Zwangerschaps yoga mét vriendinnen?

06-03-2020 09:09 13 berichten
Hoi allemaal!

Mijn beste vriendin is zwanger en wilt graag zwangerschapsyoga met mij en onze andere beste vriendin doen (wij zijn beide niet zwanger).

Weet iemand een leuk adres waar dit kan? Ook als 2 niet zwanger zijn? We wonen in de regio Utrecht en een uurtje rijden is niet erg.

Thanks! :cheer:
Alle reacties Link kopieren
Bel een yogaschool in de buurt die zwangerschapsyoga geeft, en vraag om een privé-les.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Je hoeft niet als zwangere per se zwangerschapsyoga te doen. Kan ook gewone (yin?) yoga zijn.
Waarom zou je als niet zwangere zwangetschapsyoga willlen doen?

Waarom gaat je vriendin niet gewoon alleen naar zo'n yoga klasje. Leert ze meteen andere zwangere vrouwen kennen.

Ik denk dat je inderdaad moet vtageh om een privéles bij iemand die ooknzwangerschapsyoga aanbiedt.

Ik denk namelijk niet dat hoogzwangere vrouwen het zo prettig vinden als er ook vrouwen mee doen die niet zwanger zijn.
sugarmiss schreef:
06-03-2020 09:29

Ik denk namelijk niet dat hoogzwangere vrouwen het zo prettig vinden als er ook vrouwen mee doen die niet zwanger zijn.

Dit is ook mijn idee.
Ik heb zelf ook zwangerschaps yoga gedaan. Ik vond het heel nuttig en prettig.. maar ik zou niet weten wat 'niet' zwangere Dames daarbij te zoeken hebben?

Bij mijn yoga sessies lag de focus ook heel erg op de ontspanning van je buik en het kunnen opvangen van iedere wee.

Dus wat je daar als niet zwangere nou mee moet?? voor de fun?
Ga dan naar een gewone yoga klas.
ehm..als je niet zwanger bent is er echt geen jota aan hoor aan die zwangerschapsyoga. Echt niet. Waarom wil je vriendin dat jullie mee gaan? Durft ze niet alleen? Vraag me af wat voor beeld ze erbij heeft en of dat wel klopt

Ze mag ook nog naar gewone yoga, de docent kan aangeven als ze iets niet mag/kan doen. Dus als ze graag met jullie naar yoga wil zou ik een leuke hatha of gentle flow klas zoeken.
Bovendien wordt wat zwangerschapsyoga betreft geadviseerd om een aantal lessen te volgen en het niet 'een keertje' te doen. Programma dat ik heb gedaan was 12 lessen. Je behandelt verschillende ademhalingstechnieken, ontspanningsoefeningen, baarhoudingen. Soms een les met de partner erbij. Dat zijn dan allemaal dingen die bij gewone yoga niet langs komen. Maar als niet zwangere heb je daar echt niks te zoeken hoor. Ja tenzij je misschien mee gaat naar de partnerles. Maar 2 mensen meenemen is dan raar.
Toen ik zwanger was zou ik er geen moeite mee hebben gehad als er niet zwangere dames zouden komen.... Alleen lijkt het me echt niet boeiend voor niet zwangeren. De aandacht ligt vooral op de buik/baby, en als je niet zwanger bent gaat het dan eigenlijk nergens over
Let’s go Brandon!
Pinda-Kaas schreef:
06-03-2020 09:48
Bovendien wordt wat zwangerschapsyoga betreft geadviseerd om een aantal lessen te volgen en het niet 'een keertje' te doen. Programma dat ik heb gedaan was 12 lessen. Je behandelt verschillende ademhalingstechnieken, ontspanningsoefeningen, baarhoudingen. Soms een les met de partner erbij. Dat zijn dan allemaal dingen die bij gewone yoga niet langs komen. Maar als niet zwangere heb je daar echt niks te zoeken hoor. Ja tenzij je misschien mee gaat naar de partnerles. Maar 2 mensen meenemen is dan raar.
Dit.

En die partnerles is ook maar 1x, en dat is meer dan genoeg.

Wij hadden wel een meisje dat een vriendin bij die les meenam, maar dat was omdat haar partner niet kon. Haar vriendin vond er niks aan trouwens...
Het had mij als zwangere niet geïnteresseerd of er ook niet-zwangere vrouwen bij waren, ik vind het alleen nogal veel gevraagd van je vriendin richting jullie. Als jullie dat geen probleem vinden, prima, maar ik snap niet waarom ze niet gewoon alleen kan.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Ik zou dan met zijn vieren proeflessen boeken waarbij er ook aandacht is voor de zwangere
In mijn zwangerschapsyoga zat ook veel tijd voor praten over alle kwaaltjes, veranderingen, bevallingstechnieken etc. Lijkt me minder leuk voor niet zwangeren
In Utrecht zitten zat aanbieders voor privé zwangerschapsyoga lessen. Je zou dan iemand kunnen zoeken die beide geeft, zwangerschap en normale yoga, zodat ze een soort combi geeft en het voor iedereen leuk is, maar je zwangere vriendin wel goed begeleid wordt.

Reken qua kosten op ongeveer 65 euro per les.
Priveles via studio vandaan

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven