Zwanger worden!

09-07-2013 22:35 2040 berichten
Alle reacties Link kopieren
lieve dames,

Ik weet dat er al een heleboel soortgelijke gesprekken geopend zijn, ze zijn alleen al zo drukbezocht dus ik hoop nog een paar mensen te vinden om een nieuw gesprek mee te beginnen.

Ik zal me eerst even voorstellen, ik ben 29 jaar en probeer vanaf mei 2013 zwanger te worden, het lijkt me erg fijn en leuk om in contact te komen met meiden die ook bezig zijn zwanger te worden en ervaringen, onzekerheden en andere dingen mee uit te wisselen.

Ik hoop tot gauw......

Alle dames die nu nog mee willen schrijven adviseren we zelf een topic te starten of mee te schrijven met een rustiger topic. Wij zitten inmiddels op meer dan 1000 berichten en volgen elkaar al een hele tijd, wij merken al dat het soms lastig is alles bij te houden laat staan als je nieuw bent en alles nog terug moet lezen.

Heel veel geluk met het vinden/maken van een leuke topic en dat iedereen maar gauw zwanger mag worden!

quote:goudzilver schreef op 15 juli 2013 @ 15:55:

NaamLeeftijd/-PartnerKindjeZwanger/MBDUitgerekendRondeljcp8330/36 1 8/3hapsehen24/351 9 mei 20142primrose26/371 27-03-2014bb8230/361 11ibeb30/301 14Brianne85281 1 mei 20143Roosdd33/322 24 april 2014White_22xx32/331 12 juni 20144Vroedvrouwtje26/281 10 juni 20143moonn424/ 26117/018suckerpunch83301 29 september 2014 nana9023/28101/054soundofsunshine303 8 mei 2014goudzilver28 / 322 7 juli 2014Jufje8726/251 21 juli 20149
@bb82: welkom! ben benieuwd hoe jij er in staat, 1e kind? al langer aan het proberen? breng ons op de hoogte;)

@roosdd: waarschijnlijk heb ik geen keus vanwege een medische indicatie, maar als ik wel keus zou hebben denk ik dat ik bij een eerste kind ook voor het ziekenhuis zou gaan.
Bedankt! Hierbij hoe het er bij mij voor staat.

Sinds april gaan we voor ons eerste kindje, inmiddels zitten we in ronde 4. Begin vorig jaar ging de knop om ik wil een kindje (wist wel altijd al dat ik een kinderwens had, alleen het gevoel was er niet.)

Met manlief over gehad maar die zag het nog niet zitten, inmiddels sinds begin dit jaar zover en nu gaan we er dus voor.

Ik woon 8 jaar samen, zijn bijna 2 jaar getrouwd, ik ben 30 en hij is 36. Ook dus echt de leeftijd waarbij we worden omringd door kinderen en zwangeren, maar ook de leeftijd die vragen oproept. Momenteel merk ik dat ik het daar het moeilijk mee heb, ik geef nog steeds aan dat we het gevoel niet hebben. Hoe gaan jullie met de vragen om?
Soundofsunshine, klinkt als een heerlijk weekendje weg! Ik kan daar zo blij van worden, even weg van de gewone dingen thuis en weer even echt samen zijn!

Brianne, ik snap dat je ongeduldig bent! Ik zou wel proberen langer te wachten met testen, scheelt je ook een hoop geld aan testen trouwens!

Vroedvrouwtje, wat heb jij een interessante baan, lesgeven aan andere collega's, of zijn dat verloskundigen i.o.? Ik denk dat zo'n prive zkh ook wel weer zijn voordelen heeft, als je maar goede afspraken maakt? Of werkt dat zo niet? En hoe meer tekst, hoe leuker toch?

Spannend Ibeb, hopelijk blijft je menstruatie weg!

Hockeymeisje, succes! Hopelijk horen we nog van je!

Hapsehen, fijn dat je er wat relaxter in kan staan, dat helpt ook echt volgens mij! Het is ook niet leuk als er druk op je seksleven komt te staan. Ik probeer er ook zo in te staan, het is niet alsof we haast hebben om een kindje te krijgen, maar toch wil je die vruchtbare dagen wel benutten natuurlijk!

Welkom bb82!

Ik wil in het ziekenhuis bevallen, het lijkt me thuis zo'n gedoe... misschien een suffe reden. En thuis bevallen is in Canada not done, dus dat is sowieso makkelijk.. Ik woon redelijk ver van een stad vandaan en hier hebben we geen verloskundigen, mijn controles zullen dus gewoon door een arts gedaan worden.
Morning allemaal!

Welkom, bb82! Lastig hè die vragen, ik vind het altijd zo impertinent. Bemoei je met je eigen baarmoeder, denk ik dan Maar meestal antwoord ik iets beleefds en ontwijkends. Zeker als je al wat langer bezig bent kunnen zulke vragen best pijnlijk zijn. Dat realiseren veel mensen zich denk ik niet.

@hockeymeisje, heel begrijpelijk hoor! Kom je je hier wel even melden als je een positieve test hebt? Zou leuk zijn!

Over bevallen: voor mij wordt het ook ziekenhuis ivm indicatie. Wilde bij de eerste heel graag thuis bevallen (lekker in je eigen omgeving), maar ziekenhuis was eigenlijk ook prima. Nu ik twee keer lang op de verloskunde heb gelegen vind ik het eigenlijk ook wel een gezellig idee, want het zijn allemaal bekende gezichten geworden

Heeft iemand trouwens ervaring met tarwekiemolie? Ik ben daarmee begonnen omdat ik van meerdere mensen hoorde dat het goed is voor de kwaliteit van het baarmoederslijmvlies en voor de innesteling. Baat het niet dan schaadt het niet

Fijne dag allemaal!
Goeiemorgen allemaal. Ik schreef eerder deze week al dat een goede vriendin van me zwanger is, zonet vertelde ze me dat ze pas in de tweede cyclus was, na jaren pilgebruik. Natuurlijk werkt ieder lichaam anders maar dat geeft toch wel moed.

@bb82, welkom!! als wij die vragen krijgen ligt mijn antwoord een beetje aan wie het vraagt. Als goede vrienden het vragen kan ik het echt niet voor me houden dat we bezig zijn maar anders zeg ik gewoon 'ach, het komt als het komt' dan lieg ik niet maar moeten mensen zelf maar bedenken wat voor conclusie ze willen trekken.

@soundofsunshine, tarwekiemolie zou best iets kunnen doen maar ik denk dat gewoon een goed gevarieerd dieet het allerbelangrijkste is. Als je veelzijdig eet en daarnaast je foliumzuur neemt krijg je alles wat je nodig hebt.

@hapsehen,bedankt voor je advies... ik laat wel weten wat mijn uiteindelijke keuze is als het zo ver is... Gelukkig dat jullie je wat relaxter voelen. Zo met zwangerschap.bezig zijn legt best wel druk op een relatie. Mijn man zegt altijd dat hij denkt dat ik heel snel zwanger ben. Dat hoop ik natuurlijk ook maar ik heb hem ook gezegd dat ik het niet zo leuk vind als hij dat zegt. Het legt toch een soort druk op je en als.het dan niet snel lukt heb je misschien wel het gevoel gefaald te hebben als vrouw.
Hoi Allemaal,

Wat een gezellig groepje hier Elke x weer leuk om alles terug te lezen!

Welkom BB82! Gezellig, dat je ook mee schrijft!

Ibeb & Brianne, hoe staat het ervoor? Spannend...

Ik moet ook in het ziekenhuis bevallen ws, om de doodsimpele reden dat we een splitlevel woning en we dus op de 3e verdieping slapen. En nou kan je dan een bed huren en in de woonkamer bevallen, maar daar is weer geen stromend water op dezelfde verdieping.. Gedoe allemaal ;)

Oeeh.. moeilijke keus vroedvrouwtje.. zou er sowieso niet aan moeten denken om in Afrika te moeten bevallen ;)
Zeker een gezellig hier!! Ik zal komende dagen wel het een en ander missen, ik ga nl met m'n vriend een paar dagen kamperen

Balen @ hapsehen, een vaginale schimmel. Heb ik ook vaak , lijkt wel meer de laatste tijd. Probeer nu meer op m'n voeding te letten, Miss helpt dat. Het zou nl juist minder moeten zijn als je niet aan de pil bent.

Fijn dat je nu relaxten met het Zwanger worden om kunt gaan, heel herkenbaar nl wat je schrijft over je vriend!! Ik probeer het nu ook wat meer los te laten. Maar rond de ovulatie is dat erg moeilijk

Welkom bb82!

Wat betreft de vragen over wel of niet bezig zijn met kinderen antwoord ik vaak wel dat we het er wel over hebben maar dat we nog geen haast hebben. Wel vervelend om steeds iets te moeten 'verzinnen'.

Leuk @ vroedvrouwtje van je vriendin, geeft ons weer hoop. Je hoort het vaker idd. Laatst zelfs iemand die met spiraal zwanger werd..
@ soundofsunshine hier geen ervaring met tarwekiemolie.

@voedvrouwtje herken het gevoel dat er een druk op je ligt mbt in 1x zwanger worden. Mijn vriend had hetzelfde was er van overtuigd dat het in 1x raak zou zijn (ik niet overigens) maar merkte wel aan mijzelf dat ik vreselijk teleurgesteld was dat dat toch niet zo was.

Herkenbaar is ook dat ik er veel meer bezig mee ben dan dat ik had verwacht, ben normaal altijd wel rationeel maar goh die gevoelens die hierbij komen kijken pfffff.... Ik verbaas mijzelf er over.

Mbt thuis of in ziekenhuis bevallen, ik dacht altijd thuis (vertrouwd), maar neig nu toch ook meer naar het ziekenhuis, idee van als er wat is...

Meeste mensen in mijn omgeving weten het overigens niet dat we begonnen zijn, goede vriendinnen weten het en is prima kan ik af en toe mijn verhaal kwijt :-). Fijn om te horen wat jullie reactie op de vraag is. Kan ik wat mee!

@ hapsehen vervelend dat je die vaginale schimmel hebt! Had hen twee weken geleden erg fijn @white_22xx je probeert op je voeding te letten, in welk opzicht? Misschien kan ik het ook proberen :-) enneh kampeerse! Je hebt iig schitterend weer!!!

Ibeb & Brianna ik duim voor jullie voor een positieve test!
White, fijne kampeerdagen!

Veel mensen in onze omgeving weten dat we bezig zijn nu, komt door de miskraam.. daarvoor was het voor iedereen een verassing dat ik zwanger is! Op zich wel vervelend soms, als mensen vragen, ben je weer zwanger? Een vriendin van mij was ook in 1 keer zwanger, en ben natuurlijk mega blij voor haar, maar toch voelt het een beetje als niet eerlijk, herkent iemand dat?

fijne avond!
Ja herkenbaar! Ik heb geen miskraam gehad maar twee vriendinnen van mij zijn nu zwanger, waarvan een meteen de eerste keer. Ben helemaal blij en vind het fantastisch maar denk dan ook dat wil ik ook. Heb het er met een vriendin over gehad en die gaf aan dat zij het ook heeft gehad (tussen de miskraam en haar zwangerschap), dus we zijn zeker niet de enige! Maar denk wel dat je het na een miskraam nog sterker hebt. En ik moet gewoon wat meer geduld hebben :-)

Wat ik naast het vragen ook lastig vind, is het gevoel dat mensen kijken, als je een keer geen wijntje neemt oid, maar goed dat kan ik mij ook inbeelden, heb het idee nl dat er op mijn voorhoofd geschreven staat ik wil een kindje!
Iedereen super bedankt voor het duimen en meeleven! Ben helaas wel vandaag van het bankje gevallen, was vanochtend overtuigend ongesteld. Helaas, maar het is niet anders. Volgende ronde weer een kans (NOD 29/8). Ik word er wel onzeker van, dat had ik de vorige keer dat ik ongesteld was ook. Dan denk ik meteen: ja zul je zien dat we helemaal niet vruchtbaar zijn.. Hebben anderen dat ook, of ben ik een doom-denker?

Ik heb het aan een paar vriendinnen verteld, maar de een reageert wel veel fijner dan de ander. Heb besloten er verder over te liegen en heb laatst nog gezegd op de vraag 'wanneer willen jullie kinderen'--> "eerst maar eens die lange reis maken in de winter en dit en dat nog doen aan het huis, etc." Is ook waar namelijk, maar dat kan ook allemaal terwijl ik zwanger ben;). Ik vind het overigens ook niet erg om er over te liegen. Ik vraag het daarom ook wel altijd aan vriendinnen of ze kinderen willen en op welke termijn, maar dat is wel uit oprechte interesse. Nooit gerealiseerd eigenlijk dat mensen dat ook vervelend kunnen vinden. Ik zal eens wat voorzichtiger zijn.

@soundofsunshine: ook geen ervaring met tarwekiemolie helaas..

@bb82 bizar he, hoe dit gebeuren je van een rationeel relativerend iemand, een emotionele en geobserdeerde fanatiekeling kan maken (zo voel ik me soms;)). Ik had dit ook nooit verwacht van mezelf, maar blijkbaar bestaan trillende eierstokken echt.

@suckerpunch: ja heel herkenbaar! stom vind ik het van mezelf, maar zag laatst ook iemand op facebook die zwanger was en was echt jaloers. bah. Nou goed, ik probeer daarna wel weer blij te zijn voor iedereen en dat lukt dan wel. Het is menselijk denk ik. We willen het gewoon graag, dan voel je dat zo.
Ha dames!

Ook zo aan het genieten van het lekkere weer? heerlijk nu in de tuin met de laptop even alle berichtjes lezen...

@Brianne: He wat jammer! Heel herkenbaar weer dat onzekere gevoel. ik denk ook na elke ongi: ojee straks lukt het niet meer! gelukkig is vriendlief wat nuchterder ingesteld en die zet me dan meestal wel weer even met beide benen op de grond.

Denk zelf dat het komt doordat ik het gewoon zo graag wil, dat het dan een behoorlijke teleurstelling is...

@ Ibeb: hoe is het bij jou? spannend al bijna weekend!

@ Soundofsunshine: geen ervaring met tarwekiemolie, maar al wel bij meer topics erover gelezen dat mensen er enthousiast over waren.

Hier ook herkenbaar het 'jaloerse gevoel' dat het niet direct lukt en bij anderen wel. Eerst hoorde ik ook bij 'de andere kant': bij mijn zoontje was ik in ronde 1 zwanger en bij de miskraam in april ook. heel verwend natuurlijk, dat merk ik nu pas nu ik in ronde 4 zit en het niet lukt. Heb momenteel twee vriendinnen die zwanger zijn, maar gelukkig voel ik me bij hen alleen maar blij voor ze. maar dan gaat het wel weer extra kriebelen in mn buik!

@White: fijn kampeerweekend! hopelijk is het morgen nog een beetje uit te houden in de tent!

@Primrose: wanneer ook alweer je echo?

Fijne zomerse avond nog allemaal!
@bb82 : het is een candida dieet, kun je op internet wel vinden. Ik hou me er niet helemaal aan want dan mag je haast niks meer eten maar ik probeer wel met suiker te minder.

Vervelend @ brianne, toch weer ongesteld! kan me voorstellen dat je er onzeker v wordt, ik heb dat nog niet zo omdat we nog niet heel lang serieus bezig zijn maar ik vind het wel moeilijk om te zien dat er veel zwangere meiden in mijn omgeving zijn, een aantal ook die een stuk jonger zijn
Morning ladies!

@roosdd, super herkenbaar! Hier ook vorige zwangerschappen in de eerste ronde raak en nu bij menstruatie ook teleurgesteld. Wat moet het dan toch moeilijk en frustrerend zijn voor de mensen die echt al lang proberen. Respect voor hen!

@white, moeilijk hè om anderen dan te zien hè! Het verlangen naar een kindje is zo groot en overstijgt inderdaad alle rationaliteit. Het lijkt bij anderen vaak alsof het allemaal supermakkelijk gaat, maar bij veel mensen zit er een heel verhaal achter. Veel kampeerplezier gewenst!

@vroedvrouwtje, het verhaal van je vriendin geeft de burger moed Wat betreft de tarwekiemolie, ik weet wel dat het waarschijnlijk niet zoveel uitmaakt. Maar ja, alle beetjes helpen denk ik dan Ben al een behoorlijke healthfreak dus qua uitgebalanceerd dieet zit het wel goed. Hartstikke goed trouwens als je vertrouwen hebt in de staatsziekenhuizen! Dat is denk ik het belangrijkst, dat je een plek kiest waar je je zo goed mogelijk voelt.

@bb, hier ook goede ervaringen met candida dieet. Het is wel pittig, maar als je (tijdelijk) geen suiker en gist eet schijnt dat een positief effect te hebben op schimmels. En ik kreeg er echt bakken energie van

@brianne, jammer van menstruatie!! Wees maar even heel lief voor jezelf en straks weer een nieuwe ronde met nieuwe kansen. In mei leggen alle vogels een ei, dus wie weet dat wij dan ook een kindje mogen verwelkomen

@boetderijgeit, hoe is t met jou? Druk in de weer met die hitte of toch bezweken door de extreme temperaturen?

@ibeb, ik duim voor je!!

Over rompers, ik vind die van de Hema dus best wel snel uit vorm raken in de was. Ben een groot fan van petit bateau, dat blijft supermooi en zacht. Is alleen wel heel prijzig.

Ok, ik ga nu gauw aan t werk, dan kan ik vanmiddag nog ff naar het water met zoonlief. Fijne dag!!
@hockeymeisje, jammer dat je niet meer meeschrijft, maar ik snap ook wel dat het niet altijd bijdraagt aan de relaxfactor. Hopelijk vind je nu de nodige rust. Veel succes meid, en weet dat je hier altijd weer welkom bent, mocht je je bedenken!

@hapsehen, balen zeg zo’n schimmel, hier ook wel eens gehad. Knoflook eten schijnt ook te helpen, en inderdaad minderen met gistbevorderende producten (suikers, (wit)brood etc.). Het beste werkt bij mij nog altijd ongesteld worden, dan is alles weer ‘schoongespoeld’. Trouwens, als je zwanger bent schijn je ook vatbaarder te zijn, dus wie weet....

@roosdd, voor mij wordt het ook een ziekenhuisbevalling. Thuisbevallen is geloof ik echt iets nederlands, hier is dat ook totaal notdone. Als ik wel de keuze zou hebben, dan zou ik ook voor het ziekenhuis gaan, thuisbevallen is geloof ik niks voor mij. Hahaha, wat hapsehen zegt met de buren die je kunnen horen gillen. Nog niet eens over nagedacht, maar ook een goed argument!

@bb82, welkom! Wat die vragen betreft. Van mensen die dicht bij me staan kan ik dat goed hebben en geef ik ook naar waarheid antwoord. Maar meestal zijn het juist de vage bekenden die zoiets vragen, dan antwoord ik altijd uitwijkend. Vind het zelf een vrij intieme vraag en niet zo gepast om zomaar over te beginnen. Hebben ze niks mee te maken denk ik dan.

@brianne, balen dat je ongesteld bent geworden. Maar nu heb je tenminste zekerheid en kun je vol goede moed verder naar de volgende ronde!

@white, leuk, kamperen! Zo’n knus tentje kan wonderen doen, maar ik zie dat je je vruchtbare dagen al gehad hebt. Nou ja, maakt niet uit! Veel plezier!

Volgende week een heleboel NODs dicht bij elkaar, dat wordt spannend! Hier trouwens nog steeds niet ongesteld

Een fijne dag allemaal!
@ibeb: nog steeds niet ongesteld, wat fijn! jij ging in het weekend testen toch? O spannend zeg! Ik ga vanmiddag ook een weekendje weg, dus hoop zondagavond een dansend poppetje te zien!
Wat een spanning, Ibeb! Wanneer ga je testen??
Spannend Ibeb!!! Dat is toch al wel een aantal dagen overtijd! Ik hoop met je mee!
Ibeb Spannend!!!! Kan niet wachten!

@ Roos, Ik heb dinsdag mn 1e echo, vind het heel spannend!

@Brianne Balen joh! Altijd weer een teleurstelling! :(
Dag dames, lekker aan het 'genieten' van het warme weer? ik hoor tenminste dat het niet uit te houden is. Niet echt 'baby making weather' in Nederland...

