Algemeen vluchtelingentopic deel 7

22-06-2016 21:20 2939 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,



In dit topic krijgen jullie de ruimte om te discussiëren over het vluchtelingenonderwerp. Aangezien dit een onderwerp is wat veel emoties oproept, willen we de discussie centraal houden en zullen alle andere topics worden voorzien van een slotje. Nieuwe topics zullen worden verwijderd.



Wat is er anders dan bij andere topics?

- De moderatie op dit topic zal, wegens de gevoeligheid van het onderwerp, extra streng zijn.



- Wat niet mag: op de man spelen, stemmingmakerij, discrimineren, uiten van vreemdelingenhaat.



- Genomen beslissingen voor het uitdelen van waarschuwingen/bans, zullen niet ter discussie staan binnen dit topic. Mocht je het niet eens zijn met een genomen beslissing, dan kun je dit kenbaar maken door te mailen naar forum@viva.nl.



Het vluchtelingenvraagstuk is een moeilijk vraagstuk met vele verschillende standpunten. Laten we dit topic gebruiken om hier op een beschaafde manier met elkaar over in gesprek te gaan.



Deel 1 kunnen jullie hier vinden: Algemeen vluchtelingentopic

Deel 2: Algemeen vluchtelingentopic deel 2

Deel 3: Algemeen vluchtelingentopic deel 3

Deel 4: Algemeen vluchtelingentopic deel 4

Deel 5: Algemeen vluchtelingentopic deel 5



Met vriendelijke groet,



Het Moderatorteam & Community Manager VIVA



Update 27-10-2015

Let op! Er is besloten om het initiële beleid binnen dit topic, waarbij wij werkten met het toepassen van pijlerbans, aan te passen naar het reguliere bansysteem. Het bansysteem is hier terug te vinden: Huisregels
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Alle reacties Link kopieren
quote:nina1966 schreef op 23 juni 2016 @ 22:29:

Vandaag is er in de leuke benedenwoning onder een vriendin een Syriër ingetrokken. Is hier sinds september, heeft een uitkering en 5000 gekregen om in te richten.

Ik hoopte ook op een benedenwoning net als een ander kennisje die noodgedwongen bij ouders zit omdat ze geen trappen meer kan lopen.

15 jaar ingeschreven op benedenhuizen en meer dan 30 jaar woonpunten Maar néé Hij krijgt de woning..

Ik vind het zo verdomde oneerlijk.

En ja hij is overduidelijk een economische "vluchteling" Van zijn hele familie zit er nog maar één in syrie En nee geen gevaar verteld hij lachend, geen werk.

Echt, je zou er toch iets van worden.Begrijp je nu waarom we PVV moeten stemmen maart 2017
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Rik78 schreef op 23 juni 2016 @ 18:45:

[...]





We zullen dit met positiviteit moeten benaderen.



Waarom?



Hoe meer problemen deze overheid ondervind van het open deur beleid des te eerder zijn ze bereid er mee te stoppen.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Rik78 schreef op 23 juni 2016 @ 21:40:

[...]





C) een andere oplossing?



.Voorstel van Buma (CDA) een ontheemdenstatus zonder kans op gezinshereniging of verblijfsvergunning.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:Rik78 schreef op 23 juni 2016 @ 21:55:

[...]



Oh ok. Nee. Dan zal het natuurlijk wel zo zijn voor alle vluchtelingen en alle nationaliteiten.



Kun je zelf zien dat je een enorm vooroordeel hebt?



Ik zeg niet dat dat voor alle vluchtelingen en nationaliteiten geldt, maar ik durf hier wel te beweren dat het bij veel allochtone bedrijfjes gebruikelijk is dat er zwart gewerkt wordt. Ik merk het dagelijks in de praktijk. Dat noem jij dan een vooroordeel, maar voor mij is het een feit.



Vraag het eens na bij een bevriende Turk, Marokkaan of Syriër na. Of heb je die niet onder je vrienden? Zij zullen mijn verhaal zeker bevestigen. In die landen van herkomst is een dergelijke werkwijze normaal.
quote:nina1966 schreef op 23 juni 2016 @ 22:29:

Vandaag is er in de leuke benedenwoning onder een vriendin een Syriër ingetrokken. Is hier sinds september, heeft een uitkering en 5000 gekregen om in te richten.

Ik hoopte ook op een benedenwoning net als een ander kennisje die noodgedwongen bij ouders zit omdat ze geen trappen meer kan lopen.

15 jaar ingeschreven op benedenhuizen en meer dan 30 jaar woonpunten Maar néé Hij krijgt de woning..

Ik vind het zo verdomde oneerlijk.

En ja hij is overduidelijk een economische "vluchteling" Van zijn hele familie zit er nog maar één in syrie En nee geen gevaar verteld hij lachend, geen werk.

Echt, je zou er toch iets van worden.En dan zijn er nog steeds naïevelingen die geloven dat het allemaal zielige vluchtelingen zijn. Het is om uit je vel te springen. Die voorrang begrijp ik echt niet. Zet ze maar eerst in een flat, kantoorgebouw of containerwoning en anders wachten ze nog maar in de opvang. Hopelijk bedenken ze zich dan nog en gaan ze terug naar huis.
Alle reacties Link kopieren
quote:hollebollegijs schreef op 23 juni 2016 @ 22:43:

[...]





Waarom?



Hoe meer problemen deze overheid ondervind van het open deur beleid des te eerder zijn ze bereid er mee te stoppen.



Er is helemaal geen open deur beleid.



Jullie klagen dat de vluchteling meer dan gemiddeld aanspraak doet op een uitkering, dus we zullen die mensen zo veel mogelijk aan het werk moeten krijgen.



Maar Ho! Nee dat kan ook niet want dan pikt de vluchteling de baan van "een Nederlander" in.



Voor dat soort negativisme is geen plek in dit vraagstuk.
Alle reacties Link kopieren
quote:Pientjexxxx schreef op 23 juni 2016 @ 22:51:

[...]





En dan zijn er nog steeds naïevelingen die geloven dat het allemaal zielige vluchtelingen zijn. Het is om uit je vel te springen. Die voorrang begrijp ik echt niet. Zet ze maar eerst in een flat, kantoorgebouw of containerwoning en anders wachten ze nog maar in de opvang. Hopelijk bedenken ze zich dan nog en gaan ze terug naar huis.

Ik ben het met je eens. Dat is ook oneerlijk als het precies zo gegaan is als Nina beschrijft. Toch zegt me iets dat er een nuance ontbreekt. Een Syriër die lachend verteld dat het heus wel veilig is in Syrië gaat er bij mij moeilijk in.



Maar ja, dan nog, het is niet de schuld van se Syriër dat hij die woning krijgt? Dat doen we he-le-maal zelf en het is vergif om mensen zo te betuttelen. 5.000 euro om in te richten ? Serieus!?

Wat mij betreft kunnen ze inventaris van de Kringloop en Leger Des Heils krijgen. En dan sparen ze maar voor een nieuwe bank, net zoals eenieder.
Alle reacties Link kopieren
quote:Pientjexxxx schreef op 23 juni 2016 @ 22:47:

[...]





Ik zeg niet dat dat voor alle vluchtelingen en nationaliteiten geldt, maar ik durf hier wel te beweren dat het bij veel allochtone bedrijfjes gebruikelijk is dat er zwart gewerkt wordt. Ik merk het dagelijks in de praktijk. Dat noem jij dan een vooroordeel, maar voor mij is het een feit.



Vraag het eens na bij een bevriende Turk, Marokkaan of Syriër na. Of heb je die niet onder je vrienden? Zij zullen mijn verhaal zeker bevestigen. In die landen van herkomst is een dergelijke werkwijze normaal.

Dit is stemmingmakerij.

Totale nonsense in deze discussie.
Alle reacties Link kopieren
quote:hollebollegijs schreef op 23 juni 2016 @ 22:47:

[...]





Voorstel van Buma (CDA) een ontheemdenstatus zonder kans op gezinshereniging of verblijfsvergunning.

Dus dan blijf je deze mensen tot het oneindige financieel spekken en door het klassenverschil, je gaat feitelijk een 2e rangs burger maken, zullen er ghettos gevormd worden met alle ellende van dien.



Wat een achterlijk idee van die Buma.
Tja:



http://nos.nl/artikel/2113172-nauwelijk ... ingen.html



Gemeenten zijn bang dat 90 % van de vluchtelingen die de afgelopen jaren naar Nederland zijn gekomen niet of nauwelijks werk zullen vinden. Dat blijkt uit een enquête van Kennisplatform Integratie en Samenleving onder 200 gemeenten.



Meer dan de helft van de mensen (60%) heeft eerst een opleiding nodig of moet geactiveerd worden. Zo'n 30 % is helemaal niet aan werk te helpen volgens de ondervraagde gemeenten.



Van de nieuwkomers die in 2013 in Nederland arriveerden, is slechts de helft binnen de afgesproken termijn geslaagd voor het inburgeringsexamen. Nieuwkomers krijgen drie jaar de tijd om de taal leren en kennis van de Nederlandse samenleving op te doen. Dat proces wordt afgesloten met een inburgeringsexamen.



Van de 53.000 migranten die zich in de jaren 2013, 2014 en 2015 in Nederland vestigden, moeten nog 47.000 voldoen aan hun verplichtingen. Het gaat overigens niet alleen om vluchtelingen, maar ook andere nieuwkomers.
Alle reacties Link kopieren
quote:YellowDiamond schreef op 24 juni 2016 @ 07:29:

Tja:



http://nos.nl/artikel/2113172-nauwelijk ... ingen.html



Gemeenten zijn bang dat 90 % van de vluchtelingen die de afgelopen jaren naar Nederland zijn gekomen niet of nauwelijks werk zullen vinden. Dat blijkt uit een enquête van Kennisplatform Integratie en Samenleving onder 200 gemeenten.



Meer dan de helft van de mensen (60%) heeft eerst een opleiding nodig of moet geactiveerd worden. Zo'n 30 % is helemaal niet aan werk te helpen volgens de ondervraagde gemeenten.



Van de nieuwkomers die in 2013 in Nederland arriveerden, is slechts de helft binnen de afgesproken termijn geslaagd voor het inburgeringsexamen. Nieuwkomers krijgen drie jaar de tijd om de taal leren en kennis van de Nederlandse samenleving op te doen. Dat proces wordt afgesloten met een inburgeringsexamen.



Van de 53.000 migranten die zich in de jaren 2013, 2014 en 2015 in Nederland vestigden, moeten nog 47.000 voldoen aan hun verplichtingen. Het gaat overigens niet alleen om vluchtelingen, maar ook andere nieuwkomers.Dus is het noodzaak, zoals ik al eerder schreef, te investeren in omscholingen en eisen/doelen te stellen. Verder moeten we ook de bureaucratie verminderen om vluchtelingen aan de slag te krijgen.
De Brexit is een feit!



Ik hoop dat dit het begin is van het politieke einde van de EU. Samenwerking prima maar geldverslindende ongekozen politici die alles voor alle landen bepalen mogen wieberen.



Op naar een Nederlandse exit waarmee we weer zeggenschap krijgen over ons eigen land.
Alle reacties Link kopieren
quote:hollebollegijs schreef op 23 juni 2016 @ 22:40:

[...]





Begrijp je nu waarom we PVV moeten stemmen maart 2017Ja joh stem PVV. Wilders de volgende Milosevic. De oplossing voor al onze problemen. Bouw gelijk een hele hoge muur om Nederland heen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Ikbenanoniem schreef op 24 juni 2016 @ 08:50:

De Brexit is een feit!



Ik hoop dat dit het begin is van het politieke einde van de EU. Samenwerking prima maar geldverslindende ongekozen politici die alles voor alle landen bepalen mogen wieberen.



Op naar een Nederlandse exit waarmee we weer zeggenschap krijgen over ons eigen land.Je plaatst in het verkeerde topic.
quote:Rik78 schreef op 24 juni 2016 @ 06:53:

[...]



Dit is stemmingmakerij.

Totale nonsense in deze discussie.Ik spreek uit ervaring en jij roept dat het nonsens is, maar trek het verhaal eerst eens na voordat je zoiets roept.
Alle reacties Link kopieren
quote:Pientjexxxx schreef op 24 juni 2016 @ 10:54:

[...]





Ik spreek uit ervaring en jij roept dat het nonsens is, maar trek het verhaal eerst eens na voordat je zoiets roept.Dat is niks vergeleken met de grote fraudes gepleegd door b.v. de gewone Nederlandse zorginstelling, bankmedewerker e.d. Dat kost de samenleving juist geld. Die zwartwerker is te vergelijken met een kruimeltjes dief. Al is het natuurlijk niet de bedoeling.
Alle reacties Link kopieren
quote:Pientjexxxx schreef op 24 juni 2016 @ 10:54:

[...]





Ik spreek uit ervaring en jij roept dat het nonsens is, maar trek het verhaal eerst eens na voordat je zoiets roept.



Jouw post valt in de categorie van 'mijn opa heeft tot zijn 93e gerookt en is nooit ziek geworden dus roken valt wel mee'.

Of zoals HBG spamt met propaganda als 'asielzoekers vernielen AZC', dus alle (of zeker het merendeel) van de asielzoekers zijn vandalen en agressief.



Het is gewoon nonsens.
quote:Rik78 schreef op 24 juni 2016 @ 11:41:

[...]





Jouw post valt in de categorie van 'mijn opa heeft tot zijn 93e gerookt en is nooit ziek geworden dus roken valt wel mee'.

Of zoals HBG spamt met propaganda als 'asielzoekers vernielen AZC', dus alle (of zeker het merendeel) van de asielzoekers zijn vandalen en agressief.



Het is gewoon nonsens.Er wordt wel degelijk vernield in AZC's daar heb ik via mijn werk dus ook mee te maken. Alles wat jij niet ziet of meemaakt, wuif je voor het gemak maar weg. Wat je niet ziet, bestaat niet. Nogal kortzichtig vind ik dat. Zoals ik al eerder voorgesteld heb: vraag het zelf eens na bij onze allochtone medemens. Of ga eens solliciteren bij zo'n bedrijfje. Dan zul je zien dat ik wel degelijk gelijk heb.
Alle reacties Link kopieren
quote:Pientjexxxx schreef op 24 juni 2016 @ 11:46:

[...]





Er wordt wel degelijk vernield in AZC's daar heb ik via mijn werk dus ook mee te maken. Alles wat jij niet ziet of meemaakt, wuif je voor het gemak maar weg. Wat je niet ziet, bestaat niet. Nogal kortzichtig vind ik dat. Zoals ik al eerder voorgesteld heb: vraag het zelf eens na bij onze allochtone medemens. Of ga eens solliciteren bij zo'n bedrijfje. Dan zul je zien dat ik wel degelijk gelijk heb.



Je leest niet wat ik schrijf.



Ik schrijf niet dat er niet vernield wordt in AZC's, dat zal zeker zo zijn. Alleen je maakt dan een denkfout door te stellen dat alle (of het merendeel van de) asielzoekers dan vandalen zijn.

Je zult gelijk hebben dat die Turken in jouw omgeving zwart werken. Maar dan kun je niet concluderen dat alle (of het merendeel van de) Turken/buitenlanders/asielzoekers zwart werken.



Je hebt geen gelijk. Het is nonsens.
Alle reacties Link kopieren
quote:Rik78 schreef op 24 juni 2016 @ 07:59:

[...]





Dus is het noodzaak, zoals ik al eerder schreef, te investeren in omscholingen en eisen/doelen te stellen. Verder moeten we ook de bureaucratie verminderen om vluchtelingen aan de slag te krijgen.





Joh slaap lekker verder. Mijn ervaring (werk dat ik tot 5 maanden geleden nog had) was anders. Eenmaal hier gesitueerd, in de bijstand en toeslagen, is eisen/doelen stellen vaak niet mogelijk. Veel mensen voelen zich niet verantwoordelijk om iets bij te dragen. Bijstand, toeslagen en een beetje zwart erbij verdienen levert nl net zo veel op als een fulltime baan.



Luister Rik, waar ik mij zelf echt dood aan erger is de taalachterstand bij de kinderen. Kun je dit wel bij de overheid neerleggen wat ons klauwen met geld kost, net als vele andere opties die jij maar zit te voeren (investeren etc) MAAR ik erger me wezenloos als ik ouders hun kinderen naar school zie brengen, uit school zie halen, in de supermarkt lopen weet ik potverdorie waar nog meer en in hun eigen taal zie communiceren met hun kinderen. Praat Nederlands!!Wat iemand achter zijn voordeur doet moet je zelf weten maar op straat, openbare plekken, zeker op scholen hoort er gewoon Nederlands gesproken te worden. Het houdt niet op bij een inburgeringscursus. Het gaat dan nog een stap verder. En mensen nemen deze verantwoording al niet, laat staan de rest.
Alle reacties Link kopieren
quote:Acer1968 schreef op 24 juni 2016 @ 12:20:

[...]





Joh slaap lekker verder. Mijn ervaring (werk dat ik tot 5 maanden geleden nog had) was anders. Eenmaal hier gesitueerd, in de bijstand en toeslagen, is eisen/doelen stellen vaak niet mogelijk. Veel mensen voelen zich niet verantwoordelijk om iets bij te dragen. Bijstand, toeslagen en een beetje zwart erbij verdienen levert nl net zo veel op als een fulltime baan.



Luister Rik, waar ik mij zelf echt dood aan erger is de taalachterstand bij de kinderen. Kun je dit wel bij de overheid neerleggen wat ons klauwen met geld kost, net als vele andere opties die jij maar zit te voeren (investeren etc) MAAR ik erger me wezenloos als ik ouders hun kinderen naar school zie brengen, uit school zie halen, in de supermarkt lopen weet ik potverdorie waar nog meer en in hun eigen taal zie communiceren met hun kinderen. Praat Nederlands!!Wat iemand achter zijn voordeur doet moet je zelf weten maar op straat, openbare plekken, zeker op scholen hoort er gewoon Nederlands gesproken te worden. Het houdt niet op bij een inburgeringscursus. Het gaat dan nog een stap verder. En mensen nemen deze verantwoording al niet, laat staan de rest.



Je eerste punt over de bijstand. Je punt heeft dan ook niets met vluchtelingen te maken maar je vindt de bijstand te hoog zodat werken niet loont. Toch? Dat geldt dan net zo hard voor Nederlanders.



Gelukkig leven we in een vrij land waar iedereen elke taal mag spreken. Ik spreek ook gewoon Nederlands met mijn kind in het buitenland. Mag dat niet volgens jou?



Waarom ergert je het als je een andere taal hoort?
Alle reacties Link kopieren
quote:Rik78 schreef op 24 juni 2016 @ 06:50:

[...]



Ik ben het met je eens. Dat is ook oneerlijk als het precies zo gegaan is als Nina beschrijft. Toch zegt me iets dat er een nuance ontbreekt. Een Syriër die lachend verteld dat het heus wel veilig is in Syrië gaat er bij mij moeilijk in.



Maar ja, dan nog, het is niet de schuld van se Syriër dat hij die woning krijgt? Dat doen we he-le-maal zelf en het is vergif om mensen zo te betuttelen. 5.000 euro om in te richten ? Serieus!?

Wat mij betreft kunnen ze inventaris van de Kringloop en Leger Des Heils krijgen. En dan sparen ze maar voor een nieuwe bank, net zoals eenieder.Voor hém. Dat het voor sommigen niet veilig is lijkt me meer dan duidelijk. En die mensen moeten ook geholpen. Die mensen zijn ook bereid om álle hulp te aanvaarden en zitten dankbaar in een container omdat het veilig is.

De economische "vluchteling" hobbelt mee en dat is gewoon niet eerlijk en daar krijg je ook de scheve gezichten van.

Ze moeten echt beter gaan screenen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Rik78 schreef op 24 juni 2016 @ 07:59:

[...]





Dus is het noodzaak, zoals ik al eerder schreef, te investeren in omscholingen en eisen/doelen te stellen. Verder moeten we ook de bureaucratie verminderen om vluchtelingen aan de slag te krijgen.

Nee het is noodzaak om te zorgen dat het veilig word in die landen en niet om politieke redenen alles maar te laten gebeuren.

En vang ze op in landen waar ze kwa cultuur beter passen en de taal spreken. Geef eten, bed etc maar géén geld.
Alle reacties Link kopieren
quote:Rik78 schreef op 24 juni 2016 @ 12:46:

[...]





Je eerste punt over de bijstand. Je punt heeft dan ook niets met vluchtelingen te maken maar je vindt de bijstand te hoog zodat werken niet loont. Toch? Dat geldt dan net zo hard voor Nederlanders.



Gelukkig leven we in een vrij land waar iedereen elke taal mag spreken. Ik spreek ook gewoon Nederlands met mijn kind in het buitenland. Mag dat niet volgens jou?

Waarom ergert je het als je een andere taal hoort?



Er is toch al een aantal keer gezegd dat veel vluchtelingen eenmaal met verblijsstatus in de bijstand blijven. Ik heb niet gezegd dat ik de bijstand te hoog vind maar dat + zwartwerken levert genoeg op. Ook deze verhalen ken ik van mijn werk. Niet dat mijn werk daarbij betrokken was maar wel de cliënten waar wij mee te maken hadden (en zij nog steeds hebben).

En ja dat geldt net zo hard voor de Nederlanders. Maar " 1 rotte appel op de schaal" is wel genoeg vind je niet?



Waarom ik mij daar zo aan erger (lees nou ff mijn post) is dat er taalachterstand is. Een stukje verantwoording ligt bij de overheid maar het grootste deel ligt bij de opvoeding. Er hoort gewoon Nederlands gesproken te worden.

Het kost klauwen met geld bovenop de rest aan investeringen om de achterstand weg te werken.



En waar heb jij het over als je zegt: ik spreek in het buitenland ook Nederlands?
Alle reacties Link kopieren
quote:nina1966 schreef op 24 juni 2016 @ 12:52:

[...]

Voor hém. Dat het voor sommigen niet veilig is lijkt me meer dan duidelijk. En die mensen moeten ook geholpen. Die mensen zijn ook bereid om álle hulp te aanvaarden en zitten dankbaar in een container omdat het veilig is.

De economische "vluchteling" hobbelt mee en dat is gewoon niet eerlijk en daar krijg je ook de scheve gezichten van.

Ze moeten echt beter gaan screenen.



Grappig hoe een Nederlander een beeld heeft van 'de échte vluchteling'. Die moeten 'dankbaar in een container zitten'.



Syrië is onveilig nu, daar hoeven we niet over te discussieren lijkt me? Dat maakt deze man een vluchteling en geen economische asielzoeker.

De economische asielzoeker krijgt geen asiel omdat het geen vluchteling is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven