1,5 jaar moest ik er absoluut nog niet aan denken maar ik merk de afgelopen maanden dat elke baby me weer babykriebels bezorgt. Gelukkig heb je inderdaad een aantal maanden om je er enigszins op voor te bereiden!
dinsdag 22 juli 2025 om 19:54
Dank voor de tips - dan ga ik inderdaad ook maar eens goed op het cervicale slijm letten. Ik heb nu 13 jaar anticonceptie gebruikt (met 7 jaar geleden een half jaar pauze) dus vrees ook een beetje voor een moeizame piek. Goed om te weten dat een "negatieve" test dan niet per se betekent dat ik geen eisprong heb.
@Krulala - een voorzichtige gefeliciteerd! Ik kan me voorstellen dat het spannend is, zeker met een recente miskraam in je gedachte. Ik ga voor je duimen!
@Krulala - een voorzichtige gefeliciteerd! Ik kan me voorstellen dat het spannend is, zeker met een recente miskraam in je gedachte. Ik ga voor je duimen!
dinsdag 22 juli 2025 om 21:29
dinsdag 22 juli 2025 om 21:30
Wat een mooi bericht Krulala! Hopelijk mag alles goed gaan. Alvast gefeliciteerd
.
Ik zit nog steeds te wachten op mijn menstruatie denk ik. Maarja nu ik jouw verhaal zo zie is er misschien nog hoop. Vanochtend toch getest en die was negatief. Ik had denk 9/10 juli mijn ovulatie volgens de clearblue ovulatietest. Dus zou dan vandaag ook 11 of 12 dpo zijn.
Ik zit nog steeds te wachten op mijn menstruatie denk ik. Maarja nu ik jouw verhaal zo zie is er misschien nog hoop. Vanochtend toch getest en die was negatief. Ik had denk 9/10 juli mijn ovulatie volgens de clearblue ovulatietest. Dus zou dan vandaag ook 11 of 12 dpo zijn.
dinsdag 22 juli 2025 om 21:31
Wat een mooi bericht Krulala! Hopelijk mag alles goed gaan. Alvast gefeliciteerd
.
dinsdag 22 juli 2025 om 21:31
.
dinsdag 22 juli 2025 om 23:02

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in