Had even de hele dag niet gelezen en er staat weer heel wat nieuws. Inderdaad heel wat NOD's volgende week, spannend hoor ik hoop dat de tabel er daarna een beetje anders uit gaat zien. Nu maar niet teveel focussen op allerlei vage klachtjes die we hebben want dan maken we onszelf helemaal gek. (Ja, ik spreek nu vooral tegen mezelf)

@ Brianne, jammer dat je van het bankje gevallen bent. Volgende maand weer een kans! Hopen dat het dan beter nieuws is.

@primrose, op zich wel handig als de keuze voor waar je gaat bevallen al voor je gemaakt wordt. En maak je geen zorgen, Afrika is niet helemaal zoals het journaal het je laat geloven hoor. Je hebt ook echt goede kwaliteit zorg.

@ primrose, super dat je al zo snel een echo hebt! Zo'n leuk moment...

@Ibeb, we duimen op een goede uitslag!
Goedemorgen dames! Vanochtend getest, nu 5 dagen overtijd. Er was duidelijk maar 1 streep te zien, wat een teleurstelling! Ik was er in de loop van de week toch steeds meer in gaan geloven. Nu even een baalmomentje

Ik snap er niks van, heb normaal een heel regelmatige cyclus. Alijd 25-27 dagen, met 1 uitzondering van 30 dagen in april. Die cyclus voelde ik me echt zwanger, ik had werkelijk allerlei symptomen. Dat heb ik nu veel minder, maar ik zit ondertussen wel al op dag 32. Vreemd....

Zou die salmonella mijn lichaam zo ontregeld hebben dat mijn cyclus in de war is geraakt? Pfff... wat een gedoe. Er zit niks anders op dan nog maar even af te wachten.

Fijn weekend allemaal! Hopelijk is het bij jullie iets minder plakkerig dan hier (35 graden zou het vanmiddag worden, bah!).
Hoi dames,

Wat is er weer een hoop geschreven! wauw!

Ook ik herken het 'jaloerse' gevoel. Twee vriendinnen zijn heel snel zwanger geraakt, waarvan eentje ook direct na het stoppen met de pil. Ikzelf zit op dag 50 van m'n eerste cyclus en dat is soms wel heel frustrerend. Waarschijnlijk komt het van het ontpillen, maar goed je weet het nooit zeker totdat je een positieve test in handen hebt of wanneer je ongi is doorgezet.

Helaas kan ik dus alleen maar afwachten tot en van beide zich laat zien.

Ik wens iedereen heel veel succes en hoop voor mezelf natuurlijk een beetje duidelijkheid.
Oh wat jammer Ibeb!! Kan me helemaal voorstellen dat je bij zoveel dagen over tijd denkt dat het raak is. Nou ja, nog maar even afwachten en eventueel over een paar dagen opnieuw testen. Kan me trouwens best voorstellen dat die Salmonella impact heeft gehad. Wat voor test heb je gebruikt? Hopelijk heb je toch een fijn weekend
hoi allemaal!

balen Ibeb! :( idd nog even afwachten misschien en nog een testje wagen?

@brianne85 ik ben net zon doemdenker als jij.. heb ook al een paar keer gedacht 'zul je net zien...' maar ben ook wel erg ongeduldig moet ik zeggen haha...

pff het lijkt inderdaad wel alsof iedereen 'opeens' zwanger word om je heen als je ermee bezig bent... maar hoor wel veel verschillende verhalen over hoe snel het is gegaan..

ben gestopt met de kruidvat ovutesten.. testen allemaal negatief, 1x positief maar deed er toen maar nog 1 en die was ook negatief.. weggegooid geld dus :(

misschien ook nog een 'rare' vraag... maar hoe vaak klussen jullie en vanaf wanneer na je ongi? :P

liefs!
Ff snel tussendoor een antwoord voor jou Moonn: hier doen we het de hele maand om de dag (behalve tijdens menstruatie). Als de ovulatie dan vroeg of juist laat is hoop ik dat we toch nog kans maken Was op deze manier bij vorige zwangerschappen direct raak in 1e ronde. Stom trouwens van ovulatietesten! Zelf geen ervaring mee, maar anderen misschien wel?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven