zwangerschapssuiker
donderdag 1 januari 2015 om 14:14
Wie heeft er ook last (gehad) van zwangerschapssuiker? Wie weet daar de waardes ook van? Ik lees internet dat na de suikertest met drankje je waarde max 7.8 mag zijn, maar de vk had het over 6. Dat is nogal een verschil.
ik heb deze week gehoord dat mijn suiker te hoog is. Wie weet wat me nu ongeveer te wachten staat?
ik heb deze week gehoord dat mijn suiker te hoog is. Wie weet wat me nu ongeveer te wachten staat?
donderdag 1 januari 2015 om 19:40
quote:Kirsi schreef op 01 januari 2015 @ 15:57:
Qua dieet:
Ontbijt: 60 gram koolhydraten en 20 gram voor drinken
Tussendoortje: 20 gram (incl. drinken)
Lunch: zie ontbijt
Avondeten: zie ontbijt (dit is incl. dessert)
Na iedere maaltijd moest ik anderhalf uur wachten en dan prikken. De waarde moest dan lager dan 7,8 zijn.
Bij mij werkte het dieet niet en ik heb insuline moeten spuiten tot aan de bevalling.
Diabetes-bevallingen worden (vaak) in week 38 of 39 ingeleid omdat je baby anders te groot wordt en omdat je placenta alle suikers/insuline niet meer goed kan verwerken. Na de bevalling blijf je nog 24 uur in het ziekenhuis, zodat zowel jij als je baby gecontroleerd kan worden (iedere drie uur worden jullie geprikt).Wat en enorme hoeveelheid koolhydraten zeg! dat is toch veel te veel!
Qua dieet:
Ontbijt: 60 gram koolhydraten en 20 gram voor drinken
Lunch: zie ontbijt
Avondeten: zie ontbijt (dit is incl. dessert)
Na iedere maaltijd moest ik anderhalf uur wachten en dan prikken. De waarde moest dan lager dan 7,8 zijn.
Bij mij werkte het dieet niet en ik heb insuline moeten spuiten tot aan de bevalling.
Diabetes-bevallingen worden (vaak) in week 38 of 39 ingeleid omdat je baby anders te groot wordt en omdat je placenta alle suikers/insuline niet meer goed kan verwerken. Na de bevalling blijf je nog 24 uur in het ziekenhuis, zodat zowel jij als je baby gecontroleerd kan worden (iedere drie uur worden jullie geprikt).Wat en enorme hoeveelheid koolhydraten zeg! dat is toch veel te veel!
donderdag 1 januari 2015 om 20:02
donderdag 1 januari 2015 om 21:24
Dat prikken stelt echt niks voor hoor! Je kan 't apparaatje instellen op oppervlakkig. Je voelt minder dan een papiersnee. 'T is meer te vergelijken met een haartjeuit je wenkbrauw trekken..
Je zet het apparaatje tegen de zijkant van je vingertopje, dan drukje op een knopje, hoor je klik en dan zie je een drupje bloed op je vinger. Met warme handen voel je 't niet eens.
Kijk je kan zeggen dat prikken wil ik niet, maarre wil je je kind dan opzadelen met complicaties? Even flink zijn hoor!
Mijn dagmenu:
O: schaaltje yoghurt, 2 eetlepels cornflakes, thee
T: appel of kiwi of kleine banaan, koffie
L: 2 volk boterhammen met mager beleg zoals slankie kaas, rookvlees, kipfilet
T: 2 droge biscuitjes met thee
A: 150g aardappels of rijst/pasta, klein stukje vlees of vis en veel groentes
T: koffie
Uiteraard geen suiker in thee/koffie en water tussendoor.
Je zet het apparaatje tegen de zijkant van je vingertopje, dan drukje op een knopje, hoor je klik en dan zie je een drupje bloed op je vinger. Met warme handen voel je 't niet eens.
Kijk je kan zeggen dat prikken wil ik niet, maarre wil je je kind dan opzadelen met complicaties? Even flink zijn hoor!
Mijn dagmenu:
O: schaaltje yoghurt, 2 eetlepels cornflakes, thee
T: appel of kiwi of kleine banaan, koffie
L: 2 volk boterhammen met mager beleg zoals slankie kaas, rookvlees, kipfilet
T: 2 droge biscuitjes met thee
A: 150g aardappels of rijst/pasta, klein stukje vlees of vis en veel groentes
T: koffie
Uiteraard geen suiker in thee/koffie en water tussendoor.
vrijdag 2 januari 2015 om 07:19
zondag 18 januari 2015 om 10:07
zondag 18 januari 2015 om 11:41
Ik heb net na ontbijt geprikt. Dat is 6.2. Dat is weer goed. Ik snap er niks van. Ik ben weer teruggestuurd naar de verloskundige maar ben daar niet meer geweest. Heb pas later deze week een afspraak daar. Er heeft niemand meer naar mijn waardes gevraagd. Volgens mij val ik niet meer onder de diabetesverpleegkundige.
Eerlijk gezegd snap ik er niets van allemaal.
Eerlijk gezegd snap ik er niets van allemaal.
zondag 18 januari 2015 om 13:33
zondag 18 januari 2015 om 14:06
zondag 22 maart 2015 om 15:30
Ik had toch even een vraagje. 3 weken geleden ben ik getest voor zwangerschaps diabetes. Mn vader heeft type 2 en er was suiker in mn urine gevonden. Mijn uitslag waarde was voor t drankje 3,6 en na het suiker drankje 3,4. De verloskundige zei dat de waardes goed waren. Toen ik t thuis aan mijn ouders vertelde zei mn vader dat die t veelste laag vond en als hij die waardes zou hebben in een hypo zou zitten. Vooral na het suikerdrankje hoort het te stijgen ipv te dalen. Donderdag heb ik weer een afspraak bij de vk. Maar ik snap nog steeds niet hoe het nou kan, weten jullie t misschien?