Algemeen vluchtelingentopic deel 7

22-06-2016 21:20 2939 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,



In dit topic krijgen jullie de ruimte om te discussiëren over het vluchtelingenonderwerp. Aangezien dit een onderwerp is wat veel emoties oproept, willen we de discussie centraal houden en zullen alle andere topics worden voorzien van een slotje. Nieuwe topics zullen worden verwijderd.



Wat is er anders dan bij andere topics?

- De moderatie op dit topic zal, wegens de gevoeligheid van het onderwerp, extra streng zijn.



- Wat niet mag: op de man spelen, stemmingmakerij, discrimineren, uiten van vreemdelingenhaat.



- Genomen beslissingen voor het uitdelen van waarschuwingen/bans, zullen niet ter discussie staan binnen dit topic. Mocht je het niet eens zijn met een genomen beslissing, dan kun je dit kenbaar maken door te mailen naar forum@viva.nl.



Het vluchtelingenvraagstuk is een moeilijk vraagstuk met vele verschillende standpunten. Laten we dit topic gebruiken om hier op een beschaafde manier met elkaar over in gesprek te gaan.



Deel 1 kunnen jullie hier vinden: Algemeen vluchtelingentopic

Deel 2: Algemeen vluchtelingentopic deel 2

Deel 3: Algemeen vluchtelingentopic deel 3

Deel 4: Algemeen vluchtelingentopic deel 4

Deel 5: Algemeen vluchtelingentopic deel 5



Met vriendelijke groet,



Het Moderatorteam & Community Manager VIVA



Update 27-10-2015

Let op! Er is besloten om het initiële beleid binnen dit topic, waarbij wij werkten met het toepassen van pijlerbans, aan te passen naar het reguliere bansysteem. Het bansysteem is hier terug te vinden: Huisregels
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Alle reacties Link kopieren
quote:Rik78 schreef op 23 juni 2016 @ 21:20:

[...]





Het is nu een feit dat vluchtelingen oververtegenwoordigd in de bijstand zitten. We kunnen dat veel beter.



Er is werk. Genoeg. Maar er zijn ook veel banen waar de gemiddelde Nederlander zich te goed voor voelt. Hoeveel Nederlanders steken asperges? Of plukken aardbeien? Hoe kan het zijn dat NedCar mensen zoekt als al die 650.000 mensen naarstig naar een baan zoeken maar écht niets kunnen vinden?

Bovendien spreken we hier over tienduizenden vluchtelingen dus een relatief klein getal op de 650.000 werkelozen.Aan de ene kant is er werk, aan de andere kant zijn er mensen die geen werk kunnen vinden. Dat heeft meerdere oorzaken. De aansluiting tussen het onderwijs op de arbeidsmarkt is bijvoorbeeld niet goed. Zo is er een tekort aan mensen met een technische opleiding. Een werkloze boekhouder van 55 jaar heeft niets aan een vacature bij Nedcar. Ik noem maar iets.
De zin van het leven, die schrijf je zelf.
Het is weer tijd voor bingo, bingo, bingo:

"Willen niet werken, pikken wel onze banen in."



Van die 650.000 Nederlandse werkzoekenden mogen zich een hele zooi overigens om laten scholen tot docent. Scholen kunnen amper meer iemand vinden.
Alle reacties Link kopieren
quote:pejeka schreef op 23 juni 2016 @ 21:28:

[...]





Allemaal leuk gesproken. Maar vertel me dan eens concreet waar al die mensen gaan werken, zonder kennis van onze taal, zonder noemenswaardige opleiding vaak, zonder kennis van onze samenleving en bedrijfslevencultuur, enz.



Vertel het nou gewoon. In plaats van er omheen te dansen. Gewoon, zo, van "Volgend jaar kunnen 40.000 asielzoekers gewoon terecht inde fabriek van bedrijf X, en nee, dat gaat niet ten koste van Nederlandse werkzoekenden, sterker nog, bedrijf X zat tandhakkend te wachten op mensen uit Syrië". Ofzo.



Word nou eens concreet. Of moeten we volgend jaar, of over 2 jaar, of 5 jaar tóch constateren dat het overgrote merendeel van die mensen toch leunt op onze sociale voorzieningen?

Pejeka, je blijft gewoon een plaat afspelen. Heeft geen zin om met je te discussiëren.



Er zit niemand te wáchten op vluchtelingen. Die zíjn er gewoon. Je klaagt over vanalles en nog wat maar wat is voor jou de oplossing? Wat wil je?



A) Statushouders motiveren door eisen te stellen, NL laten leren en te laten werken, al dan niet vrijwillig of betaald?

B) Niet in investeren en oneindig in de bijstand laten zitten

C) een andere oplossing?



Laat maar eens weten wat jij wilt doen met huidige statushouders?



Ik ga voor optie A.
Alle reacties Link kopieren
quote:barbaracartland schreef op 23 juni 2016 @ 21:34:

[...]





Cijfers waren niet zo jouw ding, begreep ik al vaker.

Verder ben ik het eens met Rik en vind ik het opmerkelijk dat iemand die uit een milieu komt waar erfstukken zijn en de oma's al huishoudelijke hulp hadden, zo opkomt voor wat er leeft bij de gewone man. Wel mooi op zich, een beetje zoals de lieve gegoede dames die vrijwilligerswerk doen in het azc die Francelle beschrijft, maar dan anders.

Echte rijken rijden geen bmw, overigens.



Meedoen, integreren, taal leren. Dat zijn de dingen die ons verder gaan brengen dan aannames gebaseerd op 'iedereen ziet toch dat' 'je moet wel blind zijn wil je niet zien dat'Die lieve gegoede dames met vrijwilligerswerk heb ik niet verzonnen he, die werden genoemd in de link van het NRC.
De zin van het leven, die schrijf je zelf.
quote:pejeka schreef op 23 juni 2016 @ 21:37:

[...]





Mooi gesproken. Vooralsnog blijkt nog steeds dat het overgrote deel van de asielzoekers van de afgelopen 20 jaar met een uitkering thuis zit en daar gewoon levenslang van afhankelijk zal blijven, en ik ben gewoon érg benieuwd waar dan het optimisme vandaan komt te stellen dat de huidige stroom asielzoekers een ander patroon zal volgen.Je ontwijkt het schitterend. Ik zeg ook niet dat ik optimist ben, maar ik zeg enkel dat het wijs is de situatie realistisch in te schatten en daarna positief aan het werk te gaan.
Alle reacties Link kopieren
quote:Francelle schreef op 23 juni 2016 @ 21:38:

[...]



Aan de ene kant is er werk, aan de andere kant zijn er mensen die geen werk kunnen vinden. Dat heeft meerdere oorzaken. De aansluiting tussen het onderwijs op de arbeidsmarkt is bijvoorbeeld niet goed. Zo is er een tekort aan mensen met een technische opleiding. Een werkloze boekhouder van 55 jaar heeft niets aan een vacature bij Nedcar. Ik noem maar iets.



Dat klopt. Maar Pejeka zegt dat er geen werk is. Dat is er wel degelijk. Als je het maar wilt zien.



Overigens zijn er ook grote tekorten aan personeel in de zorg. Met omscholing zouden daar ook mensen terecht kunnen komen.
quote:Francelle schreef op 23 juni 2016 @ 21:40:

[...]



Die lieve gegoede dames met vrijwilligerswerk heb ik niet verzonnen he, die werden genoemd in de link van het NRC.



Ik ken ze persoonlijk uit het vrijwilligerscircuit. Ik vind het een prima omschrijving, maar ik vind ze wel echt heel lief, ook al zijn ze soms een beetje naief en/of stiekem heel weldoenerig arrogant.



Maar de aansluiting van bepaalde groepen op de arbeidsmarkt is een probleem. De vraag is echter wie dat probleem moet oplossen. Is het een probleem van de overheid, zou die zich moeten inmengen? Of zien we het wat liberaler en menen we dat de werklozen zelf maar moeten omscholen in iets wat gewilder is?
quote:Rik78 schreef op 23 juni 2016 @ 21:35:

[...]



En dat kun je ook wederom onderbouwen met cijfers lijkt me?



Ik weet van heel veel gevallen uit de praktijk. Er wordt alleen veel te weinig gecontroleerd. Het zwartwerken gebeurt heel vaak bij kleinere bedrijven van allochtonen. In het land van herkomst is die werkwijze namelijk vrij normaal.



Als je toevallig een Turk in je vriendenkring hebt dan moet je dat maar eens bij hem navragen. Als hij solliciteert bij een Turks bedrijf dan zal hij vrijwel nooit volledig wit betaald worden.
Alle reacties Link kopieren
quote:Rik78 schreef op 23 juni 2016 @ 21:42:

[...]





Dat klopt. Maar Pejeka zegt dat er geen werk is. Dat is er wel degelijk. Als je het maar wilt zien.



Overigens zijn er ook grote tekorten aan personeel in de zorg. Met omscholing zouden daar ook mensen terecht kunnen komen.



Er zijn helemaal geen grote tekorten aan personeel in de zorg. De zorg heeft juist vele trouwe medewerkers gedumpt de afgelopen jaren, om ze daarna bijvoorbeeld weer in dienst te nemen op een 0-uren contract. Dus zonder behoorlijke secundaire arbeidsvoorzieningen e.d.



Als er nou één sector is waar geen tekorten zijn, is het zorg. Maar men heeft gewoon de oude trouwe medewerkers eruit gesmeten en ja, men zal vast blij zijn met mensen die tegen minimale vergoedingen en voorwaarden het gat op willen vullen. Maar hoe sociaal is dát, richting de medewerkers die men eerst in de afgelopen 5 jaar geloosd heeft en die nu thuis zitten?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
quote:barbaracartland schreef op 23 juni 2016 @ 21:41:

[...]





Je ontwijkt het schitterend. Ik zeg ook niet dat ik optimist ben, maar ik zeg enkel dat het wijs is de situatie realistisch in te schatten en daarna positief aan het werk te gaan.Wederom mooi gesproken, maar wederom weinig concreet. Klinkt natuurlijk heel leuk, realistisch inschatten en positief aan het werk. Maar zet dat nou eens om in concrete plannen om asielzoekers aan een volwaardige baan te helpen zónder de Nederlandse werkzoekenden te benadelen?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
quote:Pientjexxxx schreef op 23 juni 2016 @ 21:44:

[...]





Ik weet van heel veel gevallen uit de praktijk.

Oh ok. Nee. Dan zal het natuurlijk wel zo zijn voor alle vluchtelingen en alle nationaliteiten.



Kun je zelf zien dat je een enorm vooroordeel hebt?
Alle reacties Link kopieren
quote:Pientjexxxx schreef op 23 juni 2016 @ 21:30:

[...]





Het is bij Rik nog niet opgekomen dat een groot deel van de nieuwkomers helemaal niet geïnteresseerd is in een baan waarmee ze niet meer verdienen dan hun uitkering. Daarom werken er veel zwart naast hun uitkering.





Je kunt ook, net als mijn Syrische buurman ( in de bijstand) met huurwoning, en toeslagen bij je broer intrekken, en je woning illegaal verhuren.



Levert ook een lekker broekzakcentje op.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
quote:pejeka schreef op 23 juni 2016 @ 21:45:

[...]





Er zijn helemaal geen grote tekorten aan personeel in de zorg. De zorg heeft juist vele trouwe medewerkers gedumpt de afgelopen jaren, om ze daarna bijvoorbeeld weer in dienst te nemen op een 0-uren contract. Dus zonder behoorlijke secundaire arbeidsvoorzieningen e.d.



Als er nou één sector is waar geen tekorten zijn, is het zorg. Maar men heeft gewoon de oude trouwe medewerkers eruit gesmeten en ja, men zal vast blij zijn met mensen die tegen minimale vergoedingen en voorwaarden het gat op willen vullen. Maar hoe sociaal is dát, richting de medewerkers die men eerst in de afgelopen 5 jaar geloosd heeft en die nu thuis zitten?

"AZW 2015 ontwikkeling arbeidsmarkt en consequenties



Het onderzoeksprogramma arbeidsmarkt zorg en welzijn (AZW) (zie ook artikel "Arbeid in Zorg en Welzijn") heeft tot doel eenduidige en betrouwbare informatie over de ontwikkelingen op de arbeidsmarkt in de zorg, welzijn en maatschappelijke dienstverlening, jeugdzorg en kinderopvang (WJK). Zo komt er kennis over oplossingen die in de praktijk kunnen worden gebruikt voor de aanpak van knelpunten.

Eén van de onderdelen van het onderzoeksprogramma is het periodiek enquêteren van (minimaal) 1.000 werkgevers in de zorg. Deze enquêtes leveren informatie op die niet via bestaande bronnen te achterhalen is.

In dit artikel staan de resultaten van de werkgeversenquête die tot oktober 2014 is uitgevoerd en in april 2015 gepubliceerd, m.n. informatie over een aantal aspecten van het HRM-beleid, de knelpunten op het gebied van de personeelsvoorziening en de consequenties daarvan. In dit artikel beperken wij ons tot de resultaten rond de zorg(sectoren).



Verwacht tekort aan personeel

Ongeveer een derde van de respondenten (dat zijn dus werkgevers) in de zorg verwacht tot 2017 een tekort in bepaalde functies. Dit is het hoogst in de VVT (41,1%) en de GGZ (37,5%) het laagst in de gehandicaptenzorg (24,3%)."
Alle reacties Link kopieren
quote:Rik78 schreef op 23 juni 2016 @ 22:03:

[...]



"AZW 2015 ontwikkeling arbeidsmarkt en consequenties



Het onderzoeksprogramma arbeidsmarkt zorg en welzijn (AZW) (zie ook artikel "Arbeid in Zorg en Welzijn") heeft tot doel eenduidige en betrouwbare informatie over de ontwikkelingen op de arbeidsmarkt in de zorg, welzijn en maatschappelijke dienstverlening, jeugdzorg en kinderopvang (WJK). Zo komt er kennis over oplossingen die in de praktijk kunnen worden gebruikt voor de aanpak van knelpunten.

Eén van de onderdelen van het onderzoeksprogramma is het periodiek enquêteren van (minimaal) 1.000 werkgevers in de zorg. Deze enquêtes leveren informatie op die niet via bestaande bronnen te achterhalen is.

In dit artikel staan de resultaten van de werkgeversenquête die tot oktober 2014 is uitgevoerd en in april 2015 gepubliceerd, m.n. informatie over een aantal aspecten van het HRM-beleid, de knelpunten op het gebied van de personeelsvoorziening en de consequenties daarvan. In dit artikel beperken wij ons tot de resultaten rond de zorg(sectoren).



Verwacht tekort aan personeel

Ongeveer een derde van de respondenten (dat zijn dus werkgevers) in de zorg verwacht tot 2017 een tekort in bepaalde functies. Dit is het hoogst in de VVT (41,1%) en de GGZ (37,5%) het laagst in de gehandicaptenzorg (24,3%)."



Nou, dan zou ik zeggen aan al die werkgevers: neem eerst eens al die werknemers die je de afgelopen jaren op straat hebt gezet, weer terug in dienst tegen behoorlijk salaris en onder behoorlijke arbeidsvoorwaarden. Kijk daarna eens wat er nog aan potentieel is in de arbeidsmarkt die momenteel werkzoekend is. En als dát allemaal écht niet meer werkt, ga dan eens kijken of de nieuwe instroom van mensen een oplossing zou kunnen bieden eventueel.



Maar ik denk zomaar dat dat niet gaat gebeuren.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
quote:pejeka schreef op 23 juni 2016 @ 21:48:

[...]





Wederom mooi gesproken, maar wederom weinig concreet. Klinkt natuurlijk heel leuk, realistisch inschatten en positief aan het werk. Maar zet dat nou eens om in concrete plannen om asielzoekers aan een volwaardige baan te helpen zónder de Nederlandse werkzoekenden te benadelen?



Nee. Zo werkt het niet en dat weet jij ook. Mensen die de taal beheersen en een opleiding hebben, mogen meedoen in elke sollicitatieprocedure. Misschien worden ze uitgenodigd misschien niet. Het scheppen van banen is verder een tamelijk ingewikkeld proces en in een land met de VVD aan de macht, kun je moeilijk verwachten dat de overheid gesubsidieerde arbeid gaat uitbreiden.



Werk is sowieso een ingewikkelde zaak. Zo las ik dat er een tekort is aan ict-personeel, terwijl er 7000 ict'ers thuis zitten. Het is blijkbaar gecompliceerder dan voorgesteld. http://www.nu.nl/economie/4252819/bijna ... ekort.html
Alle reacties Link kopieren
quote:barbaracartland schreef op 23 juni 2016 @ 22:11:

[...]





Nee. Zo werkt het niet en dat weet jij ook. Mensen die de taal beheersen en een opleiding hebben, mogen meedoen in elke sollicitatieprocedure. Misschien worden ze uitgezocht, misschien niet. Het scheppen van banen is verder een tamelijk ingewikkeld proces en in een land met de VVD aan de macht, kun je moeilijk verwachten dat de overheid gesubsidieerde arbeid gaat uitbreiden.Allemaal wederom mooi gesproken, maar de bottom line is gewoon dat, net zoals met eerdere immigratiegolven, ook het merendeel van de huidige nieuwkomers gewoon weer levenslang in ons sociale vangnet terechtkomt. Kan je er allerlei vreselijk interessante analyses op loslaten, maar het eindresultaat is gewoon niet anders.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
quote:pejeka schreef op 23 juni 2016 @ 22:07:

[...]





Nou, dan zou ik zeggen aan al die werkgevers: neem eerst eens al die werknemers die je de afgelopen jaren op straat hebt gezet, weer terug in dienst tegen behoorlijk salaris en onder behoorlijke arbeidsvoorwaarden. Kijk daarna eens wat er nog aan potentieel is in de arbeidsmarkt die momenteel werkzoekend is. En als dát allemaal écht niet meer werkt, ga dan eens kijken of de nieuwe instroom van mensen een oplossing zou kunnen bieden eventueel.



Maar ik denk zomaar dat dat niet gaat gebeuren.Maar je had dus geen gelijk. Je kunt niet zomaar wat schrijven omdat je denkt dat het zo is. Er zijn tekorten aan personeel terwijl er ook werkzoekenden zijn. Dat is mij zelfs nog geleerd bij economie I, vroeger.
quote:pejeka schreef op 23 juni 2016 @ 22:13:

[...]





Allemaal wederom mooi gesproken, maar de bottom line is gewoon dat, net zoals met eerdere immigratiegolven, ook het merendeel van de huidige nieuwkomers gewoon weer levenslang in ons sociale vangnet terechtkomt. Kan je er allerlei vreselijk interessante analyses op loslaten, maar het eindresultaat is gewoon niet anders.Nee. En je kunt dit nog tien keer posten, maar dat maakt het niet ineens wel waar. We hebben nu aangetoond dat de cijfers die je noemde niet kloppen, dat je standpunt over personeelstekorten in de zorg niet klopt en dat je ideeën over de arbeidsmarkt niet juist zijn. Wat nu dus overblijft zijn je opmerkingen over nieuwkomers die voor de rest van hun leven niets gaan doen. Als je die nu elke keer wilt posten, dan zeg ik nu alvast dat ik er anders over denk.
Alle reacties Link kopieren
quote:barbaracartland schreef op 23 juni 2016 @ 22:14:

[...]





Maar je had dus geen gelijk. Je kunt niet zomaar wat schrijven omdat je denkt dat het zo is. Er zijn tekorten aan personeel terwijl er ook werkzoekenden zijn. Dat is mij zelfs nog geleerd bij economie I, vroeger.Nou, dan zou ik zeggen, geef dan eerst al die werkzoekenden weer een baan, neem dan eerst alle zorgmedewerkers die de afgelopen jaren aan de kant zijn gezet, weer op goede sociale voorwaarden in dienst, en ga dan kijken wat je eventueel nog nodig hebt verder. Genoeg zorgmedewerkers die maar wát graag weer op een behoorlijk contract aan de slag willen.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
quote:barbaracartland schreef op 23 juni 2016 @ 22:16:

[...]





Nee. En je kunt dit nog tien keer posten, maar dat maakt het niet ineens wel waar. We hebben nu aangetoond dat de cijfers die je noemde niet kloppen, dat je standpunt over personeelstekorten in de zorg niet klopt en dat je ideeën over de arbeidsmarkt niet juist zijn. Wat nu dus overblijft zijn je opmerkingen over nieuwkomers die voor de rest van hun leven niets gaan doen. Als je die nu elke keer wilt posten, dan zeg ik nu alvast dat ik er anders over denk.Kan. Ik hoop dat we er allebei over 5 jaar nog zijn, en dan zal ik je eraan helpen herinneren.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
quote:barbaracartland schreef op 23 juni 2016 @ 21:43:

[...]





Ik ken ze persoonlijk uit het vrijwilligerscircuit. Ik vind het een prima omschrijving, maar ik vind ze wel echt heel lief, ook al zijn ze soms een beetje naief en/of stiekem heel weldoenerig arrogant.



Maar de aansluiting van bepaalde groepen op de arbeidsmarkt is een probleem. De vraag is echter wie dat probleem moet oplossen. Is het een probleem van de overheid, zou die zich moeten inmengen? Of zien we het wat liberaler en menen we dat de werklozen zelf maar moeten omscholen in iets wat gewilder is?Dat is een lastige. Ik vind dat enerzijds de oplossing ligt bij werkgevers die naarstig op zoek zijn naar geschikte werknemers. Anderzijds liggen er wellicht ook kansen bij werklozen. Hoewel ik ook denk dat voor sommigen de kans om nog aan het werk te komen wel heel erg klein is. Zonder dat zij zich daar schuldig over hoeven te voelen overigens.
De zin van het leven, die schrijf je zelf.
quote:pejeka schreef op 23 juni 2016 @ 22:17:

[...]





Kan. Ik hoop dat we er allebei over 5 jaar nog zijn, en dan zal ik je eraan helpen herinneren.Waaraan? Dat je argumenten niet klopten en dat je ervoor koos om vrij beperkte retorische trucjes toe te passen?
Alle reacties Link kopieren
quote:barbaracartland schreef op 23 juni 2016 @ 22:25:

[...]





Waaraan? Dat je argumenten niet klopten en dat je ervoor koos om vrij beperkte retorische trucjes toe te passen?Nee. Dan kunnen we samen de objectieve cijfers bekijken van hoeveel van de nieuwkomers inderdaad de eigen broek zijn gaan ophouden.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Vandaag is er in de leuke benedenwoning onder een vriendin een Syriër ingetrokken. Is hier sinds september, heeft een uitkering en 5000 gekregen om in te richten.

Ik hoopte ook op een benedenwoning net als een ander kennisje die noodgedwongen bij ouders zit omdat ze geen trappen meer kan lopen.

15 jaar ingeschreven op benedenhuizen en meer dan 30 jaar woonpunten Maar néé Hij krijgt de woning..

Ik vind het zo verdomde oneerlijk.

En ja hij is overduidelijk een economische "vluchteling" Van zijn hele familie zit er nog maar één in syrie En nee geen gevaar verteld hij lachend, geen werk.

Echt, je zou er toch iets van worden.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat de fout die vaak gemaakt wordt, is dat we persoonlijke sympathie verwarren met integratievermogen.



Tuurlijk, heel veel van die mensen zijn op zich als persoon ontzettend aardige schattige vriendelijke mensen die geen mens kwaad toewensen.



Tegelijkertijd moeten we gewoon constateren dat ontzettend aardig schattig en vriendelijk zijn niet wil zeggen dat je hier in Nederland ook in staat gaat zijn een zelfstandig bestaan op te bouwen. En de realiteit is dan ook dat de meesten van die mensen dat niet lukt. Te weinig opleiding, te weinig kennis, te weinig vermogen om zich aan deze maatschappij aan te passen. En soms ook te weinig zin om daar moeite voor te doen.



Kan je er nijdig om worden als mensen dat nuchtere feit constateren, of het niet realistisch vinden, maar tot nu toe geven alle cijfers hieromtrent niks anders te zien.



En dan kan je wel denken of wensen dat het nú, met de huidige stroom immigranten, opeens als bij toverslag anders zal zijn, maar hoe realistisch is dat dan?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven