Zwanger zonder roze wolk - UD voorjaar 2018

09-08-2017 13:13 964 berichten
Eindelijk een positieve test, maar nu begint het pas. Heb je eerder een miskraam gehad, ben je zwanger geworden met hulp van de mm, of ben je om een andere reden vooral bang, onzeker, angstig, gestressed en ontbreekt de roze wolk?
Schrijf dan hier mee!

Dit topic is bedoeld voor iedereen die in het voorjaar van 2018 is uitgerekend, maar om wat voor reden dan ook niet op een roze wolk zit en een plekje zoekt om zijn angsten/ stress / onzekerheid te delen.

NaamUitgerekende datumHartje/20-wk echoOpmerkingen
Nala2013 :flirting: bevallen 9-3 :duckie: jongen Miskraam mei '17 met 7 weken
Vanessa :flirting: bevallen 22-2 :duckie: meisje
Foodb :flirting: :flirting: bevallen 12/3 :duckie: :duckie: jongensna 1.5jr en hsg-onderzoek spontaan zwanger van tweeling. NIPT is goed!
_melon30 maart :duckie: meisje MA maart '17 - NIPT is goed!
Maisnon :flirting: bevallen 28 maart :duckie: meisje3 miskramen in het afgelopen jaar - NIPT is goed!
Bjorg :flirting: bevallen 26 maart :duckie: meisjestollingsafwijking - 4 miskramen - NIPT is goed!
HoneyLemon25 april :duckie: meisjeopmerkingen: Miskraam juli '17 (4wk)
Dorien_8521 april :heart: meisje3 miskramen in het afgelopen jaar - NIPT is goed!
Marijeens25 april :duckie: verrassing 2 keer eerder miskraam. NIPT is goed!
Arinna30 april :duckie: jongen 3 keer eerder miskraam.

Eefje :redrose: , Jimbob :redrose: Angel :redrose: canofcoke :redrose:
anoniem_63b272e1c7b41 wijzigde dit bericht op 21-04-2018 05:04
65.14% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Logisch dat deze afspraak nogal beladen is bjorg :hug: Heb je je afspraak een beetje vroeg in de dag?

Arinna fijn hé een goede echo

Hier voel ik me redelijk goed. Langzamerhand minder misselijk, verder ietsjes minder moe, minder buikpijn. Maar echt fantastisch is het nog niet. Op 9 november heb ik de twintig weken echo en afspraak bij de gynaecoloog. Ben benieuwd en kijk er een beetje naar uit.
Alle reacties Link kopieren
Oh bjorg, dat wordt zeker heel dubbel. Gelukkig ben je er al licht van overtuigd dat deze zwangerschap beter is dan jouw vorige zwangerschap.
Desondanks snap ik je zorgen heel goed en zal de spanning pas echt weg zijn zodra je dat hartje hoort kloppen. Ik wens je heel veel succes, al ben ik er eigenlijk van overtuigd dat het gewoon goed gaat.

Food b, wat fijn dat je je beter gaar voelen. Spannend hoor, die twintig weken echo. Nog even en jullie kunnen weer heel wat stappen ondernemen! Namen kiezen, kamertje inrichten.. leuk leuk leuk!

Ik heb vandaag en gisteren het kindje al gevoeld! Heel gek gevoel, kan het ook slecht omschrijven. Het voelt als licht gekriebel, getintel... belletjes.. gisteren voelde ik het meerdere keren gedurende een uur, misschien maar vijf seconden per keer. En vandaag maar één keer, maar had niet verwacht het vandaag alwéér te mogen voelen.

Misschien hebben die slappe buikspieren van mij toch wat opgeleverd..
Alle reacties Link kopieren
Bjorg ik kan me goed voorstellen dat jullie heel gespannen zijn voor de afspraak van morgen. Wat een dubbel gevoel zal dat zijn, misschien ook nog wel als het hartje gewoon nog klopt (waar ik overigens wel vanuit ga!).
Ik zal voor jullie duimen, heel veel sterkte, en hopelijk ook een beetje plezier en geluk als je het hartje hoort kloppen. :hug:

Lieve Vanessa, ik weet niet of je nog meeleest, maar ik denk nog iedere dag aan je. Ik hoop dat je niet te lang met deze fysieke last hoeft rond te lopen. Heel veel sterkte en een dikke knuffel voor de komende tijd.

Arinna, wat fijn een goede echo!

Foodb, fijn dat je je nu wat beter gaat voelen! Hopelijk kan je dan met iets meer plezier vooruit kijken naar de 20 weken echo.

Honeylemon, wat leuk dat je je kindje al hebt gevoeld! Lijkt me zo speciaal. Verheug me er nu al op!
Alle reacties Link kopieren
Ik twijfel of ik er eentje voel. Al een week of twee denk ik iets te voelen fladderen aan mijn linkerkant, maar soms denk ik dat ik dat fantaseer. Aan de rechterkant van mijn buik moet wel een placenta zitten, doe klopt als een gek in mijn eigen hartslag.
Alle reacties Link kopieren
Foodb, het zou best kunnen hoor! Het gevoel is lastig te omschrijven. Voor mij was de bevestiging dat ik het op meerdere momenten op ongeveer dezelfde plek voel en dat het telkens hetzelfde voelt. Niet dat het de ene keer meer op jeuk of meer op rommelende darmen lijkt. Elke keer weer was het dat onbeschrijfelijke gevoel.
Alle reacties Link kopieren
We hebben het hartje gehoord! :cheer: :love: Tranen van opluchting. Volgens mij was VK zelf ook opgelucht :lol: Ben nu 16 weken, dit is echt een mijlpaal. Volgende week al de medische "20-weken" echo, hopelijk groeit het vertrouwen daarna wat meer.

Ik heb de baby nog niet gevoeld - denk ik. Volgens VK is het meestal pas rond 19 weken, dus ik maak me nog geen zorgen. Het zal binnenkort wel komen.
Foodb, grappig wat je zegt over de placenta, dat voel ik soms ook - dan voel ik heel duidelijk een bloedvat kloppen in mijn buik, in het ritme van mijn hart. Altijd op dezelfde plek. Fijn dat je je een beetje beter voelt!
Alle reacties Link kopieren
Ik doe binnenkort een rondje tabel update - zijn er mensen die dingen willen veranderen / toevoegen - graag dikgedrukt.
Alle reacties Link kopieren
Bjorg :yes: :cheer: :yes: Wat ontzettend fijn!! Lekker samen vieren vanmiddag :-)
Goed dat jullie volgende week ook al weer een echo krijgen en dan als het goed is nogmaals de bevestiging dat alles goed is en het kindje goed groeit.

Ik denk ook niet dat ik de baby al gevoeld heb. Ik twijfel over 1 moment afgelopen week, maar dat heeft zich niet herhaald, dus ik weet het gewoon niet. Verloskundige zei gisteren overigens dat het heel normaal is dat je tot een week of 21-22 je kindje niet voelt, of maar heel af en toe (1x per week). Het kan ook meer zijn, maar vooral niet van schrikken als je maar weinig voelt.

Voor in de tabel: 13 november 20 weken echo
Alle reacties Link kopieren
29-11-2017 20 weken echo
Alle reacties Link kopieren
Bjorg, wat goed! Weer een mijlpaal verder! Geniet ervan!

Oh wat fijn dat sommige de baby al voelen. Moet zo een speciaal gevoel zijn.
Ik ben 15weken maar nog niets gevoeld :).
Ben eventjes afwezig geweest hier. Onze nipt test was ook helemaal goed en we krijgen een meisje.
De onzekerheid blijft hier ook wel wat hangen in men hoofd. Maandag bij de huisdokter de hartslag nog mogen horen via een Doppler. 9 November krijgen we nog een 16weken echo en 11 December de 20 weken echo.

Hoe zit het met het formaat van buikjes bij iedereen? Die van mij is al niet meer te verstoppen. Vind het wel snel gaan :).
Alle reacties Link kopieren
Dorien, heb je de nipt in België laten doen? Omdat je direct erna het geslacht noemt ( in België nemen ze dat mee in de nipt namelijk) of heb je een pretecho laten maken? En vraag me af waarom je een 16 weken echo laat doen?

Qua buik; het is te verstoppen en veel mensen valt het nog niet echt op, maar voor mezelf voelt het enorm. Draag vooral jurkjes omdat dat het fijnst zit, broeken zitten allang niet lekker. Zwangerschapsbroeken moet ik meer van kopen, de ene die ik heb zat goed maar is nu uitgelubberd in de was.
Alle reacties Link kopieren
Superfijn Bjorg!!

Vandaag de 20 weken echo gehad en alles is goed!!

20 weken echo goed en het word een jongen
Alle reacties Link kopieren
:cheer2: Gefeliciteerd nala!!!!! :cheer2:

(hé hij wordt roze? Ik kies een blauwe cheer bij de smilies???)
Alle reacties Link kopieren
Sorry, tijdje niet online geweest!

Wat fijn Bjorg. Ik ben zo blij voor jullie. 16 weken, wat een mooie mijlpaal.

Ik ben nu 18 weken en heb de baby ook nog niet gevoeld, maar hij/zij doet het goed! Woensdag weer controle gehad en toen ik zei dat ik 4 weken tussen de controle wel heel lang vond, heeft ze me gewoon op 2 weken gezet. En ik moest altijd bellen als ik even wilde luisteren, super lief. Nu dus 7 nov 20-weken echo en dan 2 weken daarna alweer gewone VK controle. Heel fijn!
Ik heb vooral veel zin erin. Heb een goede NIPT+nevenbevindingen gehad en het hartje klopt mooi, wat dat betreft ben ik erg positief. Maar het blijft een medisch onderzoek natuurlijk, dus spannend is het wel.

Mijn buikje groeit al aardig, maarja ben ook al bijna op de helft!
Alle reacties Link kopieren
Foodb, ja ik heb de nipt in Belgie laten doen, ik woon in Belgie :). Dus de geslachsbepaling wisten we ook meteen.
In mijn gynaecologenpraktijk is het standaard dat iedereen ook een 16weken echo krijgt. Vind het helemaal niet erg, heb wel nood aan mijn kleine meid nog even te zien en te horen dat alles goed loopt.

Nala, wat goed! Geniet ervan!

Melon, fijn dat je op extra controle mag. Geeft toch altijd een fijn gevoel.
Alle reacties Link kopieren
Nala, wat fijn! Gefeliciteerd met je jongen :cheer2: (Foodb, het forum wisselt soms zelf de kleuren om, geen idee waarom...Ben benieuwd of deze wel blauw wordt!)

Melon, wat prettig dat ze bij jou in de praktijk soepel zijn en je wat vaker langs mag komen. Dat zijn ze bij mij ook, dus ik heb tot de 20-weken echo steeds ongeveer iedere twee weken iets (controle of echo), en mag ook altijd extra komen als ik dat wil. Nu zit er toevallig drie weken tussen, en merk dat ik dat nu wel goed vind. Het vertrouwen groeit wel steeds wat meer merk ik, heel fijn.

Buikje: Is niet meer te verbergen, ook vooral omdat ik mijn gewone kleding echt niet meer pas. En jurkjes en positiekleding accentueren juist je buik vaak. Maar ik vind het niet erg. Het wordt wel steeds meer een bolletje in plaats van een hoopje vet, haha. Vooral de laatste twee weken (morgen 18 weken) is mijn buik duidelijk gegroeid. En volgens mij groeien mijn borsten ook weer.

Dorien, altijd fijn zo'n extra echo!
Alle reacties Link kopieren
Hier gisteren ook een goede nipt (incl nevenbevindingen). Een hele opluchting, al merk ik dat de onzekere gevoelens al heel snel erna weer aanwezig zijn, ook al probeer ik verstandelijk te beredeneren dat ik nu op een punt ben waarop ik mezelf gelijk mag/moet trekken qua kansen met zwangeren zonder voorgeschiedenis.

Door die onzekerheid merk ik ook dat ik het helemaal niet zo leuk vind om het tegen mensen te vertellen... te bang om als het misgaat dat ook weer aan iedereen te moeten vertellen. Dat hebben we tot nu toe niet hoeven doen omdat we het steeds nog niet verteld hadden.

Buik is hier (maar ik ben ook het minst ver in dit topic) nog prima te verstoppen, al moet ik wel een beetje kijken welke bovenkleding ik aantrek want sommige dingen zitten wat strakker en dan heb ik toch het gevoel dat dat op zou kunnen vallen. Broeken passen nog, maar volgens mij niet heel lang meer.

Veel controles en echo's de komende tijd! En steeds meer weten wat het wordt zie ik, leuk! Vertellen jullie de omgeving ook wat het wordt of houden jullie dat voor jezelf? En is er ook iemand die het een verrassing laat?
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat de nipt was Arinna. Bij ons mag iedereen het gewoon weten. Hoeven we ook niet stiekem te doen.

En wat betreft de angst dat het misgaat. Ik denk niet dat het weggaat. Ben nu 20 weken en ben nog steeds bang dat het misgaat.
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn dat ik allemaal positieve berichten blijf lezen! Bjorg, wat fijn dat je zo opgelucht bent. Ik had het al eerder gelezen, maar blijkbaar nog niet op gereageerd.
Dorien, een meisje, wat leuk! Fijn dat je het nu al weet. Kan je al een beetje nadenken over het kamertje enzovoorts...

Bjorg, twee updates van mijn kant:

uitgerekende datum is 25 april geworden
Twintig weken echo op 6 december


Heb acht november wel weer een consult, maar dat is meer bloeddruk meten en wegen etc.

Mijn buikje begint ook aardig te bollen.
Was gisteren in de winkel om een concealer te kopen. Draag nooit make up naast wat oogschaduw en mascara, maar ik heb veel puistjes in m'n hals sinds de zwangerschap en wil die wegwerken wanneer we begin december naar het gemeentehuis gaan.

En de verkoopster vulde zelf in dat het een zwangerschapkwaal was.. Ze herkende m'n buikje echt als zwanger buikje. Ik zou persoonlijk nooit zoiets riskeren tegenover een klant, maar in dit geval pakte het voor haar goed uit en voelde ik me gevleid dat het voor onbekenden ook al te zien is.

Afgelopen dagen heb ik het kindje trouwens niet meer gevoeld. Helemaal niet erg natuurlijk, het is ook al heel vroeg en komt later vast weer. Het maakt me in elk geval zeker niet ongerust.
Alle reacties Link kopieren
Nala een jongen! Leuk!! Zelf gedacht?

Ik lees nog mee. Hier nog altijd in afwachting. Kindje leefde nog woensdag en had nog iets vruchtwater dus ze laten t zo. As woensdag terug. Ze doen pas wat als ik t wil of als ik echt kansloos ben.

Buik weg doordat t vruchtwater ook bijna weg is. Wel n raar idee.
Alle reacties Link kopieren
Oh Vanessa, wat naar dat deze keuze in jullie handen ligt. Ik snap ook wel dat jullie hierover mogen beslissen, maar er is bijna geen goede keuze. Zou het kunnen dat je weer nieuw vruchtwater aanmaakt? En zou een kindje het vol kunnen houden met de huidige hoeveelheid? Sorry voor deze gevoelige vragen, maar ik probeer voor mezelf een beeld te scheppen.

Sterkte de komende tijd in elk geval! Ik denk aan je!


Dan even een klein stukje frustratie van mijn kant. Veel mensen die nu voor het eerst een zwangerschap van dichtbij meemaken, weten niet dat je pas met 20 weken het geslacht ziet op de echo.
Ik vind het persoonlijk al vrij bijzonder dat ik reacties krijg van 'dat is pas laat!' Als ze me naar het geslacht vragen en ik zeg het pas per half december te weten.
Dus voor de zoveelste keer leg ik dit geduldig uit, en deze keer kreeg ik gelijk terug 'wat slecht dat je het dan pas weet! Mijn zus is een maand minder lang zwanger dan jij, maar die weet al voor 85% zeker dat t een meisje is'

Kan het zijn dat ze dat door nipt weten? Ik voelde me in elk geval echt terechtgewezen alsof ik een waardeloze verloskundige heb of zelf gewoon niet goed ingelezen ben over m'n zwangerschap. Niet tof.
Alle reacties Link kopieren
Goh vanessa, wat een rare tijd voor jou. Ik kan me het niet voorstellen, je klinkt er zo rustig onder. Stiekem hoop ik voor je dat het lek dicht is gegaan en je kindje weer vruchtwater krijgt, maar dat zal wel ijdele hoop zijn. Heel veel sterkte met afwachten en afwachten tot woensdag. :hug:

Honeylemon: heel veel mensen doen een pretecho voor geslacht vanaf een week of 14, of hebben nog een extra controle echo. Eigenlijk krijg je maar twee echo's in je zwangerschap, de termijn en de twintig weken, maar veel praktijken maken extra (Ook een stuk klantenbinding). In een ander groepje waar ik meeschrijf is iemand drie keer gegaan voor een pret-geslachtsecho, maar steeds zonder het duidelijk te zien....
En als je de nipt in België of Duitsland laat doen, kun je ook het geslacht te weten komen als je wil.
Dus ja, er zijn genoeg mensen die het al voor de twintig weken echo weten, maar dat is wel iets waar mensen vaak zelf actief iets voor moeten regelen.

Door de nipt in België (want tweeeiige tweelingen zitten niet in de nipt-studie in Nederland) weet ik dat er minimaal een jongen bij zit. Het andere geslacht weet ik pas bij de twintig weken echo. Vroeg zat toch!!
Alle reacties Link kopieren
Oké, dan klopt het wel een beetje met wat ik wist. Wij hebben zelf besloten om geen nipt of pretecho te doen. Het gekke is alleen dat ik nu ruim 14 weken ben, zij in mei uitgerekend, dus zeker twee weken later.. En ze zeggen t al te weten. Het is een beetje apart verhaal, maar frustrerend dat iemand die niet zwanger is (geweest), meteen die ene situatie als voorbeeld neemt en dat ik dan vast de uitzondering ben.
Alle reacties Link kopieren
Oh dan is het nub theorie gedoe, vanaf een week of 11-12 kun je mogelijk zien wat het wordt, maar dat is behoorlijk onbetrouwbaar. Zelf zou ik daar nooit voor kiezen. Hoe belangrijk is het om het een paar weken eerder te weten? Ik begrijp dat niet helemaal.

Zelf had ik het bij de nipt ook niet echt willen weten, maar mijn man wel. Enige wat ze daar deden is bepalen of er y chromosomen te vinden zijn, bij een eenling us dat dus een jongen. Bij een tweeling heb je nog de opties tussen j/m combi of twee jongens. Stiekem had ik gehoopt op twee meiden, dat had ik in mijn hoofd. Nu weet ik al dat dat het niet gaat worden.
Alle reacties Link kopieren
Lastig hè, die mannen. Mijnes wil het ook bij 20 weken weten, dus dan maar ik ook.

Nub theorie. Nooit van gehoord, ga zo even googlen. Aangezien ze het over 85% hadden, zal het inderdaad zoiets geweest zijn.
Maar inderdaad, gewoon even rustig afwachten is ook wat waard. Ik vind december ook vroeg genoeg.. mooi in de kerstvakantie het kamertje inrichten.

Heb je trouwens al meer beeld hoe de zorg voor de tweeling en de zorg om je man gecombineerd kunnen worden?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven