exact vertellen wat je gegeten hebt vandaag

23-07-2015 22:14 3074 berichten
We spreken hier hoofdzakelijk over eten, maar inmiddels al een gezellig topic geworden, aangezien er dagelijks gepost wordt...dus we gaan ook weleens off topic



omdat ik het gewoon leuk vind om te lezen wat en hoeveel iedereen zoal eet:

wie durft hier te vertellen wat je vandaag exact hebt gegeten, dus helemaal niks weg laten :p..

ik trap af, vandaag best veel op..

ontbijt: 300 gram magere kwark met honing, havermout, ongezouten cashewnoten en rozijnen.

tussendoor: halve banaan

lunch: 2 harde bollen met zaden en noten zonder beleg.

tussendoor: klein zakje chips

diner: sla met dressing en komkommer, tomaat, ei, biefstuk met champignonroomsaus, klein portie gebakken aardappelen met een theelepel mayonaise, waterijsje

tussendoor 200 gram magere kwark met handje noten en rozijnen

perzik...



als ik het zo opschrijf denk ik, wat bizar veel...

ben benieuwd naar jullie eerlijke lijstjes
quote:gismo72 schreef op 23 juli 2015 @ 22:31:

[...]





Waarom niet 1 met lekker beleg?er zaten nootjes in en was onderweg
Ontbijt -

Lunch: paar kleine stukjes brood van bord van zoon gepikt toen hij niet meer hoefde.

Tussendoor: tuc break granenkoekje

Diner: 2 wraps met groente.



Relationeel gezeik waardoor ik al twee dagen amper een hap door mijn keel krijg, maar vond dat ik vanavond met diner wel moest eten uit angst straks van mijn stokje te gaan.
.
anoniem_176794 wijzigde dit bericht op 23-07-2015 22:35
Reden: Een keer is genoeg.
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ontbijt: Wasa zuurdesem cracker met appelstroop, Dolce Gusto ijskoffie



Tussendoor: Nootjes. (hazelnoot&amandel)



Lunch: 2 boterhammen met pindakaas en hagelslag, 400 ml roosvicee aardbei sinaasappel en een Wilde perzik



Tussendoor: Golden kiwi

400 ml roosvicee aardbei sinaasappelsap



Diner: Gebakken aardappeltjes met mayolijn en lightcurry, groentemix voor in de oven en kipschnitzel

Glas water



Tussendoor: Raketijsje



Doordeweeks eet ik meestal wat minder, om het weekend te compenseren haha. In het weekend eet ik meestal 1x friet met saus en 2 snacks. Vaak ook op visite dan of een feestje waar lekkere hapjes zijn.
quote:mimami schreef op 23 juli 2015 @ 22:31:

[...]





Voel me best goed eigenlijk, had al een maagband en die is toen verwijderd. Het is me heel erg meegevallen, nu kijken welk eten ik wel en niet kan verdragen maar tot nu toe lukt het prima en heb ik helemaal geen spijt (plus al 9 kilo afgevallen )veel beterschap!! fijn dag hét meevalt en succes met afvallen
Sorry liefzoontje ik reageerde niet erg aardig. Maar kan me echt kwaad maken over vrouwen die vinden dat ze bizar veel eten en eigenlijk veel te weinig voedingstoffen binnenkrijgen. Maar succes anyway.
quote:Liefzoontje83 schreef op 23 juli 2015 @ 22:34:

[...]





er zaten nootjes in en was onderwegDie met nootjes zijn inderdaad erg lekker!
-kom yoghurt met cruesli en honing

-nectarine.

- rol rolo

- krentenbol

- bakje kersen

- wat stukjes augurk

- 6 dropjes

- avondeten: Pasta, erwtjes, stukje vlees

- bakje yoghurt

- oreo cornetto

- 2 dropjes
quote:_blabla_ schreef op 23 juli 2015 @ 22:34:

Ontbijt -

Lunch: paar kleine stukjes brood van bord van zoon gepikt toen hij niet meer hoefde.

Tussendoor: tuc break granenkoekje

Diner: 2 wraps met groente.



Relationeel gezeik waardoor ik al twee dagen amper een hap door mijn keel krijg, maar vond dat ik vanavond met diner wel moest eten uit angst straks van mijn stokje te gaan.



Ahhh wat naar!! Hopelijk kun je weer snel beter eten..

ik heb nooit dat ik minder ga eten als ik stress heb..

want als ik iets irritant vind is wel legemaaggevoel
Alle reacties Link kopieren
4 boterhammen kaas

een appel

Pistoletje kaas

Kaassoufle

2 mini-stroopwafeltjes

Ongebrande noten

Pompoensoep

2 speltbroodjes huttenkase

hoorntje met 1 bolletje cookies-ijs

5 toastjes rambol



Ik ben zwanger en zit in de brood-en kaasfase volgens mij.
Alle reacties Link kopieren
quote:Liefzoontje83 schreef op 23 juli 2015 @ 22:36:

[...]





veel beterschap!! fijn dag hét meevalt en succes met afvallen Dank je wel en Jippie ook
[quote]Klonkje schreef op 23 juli 2015 @ 22:36:

Sorry liefzoontje ik reageerde niet erg aardig. Maar kan me echt kwaad maken over vrouwen die vinden dat ze bizar veel eten en eigenlijk veel te weinig voedingstoffen binnenkrijgen. Maar succes anyway.[/quote



dat was niet mijn bedoeling om je boos te maken...!

ik heb zelf niet het idee dat ik veel te weinig voedingsstoffen heb binnengekregen..
Laat begonnen dus;

Brunch:

1 grapefruit

300 gram magere yoghurt

1 eetlepel honing

20 gram hennepzaad

10 gram lijnzaad

2 koffie en 4 thee



Diner:

300 gram kabeljauw

1 rode paprika

100 gram tomaat

1 ui



Tussendoor:

Pruimen

1 appel

80 gram noten

en straks 150 gram kwark met wat erin.
Ontbijt : kop thee

Tussendoor : 2 kleine roze koeken.

Paar slokken cola in de middag.

Avondeten : 6 taco-bakjes met gehakt + mix, kidneybonen, mais, tomaat, sla, geraspte kaas en salsasaus mild.

2 glazen cola.

Calipo mini.
quote:Wintertime16 schreef op 23 juli 2015 @ 22:40:

4 boterhammen kaas

een appel

Pistoletje kaas

Kaassoufle

2 mini-stroopwafeltjes

Ongebrande noten

Pompoensoep

2 speltbroodjes huttenkase

hoorntje met 1 bolletje cookies-ijs

5 toastjes rambol



Ik ben zwanger en zit in de brood-en kaasfase volgens mij.heel herkenbaar!! ik at tijdens mijn zwangerschap wel acht boterhammen per dag
Alle reacties Link kopieren
Het exacte hoeveelheid in grammen weet ik zo niet maar ik heb ontbeten met halfvolle melk met Brinta/havermout en een glas karnemelk , tussendoor twee nectarines en een handjevol snoeptomaatjes, gelunched met een Libanees volkoren flatbread met een 'sausje' van Griekse yoghurt/bieslook/peterselie/knoflook/beetje zout, sla, gerookte zalm en een halve avocado en een glas karnemelk, tussendoor een stuk watermeloen en een handjevol snoeptomaatjes, gedineerd met een biefstukje, maaltijdsalade van gemixte slasoorten, bosui, paprika, feta, een halve avocado, tomaat en een Libanees flatbread en nu een raket, een glas karnemelk, een paar schijfjes komkommer en nog een handjevol snoeptomaatjes. En dat heb ik de gehele dag aangevuld/weggespoeld met 2,5 liter water met schijfjes citroen.
Alle reacties Link kopieren
Ontbijt: 1 sneetje frans brood met nutella en 125 ml volle yoghurt met fruit nd nuts muesli(20 gram)



Tussendoor: 2 dropjes



Lunch: 3 sneetjes frans brood. 2 met kipfilet en komkommer, 1 met nutella, 125 ml yoghurt



Tussendoor: klein bakje naturel chips(20 gram ofzo)

Beschuitje met kipfilet



Diner: voor: meloen

Hoofd: bbq.. zelfgemaakt kofte burgertje(60 gram vlees ofzo) 2 kipsateetjes, vispakketje: witvis(50 gram) en zalmfilet (50 gram) gestoomd van de bbq.

4 of 5 stukjes bruin stokbrood, beetje aioli



Drinken: 1 glas perzikijsthee en minstens 3 liter water(met schijfje limoen)
Alle reacties Link kopieren
Vanmorgen weet ik niet meer; ik denk niks.

Vanmiddag een zachte nogabrok van een bekend Nederlands merk.

Ik heb wat popcorn gepoft. Van Lidl.

Twee grote lepels yoghurt Bosvruchtenijs uit een bak. Van AH. Ik had het even heel warm.

Ik heb groenten gewokt, boontjes, ui , paprika en een zak diepvries Grieks rijstgerecht in een pan opgewarmd en dat door elkaar gemieterd. Was lekker. Zat veel vlees in. Alles van Lidl.

Een stukje melk-noten-rozijnen chocola toe. Van Lidl.

Fruit (perzik, banaan) met magere krark, ongeveer 250 gram in totaal. Van Lidl.

Twee en een halve stuk spareribs, koud, heb ik net op. Van Jumbo. Daar zit ik nog vol van.

Vanavond laat eet ik nog een broodje met gemengde pitten en nog meer fruit met kwark.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Ontbijt: 30 gr muesli en een glas verse sju

Lunch: 4x rijstwafel, cherry tomaatjes en komkommer

Avondeten: Toscaans gekruide aardappelschijfjes, vegaburger en rucola, asperge en tomaat. Madsauce bij de aardappeltjes



Tussendoortjes verdeeld over de dag: fruit, snack a jacks cheese 5 stuks, pepermuntkussentjes, 2 mini pennywafels
🌸
Liefzoontje, ik vind het opmerkelijk dat je met (in mijn ogen)zeer bescheiden eetlijstje laat weten dat je bizar veel hebt gegeten...wat is dan een normale dag voor jou?
Alle reacties Link kopieren
quote:Desperate_Housewive schreef op 23 juli 2015 @ 22:46:

Ontbijt : kop thee

Tussendoor : 2 kleine roze koeken.

Paar slokken cola in de middag.

Avondeten : 6 taco-bakjes met gehakt + mix, kidneybonen, mais, tomaat, sla, geraspte kaas en salsasaus mild.

2 glazen cola.

Calipo mini.Je valt lekker uit de toon hier
ontbijt: 2 bruine boterhammen met sandwich spread

lunch: 2 x tosti ham/kaas

diner: kipfilet, sla, krieltjes

savonds: schaaltje borrelnootjes



had vandaag een drukke dag, normaal neem ik ook nog wel een tussendoortje
Ontbijt: verslapen, dus niks

Tussendoor: flinke hand cashewnoten en tomaat (fruit en tussendoortjes waren op thuis)

Lunch: 1 broodje dat net zoveel weegt als 3 volkoren boterhammen met tomaat, hummus, avocado en fricandeau (een helft met fricandeau en avocado, een met hummus en tomaat)

Tussendoor: paprika, 2 tomaten (ik had wel nog veel groenten in huis ) en nog een flinke hand cashewnoten

Avond: pasta met versgemaakte tomatensaus, mager gehakt en Italiaanse roerbakgroenten en geraspte kaas. Groot bord; had mega honger omdat ik ontbijt had overgeslagen. Schaaltje magere yoghurt toe.

Tussendoor: rest van de cashewnootjes maar opgegeten.



Morgen weer een normale dag, want ben naar de supermarkt geweest



Verder: 4 koppen koffie (zwart), iig 1 liter water op werk en hier thuis nog 3 of 4 gewone glazen water?

Ik zet altijd een literfles op tafel op werk die op moet, anders vergeet ik te drinken.
jullie drinken echt veel vergeleken met mij, maar ik ben dan ook een slechte drinker..

vandaag 2 glazen roosvicee, 1 glas melk, drie koppen koffie en 2 thee
Alle reacties Link kopieren
Ontbijt: Een sap van nectarine, pruim, wortel, paprika en chia zaad

Lunch: Een sap met tomaat, selderij, paprika, zeezout en peper.

Avondeten: Een tofu curry met spnazie, aardappeltjes, yoghurt, specerijen, tomaat, een bloemkool-couscous met champignons, en asperges, boontjes, rode ui en sugar snaps uit de oven met olijfolie en limoensap.

De hoeveelheid is een puddingbakje vol en daar doe ik dan de hele avond van.

Tussendoor: drie mini vegetarische scotch eggs.
That's a fine looking high horse, what you got in the stable!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven