Zwangerschapsischias

31-03-2019 20:04 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie heeft/had hier last van?
Vanaf hoeveelste week en ben je eerder de ziektewet in gegaan? Wat hielp voor behandelingen en wat niet?

Ik ben nog maar 10w en kreeg een week geleden last van pijnscheuten in mijn linker bil. Verloskundige gaf aan dat het om ischas ging. Paracetamol en fysio wordt aangeraden.
Paracetamol verlicht de pijn helaas niet bij mij. Het is met een week erger geworden. Fysio is al ingeschakeld, natuurlijk wacht ik dat af.
Maar 10w en dan al hier last van hebben. Eigenlijk schaam ik me dood. Ik moet nog zo lang, hopelijk niet met zoveel pijn.
Niet schamen. :hug: Je kan hier niks aan doen. Ik kreeg er met 12 weken last van en ben 3 weken later in de ziektewet gegaan.

Fysiotherapie was heel waardevol.
Mijn ervaring is dat het ook weer beter kan worden, niet meteen bang zijn dat deze pijn nog al die maanden er gaat zijn.
Eerste zwangerschap vanaf week 16 tot derde trimester. Tweede zwangerschap vanaf week 12 tot in het derde trimester. Het is een ontzettende rotpijn, ik weet het.

Hier hielpen fysio en rust. Niet bukken, niet toch even dit of toch nog snel dat. Korte massage van de bilspier voor het slapen gaan hielp hier om goed te kunnen slapen. En een kussen tussen je knieën bij het liggen kan ook helpen.

Sterkte!
Rond 10 weken kreeg ik steeds een pijnscheut in mijn rechterbovenbil, maar dat is toen na een week of drie weggetrokken en sindsdien geen last meer van. Ik ben nu 28 weken.

Het kan dus wel wegtrekken. Even goed opletten met bukken en hoe je rechtstaat, of uit bed stapt.
Bij mij schoot het los, blijkbaar was er iets bekneld, ik had er al een paar weken last van. Ik bukte om mijn veters te strikken en toen voelde ik heel veel pijn, ik dacht dat er iets afscheurde. Mijn man heeft me in bed geholpen, en tot mijn verbazing was de ochtend erna de pijn weg. Er was dus niets afgescheurd, maar los geschoten.
Bij mij dacht de vk in de eerste instantie ook aan ischias. De fysio echter zei dat t bekkenpijn was. Laat dit even goed checken dus, van verwaarloosde bekkenklachten kun je akelig lang last hebben!
En niet schamen, pijn is pijn, doe je niks aan. Luisteren naar je lichaam is belangrijk in je zwangerschap.
Niet schamen, dit had je niet kunnen voorkomen.
Tijdens mijn eerste zwangerschap had ik hier vanaf 10 weken last van. Bekkenbodemfysio en de oefeningen die ik moest doen, hielpen.

De zwangerschappen erna had ik er geen last van bij de ander
Pas laat in de zwangerschap last van.
Alles komt goed
Hier gynaecoloog die aan ischias dacht, maar het was een spier in mijn bekken.
Fysio heeft een paar weken die spier gemasseerd, ging steeds beter. Tot ik op vakantie ging en de eerste dag teveel liep. Na vakantie dus weer een paar behandelingen.
Toen kwam ik erachter dat 2km bergop en beraf en weer bergop toch iets teveel was met 24 weken zwangerschap
Het geeft moed dat bij sommigen ook nog tijdens de zwangerschap de pijn weg ging.
Ik begin ook bij het begin: opletten hoe ik mijn houding geef. Ook tijdens werk.
Ik had ook last van in eerste zwangerschap van week 10 tot 14. Heel vervelend weinig slaap, zag mezelf al 30 weken rondsukkelen maar het werd uiteindelijk dus veel beter.

Heb idd fysio bezocht en dat hielp. Erna kon ik alles weer, zelfs flinke bergwandelingen! Sterkte en houdt moed.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven