Zwangerschapsischias

29-03-2018 15:51 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gisteren te horen gekregen dat ik op de valreep nog zwangerschapsischias heb gekregen, liep al paar weken met pijn in mijn been/bil/heup.

Nu komt het volgens mij heel vaak voor.

Maar ben benieuwd hoe lang het na de bevalling duurde voordat anderen er af waren? Aangezien de kans erg erg erg groot is dat het voor mijn bevalling niet over is (39+3). :-[

En nog verlichtende tips misschien? Kruik ligt wel lekker in bed savonds gelukkig.
Als ik ischias heb, dan smeer ik de pijnlijke zone dik in met etherische eucalyptusolie en doe er dik katoen overheen( een legging ofzo) voordat het vervliegt. Ik ben er dan altijd binnen een dag van af.
Bij mij was het na de bevalling meteen weg! De echte bekkenklachten hadden een lange hersteltijd nodig, maar de ischias niet.

Nu heb ik het heel soms nog aan 1 kant. Dan ga ik naar een goede masseuse, die neemt de bilspieren aan die kant heel gericht onder handen en dan is het over.

Sterkte nog even!
Ik heb bij mijn jongste zoon ook zwangerschapsisias gehad vanaf een half jaar zwangerschap.Spiroflor hielp bij mij goed! Het ging trouwens op en af.Traplopen ging niet meer dus bed in de woonkamer maar soms kon ik gewoon lopen en de andere keer moest ik mij in een bureaustoel met wielen voorbewegen.Bij mij was de zwangerschapsisias in week 36 plots over! Bleek dat zoon in voorhoofdsligging lag bij de bevalling,gelukkig heb ik brede bekken en kon hij zonder keizersnede natuurlijk geboren worden. Nergens meer last van gehad.
Massage bij een goede fysio! Hier 39+4 en ik kon vorige week helemaal niet meer zitten of lopen. Na massage kon ik ineens weer stukjes lopen en scheelt heel veel pijn
zappie schreef:
29-03-2018 16:28
Bij mij was het na de bevalling meteen weg! De echte bekkenklachten hadden een lange hersteltijd nodig, maar de ischias niet.

Nu heb ik het heel soms nog aan 1 kant. Dan ga ik naar een goede masseuse, die neemt de bilspieren aan die kant heel gericht onder handen en dan is het over.

Sterkte nog even!
Dankjewel! Ik ga duimen haha maar ga er niet al te veel van uit dat het direct over is, kan het alleen maar meevallen.
Habbekratz schreef:
29-03-2018 16:39
Ik heb bij mijn jongste zoon ook zwangerschapsisias gehad vanaf een half jaar zwangerschap.Spiroflor hielp bij mij goed! Het ging trouwens op en af.Traplopen ging niet meer dus bed in de woonkamer maar soms kon ik gewoon lopen en de andere keer moest ik mij in een bureaustoel met wielen voorbewegen.Bij mij was de zwangerschapsisias in week 36 plots over! Bleek dat zoon in voorhoofdsligging lag bij de bevalling,gelukkig heb ik brede bekken en kon hij zonder keizersnede natuurlijk geboren worden. Nergens meer last van gehad.
Hier gaat het ook op en af! Afgelopen weken verkouden geweest en durfde bijna niet te hoesten want dan ging ik soms gewoon door mijn been heen. Maar andere dagen kon ik best nog rondje IKEA lopen.

Begin de ochtend nu met een lekkere warme douche en dan heb ik wel een “goede start”.

Spiroflor ga ik proberen! Dankjewel!
LornaMorello schreef:
29-03-2018 17:10
Massage bij een goede fysio! Hier 39+4 en ik kon vorige week helemaal niet meer zitten of lopen. Na massage kon ik ineens weer stukjes lopen en scheelt heel veel pijn
Één dagje verder haha wat leuk! Spannend ook?

Ik heb verder geen vaste fysio en kon nu 1 2 3 schijnbaar niet bij een nieuwe fysio terecht helaas. :|
Toen ik zwanger was van mn dochter had ik zwangerschapsischias van de 24e week tot wel een paar weken na de bevalling. Ik heb geen tips, ik kon er niet veel tegen doen, niets hielp. Nu ben ik 7 weekjes zwanger en begon vorige week alweer zo af en toe last van te krijgen. Dit wordt nog een zware zwangerschap ben ik bang :o
♡Mirthe 21 april 2016
♡Uitgerekend 17 november 2018
Ik denk het ook te hebben maar weet het niet zeker. Vooral na wat te veel belasting lijkt het erger.
De pijn zit aan één kant ter hoogte van m’n bil. Kan dan soms moeilijk op dat ene been staan bij bijvoorbeeld sokken aantrekken en bij verzitten voel ik dan een pijnscheut die doortrekt naar m’n been.
Is dit herkenbaar voor jullie?
Hier ook gehad helaas. Enige wat echt hielp was een goede massage van fysio! Hier kon ik de volgende dag nog terecht. Toen wekelijks gehad, maar bij mij begon het al vanaf week 20. Na de bevalling niet meer gehad, wel nog de bekkenklachten maar die worden ook langzaam aan beter.
De fysio had gelijk! Bevallen en het is over :yes:
LornaMorello schreef:
08-04-2018 14:02
De fysio had gelijk! Bevallen en het is over :yes:
Gefeliciteerd!!

Hier dus ook!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven