Algemeen vluchtelingentopic deel 7

22-06-2016 21:20 2939 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,



In dit topic krijgen jullie de ruimte om te discussiëren over het vluchtelingenonderwerp. Aangezien dit een onderwerp is wat veel emoties oproept, willen we de discussie centraal houden en zullen alle andere topics worden voorzien van een slotje. Nieuwe topics zullen worden verwijderd.



Wat is er anders dan bij andere topics?

- De moderatie op dit topic zal, wegens de gevoeligheid van het onderwerp, extra streng zijn.



- Wat niet mag: op de man spelen, stemmingmakerij, discrimineren, uiten van vreemdelingenhaat.



- Genomen beslissingen voor het uitdelen van waarschuwingen/bans, zullen niet ter discussie staan binnen dit topic. Mocht je het niet eens zijn met een genomen beslissing, dan kun je dit kenbaar maken door te mailen naar forum@viva.nl.



Het vluchtelingenvraagstuk is een moeilijk vraagstuk met vele verschillende standpunten. Laten we dit topic gebruiken om hier op een beschaafde manier met elkaar over in gesprek te gaan.



Deel 1 kunnen jullie hier vinden: Algemeen vluchtelingentopic

Deel 2: Algemeen vluchtelingentopic deel 2

Deel 3: Algemeen vluchtelingentopic deel 3

Deel 4: Algemeen vluchtelingentopic deel 4

Deel 5: Algemeen vluchtelingentopic deel 5



Met vriendelijke groet,



Het Moderatorteam & Community Manager VIVA



Update 27-10-2015

Let op! Er is besloten om het initiële beleid binnen dit topic, waarbij wij werkten met het toepassen van pijlerbans, aan te passen naar het reguliere bansysteem. Het bansysteem is hier terug te vinden: Huisregels
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Alle reacties Link kopieren
En daarbij, zoals ik net ook zei, is de positie van diegene die wel werken ook niet rooskleurig. Een laag inkomen, vaak geen vast werk en vaak geen fulltimebaan.
De zin van het leven, die schrijf je zelf.
Alle reacties Link kopieren
quote:Francelle schreef op 23 juni 2016 @ 15:23:

En daarbij, zoals ik net ook zei, is de positie van diegene die wel werken ook niet rooskleurig. Een laag inkomen, vaak geen vast werk en vaak geen fulltimebaan.



Klopt. En we kunnen er aan bijdragen dat vluchtelingen meer kans krijgen door dit soort initiatieven.



We moeten stoppen met het pamperen en serviceren. Ze moeten het zelf klaren in hun leven, net zoals in hun thuisland. Dat is bijvoorbeeld door oorlog niet meer mogelijk dus zijn ze hier.

Leer Nederlands, zorg voor opleidingsmogelijkheden en beloon voor inzet. Ik denk dat 3 belangrijke punten zijn om mensen aan de slag te krijgen.



Zoals dit artikel:



http://www.nrc.nl/handels ... zijn-met-vluchtel-1609247
Alle reacties Link kopieren
quote:Rik78 schreef op 23 juni 2016 @ 15:33:

[...]





Klopt. En we kunnen er aan bijdragen dat vluchtelingen meer kans krijgen door dit soort initiatieven.



We moeten stoppen met het pamperen en serviceren. Ze moeten het zelf klaren in hun leven, net zoals in hun thuisland. Dat is bijvoorbeeld door oorlog niet meer mogelijk dus zijn ze hier.

Leer Nederlands, zorg voor opleidingsmogelijkheden en beloon voor inzet. Ik denk dat 3 belangrijke punten zijn om mensen aan de slag te krijgen.



Zoals dit artikel:



http://www.nrc.nl/handels ... zijn-met-vluchtel-1609247

Ik krijg altijd de.kriebels van zo'n succesverhaal als in het artikel van het NRC.



Er zijn altijd mensen die voorop lopen om te helpen. En sorry, van dat soort 'kijk-mij-eens-goed-doen-mensen' krijg ik altijd jeuk. Begrijp me goed, er is niets mis met elkaar te helpen. En met een positieve benadering is ook niets mis, maar blijf wel reëel.



De meeste werkgevers kiezen voor de meest geschikte kandidaat en dat is vaak niet de asielzoeker met de taalachterstand en met zijn buitenlandse diploma's.

De meeste mensen zijn niet blij met een azc om de hoek. Het is leuk dat die groep gegoede vrouwen zich nuttig maakt met de versnelde erkenning van het Syrische artsendiploma, of met het tekort aan kleurkrijtjes, maar ik denk niet dat zij diegenen zullen zijn die straks vier statushouders in een huis naast zich hebben wonen. Of denk jij van wel.



Bovendien wil ik nog wel eens zien, of deze mensen inderdaad blijven helpen als de stroom vluchtelingen niet stopt, of als zij een paar keer hun neus gestoten hebben.
De zin van het leven, die schrijf je zelf.
Alle reacties Link kopieren
quote:Francelle schreef op 23 juni 2016 @ 16:17:

[...]



Ik krijg altijd de.kriebels van zo'n succesverhaal als in het artikel van het NRC.



Er zijn altijd mensen die voorop lopen om te helpen. En sorry, van dat soort 'kijk-mij-eens-goed-doen-mensen' krijg ik altijd jeuk. Begrijp me goed, er is niets mis met elkaar te helpen. En met een positieve benadering is ook niets mis, maar blijf wel reëel.



De meeste werkgevers kiezen voor de meest geschikte kandidaat en dat is vaak niet de asielzoeker met de taalachterstand en met zijn buitenlandse diploma's.

De meeste mensen zijn niet blij met een azc om de hoek. Het is leuk dat die groep gegoede vrouwen zich nuttig maakt met de versnelde erkenning van het Syrische artsendiploma, of met het tekort aan kleurkrijtjes, maar ik denk niet dat zij diegenen zullen zijn die straks vier statushouders in een huis naast zich hebben wonen. Of denk jij van wel.



Bovendien wil ik nog wel eens zien, of deze mensen inderdaad blijven helpen als de stroom vluchtelingen niet stopt, of als zij een paar keer hun neus gestoten hebben.



Alsof het een schande is om iemand te helpen?

Waarom krijg je jeuk als er een positief verhaal is?

We zullen dit met positiviteit moeten benaderen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Francelle schreef op 23 juni 2016 @ 16:17:

[...]



Ik krijg altijd de.kriebels van zo'n succesverhaal als in het artikel van het NRC.



Er zijn altijd mensen die voorop lopen om te helpen. En sorry, van dat soort 'kijk-mij-eens-goed-doen-mensen' krijg ik altijd jeuk. Begrijp me goed, er is niets mis met elkaar te helpen. En met een positieve benadering is ook niets mis, maar blijf wel reëel.



De meeste werkgevers kiezen voor de meest geschikte kandidaat en dat is vaak niet de asielzoeker met de taalachterstand en met zijn buitenlandse diploma's.

De meeste mensen zijn niet blij met een azc om de hoek. Het is leuk dat die groep gegoede vrouwen zich nuttig maakt met de versnelde erkenning van het Syrische artsendiploma, of met het tekort aan kleurkrijtjes, maar ik denk niet dat zij diegenen zullen zijn die straks vier statushouders in een huis naast zich hebben wonen. Of denk jij van wel.



Bovendien wil ik nog wel eens zien, of deze mensen inderdaad blijven helpen als de stroom vluchtelingen niet stopt, of als zij een paar keer hun neus gestoten hebben.



Dit dus. Dit is het hele verhaal van de zegeningen van de multiculturele samenleving in een notendop. Jarenlang mocht je er niks van vinden, want dan was je xenofoob op zijn minst, of racistisch op zijn ergst. Een verrijking was het, een kleurrijke toevoeging aan het grauwe Nederlandse culturele landschap. Zó moesten we het bekijken.



Nou, er is nog nooit iemand geweest die mij nou eens haarfijn heeft kunnen uitleggen welke verrijkingen aan mijn leven ik dan zomaar gemist zou hebben als die massale immigratie niét had plaatsgevonden.



Maar degenen die die verrijking wél propageerden, waren over het algemeen mensen die zélf in een keurige witte villawijk woonden, waar de enige allochtoon die ze ooit zagen, de Turkse tuinman van de buren was, of de Filipijnse au-pair van de andere buren. En die mensen reden dan op zaterdag naar de stad in hun dikke BMW of Mercedes, bezochten de multiculti-braderie, genoten van wat hapjes daar, en van de dansjes die uitgevoerd werden, en kochten een multi-culti-prulletje bij een Marokkaans ambachtelijke pottenbakkerijstand, reden dan weer naar huis in hun dikke BMW, naar die keurige witte villawijk, en zeiden dan tegen elkaar "Snap jij nou dat veel Nederlanders er zo'n moeite mee hebben? Toch énig, al die culturen die zulke leuke dingen doen, en die falafel was toch ook zálig?"



Maar ondertussen zat Tante Sjaan en Jan-met-de-Pet opgescheept met de overlast, het niet kunnen communiceren met de buren, het steeds achteruit gaan van de buurt, enz. Ga dié mensen nou eens vertelling welke "verrijking" zij dan hebben meegemaakt de afgelopen 20-30 jaar, en stap dán pas weer in je BMW om terug te keren naar je villa met Turkse tuinman, zou ik zeggen.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
quote:Francelle schreef op 23 juni 2016 @ 15:00:

[...]



Je hebt gelijk sorry. Ik dacht dat die discussie met Pekeja over asielzoekers ging.Natuurlijk ging die over asielzoekers, dat heb ik ook meerdere keren benadrukt.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
quote:Rik78 schreef op 23 juni 2016 @ 18:45:

[...]





Alsof het een schande is om iemand te helpen?

Waarom krijg je jeuk als er een positief verhaal is?

We zullen dit met positiviteit moeten benaderen.Wat is er dan zo positief aan het artikel uit het NRC? Dat er genoeg mensen zijn die bereid zijn om vluchtelingen te helpen?
De zin van het leven, die schrijf je zelf.
Alle reacties Link kopieren
quote:pejeka schreef op 23 juni 2016 @ 20:01:

[...]





Natuurlijk ging die over asielzoekers, dat heb ik ook meerdere keren benadrukt.Oké, ik heb nog een stukje teruggelezen. Het maakt ook niet zoveel uit, de kans op werk is niet groot.
De zin van het leven, die schrijf je zelf.
Alle reacties Link kopieren
quote:Francelle schreef op 23 juni 2016 @ 20:21:

[...]

Oké, ik heb nog een stukje teruggelezen. Het maakt ook niet zoveel uit, de kans op werk is niet groot.



Nee, maar daar hoef je toch ook geen cijfers voor te zien? Ik bedoel, gebruik je boerenverstand. Ruim 600.000 of 650.000 mensen in Nederland, veelal goed opgeleid en met voldoende kwalificaties, zoeken momenteel een baan. Die komen al niet of nauwelijks aan het werk, hoe graag ze ook willen. Denk je dan écht dat allerlei mensen met niet erkende opleidingen (of zonder opleiding), die geen Nederlands spreken, die geen kaas hebben gegeten van hoe het in Nederland reilt en zeilt, noch op zakelijk, noch op ander gebied, dat die mensen opééns als bij toverslag allemaal zomaar aan het werk komen?



Ben je dan naïef of niet.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
quote:pejeka schreef op 23 juni 2016 @ 20:26:

[...]





Nee, maar daar hoef je toch ook geen cijfers voor te zien? Ik bedoel, gebruik je boerenverstand. Ruim 600.000 of 650.000 mensen in Nederland, veelal goed opgeleid en met voldoende kwalificaties, zoeken momenteel een baan. Die komen al niet of nauwelijks aan het werk, hoe graag ze ook willen. Denk je dan écht dat allerlei mensen met niet erkende opleidingen (of zonder opleiding), die geen Nederlands spreken, die geen kaas hebben gegeten van hoe het in Nederland reilt en zeilt, noch op zakelijk, noch op ander gebied, dat die mensen opééns als bij toverslag allemaal zomaar aan het werk komen?



Ben je dan naïef of niet.Inderdaad, ik ben het met je eens. Maar wat er straks gaat gebeuren is dat werkgevers door middel van subsidies gestimuleerd zullen worden vluchtelingen in dienst te nemen. Dan wordt het voor bedrijven aantrekkelijk om toch te kiezen voor een minder geschikte kandidaat.
De zin van het leven, die schrijf je zelf.
Alle reacties Link kopieren
quote:Francelle schreef op 23 juni 2016 @ 20:33:

[...]



Inderdaad, ik ben het met je eens. Maar wat er straks gaat gebeuren is dat werkgevers door middel van subsidies gestimuleerd zullen worden vluchtelingen in dienst te nemen. Dan wordt het voor bedrijven aantrekkelijk om toch te kiezen voor een minder geschikte kandidaat.Kan. En dan is de werkzoekende Nederlander weer de pisang.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
quote:pejeka schreef op 23 juni 2016 @ 20:26:

[...]





Nee, maar daar hoef je toch ook geen cijfers voor te zien? Ik bedoel, gebruik je boerenverstand. Ruim 600.000 of 650.000 mensen in Nederland, veelal goed opgeleid en met voldoende kwalificaties, zoeken momenteel een baan. Die komen al niet of nauwelijks aan het werk, hoe graag ze ook willen. Denk je dan écht dat allerlei mensen met niet erkende opleidingen (of zonder opleiding), die geen Nederlands spreken, die geen kaas hebben gegeten van hoe het in Nederland reilt en zeilt, noch op zakelijk, noch op ander gebied, dat die mensen opééns als bij toverslag allemaal zomaar aan het werk komen?



Ben je dan naïef of niet.Ja, als je dat denkt ben je naïef, heel erg naïef.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
quote:pejeka schreef op 23 juni 2016 @ 20:26:

[...]





Nee, maar daar hoef je toch ook geen cijfers voor te zien? Ik bedoel, gebruik je boerenverstand. Ruim 600.000 of 650.000 mensen in Nederland, veelal goed opgeleid en met voldoende kwalificaties, zoeken momenteel een baan. Die komen al niet of nauwelijks aan het werk, hoe graag ze ook willen. Denk je dan écht dat allerlei mensen met niet erkende opleidingen (of zonder opleiding), die geen Nederlands spreken, die geen kaas hebben gegeten van hoe het in Nederland reilt en zeilt, noch op zakelijk, noch op ander gebied, dat die mensen opééns als bij toverslag allemaal zomaar aan het werk komen?



Ben je dan naïef of niet.

Joh wat blijf je hangen in stereotypes en wat een negatief beeld heb jij van andere mensen. Wat naar. Bah.



Verder overdrijf je enorm. Ik zeg ook niet dat we vluchtelingen naar Nederland moeten halen omdat er zogenaamd zoveel werk zou zijn. Het liefst zouden de vluchtelingen lokaal opgevangen moeten worden.



Maar ik heb nieuws voor je: er zijn al een boel vluchtelingen in Nederland. Met status. Je klaagt over dat de Nederlander het zo slecht heeft, de oudjes die uit hun gemeente gegooid worden en dat er ocharme 650.000 welwillende Nederlanders zijn die zo graag willen werken maar geen baan kunnen vinden.



Maar je klaagt ook over dat de vluchtelingen meer dan gemiddeld in de uitkering zitten. Wat wil je dan? Ze werkeloos thuis laten zitten zodat "de Nederlander" niet hoeft bang te zijn dat een vluchteling zijn baan inpikt of oneindig in de bijstand laten zitten en in een ghetto terecht komt? Het kan nooit goed zijn he? En maar blijven klagen. Wanneer ga je je stille tocht organiseren voor "de Nederlander"?



Kom uit die slachtoffer rol en besef dat we een groep nieuwe Nederlanders hebben. Die zijn er en die gaan niet meer weg. Hoe gaan we er mee om? Dat is de vraag.



We hebben gezien dat het betuttelen van gastarbeiders niet gewerkt heeft. Integendeel, je krijgt ellende er van.



Dus ik zeg: eisen stellen. In gang zetten met vrijwilligerswerk en zich kunnen omscholen. Laat mensen meedraaien en geef ze kansen.



Het positieve is dat het grootste deel van Nederland nog altijd graag een handje wilt meehelpen en dat moeten we kunnen stimuleren. En rustig maar, ja ook voor de ouderen die zo afzien.
quote:Rik78 schreef op 23 juni 2016 @ 18:45:

[...]





Alsof het een schande is om iemand te helpen?

Waarom krijg je jeuk als er een positief verhaal is?

We zullen dit met positiviteit moeten benaderen.Vertel je dat ook even aan de buren van de 5 mannelijke asielzoekers die samen in één rijtjeshuis wonen? En ook aan de buren van de vier asielzoekers die nu ineens met 15 man in één huis wonen? Enig idee hoeveel overlast deze statushouders veroorzaken?
Alle reacties Link kopieren
quote:Rik78 schreef op 23 juni 2016 @ 21:08:

[...]



Joh wat blijf je hangen in stereotypes en wat een negatief beeld heb jij van andere mensen. Wat naar. Bah.



Verder overdrijf je enorm. Ik zeg ook niet dat we vluchtelingen naar Nederland moeten halen omdat er zogenaamd zoveel werk zou zijn. Het liefst zouden de vluchtelingen lokaal opgevangen moeten worden.



Maar ik heb nieuws voor je: er zijn al een boel vluchtelingen in Nederland. Met status. Je klaagt over dat de Nederlander het zo slecht heeft, de oudjes die uit hun gemeente gegooid worden en dat er ocharme 650.000 welwillende Nederlanders zijn die zo graag willen werken maar geen baan kunnen vinden.



Maar je klaagt ook over dat de vluchtelingen meer dan gemiddeld in de uitkering zitten. Wat wil je dan? Ze werkeloos thuis laten zitten zodat "de Nederlander" niet hoeft bang te zijn dat een vluchteling zijn baan inpikt of oneindig in de bijstand laten zitten en in een ghetto terecht komt? Het kan nooit goed zijn he? En maar blijven klagen. Wanneer ga je je stille tocht organiseren voor "de Nederlander"?



Kom uit die slachtoffer rol en besef dat we een groep nieuwe Nederlanders hebben. Die zijn er en die gaan niet meer weg. Hoe gaan we er mee om? Dat is de vraag.



We hebben gezien dat het betuttelen van gastarbeiders niet gewerkt heeft. Integendeel, je krijgt ellende er van.



Dus ik zeg: eisen stellen. In gang zetten met vrijwilligerswerk en zich kunnen omscholen. Laat mensen meedraaien en geef ze kansen.



Het positieve is dat het grootste deel van Nederland nog altijd graag een handje wilt meehelpen en dat moeten we kunnen stimuleren. En rustig maar, ja ook voor de ouderen die zo afzien.



Nou, vertel me dan maar eens héél concreet hoe we deze mensen aan een zelfstandige manier van bestaan gaan helpen, zodat ze de eigen broek op kunnen houden. Waar halen we al die banen zomaar opeens vandaan dan? En hoe komen die mensen er vervolgens voor in aanmerking, zónder de vele honderdduizenden mensen die nú al op zoek zijn naar betaald werk, te benadelen?



Gewoon, concreet, vertel het maar.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
quote:Francelle schreef op 23 juni 2016 @ 20:07:

[...]



Wat is er dan zo positief aan het artikel uit het NRC? Dat er genoeg mensen zijn die bereid zijn om vluchtelingen te helpen?

Ja dat die negativiteit zoals hier op het forum (gelukkig) niet overal is en ook omdat er gewoon kansen liggen. Bij NedCar bijvoorbeeld.



Ons bedrijf biedt stageplekken aan voor vluchtelingen. "Oh en de Nederlander dan" hoor ik dan bepaalde types weer mekkeren. Ja, die kunnen ook een stage plek krijgen. Maar daar is helemaal geen interesse voor.

Bij ons zijn er nu een stuk of 10 en er hebben er nu 2 een vaste baan. Niet omdat de vluchteling zijn maar omdat ze de juiste persoon waren voor de baan. Zonder die stage hadden ze die baan niet gekregen.
Alle reacties Link kopieren
quote:pejeka schreef op 23 juni 2016 @ 21:11:

[...]





Nou, vertel me dan maar eens héél concreet hoe we deze mensen aan een zelfstandige manier van bestaan gaan helpen, zodat ze de eigen broek op kunnen houden. Waar halen we al die banen zomaar opeens vandaan dan? En hoe komen die mensen er vervolgens voor in aanmerking, zónder de vele honderdduizenden mensen die nú al op zoek zijn naar betaald werk, te benadelen?



Gewoon, concreet, vertel het maar.



Het is nu een feit dat vluchtelingen oververtegenwoordigd in de bijstand zitten. We kunnen dat veel beter.



Er is werk. Genoeg. Maar er zijn ook veel banen waar de gemiddelde Nederlander zich te goed voor voelt. Hoeveel Nederlanders steken asperges? Of plukken aardbeien? Hoe kan het zijn dat NedCar mensen zoekt als al die 650.000 mensen naarstig naar een baan zoeken maar écht niets kunnen vinden?

Bovendien spreken we hier over tienduizenden vluchtelingen dus een relatief klein getal op de 650.000 werkelozen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Pientjexxxx schreef op 23 juni 2016 @ 21:09:

[...]





Vertel je dat ook even aan de buren van de 5 mannelijke asielzoekers die samen in één rijtjeshuis wonen? En ook aan de buren van de vier asielzoekers die nu ineens met 15 man in één huis wonen? Enig idee hoeveel overlast deze statushouders veroorzaken?Je kan me dan vast met statistieken onderbouwen dat vluchtelingen veel meer overlast veroorzaken dan autochtone Nederlanders lijkt me he?
quote:Rik78 schreef op 23 juni 2016 @ 21:24:

[...]



Je kan me dan vast met statistieken onderbouwen dat vluchtelingen veel meer overlast veroorzaken dan autochtone Nederlanders lijkt me he?Wat hebben die buren aan statistieken? Veel volwassen mannen in één rijtjeshuis die tot diep in de nacht opblijven met de bijbehorende geluiden leveren overlast op voor buren die iedere morgen vroeg hun bed uit moeten om naar hun werk te gaan. Heb je daar statistieken voor nodig om dat te begrijpen? Hoeveel autochtone Nederlanders wonen er eigenlijk met 15 mensen (en dan heb ik het dus niet over één gezin met 13 kinderen) in één tussenwoning?
Alle reacties Link kopieren
quote:Rik78 schreef op 23 juni 2016 @ 21:20:

[...]





Het is nu een feit dat vluchtelingen oververtegenwoordigd in de bijstand zitten. We kunnen dat veel beter.



Er is werk. Genoeg. Maar er zijn ook veel banen waar de gemiddelde Nederlander zich te goed voor voelt. Hoeveel Nederlanders steken asperges? Of plukken aardbeien? Hoe kan het zijn dat NedCar mensen zoekt als al die 650.000 mensen naarstig naar een baan zoeken maar écht niets kunnen vinden?

Bovendien spreken we hier over tienduizenden vluchtelingen dus een relatief klein getal op de 650.000 werkelozen.



Allemaal leuk gesproken. Maar vertel me dan eens concreet waar al die mensen gaan werken, zonder kennis van onze taal, zonder noemenswaardige opleiding vaak, zonder kennis van onze samenleving en bedrijfslevencultuur, enz.



Vertel het nou gewoon. In plaats van er omheen te dansen. Gewoon, zo, van "Volgend jaar kunnen 40.000 asielzoekers gewoon terecht inde fabriek van bedrijf X, en nee, dat gaat niet ten koste van Nederlandse werkzoekenden, sterker nog, bedrijf X zat tandhakkend te wachten op mensen uit Syrië". Ofzo.



Word nou eens concreet. Of moeten we volgend jaar, of over 2 jaar, of 5 jaar tóch constateren dat het overgrote merendeel van die mensen toch leunt op onze sociale voorzieningen?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
quote:Rik78 schreef op 23 juni 2016 @ 21:16:

[...]



Ja dat die negativiteit zoals hier op het forum (gelukkig) niet overal is en ook omdat er gewoon kansen liggen. Bij NedCar bijvoorbeeld.



Ons bedrijf biedt stageplekken aan voor vluchtelingen. "Oh en de Nederlander dan" hoor ik dan bepaalde types weer mekkeren. Ja, die kunnen ook een stage plek krijgen. Maar daar is helemaal geen interesse voor.

Bij ons zijn er nu een stuk of 10 en er hebben er nu 2 een vaste baan. Niet omdat de vluchteling zijn maar omdat ze de juiste persoon waren voor de baan. Zonder die stage hadden ze die baan niet gekregen.Natuurlijk zullen er kansen liggen, dat geloof ik best. Maar het gaat om het grote geheel, niet om een paar stageplaatsen.
De zin van het leven, die schrijf je zelf.
quote:pejeka schreef op 23 juni 2016 @ 21:11:

[...]





Nou, vertel me dan maar eens héél concreet hoe we deze mensen aan een zelfstandige manier van bestaan gaan helpen, zodat ze de eigen broek op kunnen houden. Waar halen we al die banen zomaar opeens vandaan dan? En hoe komen die mensen er vervolgens voor in aanmerking, zónder de vele honderdduizenden mensen die nú al op zoek zijn naar betaald werk, te benadelen?



Gewoon, concreet, vertel het maar.Het is bij Rik nog niet opgekomen dat een groot deel van de nieuwkomers helemaal niet geïnteresseerd is in een baan waarmee ze niet meer verdienen dan hun uitkering. Daarom werken er veel zwart naast hun uitkering.
quote:pejeka schreef op 23 juni 2016 @ 20:26:

[...]





Nee, maar daar hoef je toch ook geen cijfers voor te zien? Ik bedoel, gebruik je boerenverstand.



Cijfers waren niet zo jouw ding, begreep ik al vaker.

Verder ben ik het eens met Rik en vind ik het opmerkelijk dat iemand die uit een milieu komt waar erfstukken zijn en de oma's al huishoudelijke hulp hadden, zo opkomt voor wat er leeft bij de gewone man. Wel mooi op zich, een beetje zoals de lieve gegoede dames die vrijwilligerswerk doen in het azc die Francelle beschrijft, maar dan anders.

Echte rijken rijden geen bmw, overigens.



Meedoen, integreren, taal leren. Dat zijn de dingen die ons verder gaan brengen dan aannames gebaseerd op 'iedereen ziet toch dat' 'je moet wel blind zijn wil je niet zien dat'
Alle reacties Link kopieren
quote:Pientjexxxx schreef op 23 juni 2016 @ 21:30:

[...]





Het is bij Rik nog niet opgekomen dat een groot deel van de nieuwkomers helemaal niet geïnteresseerd is in een baan waarmee ze niet meer verdienen dan hun uitkering. Daarom werken er veel zwart naast hun uitkering.En dat kun je ook wederom onderbouwen met cijfers lijkt me?
Alle reacties Link kopieren
quote:barbaracartland schreef op 23 juni 2016 @ 21:34:

[...]





Cijfers waren niet zo jouw ding, begreep ik al vaker.

Verder ben ik het eens met Rik en vind ik het opmerkelijk dat iemand die uit een milieu komt waar erfstukken zijn en de oma's al huishoudelijke hulp hadden, zo opkomt voor wat er leeft bij de gewone man. Wel mooi op zich, een beetje zoals de lieve gegoede dames die vrijwilligerswerk doen in het azc die Francelle beschrijft, maar dan anders.

Echte rijken rijden geen bmw, overigens.



Meedoen, integreren, taal leren. Dat zijn de dingen die ons verder gaan brengen dan aannames gebaseerd op 'iedereen ziet toch dat' 'je moet wel blind zijn wil je niet zien dat'Mooi gesproken. Vooralsnog blijkt nog steeds dat het overgrote deel van de asielzoekers van de afgelopen 20 jaar met een uitkering thuis zit en daar gewoon levenslang van afhankelijk zal blijven, en ik ben gewoon érg benieuwd waar dan het optimisme vandaan komt te stellen dat de huidige stroom asielzoekers een ander patroon zal volgen.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven