Op de PVV stemmen in maart

15-11-2016 22:31 3039 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gaan jullie de komende verkiezingen op de PVV stemmen? Dit vroeg ik me af aangezien ze er bij de peilingen van Brexit en de verkiezingen in de VS zo ver naast zaten.

En wat zijn jullie beslissende redenen om het wel of niet te doen? (Niet alle voor en tegens noemen die er te noemen zijn, maar wat voor jou de reden is)

Gaan jullie op de PVV stemmen?

Totaal aantal stemmen: 1065

Ja (12%)
Misschien, neiging naar ja (7%)
Misschien, neiging naar nee (3%)
Nee (77%)
Alle reacties Link kopieren
quote:Eindeloos schreef op 15 november 2016 @ 22:48:

[...]





In de USA zou ook 20 % op Trump stemmen, wacht maar achter het gordijntje..... Gelukkig werkt ons kiessysteem anders dan dat in de US. Met ons systeem had Trump net verloren.
Alle reacties Link kopieren
quote:Eindeloos schreef op 15 november 2016 @ 22:48:

[...]





In de USA zou ook 20 % op Trump stemmen, wacht maar achter het gordijntje.....



Hoop het echt.

Ik denk iig dat die peiling van de Hond niet klopt. Hoe kan D66 nu stijgen? Mensen willen juist nog meer vluchtelingen en nog meer Europa? Ik denk dat het vooral goed voor je imago is om je een D66-profiel aan te meten voor een goede baan.

In de rechtspraak, bij de overheid, in het onderwijs enzo. Maar mensen stemmen er niet echt op die schaal op. Anders had hij veel meer zetels gehad.
Als je zelf al weet wat je gaat stemmen, waarom wil je dan weten waarom andere mensen niet op de beweging van jouw keuze stemmen?
Nee, absoluut niet. De reden: omdat ik het met het overgrote deel van zijn partijprogramma en uitspraken niet eens ben.
Alle reacties Link kopieren
quote:barbaracartland schreef op 15 november 2016 @ 22:54:

Als je zelf al weet wat je gaat stemmen, waarom wil je dan weten waarom andere mensen niet op de beweging van jouw keuze stemmen?Uit interesse.
Alle reacties Link kopieren
Nee omdát

- Mijn mening haaks op die van hem staat

- Ik jeuk krijg van zijn populistisch geblaat

- Ik vind dat hij de samenleving polariseert in plaats van verbindt, en dat vind ik zorgelijk

- Ik de manier waarop hij zijn partij vormgeeft nou niet echt een goed voorbeeld vind om een democratie te kunnen leiden
Desime, kun je je niet voorstellen dat er mensen door het haatgeblaat tegen vluchtelingen en de idioterie van Wilders juist op zoek gaan naar een beetje menselijkheid en inhoud?



Dankzij de uitspraken van: vul hier maar een willekeurige anti-migrant/vluchteling propaganda verkondiger ben ik richting links gegaan. En met mij velen.



Geen D66 trouwens. Ik weet het nog niet. Komt bij mij altijd wat geks uit kieswijzer. CU of 50 plus de laatste keer
Alle reacties Link kopieren
quote:parbleumondieu schreef op 15 november 2016 @ 22:50:

[...]



Gelukkig werkt ons kiessysteem anders dan dat in de US. Met ons systeem had Trump net verloren.



Tja. En dan nog weet je niet wie in nederland het kabinet gaat vormen of de mp wordt.

Dat is namelijk hoe het in Nederland gaat. De grootste partij zijn, wil niet automatisch zeggen dat je ook in de regering komt en de mp levert. Dat is afhankelijk van de formatie.



Waarom noem je het trouwens rechtse dwalingen? Dat zijn gewoon mensen die een andere mening/standpunt hebben over hoe zij Nederland voor zich zien. Dwaling klinkt nogal neerbuigend. Tolerantie start bij jezelf en niet door andersdenkenden als 'dwalend' te zien.

Oh. En ik heb ook altijd links gestemd.
quote:Desime schreef op 15 november 2016 @ 22:55:

[...]





Uit interesse.



Oké.



Ik stem niet op de PVV

1. ik stem niet op een ondemocratische beweging met maar één lid

2. ik ben zowel rechtser als linkser dan de PVV en hieruit volgt natuurlijk punt

3. ik ben het niet eens met de standpunten van de PVV
Mensen die PVV willen gaan stemmen zouden iets meer feiten moeten lezen en iets minder moeten luisteren naar dom populistisch geneuzel en hun 'onderbuikgevoel'.



Hoe dom ook, om alleen op de PVV te stemmen omdat je bang bent voor vluchtelingen. Precies waarom op die Brexit is gestemd, terwijl daar véééél meer narigheid van komt dan mensen denken. Net als met stemmen op de PVV. En net als er in Amerika gaat gebeuren. Haat, racisme en populisme is nooit het antwoord. Daar krijg je hele nare dingen van. Of is iedereen dat alweer vergeten?



Kortom, niet alleen maar lezen wat Geertje blaat, maar ook eens kijken naar de harde feiten, zodat je kunt concluderen dat hij voornamelijk onzin praat. Om over dat vod van een partijprogramma nog maar te zwijgen.
Alle reacties Link kopieren
Piratenpartij of Christenunie ?

We moeten de programma's nog bekijken.



In elk geval geen VVD, D66, DENK, SP, PVDA, CDA, GROENLINKS, PVDD, NCPN, SGP.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Nee, omdat ik vind dat hij geen realistische oplossingen heeft.



Hij wil bijvoorbeeld alle moskees sluiten en een verbod op de Koran invoeren. Afgezien van wat ik daarvan vind, hoe zien jullie dat voor je, Pvv-stemmers? Dat komt toch nooit door de wetgeving heen?
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat
Nee.
Alle reacties Link kopieren
Over mijn lijk!
Ab imo pectore
Alle reacties Link kopieren
quote:Snoesje666 schreef op 15 november 2016 @ 23:01:

Piratenpartij of Christenunie ?

We moeten de programma's nog bekijken.



In elk geval geen VVD, D66, DENK, SP, PVDA, CDA, GROENLINKS, PVDD, NCPN, SGP.CU heeft echt een goed programma vond ik. Hele stabiele partij ook.
quote:Monatala schreef op 15 november 2016 @ 23:02:

Nee, omdat ik vind dat hij geen realistische oplossingen heeft.



Hij wil bijvoorbeeld alle moskees sluiten en een verbod op de Koran invoeren. Afgezien van wat ik daarvan vind, hoe zien jullie dat voor je, Pvv-stemmers? Dat komt toch nooit door de wetgeving heen?Die kijken niet veel verder dan hun neus lang is.
quote:MiniMe3 schreef op 15 november 2016 @ 23:01:

Mensen die PVV willen gaan stemmen zouden iets meer feiten moeten lezen en iets minder moeten luisteren naar dom populistisch geneuzel en hun 'onderbuikgevoel'.



Hoe dom ook, om alleen op de PVV te stemmen omdat je bang bent voor vluchtelingen. Precies waarom op die Brexit is gestemd, terwijl daar véééél meer narigheid van komt dan mensen denken. Net als met stemmen op de PVV. En net als er in Amerika gaat gebeuren. Haat, racisme en populisme is nooit het antwoord. Daar krijg je hele nare dingen van. Of is iedereen dat alweer vergeten?



Kortom, niet alleen maar lezen wat Geertje blaat, maar ook eens kijken naar de harde feiten, zodat je kunt concluderen dat hij voornamelijk onzin praat. Om over dat vod van een partijprogramma nog maar te zwijgen.Niet om het een of ander, maar met dit soort meningen te uiten krijg je precies wat je niet wil. Zie Brexit en Trump.
Alle reacties Link kopieren
quote:Desime schreef op 15 november 2016 @ 22:51:

[...]





Hoop het echt.

Ik denk iig dat die peiling van de Hond niet klopt. Hoe kan D66 nu stijgen? Mensen willen juist nog meer vluchtelingen en nog meer Europa? Ik denk dat het vooral goed voor je imago is om je een D66-profiel aan te meten voor een goede baan.

In de rechtspraak, bij de overheid, in het onderwijs enzo. Maar mensen stemmen er niet echt op die schaal op. Anders had hij veel meer zetels gehad.



Praatjes vullen geen rooie gaatjes.

Wacht maar rustig af wat er in Maart gaat gebeuren, je zult versteld staan.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
quote:pruttel schreef op 15 november 2016 @ 22:58:

Desime, kun je je niet voorstellen dat er mensen door het haatgeblaat tegen vluchtelingen en de idioterie van Wilders juist op zoek gaan naar een beetje menselijkheid en inhoud?



Dankzij de uitspraken van: vul hier maar een willekeurige anti-migrant/vluchteling propaganda verkondiger ben ik richting links gegaan. En met mij velen.



Geen D66 trouwens. Ik weet het nog niet. Komt bij mij altijd wat geks uit kieswijzer. CU of 50 plus de laatste keer



50plus heb ik de vorige keer ook gekregen van zo'n kieswijzer/stemwijzer ding. Ik vond dat toch een beetje onaardig, zó oud ben ik nu ook weer niet. Partij voor de Dieren ook een keer, dat wordt hem ook niet.



Ik hoop dat ze snel die wijzers weer updaten. Kan ik weer dom klikken en zien waar ik nu weer op uitkom.
Alle reacties Link kopieren
quote:MiniMe3 schreef op 15 november 2016 @ 23:01:

Mensen die PVV willen gaan stemmen zouden iets meer feiten moeten lezen en iets minder moeten luisteren naar dom populistisch geneuzel en hun 'onderbuikgevoel'.



.



Wat bedoel je precies met 'onderbuikgevoel', want persoonlijk krijg ik echt de kriebels van die term. Net als de term populisme. Vergaarbak voor van alles en nog wat, lijkt het wel.

Kun jij me uitleggen wat je ermee bedoelt?
Neen!!



Ik ben het in alle volledigheid niet met Geert eens.





Ik stem op de Piratenpartij, net zolang tot men in het huidige systeem tot inkeer komt.
Alle reacties Link kopieren
Nope. Ik ben allergisch voor populistisch geblaat. Ik wacht de stemwijzer af, maar het zal wel PvdA worden of zo.
Kijk uit malloot, een kokosnoot.
Alle reacties Link kopieren
Geert Wilders l*lt gewoon zo dom.



Hij zou in de leer moeten bij Marine le Pen.

Als die sh*t praat klinkt het als warme brioche met roomboter.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
quote:elein schreef op 15 november 2016 @ 22:56:

Nee omdát

- Mijn mening haaks op die van hem staat

- Ik jeuk krijg van zijn populistisch geblaat

- Ik vind dat hij de samenleving polariseert in plaats van verbindt, en dat vind ik zorgelijk

- Ik de manier waarop hij zijn partij vormgeeft nou niet echt een goed voorbeeld vind om een democratie te kunnen leidenDit. Keer 4.
Alle reacties Link kopieren
quote:tvandattum schreef op 15 november 2016 @ 23:03:

[...]





CU heeft echt een goed programma vond ik. Hele stabiele partij ook.Zal best, maar hun standpunten over abortus en het homohuwelijk zijn voor mij dealbreakers. Gaat 'm niet worden.
Kijk uit malloot, een kokosnoot.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven